Uhm sorry hoor maar dan heb je de afgelopen 2 afleveringen niet op zitten letten. Ze hadden het ook wel over 6 afleveringen uit kunnen smeren ipv 3 maar dan was het weee niet goed geweest.quote:Op maandag 29 juli 2024 21:08 schreef Discombobulate het volgende:
Dus dit was het plan van Rhaenyra om dat kleine beetje Targaryen bloed er uit te filteren?IMO wel heel erg over de top. En het past ook m.i. niet bij die smallfolk. Dat hadden ze misschien beter moeten inleiden. Hoppa, ineens twee drakenrijders erbij uit het niets. Ik mis echt de context. Alt Shift X zondag maar even kijken.
Volgende week palmbomen en een beetje jungle achtige uitstraling. Ben benieuwd welke locatie dat gaat zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zin in!
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2024 17:56:23 ]
Ik heb prima op zitten letten, maar vond het matig uitgewerkt.quote:Op woensdag 31 juli 2024 14:23 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Uhm sorry hoor maar dan heb je de afgelopen 2 afleveringen niet op zitten letten. Ze hadden het ook wel over 6 afleveringen uit kunnen smeren ipv 3 maar dan was het weee niet goed geweest.
Misschien hadden ze beter een hele aflevering kunnen spenderen aan het voorstellen van al die mensen om ze vervolgens één voor één een poging te zien wagen en te falen.quote:Op woensdag 31 juli 2024 17:57 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik heb prima op zitten letten, maar vond het matig uitgewerkt.
Indd. Ik vind vermithor toch erger dan vhagar. Wat een draak is dat zeg. Denk toch wel de ergste die uit heel house of the dragonquote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:40 schreef DobbyDob het volgende:
Het is natuurlijk ook niet heel slim om meteen de grootste en gevaarlijkste draak die je hebt weg te geven aan een onbekende.
quote:Vermithor and Silverwing bonded to their previous rider's grandchildren. Jaehaerys and Alysanne's daughter Saera was Hugh's mother, and Ulf is the bastard of their son Baelon, Viserys and Daemon's father.
En Seasmoke was van Leanor Velarion, de zoon van Corlys.quote:
In de show zijn Addam en Alyn ook een stuk ouder gemaakt, in de boeken zijn ze 15/16 jaar oud, in de serie zijn wel ouder. Leanor zou nu 36 jaar zijn.quote:Op woensdag 31 juli 2024 21:17 schreef SiGNe het volgende:
[..]
En Seasmoke was van Leanor Velarion, de zoon van Corlys.
Addam of Hull is ook een zoon van Corlys (in de boeken de zoon van Leanor maar daar zijn ook twijfels gezien Leanors geaardheid)
Addam ook geen zilver haar, Alyn wel, daarom scheert hij z'n hoofd ookquote:Op woensdag 31 juli 2024 21:39 schreef Momo het volgende:
[..]
In de show zijn Addam en Alyn ook een stuk ouder gemaakt, in de boeken zijn ze 15/16 jaar oud, in de serie zijn wel ouder. Leanor zou nu 36 jaar zijn.
Ze heten allemaal Aegon toch?quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 11:31 schreef Tekaschi het volgende:
Merk wel dat ik moeite heb met de namen te onthouden in HotD.
Ik weet net een beetje de hoofdpersonages. Dat meisje echt geen idee haar naam.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 11:31 schreef Tekaschi het volgende:
quote:Op woensdag 31 juli 2024 17:57 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik heb prima op zitten letten, maar vond het matig uitgewerkt.
Weet je het zeker?quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 19:28 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik weet net een beetje de hoofdpersonages. Dat meisje echt geen idee haar naam.
Het onthouden van namen is iets anders dan het onthouden en begrijpen van de verhaallijn hé.quote:
Rhaena Targaryen, dochter van Daemon Targaryen en Leana Velaryonquote:Op vrijdag 2 augustus 2024 11:31 schreef Tekaschi het volgende:
Toevallig GOT aan het terugkijken, maar dan merk je toch dat HotD niet aan het niveau kan tippen van GOT. Niet erg, want HotD kijkt goed weg.
Vind de draken erg tof, en verheug mij op meer te zien van ze de komende afleveringen/seizoenen. Ook Dragonstone waar de draken zitten is goed uitgewerkt, zag je in GOT eigenlijk totaal niet die grotten.
Aemond Targaryen toch wel een goeie vibe, zie hem graag.![]()
Heb de boeken of zo niet gelezen, dus geen idee wat komen gaat, hoop wel nog dat zij haar draakje krijgt:
[ afbeelding ]
In Huis Van Oranje Nassau heten er ook meerdere Willem, Alexander of Friso.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 20:42 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Rhaena Targaryen, dochter van Daemon Targaryen en Leana Velaryon
Zus van Baela
Lang leve Google![]()
![]()
Maar ik heb er ook moeite mee, anders had ik Google ook niet nodig.
Je vraagt je af wat GRRM aan het denken was, zit er een gedachte achter of was ie gewoon niet zo creatief in het bedenken van namen?
Maar je hebt geen Willem, Melliw, Millew, Lewim, etc.quote:Op vrijdag 2 augustus 2024 20:45 schreef Momo het volgende:
[..]
In Huis Van Oranje Nassau heten er ook meerdere Willem, Alexander of Friso.
(post gaat nog verder maar dat heb ik geknipt)quote:From sheer boredom, I was wondering how many possible combinations of Valyrian [first] names you could have. I simply broke down the names into prefixes and suffixes eg (Aegon = Ae + gon, Daenerys = Dae + nerys), then I wrote them into excel and it did the magic for me!
Names were taken from Targaryens, Velaryons, dragons and other known Valryians from all of the published works.
So here are the possible Valyrian names I could work out, there's probably hundreds more I missed:
Prefixes: Ae-, Ar-, Au-, Bae-, Bale-, Ca-, Cor-, Dae-, Elae-, Gae-, Helae-, Jacae-, Jae-, Jaehae-, Lae-, Luce-, Mae-, Me-, Monte-, Nae-, Rha-, Rhae-, Sae-, Shae-, Sy-, Te-, Ty-, Va-, Vae-, Valae-, Vale-, Ver-, Vha-, Vise-
- I tried the "hae" in Jaehaerys with other names, and it didn't work at all so I made Jaehae into its own prefix.
Suffixes (Get ready: -gar, -gal, -gel, -gelle, -gon, -gor, -kar, -l, -la, -larr, -leys, -lla, -lon, -lor, -lora, -lys, -lyx, -max, -mion, -mithor, -mon, -mond, -na, -naera, -nar, -nara, -nerys, -nor, -nora, -nya, -nyra, -nys, -ra, -rax, -raxes, -rea, -rion, -ron, -rra, -ryn, -rys, -than, -xes
Ok, finally: Here is the ridiculously large list of Valyrian names, some work and some are absolutely terrible:
I've highlighted the ones used within the book canon so far.
Enige grote minpunt van een voor de rest redelijk vermakelijk seizoen.quote:Op zondag 4 augustus 2024 00:12 schreef KingRoland het volgende:
Hoop dat ze daemon gerechtigheid geven. Wat een verkrachting van een personage zeg dit seizoen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |