Gelukkig niet breed gedragen, maar die bepaalde jongeren vallen wel heel makkelijk voor dat beeld met mooie auto's, dure spulletjes, alpha male uithangen etc.quote:
Ik heb respect voor je Fok! coryfee. Wat is jouw mening in deze?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 13:37 schreef tong80 het volgende:
Ik heb met steeds meer verbazing dit topic doorgelezen. Dwing mezelf niet te posten. Je kunt posten wat je wil, het zal nooit doordringen of helpen.
Ik houd me buiten deze discussie. Kijk maar naar m'n likes.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 13:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik heb respect voor je Fok! coryfee. Wat is jouw mening in deze?²
Het is ook een soort spagaat waar deze mensen in zitten:quote:Op zaterdag 13 juli 2024 13:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Je ziet wel een nieuwe wave van dit soort denken bij online figuren als Andrew Tate, Thierry Baudet etc. Spreekt ook best veel jongeren aan.
Voor een verkrachter die niet snapt dat hij fout heeft gehandeld. Een verkrachter die niets snapt van toestemming vragen vooraf. Een verkrachter die niet mee wilde werken met een psychologisch onderzoek. Als samenleving worden we veiliger als de dader snapt wat hij deed fout is. Hoe kunnen we dat deze verkrachter dan wel bijbrengen?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 13:35 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus, volgens mij moet je zeer getroebleerd zijn als je verkrachting als een goede les ziet
Uit welke hoek en wie bagatelliseert hier verkrachtingen?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 13:43 schreef capricia het volgende:
De man is inmiddels een veroordeeld verkrachter. Het bagatelliseren daarvan komt steeds uit een bepaalde hoek.
Goede post.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 13:52 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Voor een verkrachter die niet snapt dat hij fout heeft gehandeld. Een verkrachter die niets snapt van toestemming vragen vooraf. Een verkrachter die niet mee wilde werken met een psychologisch onderzoek. Als samenleving worden we veiliger als de dader snapt wat hij deed fout is. Hoe kunnen we dat deze verkrachter dan wel bijbrengen?
Post aangepast.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 13:54 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Uit welke hoek en wie bagatelliseert hier verkrachtingen?²
Reken er maar niet op dat hij hulp gaat zoeken. Hij vindt dat er met hem niks aan de hand is.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 13:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Goede post.
Daar wil ik alle toekomstige potentiële verkrachters aan toevoegen. Die ook niet snappen dat Nee=Nee. En denken dat een beetje aandringen en doorduwen wel prima is.
Ik hoop dat Ali hulp zoekt, en dat er een lampje gaat branden hij hem.
Diezelde reflex zie ik hier bij de mensen die hem verdedigen, die zijn daden bagatelliseren en de schuld of verantwoording bij de slachtoffers neer willen leggen.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 14:01 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Reken er maar niet op dat hij hulp gaat zoeken. Hij vindt dat er met hem niks aan de hand is.
In zo’n zaak als die van bijvoorbeeld Jill blijf ik toch wel enige terughoudendheid vereisen. Die twee hadden, ofwel daarvoor ofwel tijdens de aanranding, een bepaalde relatie. Voor de aanranding hebben ze daadwerkelijk meer dan eens sex gehad. Wij weten niet welke spanningen er tussen die twee speelde en onder welke omstandigheden ze bij Ali in de auto stapt.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 13:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Goede post.
Daar wil ik alle toekomstige potentiële verkrachters aan toevoegen. Die ook niet snappen dat Nee=Nee. En denken dat een beetje aandringen en doorduwen wel prima is.
Ik hoop dat Ali hulp zoekt, en dat er een lampje gaat branden hij hem.
Daar is hij dan ook op vrijgesproken.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 14:09 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
In zo’n zaak als die van bijvoorbeeld Jill blijf ik toch wel enige terughoudendheid vereisen. Die twee hadden, ofwel daarvoor ofwel tijdens de aanranding, een bepaalde relatie. Voor de aanranding hebben ze daadwerkelijk meer dan eens sex gehad. Wij weten niet welke spanningen er tussen die twee speelde en onder welke omstandigheden ze bij Ali in de auto stapt.
In dit geval komt de aanranding ook niet zomaar uit de lucht vallen. Er gaan wat dingen, handelingen, gesprekken aan vooraf. Ik denk dat het verhaal van Jill best sluitend is maar als je je dan in Ali verplaatst; die heeft al geregeld seksuele handelingen met deze dame verricht en kan mogelijk hebben gedacht dat ze het wel ok zou vinden want dat vond ze eerder ook ok. Ik kan me daarom ook wel iets voorstellen dan Ali oprecht dacht niks fout te hebben gedaan.
quote:Op zaterdag 13 juli 2024 13:54 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Uit welke hoek en wie bagatelliseert hier verkrachtingen?²
Heb je deze nu al eens bekeken?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 14:09 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
In zo’n zaak als die van bijvoorbeeld Jill blijf ik toch wel enige terughoudendheid vereisen. Die twee hadden, ofwel daarvoor ofwel tijdens de aanranding, een bepaalde relatie. Voor de aanranding hebben ze daadwerkelijk meer dan eens sex gehad. Wij weten niet welke spanningen er tussen die twee speelde en onder welke omstandigheden ze bij Ali in de auto stapt.
In dit geval komt de aanranding ook niet zomaar uit de lucht vallen. Er gaan wat dingen, handelingen, gesprekken aan vooraf. Ik denk dat het verhaal van Jill best sluitend is maar als je je dan in Ali verplaatst; die heeft al geregeld seksuele handelingen met deze dame verricht en kan mogelijk hebben gedacht dat ze het wel ok zou vinden want dat vond ze eerder ook ok. Ik kan me daarom ook wel iets voorstellen dan Ali oprecht dacht niks fout te hebben gedaan.
En dan spugen ze de thee halverwege uit. Wat dan?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 14:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Heb je deze nu al eens bekeken?
Daar wordt "vorige week wilde ze het wel" ook in behandeld. Het is helemaal niet moeilijk, hoor.
quote:Op zaterdag 13 juli 2024 14:29 schreef Danny het volgende:
[..]
En dan spugen ze de thee halverwege uit. Wat dan?
Of achteraf valt de thee niet lekker en steken ze hun vinger in hun keel. Wat dan?
Of ze zeggen ja omdat ze niet durven te weigeren. Wat dan?
Of ze vinden de vraag of ze thee willen al smerig. Wat dan?
Wil je daar echt antwoorden op?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 14:29 schreef Danny het volgende:
[..]
Of achteraf valt de thee niet lekker en steken ze hun vinger in hun keel. Wat dan?
Of ze zeggen ja omdat ze niet durven te weigeren. Wat dan?
Of ze vinden de vraag of ze thee willen al smerig. Wat dan?
Er valt zoveel te winnen door ontzettend duidelijk de nee te communiceren. Niet glimlachen, niet met je handen door je haar en een nee giechelen. Wees duidelijk.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 15:10 schreef Sodeknetters het volgende:
Zit hier met verbazing en zelfs wat plaatsvervangende schaamte dit topic door te lezen.
Is het nou echt zo moeilijk te bevatten dat NEE ook gewoon écht NEE is?
Dan is het geen verkrachting maar aanranding.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 14:47 schreef potjecreme het volgende:
Dan stop je met thee geven. Deze is makkelijk
Nou ja, dan heb je achteraf dus de kans dat er een aanklacht tegen je wordt ingediend.quote:Of achteraf valt de thee niet lekker en steken ze hun vinger in hun keel. Wat dan?
Dit is achteraf. Wellicht was de thee slecht. 5 seconden getrokken thee daar krijg je inderdaad achteraf een kater van. Van slechte thee. Niets zo erg als een slappe
Je weet vooraf, als iemand ja zegt, natuurlijk niet dat ze vanwege je communicatieskills geen 'nee' durven zeggen. En 'dwingend' communiceren? Denk dat dat wel meevalt. Hoor verhalen over mensen die - om maar even in de thee-metaforen te blijven - achteraf zeggen dat ze de 'thee' niet durfden te weigeren omdat ze bang waren dat het bijvoorbeeld hun baan zou kosten. Of omdat ze dachten dat het aannemen van de 'thee' hun carrière zou helpen en dat ze de thee niet zouden hebben aangenomen als ze wisten dat dat niet zo was.quote:Of ze zeggen ja omdat ze niet durven te weigeren. Wat dan?
Iets aan je communicatie skills doen. Je wil toch niet mensen overrompelen met je thee. Je wil dat mensen genieten van je thee. Waarschijnlijk communiceer je dan dwingend.
Dus in principe kun je als man gewoon elke vrouw vragen of ze 'thee' willen? Want volgens mij (en de nieuwe wet) is dat beslist niet het geval.quote:Of ze vinden de vraag of ze thee willen al smerig. Wat dan?
Weer een makkelijke. Dan loop je weg. Dit is geen match. Je wil een thee partijtje met iemand die dol is op thee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |