'Realistisch' is wel een mooi woord om te zeggen dat het nogal laf en inspiratieloos was. Juist de tactische beslissingen die dit toernooi werden gemaakt waren vaak zwak, en tegelijkertijd werd er ook niet echt uitgegaan van eigen kracht. Zo'n wedstrijd als tegen Oostenrijk was diep onder de grens, het sloeg echt helemaal nergens op hoe Nederland begon terwijl je gewoonweg weet hoe ze voetballen, maar ook Engeland had ons gewoon van de mat geveegd als ook hun trainer niet zo laf was, de ruimtes die ze soms kregen waren best schokkend. Voorafgaand het toernooi was ik het met @Caland eens dat Koeman eigenlijk altijd wel een oké plan had voor wedstrijden, maar dit is mij dit toernooi ontzettend tegengevallen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 11:57 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Jeetje wat een negativiteit. Koeman houdt inderdaad soms te lang vast aan z'n lievelingetjes, maar is verder gewoon een realistische coach. Als iets niet werkt probeert ie iets anders.
Als de resultaten tegen zouden vallen in de Nations League is ie echt niet bang om grote veranderingen door te voeren inclusief het niet meer opstellen van Dumfries en Memphis.
Ja dit heeft meegeholpen. Nee, dit is niet de hoofd oorzaak.quote:
Typsich weer zo'n voorbeeld van te vroeg weggegaan.quote:Op donderdag 11 juli 2024 11:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Als je belachelijk goed bent ben je geen bankzitter bij al je clubs na ajax.
Brobbey 2 minuten gespeeld dit EK. En geen bal gehad.quote:Op donderdag 11 juli 2024 12:19 schreef TAmaru het volgende:
Hoofdoorzaak is dat Koeman niet Brobbey maar Veerman bracht voor Memphis.
Je werd op het middenveld compleet overlopen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 12:19 schreef TAmaru het volgende:
Als team heeft Nederland vooral aanvallend wel te weinig gebracht dit toernooi vind ik. Toch teveel afhankelijk gebleken van een bevlieging van Gakpo of zo'n bal van Simons gisteren die er ineens in vliegt.quote:Op donderdag 11 juli 2024 12:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
'Realistisch' is wel een mooi woord om te zeggen dat het nogal laf en inspiratieloos was. Juist de tactische beslissingen die dit toernooi werden gemaakt waren vaak zwak, en tegelijkertijd werd er ook niet echt uitgegaan van eigen kracht. Zo'n wedstrijd als tegen Oostenrijk was diep onder de grens, het sloeg echt helemaal nergens op hoe Nederland begon terwijl je gewoonweg weet hoe ze voetballen, maar ook Engeland had ons gewoon van de mat geveegd als ook hun trainer niet zo laf was, de ruimtes die ze soms kregen waren best schokkend. Voorafgaand het toernooi was ik het met @:caland eens dat Koeman eigenlijk altijd wel een oké plan had voor wedstrijden, maar dit is mij dit toernooi ontzettend tegengevallen.
Ik ben er inderdaad vrij negatief over. Als het écht niet werkt grijpt hij wel in, maar zolang het door ettert blijft het zo staan terwijl er betere alternatieven zijn. En dat is precies wat er gebeurt.
Dit klopt wel. Koeman zal wel niet hebben verwacht dat Engeland aanvallend zou gaan spelen, maar met dat versterkte middenveld had hij achteraf beter kunnen beginnen. En dat Weghorst er zo snel inkwam begreep ik ook niet. Veel te traag inderdaad, heeft ook weinig impact gehad.quote:Op donderdag 11 juli 2024 12:21 schreef Caland het volgende:
[..]
Je werd op het middenveld compleet overlopen.
Die wissel zorgde er nou juist voor dat dat probleem werd opgelost. Om er daarna Weghorst in te brengen waardoor je voorin echt 0,0 snelheid had was juist het belachelijke.
Deze wedstrijd speelde zich rond de middencirkel af, en dan heb je niks aan weghorst.quote:Op donderdag 11 juli 2024 12:22 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dit klopt wel. Koeman zal wel niet hebben verwacht dat Engeland aanvallend zou gaan spelen, maar met dat versterkte middenveld had hij achteraf beter kunnen beginnen. En dat Weghorst er zo snel inkwam begreep ik ook niet. Veel te traag inderdaad, heeft ook weinig impact gehad.
Dat was juist een hele goede beslissing want Phil Foden stond vogelvrij op middenveld. Met inbrengen van Veerman heb je dat opgelost. Anders stond je bij rust 3-1 achter.quote:Op donderdag 11 juli 2024 12:19 schreef TAmaru het volgende:
Hij had alleen snelheid voorin moeten houden en niet Weghorst zo vroeg brengen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 12:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat was juist een hele goede beslissing want Phil Foden stond vogelvrij op middenveld. Met inbrengen van Veerman heb je dat opgelost. Anders stond je bij rust 3-1 achter.
Weghorst kwam inderdaad wat vroeg, het was 'gewoon' 1-1 dus tijd zat om op een andere manier wat te forceren.quote:Op donderdag 11 juli 2024 12:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hij had alleen snelheid voorin moeten houden en niet Weghorst zo vroeg brengen.
Verder haal je toch gewoon halve finale met wat geluk en een matige selectie met weinig wereldtoppers. Vooraf teken je voor zo’n klassering.
Als Depay niet levert en Reijnders (die voor de aanvoer moet zorgen) speelt vrijwel elk potje matig dan wordt het natuurlijk ook wel lastig. Dan moet het voornamelijk van Gakpo komen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 12:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als team heeft Nederland vooral aanvallend wel te weinig gebracht dit toernooi vind ik. Toch teveel afhankelijk gebleken van een bevlieging van Gakpo of zo'n bal van Simons gisteren die er ineens in vliegt.
Keuze van Weghorst is een keuze om rust in ploeg te bouwen want hij zet wel druk en houdt de bal vast. Als je snelheid wil houden dan krijg je Malen in spits. Die doet dat niet.quote:Op donderdag 11 juli 2024 12:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hij had alleen snelheid voorin moeten houden en niet Weghorst zo vroeg brengen.
Verder haal je toch gewoon halve finale met wat geluk en een matige selectie met weinig wereldtoppers. Vooraf teken je voor zo’n klassering.
Het heeft mij gefrustreerd hoe weinig de Cowman de snelheid van Frimpong heeft benut dit toernooi. Zeker omdat Engeland de tweede helft met Shaw speelde, dat had je moeten gebruiken. Maar nee, het bleef maar laf.quote:Op donderdag 11 juli 2024 12:21 schreef Caland het volgende:
[..]
Je werd op het middenveld compleet overlopen.
Die wissel zorgde er nou juist voor dat dat probleem werd opgelost. Om er daarna Weghorst in te brengen waardoor je voorin echt 0,0 snelheid had was juist het belachelijke.
Hij heeft gisteren juist elke bal van zijn borst of voet laten stuiteren, al was dat dan meestal wel ergens ter hoogte van de middellijn. Het is altijd zo'n misvatting dat GROTE STERKE spitsen altijd maar de bal goed vasthouden.quote:Op donderdag 11 juli 2024 12:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Keuze van Weghorst is een keuze om rust in ploeg te bouwen want hij zet wel druk en houdt de bal vast. Als je snelheid wil houden dan krijg je Malen in spits. Die doet dat niet.
Dat valt ook wel mee hoor. Heeft aantal keer prima gekaatst naar Schouten en Simons.quote:Op donderdag 11 juli 2024 12:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Hij heeft gisteren juist elke bal van zijn borst of voet laten stuiteren, al was dat dan meestal wel ergens ter hoogte van de middellijn. Het is altijd zo'n misvatting dat GROTE STERKE spitsen altijd maar de bal goed vasthouden.
Het blijft natuurlijk gewoon een technisch hele beperkte voetballer.
De helft van zijn passes kwamen niet aan, van de grondduels (5) heeft hij er precies 0 gewonnen en verder nog 6 keer de bal verspeeld. Daarmee heeft hij het net ietsjes slechter gedaan dan Depay.quote:Op donderdag 11 juli 2024 12:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat valt ook wel mee hoor. Heeft aantal keer prima gekaatst naar Schouten en Simons.
Ja goed, het is niet het niveau wat we moeten nastreven maar naast Memphis of Malen was het al duizend keer beter. Met die twee moet je elke keer terug omdat ze denken het op te kunnen lossen met een hakje.
Memphis en Malen brengen verdedigend ook helemaal niets. Daar kom je niet mee weg in het moderne voetbal. Sowieso mist dit Oranje een stukje agressiviteit..felheid..over-mijn-lijk-mentaliteit. Dat zag ik bij de Engelsen wel. Er moet wel bij gezegd worden dat het in de 2e helft beter ging, maar toen werd ieder duel afgefloten door die Duitse drol in het voordeel van de Engelsen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 12:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat valt ook wel mee hoor. Heeft aantal keer prima gekaatst naar Schouten en Simons.
Ja goed, het is niet het niveau wat we moeten nastreven maar naast Memphis of Malen was het al duizend keer beter. Met die twee moet je elke keer terug omdat ze denken het op te kunnen lossen met een hakje.
Kijk dat filmpje nog eens goed. Op 3 seconden zie je de bal van linksonder in het beeld komen, pats, tegen zijn rechterhand aan. Daar komt verder geen lichaamsdeel aan te pas.quote:Op donderdag 11 juli 2024 08:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Is inderdaad een geldig doelpunt geen hands, die regel is twee seizoenen geleden geloof ik weer aangepast. Als het via je lichaam komt en de arm niet op een onnatuurlijke wijze wordt gebruikt (om je bijvoorbeeld groter te maken) is het geen hands. Ook niet als aanvaller.
Maar de mensen die buiten de zomer geen voetbal volgen hebben weer iets gevonden.
Kijk die oefenwedstrijd eens terug waar Depay met Brobbey speelde. Liep als een trein.quote:Op donderdag 11 juli 2024 12:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat was juist een hele goede beslissing want Phil Foden stond vogelvrij op middenveld. Met inbrengen van Veerman heb je dat opgelost. Anders stond je bij rust 3-1 achter.
Ja goed, met de cijfers ga ik het niet winnen zo te lezen. Ik vond het zoals ik het zag wel een verbetering in het spel. Het werd rustiger en Nederland hield beter de bal.quote:Op donderdag 11 juli 2024 12:37 schreef Caland het volgende:
[..]
De helft van zijn passes kwamen niet aan, van de grondduels (5) heeft hij er precies 0 gewonnen en verder nog 6 keer de bal verspeeld. Daarmee heeft hij het net ietsjes slechter gedaan dan Depay.
Leuk, maar de vraag was wie je moest brengen voor Depay. Dus je gaat geen Depay - Brobbey krijgen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 12:39 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Kijk die oefenwedstrijd eens terug waar Depay met Brobbey speelde. Liep als een trein.
Maar er werd ook helemaal niks meer gecreëerd vanaf dat moment. Dat maakte het wel erg eenvoudig voor Engeland, die op zich ook niet hoefden en dan aan één flits genoeg hebben om het te beslissen. Wij hadden daar geen spelers voor, alleen Gakpo maar hij stond vast. Eigenlijk heb je de Engelsen dus in de kaart gespeeld door zelf stabiliteit in te bouwen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 12:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ja goed, met de cijfers ga ik het niet winnen zo te lezen. Ik vond het zoals ik het zag wel een verbetering in het spel. Het werd rustiger en Nederland hield beter de bal.
Oh dat zag ik juist totaal niet. Eigenlijk was praktisch elke bal op Weghorst balverliesquote:Op donderdag 11 juli 2024 12:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ja goed, met de cijfers ga ik het niet winnen zo te lezen. Ik vond het zoals ik het zag wel een verbetering in het spel. Het werd rustiger en Nederland hield beter de bal.
Het is in mijn ogen een keuze om een aanspeelpunt erin te brengen want dat is Malen niet. Dat uitvoering beter kan, of anders kon met Zirkzee of Brobbey is een discussiepunt, maar ik vond het een logische wissel.quote:Op donderdag 11 juli 2024 12:42 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Maar er werd ook helemaal niks meer gecreëerd vanaf dat moment. Dat maakte het wel erg eenvoudig voor Engeland, die op zich ook niet hoefden en dan aan één flits genoeg hebben om het te beslissen. Wij hadden daar geen spelers voor, alleen Gakpo maar hij stond vast. Eigenlijk heb je de Engelsen dus in de kaart gespeeld door zelf stabiliteit in te bouwen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |