Ik zou willen dat Wereldhave eens ging plussen zodat ik het kan verkopen zonder verlies.quote:Op donderdag 18 juli 2024 16:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
Sinds vandaag staan alle 3 de REIT's in de plus.
Simon Property Group staat duidelijk in de plus, zo'n 18% t.o.v. m'n GAK.
Realty en Crown Castle nu een magere 3 en 0,3%.
Maar het dividend stroomt wel lekker binnen
Hiermee staan nu alle producten in m'n portfolio in de plus
* klopt het direct af![]()
Soms is het beter om je verlies te pakken en iets anders te investeren dat wel de weg omhoog weet te vinden.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 12:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik zou willen dat Wereldhave eens ging plussen zodat ik het kan verkopen zonder verlies.
De grond onder die winkelcentra is meer waard dan de marketcap maar op 1 of andere manier profiteren ze daar niet van.
Snap ik maar heb de rest van de portefeuille al geliquideerd voor de aankoop van mijn woning.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 13:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Soms is het beter om je verlies te pakken en iets anders te investeren dat wel de weg omhoog weet te vinden.
Daarmee zeg ik niet dat het makkelijk is.
Vastgoed is uiteindelijk gewoon een leveraged bet op de rente. Met enige vertraging (halfjaar/anderhalf jaar) zullen renteverlagingen de waarde van vastgoed oppompen. Dus als je gelooft dat bijvoorbeeld de ECB de komende kwartalen nog veel gaat verlagen, kan het interessant zijn.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 13:55 schreef dop het volgende:
In dit geval zou ik mezelf afvragen, wil ik nog beleggen in vastgoed aandelen, en zo ja is Wereldhave dan de best keuze op dit moment.
Niet in Crowdstrike?quote:Op vrijdag 19 juli 2024 21:57 schreef JimmyJames het volgende:
SBUX helpt nog een beetje mee vandaag...
Verder aardig rood allemaal.
Er zit natuurlijk nog wel een berg diversificatie daarbinnen dan een pure inverse bet op de rente, dat vind ik ook het lastige. Een woonboulevard in Emmeloord kan een uitstekende belegging zijn, een kantorenpand op AA locatie weer minder. Een Mall of the Netherlands (is dat nog van Unibail?) loopt als een malle, de Wall is een megaflop. Het adagium 'zet het maar in stenen, komt het wel goed in the end' is wat genuanceerder geworden.quote:Op vrijdag 19 juli 2024 17:18 schreef flyguy het volgende:
[..]
Vastgoed is uiteindelijk gewoon een leveraged bet op de rente. Met enige vertraging (halfjaar/anderhalf jaar) zullen renteverlagingen de waarde van vastgoed oppompen. Dus als je gelooft dat bijvoorbeeld de ECB de komende kwartalen nog veel gaat verlagen, kan het interessant zijn.
Vrijdag nog een zooitje geassigned gekregenquote:Op maandag 22 juli 2024 15:16 schreef kloon_bassie het volgende:
Voor de bagholders van TELL (waarvan ik er 1 ben): het is over.
TELL wordt overgenomen tegen $1 per aandeel. Een stuk meer dan het nu waard is maar een stuk minder dan mijn gemiddelde aankoopprijs.
https://uk.finance.yahoo.(...)y-900-222900949.html
Woodside is overigens een spinoff van BHPquote:An assignment notice has been issued for the short option contracts held in account XXXXX , as listed below. Contracts: Option Expiration (mm/dd/yyyy) Strike Type Quantity TELL 7/19/2024 1.0 PUT
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen spinoff, maar ze hebben wel de O&G assets van BHP overgenomen.quote:Op maandag 22 juli 2024 18:10 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Woodside is overigens een spinoff van BHP![]()
Er zat dus toch wel iets van waarde in Tell. Ik dacht vaak het is 100% meme gebakken lucht.
Short puts AAI hakt er ff in, rest blijft eigenlijk wel oké liggen. Alleen hadden die fuckers van DeGiro gisteren hun risicocategorieën aangepast dus mijn margin knalde naar nagenoeg 0. Lekker dat ze daar ook ff vantevoren een berichtje aan instrumenthouders over sturen.quote:
Ahhh. Ik doel meer op de rode dagen. Er is veel onrust.quote:Op donderdag 25 juli 2024 09:20 schreef nostra het volgende:
[..]
Short puts AAI hakt er ff in, rest blijft eigenlijk wel oké liggen. Alleen hadden die fuckers van DeGiro gisteren hun risicocategorieën aangepast dus mijn margin knalde naar nagenoeg 0. Lekker dat ze daar ook ff vantevoren een berichtje aan instrumenthouders over sturen.
Het rendement in 2024 is nu zo rond de 7,5% dus flink ingeleverd maar nog steeds prima. En dan heb ik naast indexfondsen een paar losse bedrijven die flinke klappen gekregen hebben dus de 100% indexbelegger zal nog een stuk hoger zitten.quote:Op donderdag 25 juli 2024 10:33 schreef recursief het volgende:
Nou moet ik zeggen dat het de laatste weken ook wel heel hard omhoog ging, dus als ik vergelijk met twee maanden terug is er eigenlijk nog niet zoveel aan de hand. Maar fijn is anders.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |