Naar welke Nederlandse (!) broker ik kunnen gaan met m'n portfolio?quote:Op woensdag 14 augustus 2024 23:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, maar nu ben je dus locked…
Het is tegenwoordig een hoop gedoe inderdaad, er was een tijd dat je van broker tot broker kon gaan praktisch zonder kosten en snel geregeld!
Maar dan nog: hoe langer je uitstelt, hoe meer het kost. Want beter wordt het niet! Dus ik zou toch die zure appel heen bijten
DeGiro? Lage transactiekosten en geen bewaarloon.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 10:24 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Naar welke Nederlandse (!) broker ik kunnen gaan met m'n portfolio?
DeGiro heeft mijn cliëntovereenkomst vorig jaar beëindigd, waardoor ik mijn portfolio moest verhuizen.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 13:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
DeGiro? Lage transactiekosten en geen bewaarloon.
Wat was daar de reden voor?quote:Op donderdag 15 augustus 2024 13:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
DeGiro heeft mijn cliëntovereenkomst vorig jaar beëindigd, waardoor ik mijn portfolio moest verhuizen.
Dus die valt af.
Wwft procedure, maandenlang bijna wekelijks bewijsstukken aangeleverd, altijd binnen 24-48 uren na het verzoek. Als ze het niet helemaal snappen ben je exit bij DeGiro. Geen opgaaf van reden, geen mogelijkheid tot bezwaar.quote:
Irritant! Bij mij ging het ook moeizaam daar. Bizar ook dat je kunt aantonen dat alles bij de BD bekend is, maar dat dit niet genoeg is.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 14:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Wwft procedure, maandenlang bijna wekelijks bewijsstukken aangeleverd, altijd binnen 24-48 uren na het verzoek. Als ze het niet helemaal snappen ben je exit bij DeGiro. Geen opgaaf van reden, geen mogelijkheid tot bezwaar.
Heb die procedures (over de herkomst van het vermogen) bij meerdere (spaar)banken doorlopen zonder problemen, behalve bij DeGiro.
Allemaal wel voort uit wettelijke verplichtingenquote:Op donderdag 15 augustus 2024 14:42 schreef Tjoent het volgende:
Bij DeGiro zitten ze ook weer te zeiken over die tweestapsverificatie. Tijdje geleden uit laten schakelen (kon telefonisch) en nu moest het weer anders verlies je de toegang tot je account.
Die indruk had ik al. Alleen heeft DeGiro één tegenrekening dus een hacker zou alleen met je portefeuille kunnen lopen klooien. Dat zou je als houder ja/nee een aanvaardbaar risico kunnen vinden imo.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 15:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Allemaal wel voort uit wettelijke verplichtingen
Als een hacker genoeg accounts kan overnemen, kan je er ook een pennystock mee pumpen en dumpen natuurlijkquote:Op donderdag 15 augustus 2024 15:35 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Die indruk had ik al. Alleen heeft DeGiro één tegenrekening dus een hacker zou alleen met je portefeuille kunnen lopen klooien. Dat zou je als houder ja/nee een aanvaardbaar risico kunnen vinden imo.
Ja, dat is waar. Ik sprak vanochtend een ouder persoon zonder smartphone die z'n hele portefeuille gisteren heeft verkocht vanwege die tweestapsverificatie.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 15:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als een hacker genoeg accounts kan overnemen, kan je er ook een pennystock mee pumpen en dumpen natuurlijk
Een tijdje geleden had je een website of newsletter gepost met een overzicht van alle spinoffs/speciale situations. Heb je die link toevallig nog? Ik vind alleen maar websites met premium newsletters als ik zelf googlequote:Op woensdag 14 augustus 2024 22:46 schreef monkyyy het volgende:
Q2 13f deadlines vandaag, BIll Ackman koopt Nike![]()
ToffCapquote:Op donderdag 15 augustus 2024 16:32 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Een tijdje geleden had je een website of newsletter gepost met een overzicht van alle spinoffs/speciale situations. Heb je die link toevallig nog? Ik vind alleen maar websites met premium newsletters als ik zelf google
Oh dat wordt nog wat bij mij mijn telefoon is android 7 ofzo dat wordt allemaal niet meer ondersteund joh.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 15:43 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Ja, dat is waar. Ik sprak vanochtend een ouder persoon zonder smartphone die z'n hele portefeuille gisteren heeft verkocht vanwege die tweestapsverificatie.
Kan niet met een smartphone overweg. Voor die mensen is het helaas wel einde verhaal met veel doorgeslagen zaken tegenwoordig.
