abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215459257
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2024 17:46 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ja, maar die glijden net zo makkelijk. Beste optie is een bed met een uitvalbescherming/rand. Als dat er niet is, glijdt het toch een keertje af.
Jammer. Ze heeft zowel aan het hoofdeind als aan het voeteneinde een stukje opstaande rand, dat dekbed glijdt er dan precies tussendoor. Een slaaptunnel zou dan beter werken, maar daar vind ik daar nog zo jong voor.
pi_215459878
Ik had altijd wat dikkere pyjama's in het begin, dan krijgen ze het niet meteen koud als ze deels zonder komen te liggen. Inmiddels blijft ook Otis prima onder zn dekbed liggen.
pi_215461394
Heeft ze, biedt nog weinig soelaas helaas. Zelfs dikke sokken aan. Het lijkt erop dat ze gewoon wakker wordt van dat er niets meer over haar heen ligt. Ze vraagt ook of ik haar dekbed weer goed wil leggen, omdat ‘ie ‘afgezakt’ is. :D
  zondag 3 november 2024 @ 20:06:08 #279
319308 Tink89
To live is to dance
pi_215467100
Kun je haar overdag eens laten oefenen met zelf terugleggen? En een losse bedrand kan ook helpen. Ikea heeft ze, maar ze zijn ook bij prenatal enzo verkrijgbaar. Je kunt ze dan gewoon onder de matras schuiven
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 3 november 2024 @ 20:30:25 #280
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_215467433
Ik stopte in het begin het dekbed aan beide kanten in, bedenk ik me nu. Dan wordt het ook een soort slaaptunnel. Maar de leren het echt. Mijn peuter ligt nog maar zelden bloot.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_215468081
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2024 20:06 schreef Tink89 het volgende:
Kun je haar overdag eens laten oefenen met zelf terugleggen? En een losse bedrand kan ook helpen. Ikea heeft ze, maar ze zijn ook bij prenatal enzo verkrijgbaar. Je kunt ze dan gewoon onder de matras schuiven
Ze kan het prima zelf, maar ze is haar dekbed vaak ‘s nachts gewoon kwijt in het donker. :’) En ze heeft een klein nachtlampje, maar als hij op de grond ligt, ziet ze hem toch niet.
Het is een peuterdekbed van de Ikea, dus het is niet echt een groot dekbed. Misschien moet ik maar eens een groter formaat kopen.
pi_215481120
Ik had deze week wel een smeltmoment.
Ik zei tegen R. Jij bent lief, zegt ze terug 'mama ook lief' met een knuffel O+
pi_215484661
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 10:04 schreef Lokasenna het volgende:
Ik had deze week wel een smeltmoment.
Ik zei tegen R. Jij bent lief, zegt ze terug 'mama ook lief' met een knuffel O+
Totdat je te horen krijgt dat je stom bent en dat je je niet moet bemoeien. :D
Maar inderdaad, dat is lief!
  donderdag 7 november 2024 @ 10:41:14 #284
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_215506196
Mijn 3,5-jarige heeft ineens een enorme terugval qua plaszindelijkheid :{ Hij heeft nu sinds een paar maanden alleen nog een luier om in bed of bij lange autoritten. Eerst ging het behoorlijk goed i.c.m. een beloningssysteem en had hij alleen af en toe kleine ongelukjes omdat hij net te laat was. Maar sinds een week of 2 plast hij regelmatig z'n hele broek onder en soms zegt hij het dan niet eens. Heeft iemand nog tips?

We gaan regelmatig met hem naar de wc op logische momenten (voor vertrek, als hij al lang niet is geweest etc).
Maar als we hem zien wiebelen o.i.d. zegt hij bijna altijd dat hij niet hoeft. We denken dat hij gewoon te druk is met spelen of geen zin heeft om te gaan, maar het is wel gek omdat het een tijdje veel beter ging.
pi_215517182
Kan hij het zelf goed aangeven / aanvoelen?
  vrijdag 8 november 2024 @ 12:39:55 #286
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_215518661
Ja, in de tijd dat het goed ging wel. Dan ging hij uit zichzelf naar de wc en was hij bijna nooit te laat. Maar gisteren had hij ineens maar 1 ongelukje, alleen eind van de dag. Dus misschien een omgekeerde fokwet :D
pi_215539741
F. heeft zijn loophulpmiddel gekregen vrijdag, eerst was hij nukkig en boos. Wees hij dat de fysio er lekker zelf in moest. Nu rent hij door de straat en vraagt er zelf om. Zo fijn, hij werd echt te zwaar om te tillen en hij vindt het zo tof om als een grote jongen met zijn broer samen te lopen. O+
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 10 november 2024 @ 14:34:54 #288
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_215540459
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2024 13:40 schreef Cygne het volgende:
F. heeft zijn loophulpmiddel gekregen vrijdag, eerst was hij nukkig en boos. Wees hij dat de fysio er lekker zelf in moest. Nu rent hij door de straat en vraagt er zelf om. Zo fijn, hij werd echt te zwaar om te tillen en hij vindt het zo tof om als een grote jongen met zijn broer samen te lopen. O+
Wat fijn O+
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_215544128
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2024 13:40 schreef Cygne het volgende:
Mooi dat hij het zo snel zo goed oppakt!
pi_215645444
R. heeft weer een behoorlijke ontwikkelsprong gehad lijkt het. Geleerd om te steppen, netjes aan het handje te lopen (meestal), werkwoorden gebruiken en ze is helemaal fan van tellen en cijfers, ze kan ook cijfers lezen kwam ik deze week achter, als ze ergens een getal ziet noemt ze de cijfers op en is ze helemaal in haar nopjes. :P

