Goed uitgangspunt.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 22:10 schreef Jippie het volgende:
[..]
Begint ook bij de opvoeding. Heb mijn zoons duidelijk meegegeven dat nee ook nee betekent en dat iemand dwingen tot seks altijd fout is. Met instemming en op basis van gelijkwaardigheid.
Ja dit. Dit heb ik ook meegekregen. Daarom vind ik het ook niet meer dan normaal.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 22:10 schreef Jippie het volgende:
[..]
Begint ook bij de opvoeding. Heb mijn zoons duidelijk meegegeven dat nee ook nee betekent en dat iemand dwingen tot seks altijd fout is. Met instemming en op basis van gelijkwaardigheid.
Ja, ze hadden nog geen liften in de achtiende eeuw.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 21:51 schreef spectrumanalyser het volgende:
samengevat; vrouwen kunnen zich niet meer kleden zoals ze willen, kunnen niet in een auto bij een man en kunnen beter ook niet alleen met een man in de lift stappen?
wat is dit voor krankzinnigheid. zijn we ineens in de achtiende eeuw beland of heb ik iets gemist.
Je ziet hier in het topic heel duidelijk dat die opvoeding en denkwijze dus niet overal normaal is in gezinnen, zeker bij de moslims hier.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 22:10 schreef Jippie het volgende:
[..]
Er is ook wel verschil tussen verkrachting en verkrachting, de rechtbank kan dat het best beoordelenquote:Op zaterdag 13 juli 2024 22:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Een jaar. Gevangenis.
Net als dat 12 jaar staat voor verkrachting.
En je ziet wat er van overblijft.
Maar er staat in principe een jaar op.
Juist.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 22:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Je ziet hier in het topic heel duidelijk dat die opvoeding en denkwijze dus niet overal normaal is in gezinnen, zeker bij de moslims hier.
En daarmee ziek gedrag van mannen normaliseert en vrouwen direct in gevaar brengt en hen er de schuld van geeft ook nog
Welles.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 22:15 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ja, ze hadden nog geen liften in de achtiende eeuw.![]()
Trusten.
https://nl.aolida-lift.co(...)bottom-60617883.htmlquote:In 1743 werd een door mensen aangedreven persoonlijke lift gebouwd voor koning Lodewijk XV, die zijn appartement in Versailles verbond met dat van zijn matresse, Madame de Châteauroux, wiens vertrekken een verdieping hoger waren dan zijn eigen.
Wat is dat verschil?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 22:21 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Er is ook wel verschil tussen verkrachting en verkrachting, de rechtbank kan dat het best beoordelen
Als je iemand manipuleert om over zij of haar grenzen heen te gaan of verbale dwang uitoefent is dat anders dan een brute fysieke verkrachtingquote:Op zaterdag 13 juli 2024 22:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat is dat verschil?
Over de rechtbank ben ik met je eens. Dan moet je als vrouw, of man, al door het hele systeem gegaan zjjn, anders pakt het OM je zaak niet op. Daar zit al een enorme schifting in.
Zelfde. Imo.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 22:28 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als je iemand manipuleert om over zij of haar grenzen heen te gaan of verbale dwang uitoefent is dat anders dan een brute fysieke verkrachting
Liften waren er in de achttiende eeuw dan wel, maar geen auto's.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 22:24 schreef Sodeknetters het volgende:
Welles.
[..]
https://nl.aolida-lift.co(...)bottom-60617883.html
Dat klopt. De eerste auto was er pas in 1886. Maar in postkoetsen kon ook van alles hoor.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 22:33 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Liften waren er in de achttiende eeuw dan wel, maar geen auto's.
Je bedoelt dat je daar de koets in kon gaan?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 22:40 schreef Sodeknetters het volgende:
Dat klopt. De eerste auto was er pas in 1886. Maar in postkoetsen kon ook van alles hoor.
Ik weet niet of het slachtoffer dat ook zo ervaart.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 22:28 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als je iemand manipuleert om over zij of haar grenzen heen te gaan of verbale dwang uitoefent is dat anders dan een brute fysieke verkrachting
Het ergste van alles vind ik nog steeds het gebrek aan empathie. Voor zover ik heb kunnen zien heeft hij nergens zijn verontschuldigingen aangeboden, heeft hij het vooral over zichzelf gehad over hoe erg het voor hem was, en meer van dat soort zaken. Ik vind dat behoorlijk stuitend.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 23:01 schreef Telefoonvork het volgende:
Hij zal vast en zeker de zieligheidscampagne doorzetten in hoger beroep. Hopelijk krijgt hij daar dan wat langer dan 2 jaar, wat een lachertje is voor wat hij heeft gedaan EN hoe hij ermee omgaat.
Volgens mij moet hij gewoon 7½ jaar brommen om wat hij heeft gedaan, de zelfreflectie die hij heeft vertoond (beter gezegd: de afwezigheid daarvan), en hoe hij ermee is omgegaan (de schuld neerleggen bij de slachtoffers en slijmen bij de rechters via de media).
Klopt. Totaal geen reflectie, alles draait om hem.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 23:03 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Het ergste van alles vind ik nog steeds het gebrek aan empathie. Voor zover ik heb kunnen zien heeft hij nergens zijn verontschuldigingen aangeboden, heeft hij het vooral over zichzelf gehad over hoe erg het voor hem was, en meer van dat soort zaken. Ik vind dat behoorlijk stuitend.
Behalve gebrek aan empathie ook nog eens vrij dom.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 23:03 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Het ergste van alles vind ik nog steeds het gebrek aan empathie. Voor zover ik heb kunnen zien heeft hij nergens zijn verontschuldigingen aangeboden, heeft hij het vooral over zichzelf gehad over hoe erg het voor hem was, en meer van dat soort zaken. Ik vind dat behoorlijk stuitend.
Ik hoop ook dat we er nooit achterkomen. Voor je daar iets over kan zeggen moeten wel heel veel mensen beiden meegemaakt hebbenquote:Op zaterdag 13 juli 2024 22:44 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik weet niet of het slachtoffer dat ook zo ervaart.
Ik snap echt niet wat je überhaupt tegen deze wet kunt hebben. Noem eens wat voorbeelden.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 16:16 schreef Danny het volgende:
[..]
Ja, dat betekent dus dat vrouwen die van nature liever wat stiller liggen of niet zo verbaal zijn ingesteld zich toch echt wat meer seksueel moeten uiten als ze nog seks willen. Ik snap deze wet echt niet...
Kan zomaar zo zijn dat in een hoger blijkt dat de soep niet zo heet wordt gedronken als deze is opgediend. Slik je deze woorden dan (met de kruidige soep) in?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 22:51 schreef cosmosis het volgende:
Terecht veroordeelt die gladjakker! Enig idee wanneer de uitspraak in het hoger beroep is? Het mag wel wat sneller zeg. Verbazingwekkend dat Ali B niet vast gehouden wordt ivm recidive, wat een narcistische persoonlijkheid.
Kan ook zijn dat verkrachting en poging tot verkrachting meer straf dan 2 jaar geven.quote:Op zondag 14 juli 2024 00:10 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Kan zomaar zo zijn dat in een hoger blijkt dat de soep niet zo heet wordt gedronken als deze is opgediend. Slik je deze woorden dan (met de kruidige soep) in?²
"Verontschuldigingen en empathie". Gaat het? Dan staat gelijk aan een schuldbekentenis man. Heb je er weleens over nagedacht dat hij zichzelf echt onschuldig vind?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 23:17 schreef Scjvb het volgende:
Zelfs al was het dan niet gemeend, behalve die krokodillentranen had ie dat zelfbeklag idd beter achterwege kunnen laten en over kunnen gaan tot verontschuldigingen en het tonen van respect/empathie jegens zijn slachtoffers.
Dat is zijn probleem vooral. Verder ook niet boeiend. De meeste daders achten zichzelf onschuldig.quote:Op zondag 14 juli 2024 00:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
"Verontschuldigingen en empathie". Gaat het? Dan staat gelijk aan een schuldbekentenis man. Heb je er weleens over nagedacht dat hij zichzelf echt onschuldig vind?²
De rechtbank zegt niet dat zij liegt omdat ze dat niet zeker weten. Ze weten wel dat er geen bewijs is dat Ali dat gedaan heeft tegen die Jill. Dus daarom is Ali vrijgesproken en kunnen we concluderen dat die Jill een vrouwtje is die afgewezen is en niiet goed genoeg was om een ster te worden. En dat pikte ze niet.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 08:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wegens het ontbreken van steunbewijs, niet omdat haar verhaal niet geloofd wordt.
De rechtbank zegt dus niet dat zij liegt of dat hij het niet gedaan heeft, de rechtbank zegt alleen dat haar woord nu niet genoeg is.
Als ze het destijds aan mensen verteld had dan was hij daar waarschijnlijk ook voor veroordeeld.
Hij zegt zelf dat hij in alle gavallen onschuldig is. Dus waarom zou hij dan i vredesnaam empathie moeten hebben? Als Ali gelijk heeft is hij dus het slachtoffer en niet die wanhopige meiden.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 23:03 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Nee, het is niet dat hij een vrouw in het bquote:Op zondag 14 juli 2024 00:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Kan ook zijn dat verkrachting en poging tot verkrachting meer straf dan 2 jaar geven.
Want ik vind dit nogal mager. Jij niet?
Nee, het is niet zo dat hij veroordeeld is van het van haar fiets trekken van een meisje in het bos en haar daarna gedwongen zou hebben tot seks. Dit is heel iets anders. Ali wordt alleen verdacht van het penetreren van een vrouw met zijn vingers terwijl zij Ronny Flex aan het pijpen was. Snap je het verschil?quote:Op zondag 14 juli 2024 00:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Kan ook zijn dat verkrachting en poging tot verkrachting meer straf dan 2 jaar geven.
Want ik vind dit nogal mager. Jij niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |