Ja dit, als F. de kans krijgt, zet ze een filmpje op van Koreaanse kinderen die allemaal veel te hypere dansjes doen met allemaal unicorns, smilies in alle kleuren, poepemoticons en noem het maar op. :’)quote:Op donderdag 17 oktober 2024 13:53 schreef June. het volgende:
Cocomelon komt er hier écht niet in, wat een verschrikking. Na het item van Arjan Lubach bevestigd mijn mening alleen maar![]()
Hier heeft vriend oudere peuterseries op onze shield gezet, echt heel leuk. Hij wil nu dus ook gewoon TikTak, Sesamstraat, BoesBoes, Pingu, Knofje, Pieter Post, etc kijkenEllie de Olifant op NPO is ook een hit.
Oudste van 5 kijkt soms op Youtube kids (helaas via kindjes van de bso afgekeken) naar muizen of hamsters die door een parcours/doolhof moeten lopen![]()
Ik heb niet veel vragen gesteld. Ik wilde weten wat ze konden bieden aan kinderen die niet gemiddeld zijn (beide kanten op) en wat ze doen tegen pesten. Voor de rest lette ik op de sfeer en hoe de kinderen erbij liepen. Die leken vrolijk en ontspannen.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 20:04 schreef Lokasenna het volgende:
Wij hebben maandag rondleiding op de basisschool!
Voelt wel heel erg vroeg maar het schijnt normaal te zijn om bij 2 jaar te gaan rondkijken
Nog tips waarop te letten en naar te vragen?
Balen dat het nog weinig tot geen zoden aan de dijk zet. Kan ik even met je meedenken in een PB?quote:Op donderdag 17 oktober 2024 20:23 schreef Bottoms_up het volgende:
Bluey en paw patrol zijn hier favoriet. Skye is alles. Soms kijkt ze mee met haar broer naar spidey of de smurfen. Cocomelon zet ik af als ze er per ongeluk op uit komt. Ik vind het vreselijk.
Logopedie gaat mweh. Vandaag bracht de logopediste tos en kentalis al ter sprake (vanwege de wachtlijsten, moest het over een paar maanden nodig zijn) maar dat viel me een beetje verkeerd. Ze is nu 4 of 5 keer geweest en laat nlg altijd maar een fractie zien van wat ze thuis doet. Laat ze maar eerst eens dat gehoor testen want zij wil dat pas na 3 maanden behandelen doen. Laten we haar ff een kans geven voor we een volgende stap nemen. Ze heeft nog geen idee wat het probleem zou kunnen zijn. Wat ik vandaag gezien heb en thuis ook merk is dat uitlokken amper werkt. Ze heeft het onmiddellijk door en klapt dicht. Is dat koppigheid, faalangst of kan ze het echt niet, geen idee. Ik had na een paar sessies geen mirakels verwacht maar meteen willen doorverwijzen ook niet.
Dat is schrikken Bottoms.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 20:23 schreef Bottoms_up het volgende:
Logopedie gaat mweh. Vandaag bracht de logopediste tos en kentalis al ter sprake (vanwege de wachtlijsten, moest het over een paar maanden nodig zijn) maar dat viel me een beetje verkeerd. Ze is nu 4 of 5 keer geweest en laat nlg altijd maar een fractie zien van wat ze thuis doet. Laat ze maar eerst eens dat gehoor testen want zij wil dat pas na 3 maanden behandelen doen. Laten we haar ff een kans geven voor we een volgende stap nemen. Ze heeft nog geen idee wat het probleem zou kunnen zijn.
Wij hebben vooral onze ogen goed de kost gegeven. Hoe is de interactie tussen leraar en de kinderen. Tussen de kinderen onderling. Hoe is de sfeer. Ziet het er allemaal een beetje geordend uit.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 20:04 schreef Lokasenna het volgende:
Voelt wel heel erg vroeg maar het schijnt normaal te zijn om bij 2 jaar te gaan rondkijken
Ik heb ook met andere ouders&kinderen gesproken over hoe zij de school ervaren. Daar hoor je nog het meeste van namelijkquote:Op donderdag 17 oktober 2024 20:04 schreef Lokasenna het volgende:
Wij zijn er best makkelijk in geweest hoor, schoolkeuze. 2 scholen in de buurt waarvan 1 geen optie voor ons is. De school die het is geworden zit bij ons in de straat en alle kinderen uit de wijk gaan er naar toe.quote:
Wij hadden door covid geen rondleiding destijds, maar hebben toen rondgevraagd bij andere ouders over de verschillende scholen waar we geïnteresseerd in waren. Dat geeft al best een goed beeld!quote:Op donderdag 17 oktober 2024 20:04 schreef Lokasenna het volgende:
Wij ook hoor. 4 scholen in het dorp waarvan 1 een straat verder. We zijn alleen daar gaan kijken. Het werd die school tenzij we er een slecht gevoel bij hadden. Het is uiteindelijk ook een ontzettende luxe gebleken om zo dicht bij school te wonen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 06:47 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Wij zijn er best makkelijk in geweest hoor, schoolkeuze. 2 scholen in de buurt waarvan 1 geen optie voor ons is. De school die het is geworden zit bij ons in de straat en alle kinderen uit de wijk gaan er naar toe.
Vooral je eigen gevoel volgen, vragen wat ze doen voor het niet gemiddelde kind en spreek wat ouders met kinderen op die school (evt via de MR van school). Verhalen van mensen die geen kind op die school hebben (oftewel van horen zeggen), zijn nutteloos imo.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 20:04 schreef Lokasenna het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |