Ondanks dat er geen schokkende dingen naar voren komen vind ik de zoektocht wel interessant. Misschien wel iets te veel afleveringen en de audiokwaliteit bij interviews is niet altijd goed, maar omdat het geen pro's zijn is dat de makers vergeven.quote:De Schaduw van Brunssum
In de familie van Kai en Iris is weinig bekend over het oorlogsverleden. Tijdens een familiereünie ontdekken ze dat hun overgrootvader, Opa Wiel, ‘fout’ was in de oorlog. In 'De Schaduw van Brunssum' onderzoeken ze hun familiegeschiedenis en onthullen ze geheimen die meer dan 80 jaar verborgen bleven. Wat waren de gevolgen van de oorlog voor hun familie? Deze podcast wil niet alleen hun familieverhaal verkennen, maar ook de donkere kanten van de geschiedenis onder de aandacht brengen, door de ogen van mensen die aan de kant van de bezetter stonden.
Tofquote:Op maandag 30 juni 2025 11:52 schreef KinKiJan het volgende:
Drie jaar geleden ging 'De Krokante Leesmap' verder onder de naam Radio Romano achter -zoals ze zelf noemen- de paarse betaalmuur. Voor hen die destijds ook gestopt zijn met luisteren: sinds kort zijn ze weer terug!
Radio Romano is weer overal gratis te luisteren en ook alle podcasts die exclusief bij Podimo geweest zijn, zijn nu gratis terug te luisteren. Ze blijven wel zomerspecials exclusief voor Podimo doen, maar de reguliere afleveringen zijn dus weer gratis.
[..]
Omdat ik 99% zeker weet dat ik de podcast destijds op aanraden van iemand hier gevonden had leek het me goed om dit hier te melden.
Erg goed!quote:A body is pulled from the ocean, and a race against time to capture one of the world's most wanted criminals begins.
Is dat leuk om terug te luisteren, gaat het veel om de actualiteit?quote:Op maandag 30 juni 2025 11:52 schreef KinKiJan het volgende:
Radio Romano is weer overal gratis te luisteren en ook alle podcasts die exclusief bij Podimo geweest zijn, zijn nu gratis terug te luisteren. Ze blijven wel zomerspecials exclusief voor Podimo doen, maar de reguliere afleveringen zijn dus weer gratis.
Het raakt de actualiteit soms wat aan, maar is zeker niet nadrukkelijk aanwezig. Ze vertellen wat anekdotes uit hun eigen leven en gaan dan over naar de tijdschriften/onderwerpen dingen die ze meegebracht hebben.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 21:31 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Is dat leuk om terug te luisteren, gaat het veel om de actualiteit?
Dank je.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 22:07 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Het raakt de actualiteit soms wat aan, maar is zeker niet nadrukkelijk aanwezig. Ze vertellen wat anekdotes uit hun eigen leven en gaan dan over naar de tijdschriften/onderwerpen dingen die ze meegebracht hebben.
Ik ken het al, en heb er dan ook al wat terug geluisterd omdat ik het vermakelijk vind. Maar als nieuwe luisteraar denk ik dat je het goed is als je met s2e1 van afgelopen vrijdag begint. Ze vertellen wat er in hun eigen leven gebeurde voor degene die niet mee geweest is naar Podimo, kan voor nieuwe luisteraars ook wel handig zijn denk ik.
Neem het vooral niet te serieus allemaal
Op mijn lijst gezet.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 20:58 schreef Terreros85 het volgende:
Ik ben nu bezig met Sea of lies.
[..]
Erg goed!
Ik vind er niet veel aan.quote:De Barbie Tapes
In deze zesdelige podcastserie duikt documentairemaker Foeke de Koe in urenlang, uniek geluidsmateriaal uit een privé-archief: cassettebandjes met gesprekken tussen de voormalige SS-officieren Klaus Barbie en Karl Wolff. In deze gesprekken mijmeren zij nog dagelijks over hun gloriejaren onder Hitler. Een onthutsende podcast vol gruwelverhalen over de razzia’s in Amsterdam, martelingen in Lyon en een leven lang op de vlucht voor nazijagers.
quote:Een podcastserie over The Beatles en de solojaren van John, Paul, George en Ringo. Boordevol achtergronden, alternatieve tracks, interviews en interessante gasten. Vaste presentatie door Beatles-kenners Jan-Cees ter Brugge (oa. auteur 'In Bed Met John & Yoko' en 'The Beatles in Holland'), Wibo Dijksma (maker van diverse Beatles-projecten op de Nederlandse radio) en Michiel Tjepkema (oa. de podcast De Laatste Dagen Van...).
1 aflevering to go, maar wat een verhaal.quote:Op woensdag 25 juni 2025 18:29 schreef Blues het volgende:
Mensen ga Onaantastbaar luisteren![]()
https://www.vprogids.nl/p(...)e-Moslim-Omroep.html
quote:Een intiem en eerlijk verhaal
Jarenlang beschouwde Thijs het overlijden van zijn vader als een feit waar hij weinig bij voelde. Mijn vader is dood, dat is gewoon een feit en door met het leven. Tot hij zich af begon te vragen: waarom raakt het me zo weinig? Waarom mis hem niet? En: wie was mijn vader überhaupt? In deze podcast duikt Thijs in het verleden van zijn vader. Hij spreekt met zijn familie, jeugdvrienden en collega's om er zo achter te komen wie zijn vader was. Wie was de man die Thijs zou missen?
Hij neemt niet allen het leven van zijn vader onder de loep, maar ook zijn eigen gevoel. Heeft hij het verdriet van zijn vader altijd weggestopt? Of is hij gewoon niet verdrietig door de dood van zijn eigen vader?
Ik heb nu twee afleveringen beluisterd.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 12:09 schreef manny het volgende:
Olaf zit vast: https://argos.vpro.nl/collecties/olaf-zit-vast
Wel heel heel dun bewijs om levenslang voor te krijgen...
Dat komt nog (uitgebreid) aan de orde. Zijn verhaal is knudde.quote:Op zaterdag 5 juli 2025 19:42 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik heb nu twee afleveringen beluisterd.
Het verhaal van Olaf vind ik ook niet erg overtuigend.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt., was wat dat betreft veelzeggend.
quote:Op maandag 7 juli 2025 20:12 schreef Jester65 het volgende:
Ja, daar zitten de parels van 2025 tot nu toe wel bij: Onaantastbaar, Jacob, dood in Qatar, Het Verhaal van de Schaal en het Fortuin Carlier. Liefste Lies ben ik aan begonnen, maar vond ik niet boeiend genoeg, en Niemandsland heb ik ook een begin mee gemaakt, maar ik weet niet of ik die nog af ga luisteren.
Onaantastbaar heb ik inmiddels afgeluisterd, en het is een heel goed gemaakte podcast (respect voor alle onderzoeksuren die er in zijn gestopt, ze zijn er ruim 3 jaar mee bezig geweest volgens mij). Ontluisterend verhaal, en wat me dan het meest bijblijft (naast de gebeurtenissen zelf) is dat het blijkbaar enorm moeilijk is om zoiets aan te kaarten, des te hoger je in de pyramide zit, des te groter is de kans dat je er mee wegkomt. De reactie van Dijkstal in de laatste aflevering,Ja, bi-zar! Een heel goede podcast vond ik dat ook.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt., was wat dat betreft veelzeggend.in de haak.
Gedaan. Best leuk hoor, en ik zal er wel wat vaker naar gaan luisteren, maar ik vind zestig minuten wel vrij lang voor een kletspodcast die eigenlijk over weinig gaat.quote:Op dinsdag 1 juli 2025 22:07 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Maar als nieuwe luisteraar denk ik dat je het goed is als je met s2e1 van afgelopen vrijdag begint. Ze vertellen wat er in hun eigen leven gebeurde voor degene die niet mee geweest is naar Podimo, kan voor nieuwe luisteraars ook wel handig zijn denk ik.
Neem het vooral niet te serieus allemaal
quote:Op maandag 7 juli 2025 22:48 schreef trui het volgende:
[..]
Ja, bi-zar! Een heel goede podcast vond ik dat ook.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
En nog een overzichtslijstje:quote:Terwijl in Nederland de kranten volstaan met partijruzies binnen de VVD en de feestelijke opening van de Betuwelijn, breekt aan de andere kant van de wereld een stille storm los. In juni 2007 raken zestig Nederlandse militairen in de Afghaanse vallei van Chora omsingeld door honderden Talibanstrijders. Wat volgt is een van de hevigste gevechten uit de recente Nederlandse militaire geschiedenis. In een split second moeten bevelhebbers keuzes maken om Nederlandse militairen en burgers te beschermen. Het zijn keuzes die zeer verstrekkende gevolgen zullen hebben. En toch: in Nederland blijft het oorverdovend stil. In De Afghaanse hand vertellen veteranen, politici, en Afghaanse burgers hoe die gebeurtenissen nog altijd nazinderen.
Betaalmuurtjequote:Op donderdag 17 juli 2025 11:21 schreef Jester65 het volgende:
En nog maar eens een lijstje om de zomer door te komen:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)or-te-komen-a4900349
quote:In Goliath onderzoeken journalist Annette van Soest en oud-rechter Ybo Buruma of de Nederlandse rechtstaat er is voor iedereen. Elke week staat een zaak centraal waarin een burger het opneemt tegen een grote organisatie of de overheid. Als een David tegen Goliath. Voor de wet zijn we allemaal gelijk, maar is dat wel zo?
Heerlijke podcast onderweg op vakantie!quote:Op maandag 9 juni 2025 11:58 schreef Blues het volgende:
Hoorde net een tip op de radio, zelf nog niet geluisterd:
[ afbeelding ]
[..]
Ik gisteren. Erg boeiend, en op de een of andere reden denk ik dat hij Ton wat tegen zichzelf beschermd heeft?quote:Op vrijdag 11 juli 2025 17:56 schreef Jester65 het volgende:
Ik heb het Verhaal van de Schaal afgeluisterd, en die is weer heel interessant, en goed gemaakt. Mooi om te horen hoeveel Simon Heijmans met zijn zoektocht boven water krijgt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Dit is maar en vermoeden natuurlijk.anonieme razernist
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |