We spreken beide (en vast en zeker meer in dit topic) vanuit eenzelfde emotie, maar een ander referentiekader. Ik bedoel ook helemaal niemand aan te vallen hoor, absoluut niet. Ik geef mijn bescheiden mening hier net als iedereen en dan kan het zijn dat mensen die mening niet delen. En dat is helemaal prima verder, alleen betekent dat niet dat mijn mening verkeerd is, of raar, of niet uitgesproken mag worden, of dat ik verkrachting wel oké vind. Ik probeer altijd dingen vanuit alle perspectieven te bekijken en ik probeer het hier en daar dan ook nog eens op te nemen voor mannen, want de overgrote meerderheid van de mannen deugt gewoon. Rotte appels heb je in alle groepen, maar ik kan er slecht tegen als daarbij over één kam wordt geschoren. Een beetje zoals dat ook gebeurt als dat bij vrouwen gedaan wordt.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 16:09 schreef HappyCharly het volgende:
[..]
Ik geloof je. Ik hoop dat je mijn aangepaste post ook begrijpt.
Het gaat helemaal niet over mes of weet ik wat. Het gaat om de machteloze situatie waar een vrouw zich in bevindt. De gezellige goed uitziende buurman Henk is het eerder dan de ongeschoren vieze man in regenjas.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 16:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar is het dan niet hetzelfde bij een dame met een grote sterke vent. Dat ze ook niet duidelijk nee durft te zeggen. Want zelfs als die man geen mes heeft kan die natuurlijk ook keihard uithalen met een vuist. Sommige mensen laten zich geen nee zeggen en zijn dan in hun ego gekrenkt. Dat kan het slachtoffer wel aanvoelen eventueel.
De agressor idd. Al is het een vrouw die de dader is.quote:
Ja, dat betekent dus dat vrouwen die van nature liever wat stiller liggen of niet zo verbaal zijn ingesteld zich toch echt wat meer seksueel moeten uiten als ze nog seks willen. Ik snap deze wet echt niet...quote:Op zaterdag 13 juli 2024 16:15 schreef capricia het volgende:
Ik zit even te lezen over de verandering in de wet vwb aanranding en verkrachting. Dat er geen dwang meer hoeft te zijn.
Dat is voor deze zaak niet van belang. Maar wel interessant om tot je te nemen.
Er wordt een onderscheid gemaakt tussen schuld en opzet:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)-seksuele-misdrijven
Ik ben heel benieuwd wat dit voor jurisprudentie op gaat leveren. 'ik weet niet of ik hier aan toe ben' of stil blijven liggen is dus een duidelijk signaal. Ga je als dader toch door, ben je strafbaar.
nog meer valt er te winnen door al die macho gastjes preventief te castrerenquote:Op zaterdag 13 juli 2024 15:26 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Er valt zoveel te winnen door ontzettend duidelijk de nee te communiceren. Niet glimlachen, niet met je handen door je haar en een nee giechelen. Wees duidelijk.
Nog meer valt er te winnen door te voorkomen dat je in situaties komt die risicovol zijn.²
ik dacht dat je me ging negerenquote:
ja man, testosteron moet verboden worden. Iedereen zittend plassen, dagelijks huilen, rondhupsen in een jurkje en over ja schatje op zeggen. Fuck al die vrouwen die WEL op wat meer macho-mannen vallen.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 16:19 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
nog meer valt er te winnen door al die macho gastjes preventief te castreren
Daarmee criminaliseer je dus per definitie grote mannen? Apart wel, maar goed, die mening mag je hebben natuurlijk.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 16:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar is het dan niet hetzelfde bij een dame met een grote sterke vent. Dat ze ook niet duidelijk nee durft te zeggen. Want zelfs als die man geen mes heeft kan die natuurlijk ook keihard uithalen met een vuist. Sommige mensen laten zich geen nee zeggen en zijn dan in hun ego gekrenkt. Dat kan het slachtoffer wel aanvoelen eventueel.
"proberen" En verder zijn er al genoeg mensen die consequent zijn. Niemand is fout-of feilloos. Alhoewel ik kom akelig dicht in de buurt.quote:
Ik snap deze wet prima.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 16:16 schreef Danny het volgende:
[..]
Ja, dat betekent dus dat vrouwen die van nature liever wat stiller liggen of niet zo verbaal zijn ingesteld zich toch echt wat meer seksueel moeten uiten als ze nog seks willen. Ik snap deze wet echt niet...
Je begon zelf over mannen van 2 meter. Maar natuurlijk kan een man van 1,70 of een vrouw ook heel intimiderend zijn voor een slachtoffer. Is niet perse fysieke kracht voor nodig.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 16:21 schreef Danny het volgende:
[..]
Daarmee criminaliseer je dus per definitie grote mannen? Apart wel, maar goed, die mening mag je hebben natuurlijk.
Wat een onzinquote:Op zaterdag 13 juli 2024 16:04 schreef Danny het volgende:
[..]
vast wel, als er bewijs was. Maar het is het woord van de een tegen het woord van de ander. Het is aan een rechter om dat af te wegen en te bepalen wat daarvan wel en niet geloofwaardig is. Daar kan ik zelf vanalles van vinden, maar feit blijft dat als hij niet schuldig wordt verklaard zijn schuld niet is bewezen en hij dus onschuldig is. Dat werkt op die manier om onschuldigen te beschermen zodat die bij vrijspraak hun leven weer op kunnen pikken. Dat is tegenwoordig niet meer hip hoor, maar vroeger had je liever 100 schuldigen vrij dan één onschuldige opgesloten. Tegenwoordig willen mensen liever 100 onschuldigen opgesloten zien als daarmee één schuldige óók wordt opgesloten.
Nicequote:Op zaterdag 13 juli 2024 16:38 schreef sly-nl het volgende:
[..]
Wat een onzin. Als je 1 enkele weirdo op rond de 100.000 mensen zou vinden die zo denkt als jij stelt, is het al veel.
Je bent zo anti-woke, dat het eigenlijk gewoon flat out woke is
Ik chargeer uiteraard in reactie op users die net zulke belachelijke dingen posten om de schuld bij vrouwen te leggenquote:Op zaterdag 13 juli 2024 16:20 schreef Danny het volgende:
[..]
ja man, testosteron moet verboden worden. Iedereen zittend plassen, dagelijks huilen, rondhupsen in een jurkje en over ja schatje op zeggen. Fuck al die vrouwen die WEL op wat meer macho-mannen vallen.
Als het dan codewoord voor neuken met consent is, heeft het filmpje zijn doel bereiktquote:Op zaterdag 13 juli 2024 15:33 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Als nu een heleboel mensen dat filmpje bekijken en bespreken, dan wordt thee drinken op een gegeven moment een soort codewoord voor neuken.
Ik dacht meer aan de mogelijkheid dat een uitnodiging om een kopje thee te drinken eigenlijk een uitnodiging is om te neuken, een beetje zoals nu een uitnodiging voor Netflix en chill eigenlijk een uitnodiging is om te neuken.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 17:07 schreef miss_sly het volgende:
Als het dan codewoord voor neuken met consent is, heeft het filmpje zijn doel bereikt
En zeesterren houden kennelijk niet van thee, is dat ook weer duidelijk.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 16:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik snap deze wet prima.
Helemaal goed toch? Wil ze seks, dan geeft ze dat maar wat duidelijker aan. Doet ze dat niet, dan heeft ze geen zin in thee met jou. Probleem opgelost.
Ik heb wel eens tegen een meid gevraagd bij mij na het stappen of ik haar mocht kussen. 'Waarom denk je dat ik hier ben?' Dan weet je ook niet wat je moet zeggen of denken.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 17:12 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik dacht meer aan de mogelijkheid dat een uitnodiging om een kopje thee te drinken eigenlijk een uitnodiging is om te neuken, een beetje zoals nu een uitnodiging voor Netflix en chill eigenlijk een uitnodiging is om te neuken.
quote:Op zaterdag 13 juli 2024 17:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
En zeesterren houden kennelijk niet van thee, is dat ook weer duidelijk.
mee eens. het is alleen sneu voor de wat minder enthousiaste dames (en heren) die wat passiever wensen te zijn of introverter zijn. Maar goed, dat is hun probleem, toch? Daar hebben ze psychologie voor uitgevonden.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 16:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik snap deze wet prima.
Helemaal goed toch? Wil ze seks, dan geeft ze dat maar wat duidelijker aan. Doet ze dat niet, dan heeft ze geen zin in thee met jou. Probleem opgelost.
Maar iemand's uiterlijk kan dus al voldoende reden zijn om hem te veroordelen. Duidelijk.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 16:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Je begon zelf over mannen van 2 meter. Maar natuurlijk kan een man van 1,70 of een vrouw ook heel intimiderend zijn voor een slachtoffer. Is niet perse fysieke kracht voor nodig.
quote:Op zaterdag 13 juli 2024 16:26 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Je hebt dwingende mannen die precies weten welke onzekere meiden ze tegen hun wil het nest in kunnen krijgen of simpelweg met geweld verkrachten.
Je hebt vrouwen die mannen aanklagen voor aanranding als ze alleen maar kijken of naar hun fluiten, of verkrachting verzinnen als wraak.
Deze extremen hebben levens kapot gemaakt, ik snap niet dat hierdoor alles gelijk getrokken is en er kampen mannen zijn fout en vrouwen zijn fout door zijn ontstaan.
Elke zedenzaak is anders en moet apart behandeld worden is mijn mening.
Okquote:Op zaterdag 13 juli 2024 16:38 schreef sly-nl het volgende:
[..]
Wat een onzin. Als je 1 enkele weirdo op rond de 100.000 mensen zou vinden die zo denkt als jij stelt, is het al veel.
Je bent zo anti-woke, dat het eigenlijk gewoon flat out woke is
Ik zie eigenlijk niemand hier de vrouwen de schuld geven. Misschien lees ik verkeerd, maar zou graag quotes zien waar de vrouwen hier de schuld krijgen. Ik heb het nog niet gezien, maar er zijn kennelijk legio voorbeelden?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 16:57 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Ik chargeer uiteraard in reactie op users die net zulke belachelijke dingen posten om de schuld bij vrouwen te leggen
Lijkt me niet handig. 'kopje thee?' 'ja lekker' en hop je springt er bovenop terwijl ze alleen maar thee wil.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 17:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als het dan codewoord voor neuken met consent is, heeft het filmpje zijn doel bereikt
dat mag je helemaal niet zelf bedenken. dat moet in drievoud in contractvorm.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 17:37 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik heb wel eens tegen een meid gevraagd bij mij na het stappen of ik haar mocht kussen. 'Waarom denk je dat ik hier ben?' Dan weet je ook niet wat je moet zeggen of denken.
Beter de meeste favela’s dan Copacabana…. Die druglords accepteren dat soort criminaliteit niet, wat dat kost ze klanten.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 15:38 schreef Danny het volgende:
[..]
Je kunt honderd keer 's nachts door de braziliaanse favela's wandelen zonder dat er iets gebeurt, maar of je dat risico wil lopen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |