abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214230909
LONDON BABY



De hoofdstad van de Britten is een populaire plek voor vakantie, weekendjes weg en werken voor veel FOK!kers.

REIZEN NAAR LONDEN:
KLM
KLM/AF cityjet
British Airways
BMI
RyanAir
EasyJet
Eurostar
GoLondon (Stena Line)

Vervoer van en naar het vliegveld:
Er zijn veelal twee opties, namelijk per rail (express/trein/DLR/metro) of bus. De rail opties zijn eigenlijk altijd sneller en makkelijker, bussen zijn vaak enkel handig als het toevallig goed uitkomt met de lokatie van de accomodatie. Voor de Gatwick en Heathrow Express hoef je niet van tevoren een kaartje te kopen, dat kan zonder extra kosten in de trein zelf. Voor de Express treinen moet je verder even Google-n naar de versie voor Easyjet/Ryanair/etc, waar vaak 10-20% korting op gegeven wordt (dan moet je wel van tevoren kopen). Bijvoorbeeld: www.gatwickexpress.com/easyjet/ of www.stanstedexpress.com/ryanair/

Rail-vervoer
• Heathrow (goedkoopst): Piccadilly Line (~45 min tot centrum, enkeltje max £4.40)
• Heathrow: Heathrow Connect (25 min tot Paddington, enkeltje £7.40)
• Heathrow (snelst): Heathrow Express (15 min tot Paddington, enkeltje £16.50)
• Gatwick (goedkoop, West-Londen): Southern Trains (35-40 min tot Victoria, enkeltje £10.90, maar varieert met tijdstip)
• Gatwick (snelst, West-Londen): Gatwick Express (30 min tot Victoria, enkeltje £16.90)
• Gatwick (goedkoop, Oost-Londen): Thameslink (30 min tot London Bridge, enkeltje £8.90, maar varieert met tijdstip)
• Stansted: Stansted Express (45 min tot Liverpool Street, enkeltje £18.00)
• City Airport: DLR metro (24 min tot Bank, enkeltje £2.00)
• Luton: Thameslink of East Midlands, je kunt het hier opzoeken (25-35 min, enkeltje £11.90, maar varieert met tijdstip)
(eerst shuttle nemen naar Luton Airport Parkway, je kunt een trein ticket inclusief shuttle kopen)

Bussen
• Heathrow: Overzicht van bussen (Neem de metro - makkelijk en goedkoper)
• Gatwick, Luton & Stansted: Easybus
• Gatwick: National Express
• Stansted: PDF met alle vervoers opties
• Luton: Overzicht van bussen

REIZEN IN LONDEN:
Veel discussie hier altijd over. De korte versie komt op het volgende neer.

1) De Oyster kaart is de goedkoopste en makkelijkste manier om voor een paar dagen met he openbaar vervoer (bus, metro, DLR, etc) door Londen te reizen. Je kunt de kaart voor £5 borg ophalen bij elke metro-station en er altijd geld bijstorten via een van de automaten met munten, papiergeld, PIN pas of credit card. Na afloop van je trip kun je hem weer inleveren en je overgebleven tegoed en borg terug krijgen. Zorg dat je tegoed niet meer dan £5 is, dan krijg je het direct cash terug en dat is makkelijker. Als je hem wilt houden, blijft het tegoed geldig zonder einddatum.
Je betaalt per reis, maar met een maximum per dag (price cap). Als je op een werkdag vóór 9.30 's ochtends reist dan is de price cap £8.40 pond, anders £7.00 (prijzen uit 2012). Wanneer je vijf dagen of langer in Londen bent, is het vaak goedkoper om op de Oyster card een Travel card (voor zone 1/2) te zetten voor 7 dagen. Reis je buiten zone 2 (bijv. naar Heathrow), dan worden alleen kosten vanaf zone 2 berekend.

2) De tweede opties is een (papieren) Travel Card voor 1 of 7 dagen. De travelcard voor 1 dag is even duur als de Oyster card, aangezien de price cap op de Oyster kaart gelijk is aan de prijs van een Travel Card voor 1 dag. Voor mensen die 5-7 dagen blijven is een 7-daagse Travel Card aantrekkelijk, mits je regelmatig gebruik maakt van het openbaar vervoer. Papieren travelcards worden zowel bij railway-stations als bij metrostations verkocht, maar om van de 2for1 aanbiedingen gebruik te maken, moet je hem op een railway-station kopen.

3) Als laatste is er de optie van cash enkele tickets kopen. Dit is vele malen duurder en na 2 ritjes heb je de borg van een Oyster Card al terug verdiend.

De prijzen voor 2012 ( cash / oyster / travelcard) kun je hier vinden.

Een Oystercard kun je hier online kopen.

Overzicht van zone systeem (klik voor groot)


Verder kun je op de volgende sites meer zoeken over kortings-kaarten (voor kinderen, etc.).
Transport for London (Al het openbaar vervoer)
Goeie site over Oyster kaart versus Travel Card
• Tube map: pfd / gif
Oystercard

THINGS TO DO IN LONDEN:
LondonTown
Visit London
Time Out London
Events in Westminster
TKTS (voorheen 'Official Half-Price Ticket Booth')

OVERIG:
BBC Weather
BBC News

FOK!kers in London (permanent):
• Drive-R
• Stuart
• MrOrange
• lushfemke
• Monopoly_Man




Openingspost
pi_214230931
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2024 06:58 schreef Breuls het volgende:

[..]
Dat hangt van het vervoer af, maar via de site van TFL kun je een routeplanner uitvoeren en daar staan ook de kosten bij. Volgens dat linkje kan het bijvoorbeeld voor 3,50 met de bus, 5,60 met de metro en 13,50 als je ook de Elizabeth Line gebruikt (waarvan ik niet wist dat die duurder was, dus die hogere prijs kan ook aan iets anders liggen).
De Elizabeth Line maakt vlak voor aankomst op Heathrow gebruik van een tunnel die niet onder TfL valt maar onder een dochterbedrijf van Heathrow Airport. Dat bedrijf vraagt aan TfL een aanzienlijke premie voor gebruik per passagier die TfL vervolgens weer doorberekent in de ticketprijs. De Piccadilly Line maakt geen gebruik van deze tunnel dus gelden de reguliere prijzen voor zones 1-6 van TfL (met uitzondering dat er voor Heathrow geen off peak bestaat en voor andere (metros)tations in zone 6 wel).

Tube nerd fact:

Het laatste Piccadilly Line station vóór Heathrow, Hatton Cross, is itt tot de luchthaven wel voor een off peak tarief te bereiken. Daarnaast kun je gratis met de metro reizen tussen de 3 metrostations van Heathrow en Hatton Cross. Dus als je vanuit zone 1 komt, uitstapt op Hatton Cross, uitcheckt, opnieuw incheckt en doorreist naar Heathrow dan kun je nog wel voor een off peak tarief naar Heathrow. Op deze manier kost buiten de spits met de metro naar Heathrow gaan 3,50 ipv 5,60 pond.

Uiteraard gaat niemand dit doen, alleen tubenerds die de validiteit van deze claim willen checken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Nielsch op 10-07-2024 09:15:56 ]
PWBF
  Admin woensdag 10 juli 2024 @ 10:37:31 #3
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_214232301
quote:
Op woensdag 10 juli 2024 @ 07:50 schreef Nielsch het volgende:

[..]


De Elizabeth Line maakt vlak voor aankomst op Heathrow gebruik van een tunnel die niet onder TfL valt maar onder een dochterbedrijf van Heathrow Airport. Dat bedrijf vraagt aan TfL een aanzienlijke premie voor gebruik per passagier die TfL vervolgens weer doorberekent in de ticketprijs. De Piccadilly Line maakt geen gebruik van deze tunnel dus gelden de reguliere prijzen voor zones 1-6 van TfL (met uitzondering dat er voor Heathrow geen off peak bestaat en voor andere (metros)tations in zone 6 wel).
Aha! Goed om te weten.
quote:
Tube nerd fact:

Het laatste Piccadilly Line station vóór Heathrow, Hatton Cross, is itt tot de luchthaven wel voor een off peak tarief te bereiken. Daarnaast kun je gratis met de metro reizen tussen de 3 metrostations van Heathrow en Hatton Cross. Dus als je vanuit zone 1 komt, uitstapt op Hatton Cross, uitcheckt, opnieuw incheckt en doorreist naar Heathrow dan kun je nog wel voor een off peak tarief naar Heathrow. Op deze manier kost buiten de spits met de metro naar Heathrow gaan 3,50 ipv 5,60 pond.

Uiteraard gaat niemand dit doen, alleen tubenerds die de validiteit van deze claim willen checken.
Haha, wel leuk. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_214233213
Voor de OP: ik denk dat qua reizen in Londen inmiddels met stip op nummer 1 het betalen met je eigen bankpas staat.
De Oyster card bewaar ik nu alleen nog maar uit sentimentele overwegingen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_214233260
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2024 12:02 schreef Cat-astrophe het volgende:
Voor de OP: ik denk dat qua reizen in Londen inmiddels met stip op nummer 1 het betalen met je eigen bankpas staat.
De Oyster card bewaar ik nu alleen nog maar uit sentimentele overwegingen.
Je hebt volgens mij alleen nog echt een Oyster Card nodig als je gebruik wil maken van de tienerkorting (50%).
PWBF
  Admin woensdag 10 juli 2024 @ 14:38:08 #6
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_214234951
quote:
Op woensdag 10 juli 2024 @ 12:02 schreef Cat-astrophe het volgende:
Voor de OP: ik denk dat qua reizen in Londen inmiddels met stip op nummer 1 het betalen met je eigen bankpas staat.
De Oyster card bewaar ik nu alleen nog maar uit sentimentele overwegingen.
Ha, same. Hij zit nog in m'n portemonnee, maar ik hou gewoon mijn pols tegen de lezer als ik door het poortje loop.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zondag 14 juli 2024 @ 10:16:13 #7
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_214282227
quote:
7s.gif Op donderdag 4 juli 2024 17:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
Vraagje. Wij gaan 1 september weer een weekje naar Londen. Zoals altijd met de trein, maar nu niet meer direct, dus overstap in Brussel. Ik maak me alleen een beetje zorgen of we wel genoeg overstap tijd hebben..

Vertrekken uit Rotterdam om 08.58, komen in Brussel aan om 10.08 (hopelijk geen vertragingen). Om 10.56 vertrekt de Eurostar alweer uit Brussel richting Londen. Op de site van de Eurostar staat dat de Eurostar terminal in Brussel 30 minuten van te voren dicht gaat en ze raadden aan er uiterlijk 45 min van te voren te zijn. Wordt dus nogal krap lijkt me. Of is het genoeg te doen? Zat te kijken om dan misschien eerder naar Brussel te gaan, maar ticket is voor een vaste trein, dus kunnen niet een uurtje eerder gaan bij wijze van spreken; of we moeten een heel ander ticket regelen.
Met de "praktijkervaring" van mijn trip van afgelopen week kan ik er het volgende over zeggen:

• zolang de trein uit Amsterdam enigszins op tijd rijdt is de overstap geen enkel probleem. De grenscontrole-faciliteiten zijn in Brussel een stuk grootschaliger dan in Amsterdam. Ik was er daarom ook heel snel doorheen en gereed om op de trein naar Londen te stappen. De tijd tussen "verlaten perron trein uit Amsterdam" tot "achter de grenscontrole en gereed voor de overstap" was misschien maar iets van 10 a 15 minuten. Dat laatste is misschien wel enigszins afhankelijk van de drukte, maar voor mijn gevoel was het nu al vrij druk.

• de grenscontrole-faciliteit heet 'Channel terminal' en staat op de borden op het station goed aangegeven. Op de website van de NS kwam ik evengoed nog een mooie plattegrond tegen van het station: https://www.nsinternation(...)-brussel-zuid-midi-1

• TIP: kijk terwijl je naar de Channel terminal loopt op de digitale borden die je tegen zult komen om te zien op welk perron je trein aankomt. Zulke borden ben ik namelijk in het (niet zo grote) gebied achter de grenscontrole niet meer tegengekomen. Enkel bij de ingang van de perrons hangen digitale borden met informatie over de treinen die daar komen maar ik heb gemerkt dat deze niet altijd even snel aangevuld worden.

