Abel deed zijn eerste dansje op Dopemine van Purple Disco Machine, zich vasthoudend aan de tafel en hupsend met z'n billetjesquote:Op dinsdag 22 oktober 2024 06:33 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Onze dochter houdt heel erg van de Purple Disco Machine.En Tina Turner om te luisteren, iets met goede smaak vanuit ons. In de auto vraagt ze zelf om beiden, afhankelijk van haar stemming en het moment van de dag.
Oei, Aure. Hier gelukkig nog nooit aan de hand gehad, afkloppen.
We hebben nog niet gevlogen, maar bij lange autoritten zijn hier een bluetooth koptelefoon + luisterverhaaltjes gedownload op een telefoon (bijv. Bobo of Dikkie Dik op Spotify) een groot succes.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 11:07 schreef Bami het volgende:
Zo. Ik moet wel een beetje terugkomen op dat het zo genieten is.
Ik helemaal pedagogisch verantwoord 2 keuzes geven, ze kiest ook, maar heeft instant spijt van haar keuze, wil dan het andere, en switcht daarna weer terug. En als ik daar niet aan mee werk is het intens groot verdriet. Ik was gisteren echt gesloopt. Vanochtend leek het weer die kant op te gaan maar draaide ze gelukkig een beetje bij, ben benieuwd hoe het vanavond na een dag opvang is. Fingers crossed dat ze deze keer wel een normale dut doet.
Oh en wij vliegen begin december naar Kaapverdiė. naast the obvious schermpjes, snacks en onze Timio; hebben jullie nog briljante tips voor vermaak tijdens 6 uur vliegen?
Ik merk daar bij Anna wel verschil in. Vooral de dikkie dik verhaaltjes vind ze erg leuk, die zijn ook echt wel korter dan die op de Timioquote:Op donderdag 24 oktober 2024 11:40 schreef Bami het volgende:
De verhaaltjes op de Timio kunnen haar vooralsnog niet interesseren dus ik twijfel hoe leuk ze luisterverhalen dan gaat vinden. Maar kleine moeite om het te proberen natuurlijk!
Wij zijn naar Thailand gevlogen en ik had een paar cadeautjes gekocht van tevoren die ik kon geven als afleiding tijdens de vlucht. Ik heb er geloof ik maar 1 hoeven geven, de rest van de tijd zat meneer lekker een serietje te kijken of lag hij te slapenquote:Op donderdag 24 oktober 2024 11:07 schreef Bami het volgende:
Ik helemaal pedagogisch verantwoord 2 keuzes geven, ze kiest ook, maar heeft instant spijt van haar keuze, wil dan het andere, en switcht daarna weer terug. En als ik daar niet aan mee werk is het intens groot verdriet. Ik was gisteren echt gesloopt. Vanochtend leek het weer die kant op te gaan maar draaide ze gelukkig een beetje bij, ben benieuwd hoe het vanavond na een dag opvang is. Fingers crossed dat ze deze keer wel een normale dut doet.
Oh en wij vliegen begin december naar Kaapverdiė. naast the obvious schermpjes, snacks en onze Timio; hebben jullie nog briljante tips voor vermaak tijdens 6 uur vliegen?
Zo'n magnetisch tekenbord, een waterwow-kleurboekje, maar ook gewoon Playmobilpoppetjes was ze hele verhalen mee uitspeelt. Boekjes ook..quote:Op donderdag 24 oktober 2024 11:07 schreef Bami het volgende:
Gefeliciteerd met je kleuterquote:Op donderdag 24 oktober 2024 20:01 schreef MaJo het volgende:
Tevens zwaai ik af hier, Aapie is nu officieel peuter-af. De eerste schooldag ging goed maar hij was wel afgedraaid. Morgen nog een halve dag en dan lekker op vakantie
Tot bij de kleuters
Hij heeft een peuterbed gekregen en toen een paar weekjes dunne slaapzak + dekentje gehad. En toen wilde hij zelf geen slaapzak meer. Dekbed vindt hij meestal nog steeds niet fijn trouwens, dus hij slaapt onder een deken in een warme pyjama.quote:Op zaterdag 2 november 2024 00:03 schreef Lokasenna het volgende:
Nog gefeliciteerd Majo!
Vanaf wanneer zijn jullie peuters onder een dekbed gaan slapen in plaats van in een slaapzak?
Hier blijft de peuter ook lekker zo lang mogelijk in haar ledikantquote:Op zaterdag 2 november 2024 10:41 schreef eponine het volgende:
R ligt sinds dit voorjaar onder een dekbed, met slaapzak want dat vindt ze fijn. Ze slaapt ook nog in haar ledikant (140x70) met beide hoge zijkanten erop, want dat vindt mama fijn. Ze heeft ook nul behoefte om zelf uit bed te komen (net als haar broer), dus ik vind het nog wel even prima.
Ja, maar die glijden net zo makkelijk. Beste optie is een bed met een uitvalbescherming/rand. Als dat er niet is, glijdt het toch een keertje af.quote:Op zaterdag 2 november 2024 10:23 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Hier sinds ze overging naar peuterbed, was afgelopen april. Ruim 2 dus. Ik heb alleen het idee dat ze snel wakker wordt door het dekbed dat dan steeds afglijdt, ik moet het ‘s nachts ook zeker twee keer weer over haar heen leggen.
Zijn hier ervaringen met verzwaringsdekens? Geen idee of het soelaas biedt, maar als het voor meer rust en (langer) doorslapen zorgt…
Bij L direct toen het mocht met 2 jaar omdat hij zelfs met slaapzak uit met een snoekduik zijn ledikant klom.quote:Op zaterdag 2 november 2024 00:03 schreef Lokasenna het volgende:
Nog gefeliciteerd Majo!
Vanaf wanneer zijn jullie peuters onder een dekbed gaan slapen in plaats van in een slaapzak?
Jammer. Ze heeft zowel aan het hoofdeind als aan het voeteneinde een stukje opstaande rand, dat dekbed glijdt er dan precies tussendoor. Een slaaptunnel zou dan beter werken, maar daar vind ik daar nog zo jong voor.quote:Op zaterdag 2 november 2024 17:46 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ja, maar die glijden net zo makkelijk. Beste optie is een bed met een uitvalbescherming/rand. Als dat er niet is, glijdt het toch een keertje af.
Ze kan het prima zelf, maar ze is haar dekbed vaak ‘s nachts gewoon kwijt in het donker. :’) En ze heeft een klein nachtlampje, maar als hij op de grond ligt, ziet ze hem toch niet.quote:Op zondag 3 november 2024 20:06 schreef Tink89 het volgende:
Kun je haar overdag eens laten oefenen met zelf terugleggen? En een losse bedrand kan ook helpen. Ikea heeft ze, maar ze zijn ook bij prenatal enzo verkrijgbaar. Je kunt ze dan gewoon onder de matras schuiven
Totdat je te horen krijgt dat je stom bent en dat je je niet moet bemoeien.quote:Op dinsdag 5 november 2024 10:04 schreef Lokasenna het volgende:
Ik had deze week wel een smeltmoment.
Ik zei tegen R. Jij bent lief, zegt ze terug 'mama ook lief' met een knuffel
Wat fijnquote:Op zondag 10 november 2024 13:40 schreef Cygne het volgende:
F. heeft zijn loophulpmiddel gekregen vrijdag, eerst was hij nukkig en boos. Wees hij dat de fysio er lekker zelf in moest. Nu rent hij door de straat en vraagt er zelf om. Zo fijn, hij werd echt te zwaar om te tillen en hij vindt het zo tof om als een grote jongen met zijn broer samen te lopen.
Mooi dat hij het zo snel zo goed oppakt!quote:Op zondag 10 november 2024 13:40 schreef Cygne het volgende:
F. heeft zijn loophulpmiddel gekregen vrijdag, eerst was hij nukkig en boos. Wees hij dat de fysio er lekker zelf in moest. Nu rent hij door de straat en vraagt er zelf om. Zo fijn, hij werd echt te zwaar om te tillen en hij vindt het zo tof om als een grote jongen met zijn broer samen te lopen.
S krijgt ook dingen voor de treinbaan. extra bochten want die komen ze altijd tekort en extra houten blokjes voor bij de kraan.quote:Op donderdag 21 november 2024 19:35 schreef Lokasenna het volgende:
Wat gaan jullie de peuters als sinterklaascadeau geven? R. krijgt een setje autootjes voor de treinbaan. Verder nog weinig inspiratie, het kind heeft al zoveel
Super fijn dat Purk zo’n inhaalslag gemaakt heeft!quote:Op donderdag 21 november 2024 20:05 schreef LauriLynne het volgende:
Voor degene die purks verhaal over de taalontwikkeling gevolgd hebben. Ze is de afgelopen weken getest door de logopedist. En alle uitkomsten zijn genormaliseerd in een half jaar. Alleen het advies de huisarts te consulteren vanwege vergrootte amandelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |