abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214273628
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 15:40 schreef Danny het volgende:

[..]
dat is helemaal begrijpelijk, maar als man die niets kwaad van zin is kun je niets met die zeer persoonlijke perceptie van de vrouw die op basis van die persoonlijke perceptie besluit geen nee te zeggen, maar mee te gaan met wat er gebeurt.
Dit is natuurlijk niet zomaar. Ik gaf n voorbeeld in n situatie waarin mannen zo dwingend zijn dat je als vrouw besluit mee te werken (ook al heb je misschien nee gezegd, zijn handen steeds verplaatst, weggedraaid etc). En dan heeft ie echt wel door dat hij zijn zin doordrijft. Veiligheid.

Ook gil je niet als vrouw, kun je nog steeds verkracht zijn.
Trust nobody
  zaterdag 13 juli 2024 @ 15:46:16 #250
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_214273631
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 15:44 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Prima hoor. Blijf jij maar zeggen dat de bal vierkant is en ik zal replyen met dat de bal rond is.

De ene nee is de andere niet. Dat zijn gewoon feiten makker. Ik zit lekker in mijn vel.

:{²
Ik ben je makker niet.
pi_214273659
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 15:44 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
En ik heb het idee dat juist dat is wat een verkrachting zo verschrikkelijk maakt. De machteloosheid. Verkrachters kun je in mijn optiek niet zwaar genoeg straffen.
Precies. Maar *meewerken* uit vrees/ om erger te voorkomen maakt t nog steeds verkrachting of aanranding. Deescalerend gedrag. Of de fawn response.

En voor de volledigheid. Elke man die ook haar welbevinden en plezier v ogen heeft, heeft haar nee door hoor. Dit type man boeit t gewoon niet.

[ Bericht 9% gewijzigd door HappyCharly op 13-07-2024 15:53:18 ]
Trust nobody
  Trouwste user 2022 zaterdag 13 juli 2024 @ 15:51:41 #252
7889 tong80
Spleenheup
pi_214273687
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 15:42 schreef Danny het volgende:

[..]
gelukkig was een voorbeeld over alle wolven doodschieten totaal niet overdreven _O-
P.S. Dit was idd niet overdreven, dat werd zelfs gesuggereerd op FOK! omdat een wolf een lief hondje had doodgebeten. :)

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_214273690
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 15:27 schreef Danny het volgende:

[..]
Dan is het geen verkrachting maar aanranding.
Wat een rare gedachte sprong. Als je doorgaat wel ja. Als je stopt is er niks aan de hand.

[..]
Nou ja, dan heb je achteraf dus de kans dat er een aanklacht tegen je wordt ingediend.

Hoe groot is die kans?

[..]
Je weet vooraf, als iemand ja zegt, natuurlijk niet dat ze vanwege je communicatieskills geen 'nee' durven zeggen. En 'dwingend' communiceren? Denk dat dat wel meevalt. Hoor verhalen over mensen die - om maar even in de thee-metaforen te blijven - achteraf zeggen dat ze de 'thee' niet durfden te weigeren omdat ze bang waren dat het bijvoorbeeld hun baan zou kosten. Of omdat ze dachten dat het aannemen van de 'thee' hun carrière zou helpen en dat ze de thee niet zouden hebben aangenomen als ze wisten dat dat niet zo was.

Wees je dus ook bewust van je positie. Zie Overmars of laatst over die f16 piloot. Dus Danny als admin pas op!

[..]
Dus in principe kun je als man gewoon elke vrouw vragen of ze 'thee' willen? Want volgens mij (en de nieuwe wet) is dat beslist niet het geval.

Tuurlijk eerst vragen niet de Ali b methode. Dat is eerst doen dan zie je wel of het gewenst is. De meeste mannen snappen toch wel in welke situaties je kan vragen ja of nee. Je bent gewoon hele rare ongebruikelijke situaties aan het fantaseren. Nogmaals mannen zijn geen lopende schietschijven.

Admin zaterdag 13 juli 2024 @ 15:54:22 #254
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_214273700
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 15:44 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Veel zaken worden geseponeerd wegens gebrek aan bewijs.
Maar die beschuldiging kom je nooit meer vanaf.

quote:
Opdringerig gedrag en grenzen van andere niet accepteren noem ik varkens gedrag. Vrouwen kunnen zich dus ook als een varken gedragen.
Dat is niet wat je zei. Je zei heel bewust 'mannen'.

quote:
Enkele mannen in dit topic, hebben moeite te begrijpen dat een lacherige nee gewoon een nee is.
Nee is nee.
Als je een vanilla relatie hebt zal dat vast kloppen. En in de context van verkrachting ook. Maar je kunt het niet in alle situaties en op alle mensen toepassen. Daarmee invalideer je de levensstijlen van HELE grote groepen mensen.

quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 15:45 schreef capricia het volgende:

[..]
Maar wat vind jij nou van deze veroordeling?
Ik lees tussen je regels door dat je vindt dat het bewijsmateriaal te dun is en dat Ali dus onschuldig is.
heb al gepost:
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 14:13 schreef Danny het volgende:
2 jaar
netjes
Ik ga uit van de rechter. Die zegt schuldig aan verkrachting en poging tot en dat zal weloverwogen zijn. Blijkt dat bij hoger beroep toch niet het geval te zijn en wordt hij vrijgesproken dan zal ik er vanuit gaan dat hij onschuldig is. Dat is hoe het rechtssysteem feitelijk gezien werkt.

quote:
En ook dat vrouwen beter op moeten letten.
Klopt. Niet alleen vrouwen. En niet alleen in deze gevallen.
Een klein beetje gezond verstand gebruiken kan een aantal gevallen van aanranding/verkrachting wel voorkomen en ik zal nooit begrijpen waarom mensen dat niet zouden willen en waarom ze er zo fel tegen zijn mensen voor gevaren te waarschuwen. Het gebeurt letterlijk in ALLE andere gevallen behalve bij verkrachting. Daar snap ik werkelijk niets van.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Admin zaterdag 13 juli 2024 @ 15:55:45 #255
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_214273714
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 15:51 schreef tong80 het volgende:

[..]
P.S. Dit was idd niet overdreven, dat werd zelfs gesuggereerd op FOK! omdat een wolf een lief hondje had doodgebeten. :)

dus omdat iemand op FOK! dat suggereert is het niet overdreven? En dan kun je dat gewoon in mijn schoenen schuiven want het is mijn schuld dat iemand dat schreef ofzo? Oké dan. ^O^
Wel fijn overigens dat ik sinds een paar posts geleden duidelijk heb hoe en wat je over me denkt. Verhelderend wel :Y
  zaterdag 13 juli 2024 @ 15:55:52 #256
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_214273716
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 15:46 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
Ik ben je makker niet.
Toch zit ik lekker in mijn vel. Heel eerlijk? Dat kan je niet los zien van die slimme boobytrap die ik heb gezet eerder deze ochtend.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  Moderator zaterdag 13 juli 2024 @ 15:59:29 #257
236264 crew  capricia
pi_214273752
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 15:54 schreef Danny het volgende:

heb al gepost:
[..]
Ik ga uit van de rechter. Die zegt schuldig aan verkrachting en poging tot en dat zal weloverwogen zijn. Blijkt dat bij hoger beroep toch niet het geval te zijn en wordt hij vrijgesproken dan zal ik er vanuit gaan dat hij onschuldig is. Dat is hoe het rechtssysteem feitelijk gezien werkt.
[..]

Je hebt verders geen mening over de dikte van het bewijs?
Want zo dik is dat steunbewijs namelijk niet.

En ook over de strafmaat valt wel iets op te merken.

Ik vind zelf voor een bewezen verkrachting en poging tot verkrachting twee jaar niet 'netjes', maar belachelijk weinig. Gezien ook de impact op het leven van de slachtoffers.
Verkrachters mogen van mij zo 10 jaar de bak in.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Admin zaterdag 13 juli 2024 @ 16:00:37 #258
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_214273765
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 15:46 schreef HappyCharly het volgende:

[..]
Dit is natuurlijk niet zomaar. Ik gaf n voorbeeld in n situatie waarin mannen zo dwingend zijn dat je als vrouw besluit mee te werken (ook al heb je misschien nee gezegd, zijn handen steeds verplaatst, weggedraaid etc). En dan heeft ie echt wel door dat hij zijn zin doordrijft. Veiligheid.

Ook gil je niet als vrouw, kun je nog steeds verkracht zijn.
weer dat 'als vrouw', alsof mannen nooit slachtoffer kunnen zijn.
verder, in zo'n geval zeg je alsnog eerst een keer 'nee' neem ik aan. Zo niet kan een man nog steeds niet weten wat je wel of niet wil. Veel vrouwen houden juist van een wat dominantere man. Nu gaan hier vast heel wat dames op los hoor, maar het is toch echt zo. En sommige mannen komen wat dominanter over dan andere. Dat een vrouw geen nee durft te zeggen ligt echt niet altijd aan de man in kwestie en valt 'm ook in veel gevallen helemaal niet aan te rekenen.

Een man die 2 meter lang en bodybuilder is kan heel intimiderend zijn als hij vraagt of je seks wil, maar het zou echt kolder zijn als je dan uit angst ja zegt en hij wordt aangeklaagd wegens verkrachting. Sorry dat ik het zeg.
  Trouwste user 2022 zaterdag 13 juli 2024 @ 16:02:44 #259
7889 tong80
Spleenheup
pi_214273782
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 15:55 schreef Danny het volgende:

[..]
dus omdat iemand op FOK! dat suggereert is het niet overdreven? En dan kun je dat gewoon in mijn schoenen schuiven want het is mijn schuld dat iemand dat schreef ofzo? Oké dan. ^O^
Wel fijn overigens dat ik sinds een paar posts geleden duidelijk heb hoe en wat je over me denkt. Verhelderend wel :Y
Hoe denk ik dan over je :? Ik heb helemaal niks tegen je. Verder zit ik al 24 jaar op FOK!. Dan krijg je een bepaald beeld van iemand. Ook van jou, en daar is niks mis mee. Wel viel het me op dat je een paar keer gepost hebt met je functie in je achterhoofd. Terwijl ik een user-user-discussie verwacht. Dit is namelijk geen feedback topic, en heb ik je niet als FA benaderd.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_214273783
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:00 schreef Danny het volgende:

[..]
weer dat 'als vrouw', alsof mannen nooit slachtoffer kunnen zijn.
verder, in zo'n geval zeg je alsnog eerst een keer 'nee' neem ik aan. Zo niet kan een man nog steeds niet weten wat je wel of niet wil. Veel vrouwen houden juist van een wat dominantere man. Nu gaan hier vast heel wat dames op los hoor, maar het is toch echt zo. En sommige mannen komen wat dominanter over dan andere. Dat een vrouw geen nee durft te zeggen ligt echt niet altijd aan de man in kwestie en valt 'm ook in veel gevallen helemaal niet aan te rekenen.

Een man die 2 meter lang en bodybuilder is kan heel intimiderend zijn als hij vraagt of je seks wil, maar het zou echt kolder zijn als je dan uit angst ja zegt en hij wordt aangeklaagd wegens verkrachting. Sorry dat ik het zeg.
Huh.. t gaat nu toch vooral over Ali b en vrouwen .. dus daar haak ik op aan.

Uiteraard kunnen mannen ook slachtoffer zijn maar dat is de discussie niet.

Ik vind t moeilijk om hier verder op in te gaan want het raakt me persoonlijk. Ik heb hierboven de situatie uitgelegd die kan ontstaan. Jij noemt hele andere voorbeelden die ik begrijp. Dat is ook kolder. Maar dat maakt mijn punt niet minder valide.

[ Bericht 3% gewijzigd door HappyCharly op 13-07-2024 16:08:03 ]
Trust nobody
  Admin zaterdag 13 juli 2024 @ 16:04:29 #261
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_214273799
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 15:59 schreef capricia het volgende:

[..]
Je hebt verders geen mening over de dikte van het bewijs?
vast wel, als er bewijs was. Maar het is het woord van de een tegen het woord van de ander. Het is aan een rechter om dat af te wegen en te bepalen wat daarvan wel en niet geloofwaardig is. Daar kan ik zelf vanalles van vinden, maar feit blijft dat als hij niet schuldig wordt verklaard zijn schuld niet is bewezen en hij dus onschuldig is. Dat werkt op die manier om onschuldigen te beschermen zodat die bij vrijspraak hun leven weer op kunnen pikken. Dat is tegenwoordig niet meer hip hoor, maar vroeger had je liever 100 schuldigen vrij dan één onschuldige opgesloten. Tegenwoordig willen mensen liever 100 onschuldigen opgesloten zien als daarmee één schuldige óók wordt opgesloten.
  Admin zaterdag 13 juli 2024 @ 16:06:25 #262
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_214273814
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:02 schreef tong80 het volgende:

