Hij verrast ons ook geregeld. Maakt ook legpuzzeltjes van meerdere stukken. De houten steekpuzzels doet ie ook nog wel geregeld. Hij is nu heel erg bezig met tellen. En kent heel veel dieren en soorten auto's. Waren vroeger alle vogels nog 'kaka'... nu is het eend, kip, haan (dat verschil kent ie nu ook), pinguïn etc. Een ezel was ook een paard. Nu niet meer. Alles wat reed was vroeger een auto... nu zijn er vrachtwagens, kiepwagens, hijskranen, takelwagen, traktor, motor etc. Echt een jongen dusquote:Op zondag 12 januari 2025 22:27 schreef margaretha_01 het volgende:
Onze kleine ontwikkelt zich nu zo snel, dat we ons soms veel te langzaam aan passen.
Zo ook met puzzles. We waren tot nu toe veel meer bezig met zijn interesses in duplo en boekjes lezen, dat we met puzzelen zijn vergeten de volgende stappen te zetten. We hadden de hele tijd dezelfde puzzels liggen, van die houten steekpuzzles met nopjes en normale puzzles met 2 stukjes.
Kwamen we er vijf dagen geleden toevallig achter dat hij ook al moeilijkere puzzles kan. Die met 8 stukjes gaan makkelijk, en nu zijn we bezig met 12 stukjes. Ben benieuwd hoe snel zich dit verder ontwikkelt/hoe lang hij het interessant blijft vinden.
Hij gaat het bij jullie met puzzelen? En hoe oud zijn jullie dreumesen? (Die van ons is nu 21 maanden)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toevallig was het vannacht ook weer even wakker, maar meestal slaapt ze gelukkig wel door. Daardoor vallen die wakker nachten volgens mij ook zwaarder dan toen dat de norm was, toen trok ik door op pure stressquote:Op dinsdag 11 februari 2025 08:25 schreef margaretha_01 het volgende:
Ooh, ik hoop dat het slechts een eenmalige slechte nacht was, @:Debsterr!
Hier gaat alles zijn gangetje. T. kwam gister voor het eerst met een 5-woorden zin (in het Duits): ‘Hände waschen kann man nicht’, en daarmee bedoelde hij dat hij met het water uit zijn drinkbeker niet zijn handen kon wassen.
Ik ben blij als hij met vier jaar eindelijk naar de Nederlandse school kan hier, want het is echt moeilijk bij te benen! Hij begrijpt alles in het Nederlands, kan ook bijna net zo veel woordjes zeggen in het Nederlands als in het Duits, maar Duits is wel de taal waar hij het eerst mee begint te praten als ie wat wil zeggen.
Verder doet hij de Puzzles van 40 stukjes nu met gemak zelf! Gaat zo snel!
Hij wordt in april 2 en heb gister via marktplaats een hele zak vol Brio treinbaan onderdelen gekocht voor zijn verjaardag. Ben zelf helemaal enthousiast, nu maar hopen dat hij er ook mee gaat spelen!
quote:Op dinsdag 11 februari 2025 08:28 schreef Debsterr het volgende:
En wauw, T. klinkt wel als een pienter mannetje zeg! Knorrie zegt wel wat "woordjes" of iets wat ervoor moet doorgaan, maar weinig herleidbaar nog.
Heb haar gisteravond voor het eerst de hand geschuddat was hilarisch. Eerst met m'n man, en toen met haar, helemaal trots was ze.
Haha, ik zie het al helemaal voor me hoe jullie elkaar allemaal de handen aan het schudden waren!quote:Op dinsdag 11 februari 2025 08:28 schreef Debsterr het volgende:
En wauw, T. klinkt wel als een pienter mannetje zeg! Knorrie zegt wel wat "woordjes" of iets wat ervoor moet doorgaan, maar weinig herleidbaar nog.
Heb haar gisteravond voor het eerst de hand geschuddat was hilarisch. Eerst met m'n man, en toen met haar, helemaal trots was ze.
Nu beginnen hier de echte woordjes te komenquote:Op zondag 5 januari 2025 14:36 schreef Anne het volgende:
Hier nu ook weer wat meer gebrabbel.
Nieuwe woordjes en klanken die er de afgelopen maand bij zijn gekomen;
Kak (kwak = eendje)
Ah-kaaa of Ah-taaa (auto)
Mauuuwww (poesje)
Papa (eindelijk)
Boom
Boohhhhhhf (boven)
Voor de rest is het weer een mama-fase.
Vind ik niet erg.
Welkom Krea! Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 13 februari 2025 22:51 schreef Kreator het volgende:
Morge.
Dochter is een dreumes.
Afgelopen twee weken pittig met avondeten (alles is een fase). Voor de rest ging het prima.
Ja gaat nu wel weer prima. Was even doorzetten met gewoon alleen eten wat de pot schaft en uiteindelijk met een beetje aandringen vond ze het ineens weer heerlijk.quote:Op zondag 16 februari 2025 08:13 schreef Anne het volgende:
[..]
Welkom Krea! Gefeliciteerd!
En jup. Echt álles is een fase.
Gaat het avondeten nu wel weer ok?
Wij zitten alweer een maandje in de “ik kan niet alleen slapen”-fase (ik denk tandjes en anders weer een gewone fase, sprongetje of slaapregressie).
Wauw, wat ontwikkelt zich dat opeens snel met praten, Anne!quote:Op zondag 16 februari 2025 08:09 schreef Anne het volgende:
[..]
Nu beginnen hier de echte woordjes te komen
Gewoon fatsoenlijk Auto
Huis
Neus
Oor
Oog
Op
Pap
Brood
Open
Boek
Nena = Nijntje
Kelekeleke = mijn broer
Er zijn weer nieuwe.quote:Op woensdag 10 juli 2024 10:08 schreef alpeko het volgende:
[..]
Geldt voor de meeste die er staan. Zijn er nog wel dreumesen over?
Wat fijnquote:Op zondag 16 februari 2025 10:48 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ja gaat nu wel weer prima. Was even doorzetten met gewoon alleen eten wat de pot schaft en uiteindelijk met een beetje aandringen vond ze het ineens weer heerlijk..
Nu is het een kwestie van de ochtend en avond fles afbouwen. Ze krijgt nog 90/120ml als aanvulling. Melk wil ze nog niet.
Ov rigens het beste nieuws vd week was wel dat haar heupdysplasie genezen is verklaard in het ziekenhuis. Toch niet voor niks twee maanden met zo'n pure hel spreidbroekje midden in de zomer lopen kutten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |