abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214491668
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 21:08 schreef Discombobulate het volgende:
Dus dit was het plan van Rhaenyra om dat kleine beetje Targaryen bloed er uit te filteren? :') IMO wel heel erg over de top. En het past ook m.i. niet bij die smallfolk. Dat hadden ze misschien beter moeten inleiden. Hoppa, ineens twee drakenrijders erbij uit het niets. Ik mis echt de context. Alt Shift X zondag maar even kijken.

Volgende week palmbomen en een beetje jungle achtige uitstraling. Ben benieuwd welke locatie dat gaat zijn.
Uhm sorry hoor maar dan heb je de afgelopen 2 afleveringen niet op zitten letten. Ze hadden het ook wel over 6 afleveringen uit kunnen smeren ipv 3 maar dan was het weee niet goed geweest.
pi_214494383
Trailer gekeken, volgende week volgens mij:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zin in!

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2024 17:56:23 ]
pi_214494402
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 14:23 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Uhm sorry hoor maar dan heb je de afgelopen 2 afleveringen niet op zitten letten. Ze hadden het ook wel over 6 afleveringen uit kunnen smeren ipv 3 maar dan was het weee niet goed geweest.
Ik heb prima op zitten letten, maar vond het matig uitgewerkt.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_214494414
In de vorige aflevering wilde Aemond twee dingen: dat Cole en Lannister direct naar Harrenhal zouden marcheren en dat er contact gelegd zou gaan worden met de Triarchie uit Essos om de vloot van Corlys aan te vallen. Voor de continuïteit was het mooi geweest als daar deze week in de Green Council even aan gerefereerd was, een korte update van de stavaza. Ik onthou het wel maar casuals wellicht niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2024 17:59:20 ]
pi_214494441
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 17:57 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Misschien hadden ze beter een hele aflevering kunnen spenderen aan het voorstellen van al die mensen om ze vervolgens één voor één een poging te zien wagen en te falen.
  woensdag 31 juli 2024 @ 18:09:01 #156
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_214494526
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 13:40 schreef DobbyDob het volgende:
Het is natuurlijk ook niet heel slim om meteen de grootste en gevaarlijkste draak die je hebt weg te geven aan een onbekende.
Indd. Ik vind vermithor toch erger dan vhagar. Wat een draak is dat zeg. Denk toch wel de ergste die uit heel house of the dragon
graag op anoniem
  woensdag 31 juli 2024 @ 20:20:49 #157
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214496511
Over de keuze van de draken
quote:
Vermithor and Silverwing bonded to their previous rider's grandchildren. Jaehaerys and Alysanne's daughter Saera was Hugh's mother, and Ulf is the bastard of their son Baelon, Viserys and Daemon's father.
  woensdag 31 juli 2024 @ 21:17:54 #158
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_214497619
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 20:20 schreef Momo het volgende:
Over de keuze van de draken
[..]

En Seasmoke was van Leanor Velarion, de zoon van Corlys.
Addam of Hull is ook een zoon van Corlys (in de boeken de zoon van Leanor maar daar zijn ook twijfels gezien Leanors geaardheid)
  woensdag 31 juli 2024 @ 21:39:50 #159
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214498041
quote:
11s.gif Op woensdag 31 juli 2024 21:17 schreef SiGNe het volgende:

[..]
En Seasmoke was van Leanor Velarion, de zoon van Corlys.
Addam of Hull is ook een zoon van Corlys (in de boeken de zoon van Leanor maar daar zijn ook twijfels gezien Leanors geaardheid)
In de show zijn Addam en Alyn ook een stuk ouder gemaakt, in de boeken zijn ze 15/16 jaar oud, in de serie zijn wel ouder. Leanor zou nu 36 jaar zijn.
  woensdag 31 juli 2024 @ 21:43:37 #160
45 SiGNe
pi_214498096
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 21:39 schreef Momo het volgende:

[..]
In de show zijn Addam en Alyn ook een stuk ouder gemaakt, in de boeken zijn ze 15/16 jaar oud, in de serie zijn wel ouder. Leanor zou nu 36 jaar zijn.
Addam ook geen zilver haar, Alyn wel, daarom scheert hij z'n hoofd ook
pi_214520383
Toevallig GOT aan het terugkijken, maar dan merk je toch dat HotD niet aan het niveau kan tippen van GOT. Niet erg, want HotD kijkt goed weg.

Vind de draken erg tof, en verheug mij op meer te zien van ze de komende afleveringen/seizoenen. Ook Dragonstone waar de draken zitten is goed uitgewerkt, zag je in GOT eigenlijk totaal niet die grotten.

Aemond Targaryen toch wel een goeie vibe, zie hem graag. _O_

Heb de boeken of zo niet gelezen, dus geen idee wat komen gaat, hoop wel nog dat zij haar draakje krijgt:

:9~

Merk wel dat ik moeite heb met de namen te onthouden in HotD.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_214522893
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 11:31 schreef Tekaschi het volgende:

Ze heten allemaal Aegon toch?
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_214528603
quote:
Ik weet net een beetje de hoofdpersonages. Dat meisje echt geen idee haar naam.
  FOK!fotograaf vrijdag 2 augustus 2024 @ 19:42:01 #164
364681 over_hedge
pi_214528864
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 17:57 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 19:28 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik weet net een beetje de hoofdpersonages. Dat meisje echt geen idee haar naam.
Weet je het zeker? :D
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_214529404
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 19:42 schreef over_hedge het volgende:

[..]
[..]
Weet je het zeker? :D
Het onthouden van namen is iets anders dan het onthouden en begrijpen van de verhaallijn hé.
  Forum Admin vrijdag 2 augustus 2024 @ 20:09:49 #166
35723 crew  GGMM
pi_214529422
Maar als mensen het over dat meisje hebben heb je dus geen idee over wie ze het hebben.

Dan wordt het verhaal wel heel lastig lijkt me
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  vrijdag 2 augustus 2024 @ 20:42:54 #167
45 SiGNe
pi_214530119
quote:
Toevallig GOT aan het terugkijken, maar dan merk je toch dat HotD niet aan het niveau kan tippen van GOT. Niet erg, want HotD kijkt goed weg.

Vind de draken erg tof, en verheug mij op meer te zien van ze de komende afleveringen/seizoenen. Ook Dragonstone waar de draken zitten is goed uitgewerkt, zag je in GOT eigenlijk totaal niet die grotten.

Aemond Targaryen toch wel een goeie vibe, zie hem graag. _O_

Heb de boeken of zo niet gelezen, dus geen idee wat komen gaat, hoop wel nog dat zij haar draakje krijgt:

[ afbeelding ]

:9~

Rhaena Targaryen, dochter van Daemon Targaryen en Leana Velaryon :Y
Zus van Baela

Lang leve Google _O_ ;)

Maar ik heb er ook moeite mee, anders had ik Google ook niet nodig.
Je vraagt je af wat GRRM aan het denken was, zit er een gedachte achter of was ie gewoon niet zo creatief in het bedenken van namen?
  vrijdag 2 augustus 2024 @ 20:45:00 #168
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214530164
quote:
11s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 20:42 schreef SiGNe het volgende:

[..]
Rhaena Targaryen, dochter van Daemon Targaryen en Leana Velaryon :Y
Zus van Baela

Lang leve Google _O_ ;)

Maar ik heb er ook moeite mee, anders had ik Google ook niet nodig.
Je vraagt je af wat GRRM aan het denken was, zit er een gedachte achter of was ie gewoon niet zo creatief in het bedenken van namen?
In Huis Van Oranje Nassau heten er ook meerdere Willem, Alexander of Friso.
  vrijdag 2 augustus 2024 @ 21:27:14 #169
45 SiGNe
pi_214531008
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 augustus 2024 20:45 schreef Momo het volgende:

[..]
In Huis Van Oranje Nassau heten er ook meerdere Willem, Alexander of Friso.
Maar je hebt geen Willem, Melliw, Millew, Lewim, etc.

Je hebt wel Deamon, Aemond, Aemon, Aeron, Aerion, Aegon, Gaemon, Daemion, Daeron, Aelor, Maegon, Vaegon
En dan heb ik nog wat vrouwelijke varianten weggelaten.
  vrijdag 2 augustus 2024 @ 21:36:41 #170
45 SiGNe
pi_214531195
Ah, iemand verveelde zich en heeft het uitgezocht.
het is een systeem van voorvoegsels en achtervoegsels
https://www.reddit.com/r/(...)every_valyrian_name/

quote:
From sheer boredom, I was wondering how many possible combinations of Valyrian [first] names you could have. I simply broke down the names into prefixes and suffixes eg (Aegon = Ae + gon, Daenerys = Dae + nerys), then I wrote them into excel and it did the magic for me!

Names were taken from Targaryens, Velaryons, dragons and other known Valryians from all of the published works.

So here are the possible Valyrian names I could work out, there's probably hundreds more I missed:

Prefixes: Ae-, Ar-, Au-, Bae-, Bale-, Ca-, Cor-, Dae-, Elae-, Gae-, Helae-, Jacae-, Jae-, Jaehae-, Lae-, Luce-, Mae-, Me-, Monte-, Nae-, Rha-, Rhae-, Sae-, Shae-, Sy-, Te-, Ty-, Va-, Vae-, Valae-, Vale-, Ver-, Vha-, Vise-

- I tried the "hae" in Jaehaerys with other names, and it didn't work at all so I made Jaehae into its own prefix.

Suffixes (Get ready: -gar, -gal, -gel, -gelle, -gon, -gor, -kar, -l, -la, -larr, -leys, -lla, -lon, -lor, -lora, -lys, -lyx, -max, -mion, -mithor, -mon, -mond, -na, -naera, -nar, -nara, -nerys, -nor, -nora, -nya, -nyra, -nys, -ra, -rax, -raxes, -rea, -rion, -ron, -rra, -ryn, -rys, -than, -xes

Ok, finally: Here is the ridiculously large list of Valyrian names, some work and some are absolutely terrible:

I've highlighted the ones used within the book canon so far.
(post gaat nog verder maar dat heb ik geknipt)

[ Bericht 0% gewijzigd door SiGNe op 03-08-2024 15:20:56 ]
  zaterdag 3 augustus 2024 @ 12:37:50 #171
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214541019
Harrenhal is trouwens ook de plek waar Viserys tot koning werd gekozen (The Great Council) en waar Tywin Lannister toen Arya Stark als cupbearer had.
  zondag 4 augustus 2024 @ 00:12:35 #173
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_214552329
Hoop dat ze daemon gerechtigheid geven. Wat een verkrachting van een personage zeg dit seizoen
graag op anoniem
pi_214552449
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2024 00:12 schreef KingRoland het volgende:
Hoop dat ze daemon gerechtigheid geven. Wat een verkrachting van een personage zeg dit seizoen
Enige grote minpunt van een voor de rest redelijk vermakelijk seizoen.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_214558557
Bijna geen spoiler, maar voordat mensen weer beginnen te zeuren,

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')