Wat gaan jullie de peuters als sinterklaascadeau geven? R. krijgt een setje autootjes voor de treinbaan. Verder nog weinig inspiratie, het kind heeft al zoveel :')
pi_215645563
Ja op een gegeven moment wordt het wel lastig he! De peuter hier wordt in maart 4 en krijgt voor sinterklaas een Lego set van Jurassic World, grote magnetische tegels van Coblo, een prentenboek en van die speeldieren. Niet alleen van ons trouwens, ook van de schoonfamilie. Misschien doe ik nog iets van pokemonsokken ofzo, daar is hij opeens helemaal weg van.
pi_215645799
Hier momenteel een pittige fase met veel boosheid omdat ze hetzelfde wil doen als haar grote broer maar ja, die is drie jaar ouder, dus dat gaat af en toe gewoon niet… maar verder is ze wel heel lief en ineens helemaal bezig met de (verzorging van de) pop die ze voor haar verjaardag afgelopen januari kreeg.

Van Sint krijgt ze dus een slaapzak voor pop ;), een voorleesboek en een speelgoedkoffertje met houten verzorgingsproducten/make-up.

De maand erna, voor haar verjaardag, wordt het ook weer een zoektocht wat we kunnen vragen aan familie en vrienden. We hebben al zo veel speelgoed in huis…
pi_215645870
Purk krijgt vooral praktische dingen. Zonnebril en snowboots voor de wintersport. Verder magneettegels en speciale klei die niet stinkt en kruimelt. Van opa en oma een gereedschapskist met houten gereedschap.

Voor degene die purks verhaal over de taalontwikkeling gevolgd hebben. Ze is de afgelopen weken getest door de logopedist. En alle uitkomsten zijn genormaliseerd in een half jaar. Alleen het advies de huisarts te consulteren vanwege vergrootte amandelen.
pi_215645985
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 19:35 schreef Lokasenna het volgende:
Wat gaan jullie de peuters als sinterklaascadeau geven? R. krijgt een setje autootjes voor de treinbaan. Verder nog weinig inspiratie, het kind heeft al zoveel
S krijgt ook dingen voor de treinbaan. extra bochten want die komen ze altijd tekort en extra houten blokjes voor bij de kraan.

Verder speelgoed ijsjes van small foot. Daarvan heeft hij al een setje en dat is zo'n succes dat het vaak ruzie is wie ermee mag spelen dus tijd voor een uitbreiding.

En nog een spelletje van rupsje nooit genoeg.
pi_215646251
Wij vieren geen Sinterklaas en doen nooit cadeaus met kerst dus hier is het makkelijk. :+

We gaan dus wel op vliegvakantie, daar heb ik wel het eea aan vermaak voor gekocht. Een magneetboek, zo’n zaklamp-boek, een pop die mee in bad mag, en ik wil eigenlijk nog een Timio uitbreiding. Oh ze hebben/hadden bij Aldi recent ook heel leuk speelgoed. Als we wel Sinterklaas hadden gevierd had ik daar het eea van bewaard, nu kreeg ze het gewoon want ik ga niet wachten tot haar verjaardag. :D

Oh ja, heb je al sensorisch speelgoed en accessoires? Dus bijvoorbeeld speelrijst of kinetisch zand ofzo? Ook ideaal in de binnen speel seizoenen haha.
pi_215646452
Anna krijgt verkleedkleding en poppenkleertjes van de Sint. Beide kinderen krijgen ook een voorleesboek en een spel dat ze gezamenlijk kunnen spelen. En aan schoencadeaus krijgt ze knutselsspullen want dat is niet aan te slepen hier. En ze zullen ook nog wel verwend worden door de grootouders ;)
pi_215646772
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2024 20:05 schreef LauriLynne het volgende:
Voor degene die purks verhaal over de taalontwikkeling gevolgd hebben. Ze is de afgelopen weken getest door de logopedist. En alle uitkomsten zijn genormaliseerd in een half jaar. Alleen het advies de huisarts te consulteren vanwege vergrootte amandelen.
Super fijn dat Purk zo’n inhaalslag gemaakt heeft!
pi_215646819
Hier krijgt ze een Barbie met een baby in haar buik, een trui, Electro, stickers, een kleurboekje en een setje LEGO Friends van mijn ouders. Wij schaffen nog wat extra magnetische tegels aan en verder niet te gek. Misschien alvast een lunchset voor de basisschool, of een pyjama. En nog strijkkralen. Vooral mijn ouders kunnen niet normaal doen, maar ze hebben nog maar 1 kleinkind. 8-)

Morgenochtend krijgt ze een knuffelpopje van de HEMA in haar schoen, met een gedichtje erbij. Ze krijgt een broertje. 🥰😅 Ben benieuwd hoe ze gaat reageren, haha.
pi_215646886
Maggie krijgt van de sint een pop en een puzzel. Samen met haar broer krijgt ze een setje magneettegels waar je met lego op kan bouwen. Met kerst het stapelstein balanceerbord. En waarschijnlijk weer een puzzel.
  zaterdag 23 november 2024 @ 14:38:49 #300
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_215661088
Wij geven een rangeerterrein en spoorwegovergang voor de treinbaan, een spel en wat lekkers. Hij heeft al zo veel speelgoed en boeken dat we niet echt groot uitpakken met feestdagen.

Pfff ik word soms zo overprikkeld van onze peuter. Hij is elk moment van de dag, maakt niet uit wat hij aan het doen is, aan het kletsen of zingen of neuriën. Het is heel schattig, maar ik word er zo ontzettend moe van. Kan ik hier nog iets mee (behalve oordoppen in gaan doen :') ) of is het normaal en moet ik het ermee doen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')