[..]
Hoe denk ik dan over je :? Ik heb helemaal niks tegen je. Verder zit ik al 24 jaar op FOK!. Dan krijg je een bepaald beeld van iemand. Ook van jou, en daar is niks mis mee. Wel viel het me op dat je een paar keer gepost hebt met je functie in je achterhoofd. Terwijl ik een user-user-discussie verwacht. Dit is namelijk geen feedback topic, en heb ik je niet als FA benaderd.

nee, maar de keren dat ik voor je ben opgekomen bleken dus onterecht. Dat is iets om voor mezelf mee te nemen. Had ik misschien niet moeten posten en aan je moeten meedelen, maar het leek me juist wel zo eerlijk dat wel te doen. Zal niet meer gebeuren ^O^
  zaterdag 13 juli 2024 @ 16:06:53 #263
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214273821
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:00 schreef Danny het volgende:

[..]

Maar stel jij bent daar en die man wil seks met je heeft ook nog een mes bij zich. Verzet je dan ook of kan je je ook voorstellen dat je dan maar meegaat met wat die man wil?
  Admin zaterdag 13 juli 2024 @ 16:07:56 #264
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_214273829
quote:
84s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:02 schreef HappyCharly het volgende:

[..]
Huh.. t gaat nu toch vooral over Ali b en vrouwen .. dus daar haak ik op aan.

Uiteraard kunnen mannen ook slachtoffer zijn maar dat is de discussie niet.

Ik vind t moeilijk om hier verder op in te gaan want het raakt me persoonlijk. Ik heb hierboven de situatie uitgelegd die kan ontstaan. Jij noemt hele andere voorbeelden.
Je bent echt niet de enige die het persoonlijk raakt en het moeilijk vindt, geloof me.
  zaterdag 13 juli 2024 @ 16:07:58 #265
13462 BansheeBoy
pi_214273830
Ik hoop dat deze hele Ali Bounty discussie ook een soort bewustzijn heeft getriggerd bij dames om zoveel mogelijk risicovolle situaties te voorkomen c.q. uit de weg te gaan. In die zien geef je eigenlijk het advies mee wat je ook aan je dochter zou geven, mits je een fijne liefhebbende ouder bent.

Daarnaast hoop ik dat er ook bij venten een bewustzijn is gecreëerd van signalen herkennen. Ga op onderzoek uit, zegt ze nee omdat ze echt niet wil of omdat ze hard-to-get wil spelen. Probeer die signalen te herkennen. Maak aantekeningen en ruwe schetsen. Zet ze op een lichtbak en probeer de rode draad te vinden.

Daarbij blijf ik zeggen, VOORAF: voorkomen is beter dan genezen.

Dit soort waterdichte teksten verraden toch wel dat ik een fier en redelijk heerschap ben.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  Admin zaterdag 13 juli 2024 @ 16:08:50 #266
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_214273836
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:06 schreef Momo het volgende:

[..]
Maar stel jij bent daar en die man wil seks met je heeft ook nog een mes bij zich. Verzet je dan ook of kan je je ook voorstellen dat je dan maar meegaat met wat die man wil?
Dat zijn niet de gevallen waarin er enige twijfel ontstaat over wel of niet verkrachten, en dat weet je zelf ook heus wel ;)
pi_214273841
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:07 schreef Danny het volgende:

[..]
Je bent echt niet de enige die het persoonlijk raakt en het moeilijk vindt, geloof me.
Ik geloof je. Ik hoop dat je mijn aangepaste post ook begrijpt.
Trust nobody
  Admin zaterdag 13 juli 2024 @ 16:10:48 #268
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_214273855
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:07 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik hoop dat deze hele Ali Bounty discussie ook een soort bewustzijn heeft getriggerd bij dames om zoveel mogelijk risicovolle situaties te voorkomen c.q. uit de weg te gaan. In die zien geef je eigenlijk het advies mee wat je ook aan je dochter zou geven, mits je een fijne liefhebbende ouder bent.

Daarnaast hoop ik dat er ook bij venten een bewustzijn is gecreëerd van signalen herkennen. Ga op onderzoek uit, zegt ze nee omdat ze echt niet wil of omdat ze hard-to-get wil spelen. Probeer die signalen te herkennen. Maak aantekeningen en ruwe schetsen. Zet ze op een lichtbak en probeer de rode draad te vinden.

Daarbij blijf ik zeggen, VOORAF: voorkomen is beter dan genezen.

Dit soort waterdichte teksten verraden toch wel dat ik een fier en redelijk heerschap ben.

Als een vrouw hard to get wil spelen zou ze gewoonweg met rust gelaten moeten worden. Dan speelt ze maar niet hard to get. Als man moet je niet het risico willen lopen om voor verkrachter te worden uitgemaakt alleen maar omdat de vrouw in kwestie graag wil doen alsof ze niet wil. Dat is dan maar iets waar vrouwen in moeten veranderen. Simpel.
  Trouwste user 2022 zaterdag 13 juli 2024 @ 16:11:53 #269
7889 tong80
Spleenheup
pi_214273860
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:06 schreef Danny het volgende:

[..]
nee, maar de keren dat ik voor je ben opgekomen bleken dus onterecht. Dat is iets om voor mezelf mee te nemen. Had ik misschien niet moeten posten en aan je moeten meedelen, maar het leek me juist wel zo eerlijk dat wel te doen. Zal niet meer gebeuren ^O^
Ik begrijp deze post niet. Ben je cynisch ? Ben je kwaad omdat ik vragen stel ? Ik voel me hier klote over en heb alsnog spijt me in deze discussie te hebben gemengd. Ik voel me hier echt beroerd door. Voel me aangevallen om niks.
  zaterdag 13 juli 2024 @ 16:12:17 #270
13462 BansheeBoy
pi_214273863
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:10 schreef Danny het volgende:

[..]
Als een vrouw hard to get wil spelen zou ze gewoonweg met rust gelaten moeten worden. Dan speelt ze maar niet hard to get. Als man moet je niet het risico willen lopen om voor verkrachter te worden uitgemaakt alleen maar omdat de vrouw in kwestie graag wil doen alsof ze niet wil. Dat is dan maar iets waar vrouwen in moeten veranderen. Simpel.
Ja, dit is inderdaad wat je gaat krijgen. Er gaan hele nieuwe dynamieken ontstaan hierdoor. Het zij zo.

Trouwste user 2022 zaterdag 13 juli 2024 @ 16:12:22 #271
7889 tong80
Spleenheup
pi_214273865
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:07 schreef Danny het volgende:

[..]
Weer zo'n harde opmerking. Kick je hier op ?
  zaterdag 13 juli 2024 @ 16:12:50 #272
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214273870
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:08 schreef Danny het volgende:

[..]
Dat zijn niet de gevallen waarin er enige twijfel ontstaat over wel of niet verkrachten, en dat weet je zelf ook heus wel ;)
Maar is het dan niet hetzelfde bij een dame met een grote sterke vent. Dat ze ook niet duidelijk nee durft te zeggen. Want zelfs als die man geen mes heeft kan die natuurlijk ook keihard uithalen met een vuist. Sommige mensen laten zich geen nee zeggen en zijn dan in hun ego gekrenkt. Dat kan het slachtoffer wel aanvoelen eventueel.
  Trouwste user 2022 zaterdag 13 juli 2024 @ 16:13:12 #273
7889 tong80
Spleenheup
pi_214273873
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:10 schreef Danny het volgende:

[..]
Vrouwen moeten veranderen :?

zaterdag 13 juli 2024 @ 16:14:45 #274
13462 BansheeBoy
pi_214273886
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:13 schreef tong80 het volgende:

[..]
Vrouwen moeten veranderen :?

Iedereen moet veranderen.

Moderator zaterdag 13 juli 2024 @ 16:15:13 #275
236264 crew  capricia
pi_214273889
Ik zit even te lezen over de verandering in de wet vwb aanranding en verkrachting. Dat er geen dwang meer hoeft te zijn.
Dat is voor deze zaak niet van belang. Maar wel interessant om tot je te nemen.
Er wordt een onderscheid gemaakt tussen schuld en opzet:

quote:
Schuldaanranding of -verkrachting

Bij schuldaanranding of - verkrachting gaat de dader er - ten onrechte - van uit dat de ander seksueel contact wil. Dat
bij de ander de wil ontbrak, had de dader echter kunnen opmaken uit signalen (zoals heel stil liggen) of opmerkingen (zoals ‘ik vraag me af of ik hier wel aan toe ben’). Daarmee had de dader ‘ernstige reden om te vermoeden’ dat de ander niet wilde, maar heeft hij signalen verkeerd ingeschat.

Opzetaanranding of -verkrachting
Bij opzetaanranding of -verkrachting weet de dader dat de ander geen seksueel contact wil, maar gaat toch door. Of de
dader is zich bewust van de mogelijkheid dat de ander niet
wil, maar neemt die mogelijkheid voor lief. De dader heeft in dat geval een onverschillige houding. Van opzet is in ieder
geval sprake wanneer de ander ‘nee’ of ‘ik wil dit niet’ zegt en de dader gaat toch door.
https://www.rijksoverheid(...)-seksuele-misdrijven

Ik ben heel benieuwd wat dit voor jurisprudentie op gaat leveren. 'ik weet niet of ik hier aan toe ben' of stil blijven liggen is dus een duidelijk signaal. Ga je als dader toch door, ben je strafbaar.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Admin zaterdag 13 juli 2024 @ 16:15:30 #276
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_214273893
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:09 schreef HappyCharly het volgende:

[..]
Ik geloof je. Ik hoop dat je mijn aangepaste post ook begrijpt.
We spreken beide (en vast en zeker meer in dit topic) vanuit eenzelfde emotie, maar een ander referentiekader. Ik bedoel ook helemaal niemand aan te vallen hoor, absoluut niet. Ik geef mijn bescheiden mening hier net als iedereen en dan kan het zijn dat mensen die mening niet delen. En dat is helemaal prima verder, alleen betekent dat niet dat mijn mening verkeerd is, of raar, of niet uitgesproken mag worden, of dat ik verkrachting wel oké vind. Ik probeer altijd dingen vanuit alle perspectieven te bekijken en ik probeer het hier en daar dan ook nog eens op te nemen voor mannen, want de overgrote meerderheid van de mannen deugt gewoon. Rotte appels heb je in alle groepen, maar ik kan er slecht tegen als daarbij over één kam wordt geschoren. Een beetje zoals dat ook gebeurt als dat bij vrouwen gedaan wordt.

Ja, ik begrijp je :)
  Trouwste user 2022 zaterdag 13 juli 2024 @ 16:15:39 #277
7889 tong80
Spleenheup
pi_214273896
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:12 schreef Momo het volgende:

[..]
Maar is het dan niet hetzelfde bij een dame met een grote sterke vent. Dat ze ook niet duidelijk nee durft te zeggen. Want zelfs als die man geen mes heeft kan die natuurlijk ook keihard uithalen met een vuist. Sommige mensen laten zich geen nee zeggen en zijn dan in hun ego gekrenkt. Dat kan het slachtoffer wel aanvoelen eventueel.
Het gaat helemaal niet over mes of weet ik wat. Het gaat om de machteloze situatie waar een vrouw zich in bevindt. De gezellige goed uitziende buurman Henk is het eerder dan de ongeschoren vieze man in regenjas.

Trouwste user 2022 zaterdag 13 juli 2024 @ 16:16:31 #278
7889 tong80
Spleenheup
pi_214273906
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:14 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Iedereen moet veranderen.

De agressor idd. Al is het een vrouw die de dader is.

Admin zaterdag 13 juli 2024 @ 16:16:54 #279
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_214273911
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:15 schreef capricia het volgende:
Ik zit even te lezen over de verandering in de wet vwb aanranding en verkrachting. Dat er geen dwang meer hoeft te zijn.
Dat is voor deze zaak niet van belang. Maar wel interessant om tot je te nemen.
Er wordt een onderscheid gemaakt tussen schuld en opzet:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)-seksuele-misdrijven

Ik ben heel benieuwd wat dit voor jurisprudentie op gaat leveren. 'ik weet niet of ik hier aan toe ben' of stil blijven liggen is dus een duidelijk signaal. Ga je als dader toch door, ben je strafbaar.
Ja, dat betekent dus dat vrouwen die van nature liever wat stiller liggen of niet zo verbaal zijn ingesteld zich toch echt wat meer seksueel moeten uiten als ze nog seks willen. Ik snap deze wet echt niet...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')