• de ingang van de perrons vond ik trouwens ook niet zo opvallen maar ze liggen aan het eind van het shopping-gebied voorbij de kassa's. In mijn geval organiseerde zich daar ook een rij.

• voor de terugreis gaat de tip van het goed op de borden letten trouwens nog meer op. Dan is er namelijk geen sprake van speciale bewegwijzering. Evengoed was het toen ook nog vrij makkelijk te vinden en uiteraard was er toen geen sprake meer van een grenscontrole waardoor er nog meer tijd was. Er liepen trouwens wel mensen van Eurostar op het perron om je te verwijzen naar de juiste plek op het perron m.b.t. het rijtuig dat je moet hebben.

Hopelijk geeft dit nog iets meer vertrouwen. :)
pi_214282253
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 10:16 schreef beantherio het volgende:

[..]
Met de "praktijkervaring" van mijn trip van afgelopen week kan ik er het volgende over zeggen:

• zolang de trein uit Amsterdam enigszins op tijd rijdt is de overstap geen enkel probleem. De grenscontrole-faciliteiten zijn in Brussel een stuk grootschaliger dan in Amsterdam. Ik was er daarom ook heel snel doorheen en gereed om op de trein naar Londen te stappen. De tijd tussen "verlaten perron trein uit Amsterdam" tot "achter de grenscontrole en gereed voor de overstap" was misschien maar iets van 10 a 15 minuten. Dat laatste is misschien wel enigszins afhankelijk van de drukte, maar voor mijn gevoel was het nu al vrij druk.

• de grenscontrole-faciliteit heet 'Channel terminal' en staat op de borden op het station goed aangegeven. Op de website van de NS kwam ik evengoed nog een mooie plattegrond tegen van het station: https://www.nsinternation(...)-brussel-zuid-midi-1

• TIP: kijk terwijl je naar de Channel terminal loopt op de digitale borden die je tegen zult komen om te zien op welk perron je trein aankomt. Zulke borden ben ik namelijk in het (niet zo grote) gebied achter de grenscontrole niet meer tegengekomen. Enkel bij de ingang van de perrons hangen digitale borden met informatie over de treinen die daar komen maar ik heb gemerkt dat deze niet altijd even snel aangevuld worden.

• de ingang van de perrons vond ik trouwens ook niet zo opvallen maar ze liggen aan het eind van het shopping-gebied voorbij de kassa's. In mijn geval organiseerde zich daar ook een rij.

• voor de terugreis gaat de tip van het goed op de borden letten trouwens nog meer op. Dan is er namelijk geen sprake van speciale bewegwijzering. Evengoed was het toen ook nog vrij makkelijk te vinden en uiteraard was er toen geen sprake meer van een grenscontrole waardoor er nog meer tijd was. Er liepen trouwens wel mensen van Eurostar op het perron om je te verwijzen naar de juiste plek op het perron m.b.t. het rijtuig dat je moet hebben.

Hopelijk geeft dit nog iets meer vertrouwen. :)
Thanks! Hoop dat je het leuk gehad hebt!
  zondag 14 juli 2024 @ 10:33:15 #9
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_214282406
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2024 10:19 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Thanks! Hoop dat je het leuk gehad hebt!
Het was leuk maar halverwege kreeg ik een hele zware verkoudheid waar ik wel wat last van gehad heb. En een tripje naar Windsor mislukte omdat ik niet vooraf tickets gekocht had. Nog een tip: als je besluit om op de dag zelf kaarten te kopen voor het kasteel dan kan het zijn dat je 2 a 2,5 uur moet wachten voordat je naar binnen kunt. :{

Evengoed heb ik een fijne tijd gehad. Veel platen- en boekenwinkels bezocht en veel bezichtigd. En als afsluiter de toneelversie van Spirited Away gezien in London Coliseum wat echt geweldig was. Nogmaals: voor de fans van de films van Studio Ghibli echt onmisbaar.

  zondag 14 juli 2024 @ 10:39:30 #10
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_214282492
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2024 12:02 schreef Cat-astrophe het volgende:
Voor de OP: ik denk dat qua reizen in Londen inmiddels met stip op nummer 1 het betalen met je eigen bankpas staat.
De Oyster card bewaar ik nu alleen nog maar uit sentimentele overwegingen.
Ik gebruik de mijne nog wel omdat ik hem ook gebruik als een "overflow" van cash geld dat ik meeneem. Alhoewel ik bijna alles met de pas of telefoon betaal hou ik evengoed nog wel wat contact geld bij de hand "voor het geval dat". En als ik aan het eind van mijn reis nog wat over heb dan zet ik dat op mijn Oystercard.

Dit jaar kwam ik trouwens in een van de automaten nog een nieuwe kaard tegen die iemand blijkbaar vergeten was. Het begint dus een collectie te worden. :)
pi_214996414
Vanaf volgend jaar april blijkbaar een ETA visum nodig las ik in de Telegraaf vandaag. Geen ramp, maar wel onhandig.

https://m.economictimes.c(...)eshow/113328881.cms#
  Admin woensdag 18 september 2024 @ 16:25:12 #12
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_215019445
Zat er al een tijdje aan te komen. Stupid Brexit. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_215019684
Mag hopen dat de EU dat ook gaat instellen voor Britten (of hebben we dat al).
PWBF
pi_215022276
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2024 16:25 schreef Breuls het volgende:
Zat er al een tijdje aan te komen. Stupid Brexit. :P
En er zijn er al zoveel niet blij met de Brexit. Dit gaat ze zeker nog meer toerisme kosten. :N
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  woensdag 18 september 2024 @ 22:03:01 #15
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_215023764
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2024 10:16 schreef Ancester het volgende:
Vanaf volgend jaar april blijkbaar een ETA visum nodig las ik in de Telegraaf vandaag. Geen ramp, maar wel onhandig.

https://m.economictimes.c(...)eshow/113328881.cms#
Een tientje voor een visum wat je twee jaar mag gebruiken. Daar laat je je wel door afschrikken ja :')
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  woensdag 18 september 2024 @ 23:09:51 #16
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_215024411
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2024 16:46 schreef Nielsch het volgende:
Mag hopen dat de EU dat ook gaat instellen voor Britten (of hebben we dat al).
ETIAS komt eraan en dat gaat gelden voor zo'n 60 landen, waaronder de UK, US, Canada, Japan, landen op de Balkan. De inwoners van deze landen moeten medio 2025 een ETIAS aanvragen als zij de Schengenzone in willen. Voor de overige 100 landen, zoals de meeste landen in Afrika en Azië, waaronder ook Rusland en China geldt een visumplicht voor de Schengenzone.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  Admin donderdag 19 september 2024 @ 08:56:15 #17
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_215026080
quote:
Op woensdag 18 september 2024 @ 20:34 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

En er zijn er al zoveel niet blij met de Brexit. Dit gaat ze zeker nog meer toerisme kosten. :N
Denk je? Als je kijkt naar London, een dure stad, zeker voor toeristen, zal tien quid dan zo veel uitmaken? Ik laat me er geen seconde door tegenhouden. Het is hooguit irritant dat je het hier nu óók al moet doen (ben het voor de VS wel gewend).
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_215035225
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2024 08:56 schreef Breuls het volgende:

[..]
Denk je? Als je kijkt naar London, een dure stad, zeker voor toeristen, zal tien quid dan zo veel uitmaken? Ik laat me er geen seconde door tegenhouden. Het is hooguit irritant dat je het hier nu óók al moet doen (ben het voor de VS wel gewend).
Ik denk dat er genoeg mensen zijn die de moeite, niet de moeite waard vinden. Daarnaast gaat het minder spontaan.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  vrijdag 27 september 2024 @ 15:31:13 #19
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_215108697
De prijs is het punt niet maar het is irritant. Sommige minder ervaren reizigers of spontane reizigers zullen zich er vast wel wat door laten afschrikken.

Zitten er eigenlijk ook voordelen aan ETA's? Versimpeld het de grenscontrole? Voor zover dat richting het VK al lastig was dan.
  zaterdag 28 september 2024 @ 07:17:23 #20
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_215113607
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2024 15:31 schreef beantherio het volgende:
De prijs is het punt niet maar het is irritant. Sommige minder ervaren reizigers of spontane reizigers zullen zich er vast wel wat door laten afschrikken.

Zitten er eigenlijk ook voordelen aan ETA's? Versimpeld het de grenscontrole? Voor zover dat richting het VK al lastig was dan.
Door vooraf mensen te screenen moeten de wachtrijen bij landsgrenzen, op luchthavens, op treinstations en op veerterminals verminderd worden. Dat is het doel van ETA/ETIAS.

Maar ik ben met je eens. De globetrotter laat zich niet afschrikken door ETA/ETIAS en paspoorten, maar de gemiddelde Nederlander komt hooguit in Berlin, Paris, Barcelona en de Spaanse Costa's en voor die type reiziger werpen paspoort en ETA/ETIAS wel extra drempels op en de Britse toeristenindustrie is weldegelijk miljoenen misgelopen door de Brexit aangezien de gemiddelde Nederlander of Duitser toch wel behoorlijk rijk is en voor de toeristenindustrie behoorlijk wat geld oplevert. Al heeft de ETIAS straks wel een voordeel: hopelijk wat minder Britse zuiptoeristen in Europa.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  Admin zaterdag 28 september 2024 @ 16:05:12 #21
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_215117545
Heeft er trouwens nog iemand interessante restauranttips? Ik ben er wel aan toe wat nieuwe tenten te ontdekken.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_215117602
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 16:05 schreef Breuls het volgende:
Heeft er trouwens nog iemand interessante restauranttips? Ik ben er wel aan toe wat nieuwe tenten te ontdekken.
Wat voor soort restaurants ga je graag naartoe? Ik heb nog wel een lijstje voor London :9
  Admin zaterdag 28 september 2024 @ 17:48:27 #23
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_215118796
Oef, dat is eigenlijk best een goede vraag, want ik heb er nooit zo over nagedacht of ik een bepaald type restaurants leuk vind. :P

Ik ben niet picky qua keuken: ik vind gerechten uit verschillende landen lekker. Ik vind vlees en vega(n) beide prima. Ik eet in m'n eentje, dus het gaat me meer om iets lekkers (en gezonds) eten, dan om een avondje gezelligheid. Het is niet erg als ik ervoor moet reserveren; ik ben er pas over een paar weken. Maar eenvoudige, pop-up/streetfood-achtige dingen vind ik ook leuk.

Oh en ik ga niet echt een fancy outfit aantrekken voor een hapje eten, dus als dat een soort van wel hoort bij bepaalde restaurants vallen die denk ik af.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zaterdag 19 oktober 2024 @ 09:58:54 #24
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_215307350
Weet iemand vanaf wanneer je de Eurostar naar London kan boeken als je op 4 mei naar London wil reizen en 8 mei terug wil reizen naar Nederland? En naast een paspoort, wereldstekkers en een ETA-formulier, wat heb je nog meer nodig om naar London te kunnen reizen?
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
pi_215307409
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 07:17 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Door vooraf mensen te screenen moeten de wachtrijen bij landsgrenzen, op luchthavens, op treinstations en op veerterminals verminderd worden. Dat is het doel van ETA/ETIAS.

Maar ik ben met je eens. De globetrotter laat zich niet afschrikken door ETA/ETIAS en paspoorten, maar de gemiddelde Nederlander komt hooguit in Berlin, Paris, Barcelona en de Spaanse Costa's en voor die type reiziger werpen paspoort en ETA/ETIAS wel extra drempels op en de Britse toeristenindustrie is weldegelijk miljoenen misgelopen door de Brexit aangezien de gemiddelde Nederlander of Duitser toch wel behoorlijk rijk is en voor de toeristenindustrie behoorlijk wat geld oplevert. Al heeft de ETIAS straks wel een voordeel: hopelijk wat minder Britse zuiptoeristen in Europa.
Ik ben een gemiddelde Nederlander en laat me niet afschrikken door die ETA :D
Tap tap tap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')