abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214303153
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2024 21:28 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Dat is naar mijn mening alleen een argument als een partij altijd 80% van de stemmen zou halen, hetgeen niet het geval is in de VS.
Dus als je veel personen uitsluit van kiesrecht en dan met 40% van de stemmen de verkiezingen 'wint' , dan vind je het een democratisch georganiseerd land omdat ze de boel niet op zo'n manier bedonderen dat het te obvious is?

Wat.. schattig?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_214303181
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 18:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik vind de hoeveelheid aandacht die aan de VS besteed wordt niet in verhouding staan. Intussen is er vrijwel geen aandacht voor buurlanden, voor bv België, Spanje, Italie, Oostenrijk. Als er een scheet wordt gelaten in Arkansas is dat voorpagina nieuws,. een treinramp in India is pagina 6 een kwart column. Dat in Flint Michigan het drinkwater niet deugd komt in den treuren weer naar boven, dat vrijwel alle steden in China aan het verzakken zijn en dat Jakarta zo catastrofaal verzakt dat men een nieuwe stad wil gaan bouwen, zie je eigenlijk niet voorbij komen

Nieuws gaat allang niet meer over berichtgeving, maar om clicks. Trump de nieuwe president? Prima, hun probleem, gaat Europa wellicht eindelijk eens leren op eigen benen te staan in de globale politiek
_O_
pi_214303235
quote:
7s.gif Op maandag 15 juli 2024 21:29 schreef Barreltje het volgende:
@:sigme hoe zit dat precies met kiesgerechtigdheid daar?
Gerrymandering has entered the chat
pi_214303273
quote:
7s.gif Op maandag 15 juli 2024 21:29 schreef Barreltje het volgende:
@:sigme hoe zit dat precies met kiesgerechtigdheid daar?
Je verliest je kiesrecht bij allerlei luizige overtredingen. Ter vergelijk: in normale landen hebben mensen met een strafblad ook kiesrecht.

Maar goed, dat is tot daar aan toe. Maar wat ze ook doen is het opstellen van lijsten van mensen die vermoedelijk wel een overtreding begaan zullen hebben omdat hun achternaam/bsn/geboortedatum/-plaats 'lijkt op' personen waarvan kiesrecht is ingetrokken. En wie dan komt stemmen en op zo'n lijst staat, wordt met politiebegeleiding het kieslokaal uitgezet. Uiteraaard kan je daartegen protesteren en er een zaak van maken. Een paar weken later wordt je dan in het gelijk gesteld. You do the math.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, en 'the math' van de personen die op deze wijze helaas helaas onterecht tijdelijk ten onrechte tijdens de verkiezingen even geen stemrecht leken te hebben hebben een heel nauwkeurig bereik.

En wie 'betrapt' wordt op een poging te gaan stemmen terwijl je stemrecht was ingetrokken kan worden veroordeeld tot jarenlange gevangenisstraf - en ze vervolgen ook daadwerkelijk. Dat doen ze trouwens ook als je kiesdistrict weer eens is aangepast (qua grenzen) en je per ongeluk probeert te stemmen in een district waar je opeens niet meer thuishoort. Dat soort dingen schrikt enorm af; en ook dat wordt zeer nauwkeurig berekend ingezet op de plekken waar het gaat om een paar procentjes meer/minder die de doorslag geven.

Oh, en om onduidelijke redenen zijn het altijd de smerigste boeven die zich van dit soort praktijken bedienen. Mag jij raden welk soort politiek hiervan profiteert.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_214303299
quote:
Ik snap waarom ze het doen maar het is voor een deel ook wel show. Zit je daar al lang genoeg om de echte parels qua producenten eruit te halen, heb je al een voorkeur?
pi_214303312
quote:
7s.gif Op maandag 15 juli 2024 21:41 schreef sigme het volgende:

[..]
Je verliest je kiesrecht bij allerlei luizige overtredingen. Ter vergelijk: in normale landen hebben mensen met een strafblad ook kiesrecht.

Maar goed, dat is tot daar aan toe. Maar wat ze ook doen is het opstellen van lijsten van mensen die vermoedelijk wel een overtreding begaan zullen hebben omdat hun achternaam/bsn/geboortedatum/-plaats 'lijkt op' personen waarvan kiesrecht is ingetrokken. En wie dan komt stemmen en op zo'n lijst staat, wordt met politiebegeleiding het kieslokaal uitgezet. Uiteraaard kan je daartegen protesteren en er een zaak van maken. Een paar weken later wordt je dan in het gelijk gesteld. You do the math.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, en 'the math' van de personen die op deze wijze helaas helaas onterecht tijdelijk ten onrechte tijdens de verkiezingen even geen stemrecht leken te hebben hebben een heel nauwkeurig bereik.

En wie 'betrapt' wordt op een poging te gaan stemmen terwijl je stemrecht was ingetrokken kan worden veroordeeld tot jarenlange gevangenisstraf - en ze vervolgen ook daadwerkelijk. Dat doen ze trouwens ook als je kiesdistrict weer eens is aangepast (qua grenzen) en je per ongeluk probeert te stemmen in een district waar je opeens niet meer thuishoort. Dat soort dingen schrikt enorm af; en ook dat wordt zeer nauwkeurig berekend ingezet op de plekken waar het gaat om een paar procentjes meer/minder die de doorslag geven.

Oh, en om onduidelijke redenen zijn het altijd de smerigste boeven die zich van dit soort praktijken bedienen. Mag jij raden welk soort politiek hiervan profiteert.
En heel Puerto Rico mag niet meestemmen, de lijnen qua wat als ID mee mag wordt nogal eens creatief toegepast.
pi_214303327
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 21:43 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Ik snap waarom ze het doen maar het is voor een deel ook wel show. Zit je daar al lang genoeg om de echte parels qua producenten eruit te halen, heb je al een voorkeur?
Oh ik heb zeker al wel cider voorkeuren hoor :D maar je proeft het verschil enorm tussen zo opschenken of niet. Totaal ander drankje.
pi_214303359
quote:
2s.gif Op maandag 15 juli 2024 21:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Oh ik heb zeker al wel cider voorkeuren hoor :D maar je proeft het verschil enorm tussen zo opschenken of niet. Totaal ander drankje.
Ja maar niet perse helemaal tot boven je hoofd, dat vind ik show. Soms zijn de obers ook al vervangen door pompjes, die gaan ook niet zo hoog.
pi_214303528
quote:
7s.gif Op maandag 15 juli 2024 21:41 schreef sigme het volgende:

[..]

SPOILER

En kieslokalen sluiten zodat arme mensen kilometers moeten lopen en lang moeten wachten om te kunnen stemmen
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 15 juli 2024 @ 22:01:36 #35
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_214303587
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2024 21:57 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
En kieslokalen sluiten zodat arme mensen kilometers moeten lopen en lang moeten wachten om te kunnen stemmen
Verboden om water uit te delen aan mensen die 5 uur in de rij voor het stembureau moeten staan _O_
Spoilers!
pi_214303630
Twee banen hebben. Van Groningen naar Maastricht moeten reizen om je in te schrijven om te ‘mogen’ stemmen. En dat weer als je gáat stemmen.

“One man, one vote” is een ver van mijn Republikeinse bed show.
pi_214303729
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2024 22:01 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Verboden om water uit te delen aan mensen die 5 uur in de rij voor het stembureau moeten staan _O_
Vergeet vooral ook het weghalen van drinkwater punten uit de woestijn niet, in die categorie. Het Amerikaanse equivalent van de vluchtelingen die wij in de Middellandse zee laten verzuipen
pi_214303785
Kutland.
In 1 woord alles samen gevat O-)
pi_214303839
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2024 22:16 schreef Blues het volgende:
Kutland.
Juustem
pi_214303906
quote:
Kutland.
Dat doet het land geen recht. Het is een prachtig land met heel veel hele leuke mensen.
Jammer genoeg heeft het rechtstelsel en het kiessyteem niet weten te verhinderen dat boeven de macht hebben gegrepen, en wel op zo'n manier dat velen het met hart & ziel verdedigen. En nog veel meer mensen niet zien dat de 'democratie' zo is uitgehold dat deze alleen nog maar in naam bestaat. Zoals ook de rechtstaat en ook de vrijheid van meningsuiting alleen nog maar in naam bestaan als rechten voor allen.
  maandag 15 juli 2024 @ 22:33:23 #41
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_214303976
quote:
2s.gif Op maandag 15 juli 2024 21:38 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Gerrymandering has entered the chat
:?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  maandag 15 juli 2024 @ 22:35:02 #42
63722 z80
I fink you freaky
pi_214303990
quote:
Kutland.
USA is geen land. Het is een verzameling van landen (staten) die een aantal taken centraal geregeld hebben.
Elke deelstaat (hallo Duitsland) heeft zijn eigen wet en regelgeving. Met daarboven iets centraal geregeld.
Nu zijn er staten waar het redelijk/goed geregeld is. En er zijn staten waar je niet wil zijn.
En nu zijn er verkiezingen voor het opperhoofd van het centrale deel. Waarbij het opperhoofd veel te veel macht heeft gekregen. En zijn stoel voor 4 jaar koopt met toezeggingen en veel geld.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_214304022
quote:
7s.gif Op maandag 15 juli 2024 22:33 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Uit de Verenigde Staten is onder de termen redistricting of gerrymandering als doel bekend, een politieke partij of kandidaat meer kans te geven in het betreffende district een meerderheid van stemmen te behalen, benodigd om een zetel in de volksvertegenwoordiging te bemachtigen
pi_214304161
Mind my O-) hè mensen...

Net als NL niet alleen maar een gaaf land is, is USA ook niet alleen maar kut.
  Moderator maandag 15 juli 2024 @ 22:52:50 #45
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214304203
Nee hoor, prachtig land. Betalen goed voor onze machines :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator maandag 15 juli 2024 @ 22:55:50 #46
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214304238
Nog geen update van @vlindertje89 hier of in onderstaand topic... Lukte het vandaag beter?
FOT / [algemeen] Dierentuinfoto's - Deeltje Zoo-veel alweer
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_214304350
quote:

[..]
Gerrymandering is het uittekenen van kiesdistricten op zo'n manier dat je bepaalde ethnische groepen hun stem nagenoeg niet mee laat tellen.
pi_214304367
quote:

[..]
Gelukkig is er een John Oliver voor alles *)

pi_214304525
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2024 22:55 schreef derLudolf het volgende:
Nog geen update van @:vlindertje89 hier of in onderstaand topic... Lukte het vandaag beter?
FOT / [algemeen] Dierentuinfoto's - Deeltje Zoo-veel alweer
Ja! _O_
Ik baal nu extra van gister, want ik heb een paar foto's dat ze elkaar aan het wassen zijn en eentje is echt heel tof, maar ik ben bang net niet helemaal goed scherp. En ik begreep vd medewerkers dat ze echt maar zelden zo bij elkaar liggen, meestal tolereren ze elkaar vooral. Maar vandaag wel echt toffe foto gemaakt ook weer, die ook stuk scherper/op juiste plekken scherp lijkt dan gisteren bij veel foto's.

Ik heb het nog niet op de laptop gezet, maar gister en vandaag wel paar foto's van de foto's gemaakt :+ . Eerste twee zijn vandaag, rest gister. De eerste is overigens ingezoomd, ik heb m in zn geheel erop, maar vind hem met dit kader nog wat indrukwekkender. Van nr 4 ben ik bang dat die op groot scherm net niet goed scherp blijkt, maar vind ik wel héél vet verder. Ook de stretch-foto vind ik tof, maar ligt scherpte te ver naar achteren, had die graag op zn kop gehad en ligt nu meer op achterlijf. Het zijn ook maar gewoon heel grote katten O+
SPOILER: tijdelijke fotodump!

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 15-07-2024 23:56:31 ]
pi_214304538
Wat een gave foto’s @vlindertje89
Vooral die stretch foto
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')