Ik vind dit wel een interessante vraag. Ik zou liever niet alles bij DeGiro stallen. Grootbanken zijn duur.quote:Op donderdag 15 augustus 2024 10:24 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Naar welke Nederlandse (!) broker ik kunnen gaan met m'n portfolio?
Ik begreep eerder dat aandelen altijd van mij blijven, ook al gaat de broker failliet. Is dat echt zo? En geldt dan voor Mexem iets anders omdat dat onder het Ierse recht valt?quote:Je beleggingen vallen onder het Ierse beleggerscompensatiestelsel tot een maximum van 20.000 euro.
Voor Mintos (en elke beleggingsinstelling) geldt dat de activa die voor rekening en risico van beleggers gehouden worden altijd gescheiden moeten zijn van hun eigen activa en ook geen onderdeel vormen van de boedel in geval van een faillissement. Aanvullend daarop heb je nog een bescherming van 20k op vorderingen die jijzelf op Mintos hebt (bijvoorbeeld cash).quote:Op donderdag 15 augustus 2024 21:18 schreef kloon_bassie het volgende:
Ik begreep eerder dat aandelen altijd van mij blijven, ook al gaat de broker failliet. Is dat echt zo? En geldt dan voor Mexem iets anders omdat dat onder het Ierse recht valt?
Die vergoeding is wel ridicuul laag. Misschien moet ik het eens uitzetten.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 09:40 schreef nostra het volgende:
IB doet dat ook maar daar krijg je ook een vergoeding voor.
Ik werd ook een paar keer gespamd om het aan te zetten maar voor die paar tientjes per jaar ga ik geen extra risico's lopen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 10:45 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Die vergoeding is wel ridicuul laag. Misschien moet ik het eens uitzetten.
edit. Uitgezet.
Er kan wat vertraging zitten tussen het bijschrijven en de daadwerkelijke transactie (en dan kreeg je ook dat soort meldingen na een paar dagen), dus dat heb ik wel eens gehad bij DeGiro, ondanks dat ik er wel vrijwel direct over kon beschikken.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 15:13 schreef leolinedance het volgende:
Gisteren ontving ik een mail van Degiro dat er een bedrag was gestort. Dit had ik zelf echter niet gedaan.
In mijn account zag ik dat er een bedrag was afgeschreven en direct weer werd bijgeschreven met een ideal betaling. Vreemd dus want ik had zelf niets gedaan. Mail naar Degiro gestuurd maar nog geen reactie gehad.
Vandaag zag ik wederom vreemde transacties, niet door mij uitgevoerd. Hier heb ik nog niets over gevraagd.
Zijn jullie misschien bekend hiermee?
[ afbeelding ]
Ja, dat heb ik inderdaad ook regelmatig. Maar dan heb ik inderdaad wel altijd zelf eerder iets gestort. Even terugkijken of de bedragen kloppen met bedragen die je eerder hebt gestort, zou ik dus aanradenquote:Op vrijdag 16 augustus 2024 15:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er kan wat vertraging zitten tussen het bijschrijven en de daadwerkelijke transactie (en dan kreeg je ook dat soort meldingen na een paar dagen), dus dat heb ik wel eens gehad bij DeGiro, ondanks dat ik er wel vrijwel direct over kon beschikken.
Maar als je de afgelopen dagen / weken geen geld hebt gestort of opgenomen dan is dat wel vreemd of verdacht.
2FA staat aan, neem ik aan?
Ik heb een week geleden wel een overboeking gedaan ja. Zal eens kijken. Maar toen kreeg ik ook bericht dat er geld was gestort en nu dus weer. Uiteraard staat 2FA aan en zijn er geen verdere tekenen van een hack of iets dergelijks.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 15:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Er kan wat vertraging zitten tussen het bijschrijven en de daadwerkelijke transactie (en dan kreeg je ook dat soort meldingen na een paar dagen), dus dat heb ik wel eens gehad bij DeGiro, ondanks dat ik er wel vrijwel direct over kon beschikken.
Maar als je de afgelopen dagen / weken geen geld hebt gestort of opgenomen dan is dat wel vreemd of verdacht.
2FA staat aan, neem ik aan?
Ik denk dat het daar nog van is. Er zit wat tijd tussen soms.quote:Op vrijdag 16 augustus 2024 16:52 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik heb een week geleden wel een overboeking gedaan ja. Zal eens kijken. Maar toen kreeg ik ook bericht dat er geld was gestort en nu dus weer. Uiteraard staat 2FA aan en zijn er geen verdere tekenen van een hack of iets dergelijks.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |