abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214463494
Al die draken op het eind _O_

Verder weten ze geloof ik nu niet meer wat ze met Alicent aan moeten.
  maandag 29 juli 2024 @ 19:16:32 #127
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_214467365
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2024 14:19 schreef Em31 het volgende:
Al die draken op het eind _O_

Verder weten ze geloof ik nu niet meer wat ze met Alicent aan moeten.
Ik dacht dat Alicent zelfmoord ging plegen ofzo, ging nergens over :')

Eind shot was wel cool inderdaad _O_
Je bent een waardeloze agent.
pi_214467468
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 19:16 schreef uitkeringsgenieter het volgende:

[..]
Ik dacht dat Alicent zelfmoord ging plegen ofzo, ging nergens over :')

Eind shot was wel cool inderdaad _O_
[ afbeelding ]
Ik dacht precies hetzelfde toen ze het water inliep _O-
  maandag 29 juli 2024 @ 19:25:59 #129
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214467512
twitter
  Forum Admin maandag 29 juli 2024 @ 19:35:31 #130
35723 crew  GGMM
pi_214467639
Hier is mijn wekelijkse review

HOTD S02E07
8,1/10
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_214469200
Dus dit was het plan van Rhaenyra om dat kleine beetje Targaryen bloed er uit te filteren? :') IMO wel heel erg over de top. En het past ook m.i. niet bij die smallfolk. Dat hadden ze misschien beter moeten inleiden. Hoppa, ineens twee drakenrijders erbij uit het niets. Ik mis echt de context. Alt Shift X zondag maar even kijken.

Volgende week palmbomen en een beetje jungle achtige uitstraling. Ben benieuwd welke locatie dat gaat zijn.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_214469448
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 19:35 schreef GGMM het volgende:
Hier is mijn wekelijkse review

HOTD S02E07
8,1/10
Mee eens.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  maandag 29 juli 2024 @ 23:02:39 #133
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_214470974
Best passend dat "The bronze fury" door een smid bereden wordt :)
pi_214471291
Eindelijk een goede aflevering in dit tegenvallend seizoen. Lord Tully :D
  dinsdag 30 juli 2024 @ 01:43:48 #135
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_214471753
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 21:08 schreef Discombobulate het volgende:
Dus dit was het plan van Rhaenyra om dat kleine beetje Targaryen bloed er uit te filteren? :') IMO wel heel erg over de top. En het past ook m.i. niet bij die smallfolk. Dat hadden ze misschien beter moeten inleiden. Hoppa, ineens twee drakenrijders erbij uit het niets. Ik mis echt de context. Alt Shift X zondag maar even kijken.

Volgende week palmbomen en een beetje jungle achtige uitstraling. Ben benieuwd welke locatie dat gaat zijn.
Die karakters zijn toch allemaal al in eerdere afleveringen geïntroduceerd?
Vrij logisch dat die degenen zijn die inderdaad famillie zijn van de Targaryens.

Vermithor, "The bronze fury", eigenwijze draak had een sterk persoon nodig om 'm te beteugelen, Hugh the Hammer is dat (is ook smid dus die kan wel met brons omgaan).

Silverwing, is een vrij rustige draak die vooral op haar nest zat.
Misschien dat ik het verkeerd interpreteer maar Ulf breekt per ongeluk een ei waardoor Silverwing wakker wordt.
En we zagen dat Silverwing erg vriendelijk naar Ulf was, misschien denkt ze dat haar ei uitgekomen is??
Of is dat te ver gedacht :?
pi_214473054
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 11:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]

Deze goat en die hele scene. _O_

Oh en het plannetje van Rhaenyra gaat natuurlijk gigantisch hard backfiren. Je twee grootste draken geven aan twee randoms zonder een tastbare vorm van loyaliteit (behalve hun woord), wat zou er mis kunnen gaan...
Inderdaad.

Die kerel in de grot breekt een ei en vervolgens denkt die draak die laten we in leven?
pi_214473093
quote:
11s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 01:43 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Silverwing, is een vrij rustige draak die vooral op haar nest zat.
Misschien dat ik het verkeerd interpreteer maar Ulf breekt per ongeluk een ei waardoor Silverwing wakker wordt.
En we zagen dat Silverwing erg vriendelijk naar Ulf was, misschien denkt ze dat haar ei uitgekomen is??
Of is dat te ver gedacht :?
Ik dacht hetzelfde, Verder een mooie aflevering. Ging wel ineens redelijk snel.

Dat Tully joch _O_
  FOK!fotograaf dinsdag 30 juli 2024 @ 09:51:34 #138
364681 over_hedge
pi_214473102
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 23:51 schreef maho_91 het volgende:
Eindelijk een goede aflevering in dit tegenvallend seizoen. Lord Tully :D
Als je dit seizoen vind tegenvallen zijn je verwachtingen wel heel erg hoog :D
Kan natuurlijk.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_214475761
Ik vond het een erg leuke aflevering. Al die draken natuurlijk, maar ook dat met Oscar Tully. :)
Tails tell tales
pi_214475811
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 21:08 schreef Discombobulate het volgende:

Niet mee eens met dit. Vond het prima 'ingeleid'.
Tails tell tales
pi_214475918
Die Hugh the Hammer (wist zijn naam niet, maar zie dat hierboven ergens staan) vind ik een typische good guy/held (en altijd gek op dat soort karakters O+ ), maar die Ulf niet per se. Ben wel benieuwd wat ze in het verhaal met dat laatste karakter gaan doen.

En, kijkende naar GoT, weet je het in deze serie nooit (zeker), dus dat geldt in principe ook voor die Hugh nog wel...
Tails tell tales
pi_214476035
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 13:10 schreef Forbry het volgende:
Die Hugh the Hammer (wist zijn naam niet, maar zie dat hierboven ergens staan) vind ik een typische good guy/held (en altijd gek op dat soort karakters O+ ), maar die Ulf niet per se. Ben wel benieuwd wat ze in het verhaal met dat laatste karakter gaan doen.

En, kijkende naar GoT, weet je het in deze serie nooit (zeker), dus dat geldt in principe ook voor die Hugh nog wel...
Nou ja, die Hugh sloeg wel in de vorige aflevering iemand recht op zijn smoel om wat etenswaar (die Rhaenyra via sloepen had laten 'bezorgen') van hem af te pakken.

Niet echt ideaal good guy materiaal denk ik dan.

Dan vind ik die Ulf juist wat vriendelijker overkomen. Sullig, maar vriendelijk. Geen echt puur heldenmateriaal maar iemand die bijvoorbeeld per ongeluk in zo'n situatie terecht komt waardoor die achteraf als held wordt gezien. Zoiets.
;)

Die Hugh komt op mij meer over als een opportunist die altijd het beste kiest voor zichzelf (en vrouw/gezin).
Ulf lijkt me loyaler overkomen.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  dinsdag 30 juli 2024 @ 13:20:40 #143
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_214476072
Het is natuurlijk al wel te verwachten dat misschien niet alle nieuwe dragonriders even loyaal zullen blijven aan Rhaenyra :P
pi_214476123
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 13:18 schreef Salina het volgende:

[..]
Nou ja, die Hugh sloeg wel in de vorige aflevering iemand recht op zijn smoel om wat etenswaar (die Rhaenyra via sloepen had laten 'bezorgen') van hem af te pakken.

Dan vind ik die Ulf juist wat vriendelijker overkomen. Sullig, maar vriendelijk. Geen echt puut heldenmateriaal maar iemand die bijvoorbeeld per ongeluk in zo'n situatie terecht komt waardoor die achteraf als held wordt gezien. Zoiets.
;)
Nou ja, dat zag ik als een manier om te overleven voor hem en zijn gezin/vrouw (weet niet of die dochter toen al overleden was), dus tja... misschien idd niet he-le-maal 'typisch serie good guy/held', zo ver wil ik wel gaan...

En op zich ook wel eens met je opmerking over Ulf. Vooralsnog óók de manier waarop ik dat karakter (het meest) zie, maar vind hem tegelijkertijd ook nog wel enigszins lastig te doorgronden.

Ja, met die laatste alinea (je toevoeging) heb je op zich ook wel een punt. ^O^ We gaan het zien! :)

[ Bericht 5% gewijzigd door Forbry op 30-07-2024 13:29:29 ]
Tails tell tales
pi_214476337
Het is natuurlijk ook niet heel slim om meteen de grootste en gevaarlijkste draak die je hebt weg te geven aan een onbekende.
  dinsdag 30 juli 2024 @ 14:40:25 #146
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_214476964
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 13:10 schreef Forbry het volgende:

quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 13:18 schreef Salina het volgende:

[..]

Dan vind ik die Ulf juist wat vriendelijker overkomen. Sullig, maar vriendelijk. Geen echt puur heldenmateriaal maar iemand die bijvoorbeeld per ongeluk in zo'n situatie terecht komt waardoor die achteraf als held wordt gezien. Zoiets.
;)

Die Hugh komt op mij meer over als een opportunist die altijd het beste kiest voor zichzelf (en vrouw/gezin).
Ulf lijkt me loyaler overkomen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 13:20 schreef Breekfast het volgende:
Het is natuurlijk al wel te verwachten dat misschien niet alle nieuwe dragonriders even loyaal zullen blijven aan Rhaenyra :P
Het zou mij zelfs niet verbazen wanneer beide karakters een hoofdpijndossier gaan worden voor Team Black:

• Hugh is geïntroduceerd als rechtvaardig in de basis en iemand die de belangen behartigd van de smallfolk, dat laatste is samen met het overlijden van z'n dochter de belangrijkste drijfveer om door te gaan. In Rhaenyra ziet hij, door haar recente actie met die voedselbootjes, een monarch die zich het lot van de smallfolk aantrekt. Hij zal dus verwachtingen tav. Rhaenyra hebben, namelijk het zo spoedig mogelijk helpen van de burgerbevolking (en daarmee ook zijn vrouw).
Hugh gaat van een koude kermis thuiskomen wanneer hij tot het inzicht komt dat de bootjes met voedsel een politieke move waren van Rhaenyra (Mysaria) en dat óók Team Black vooral bezig is met de grotere geopolitieke belangen (het eeuwige spel om de troon).
Dat veracht hij als lowborn, want we hebben al eerder gezien dat hij zich er maar wat bewust van is dat die groep altijd weer de pisang is wanneer de grote huizen met elkaar vechten.
Wat gaat Hugh bijvoorbeeld doen wanneer Team Green zijn vrouw gevangen neemt en Rhaenyra hem verbiedt om naar Kings Landing te gaan met Vermithor?

• Ulf is een praatjesmaker, opschepper en dronkenlap. Die ontspoort mogelijk compleet wanneer hij wat proeft van de (relatieve) status en rijkdom die met zijn nieuwe 'positie' komen. Onder al die praatjes zit een onzekere sul, wat Salina hierboven ook zegt, geen heldenmateriaal en dus zeker geen dragonrider die veldslag na veldslag aangaat.
Gaat hij doen wat Rhaenyra van hem verwacht? Of hangt hij wanneer hij bijvoorbeeld naar De Eyrie uitgezonden wordt vooral dronken rond in de taverns met dames om zich heen?

En op de achtergrond speelt een ander probleem, aangekaart door Jace: Dit ondermijnt zijn positie als troonopvolger. Rhaenyra lijkt er wel heel eenvoudig vanuit te gaan dat Jace geaccepteerd gaat blijven als troonopvolger in het geval haar dood.
Maar de "magie" rond het kunnen worden van een dragonrider is natuurlijk volledig weggevaagd.
Jace is weliswaar highborn (al kan je zeggen twijfelachtig), maar nog altijd een bastard. Maar hij was wel de enige bastard met een draak en dat zette hem apart van andere high- en lowborn bastards. Het magische bloed waar iedereen zoveel ontzag voor had stroomde immers door zijn aderen.
Maar nu zijn er ineens meer bastards met draken en die zijn van wel heel lage komaf.
Wat blijft er dan nog over van Jace z'n claim?

[ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 30-07-2024 14:48:11 ]
  dinsdag 30 juli 2024 @ 15:09:44 #147
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_214477287
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 13:40 schreef DobbyDob het volgende:
Het is natuurlijk ook niet heel slim om meteen de grootste en gevaarlijkste draak die je hebt weg te geven aan een onbekende.
Dankje voor de draak, zoek het lekker zelf uit. Ik ga lekker rondjes vliegen en zorgen dat mijn familie ok is. Benieuwd of ze echt voor team black willen vechten.
pi_214477345
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 14:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:

En op de achtergrond speelt een ander probleem, aangekaart door Jace: Dit ondermijnt zijn positie als troonopvolger. Rhaenyra lijkt er wel heel eenvoudig vanuit te gaan dat Jace geaccepteerd gaat blijven als troonopvolger in het geval haar dood.
Maar de "magie" rond het kunnen worden van een dragonrider is natuurlijk volledig weggevaagd.
Jace is weliswaar highborn (al kan je zeggen twijfelachtig), maar nog altijd een bastard. Maar hij was wel de enige bastard met een draak en dat zette hem apart van andere high- en lowborn bastards. Het magische bloed waar iedereen zoveel ontzag voor had stroomde immers door zijn aderen.
Maar nu zijn er ineens meer bastards met draken en die zijn van wel heel lage komaf.
Wat blijft er dan nog over van Jace z'n claim?
Maar Jace is toch helemaal geen bastard? Officieel toch een kind van Laenor? Denk niet dat ze DNA tests kunnen doen in dat universum. Als hij wel een bastard is heeft hij sowieso geen claim. Lijkt me dat Jace een stuk makkelijker allianties aan kan gaan dan Ulf of Hugh.
Op die manier heeft natuurlijk die Mysaria ook gelijk, Rhaenyra zou de beste claim moeten hebben. Toch werd het Aegon. Als Jace merkt dat die gasten niet loyaal blijken te zijn kan hij ze toch altijd nog laten verdwijnen voordat zijn moeder sterft.
  dinsdag 30 juli 2024 @ 15:35:57 #149
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_214477612
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 15:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Maar Jace is toch helemaal geen bastard? Officieel toch een kind van Laenor? Denk niet dat ze DNA tests kunnen doen in dat universum. Als hij wel een bastard is heeft hij sowieso geen claim.
Volledig erkend door Laenor inderdaad en daarmee officieel geen bastard.
Echter toont Jace met z'n "Laten we eens eerlijk zijn..."-gesprek met Rhaenyra aan dat het in werkelijkheid niet zo zwart-wit is. Er zíjn twijfels over de komaf van de drie broers, en er zijn sterke vermoedens dat ze de zonen zijn van Harwin Strong. Rhaenyra heeft ze in seizoen 1 ook af moeten schermen van die geruchten.
Er is geen DNA test voor nodig om twijfel te zaaien bij een troonopvolging waar er onenigheid is.
Je merkt in zijn gesprek met zijn moeder ook dat er een angst leeft bij Jace dat men nu weliswaar de mond houdt tijdens de heerschappij van Rhaenyra, maar dat het om kan slaan wanneer ze dood is.

quote:
Lijkt me dat Jace een stuk makkelijker allianties aan kan gaan dan Ulf of Hugh.
Jace is zonder twijfel de enige geschikte voor het spel om de troon, maar het enige wat Hugh nodig heeft zijn enkele minor houses, die bij onenigheid met Team Black, zijn zijde kiezen en hij kan in potentie een groot probleem vormen voor Jace.
Want Vermax is geen partij voor Vermithor.

quote:
Op die manier heeft natuurlijk die Mysaria ook gelijk, Rhaenyra zou de beste claim moeten hebben. Toch werd het Aegon. Als Jace merkt dat die gasten niet loyaal blijken te zijn kan hij ze toch altijd nog laten verdwijnen voordat zijn moeder sterft.
Dat is een enorme gok, die vraagt dat zijn timing perfect is. Tenzij Rhaenyra oud wordt en vredig sterft, laat een dood zich in deze wereld vaak niet plannen. :+
Het moment missen betekent dat Hugh en Ulf weg zijn met Vermithor en Silverwing.
Ik snap wel dat Jace die situatie bij voorkeur wil voorkomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 30-07-2024 21:25:41 ]
pi_214478067
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2024 15:35 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
Volledig erkend door Laenor inderdaad en daarmee officieel geen bastard.
Echter toont Jace z'n "Laten we eens eerlijk zijn..."-gesprek met Rhaenyra aan dat het in werkelijkheid niet zo zwart-wit is. Er zíjn twijfels over de komaf van de drie broers, en er zijn sterke vermoedens dat ze de zonen zijn van Harwin Strong. Rhaenyra heeft ze in seizoen 1 ook af moeten schermen van die geruchten.
Er is geen DNA test voor nodig om twijfel te zaaien bij een troonopvolging waar er onenigheid is.
Je merkt in zijn gesprek met zijn moeder ook dat er een angst leeft bij Jace dat men nu weliswaar de mond houdt tijdens de heerschappij van Rhaenyra, maar dat het om kan slaan wanneer ze dood is.
[..]
Jace is zonder twijfel de enige geschikte voor het spel om de troon, maar het enige wat Hugh nodig heeft zijn enkele minor houses, die bij onenigheid met Team Black, zijn zijde kiezen en hij kan in potentie een groot probleem vormen voor Jace.
Want Vermax is geen partij voor Vermithor.
[..]
Dat is een enorme gok, die vraagt dat zijn timing perfect is. Tenzij Rhaenyra oud wordt en vredig sterft, laat een dood zich in deze wereld vaak niet plannen. :+
Het moment missen betekent dat Hugh en Ulf weg zijn met Vermithor en Silverwing.
Ik snap wel dat Jace die situatie bij voorkeur wil voorkomen.
Ik ben het grotendeels wel eens hoor. Maar kijk ook naar Aegon en Aemond dat zijn broers en ook daar lijkt het toch niet helemaal goed te gaan qua wie nou koning moet zijn.

Op die manier zou Jace toch wel pretenders moeten afslaan. Of op zijn minst geeft die draken binnen de familie houden weinig garantie want dat is tot nu toe gebeurd en toch is er volledige burgerloorlog. Met iemand als Daemon die een draak heeft weet je toch ook niet of hij aan je kant staat of niet. Op die manier zou Jace van wie dan ook op een draak plaatsneemt last kunnen hebben. Die hand van Rhaenyra als het hem gelukt was zon draak te temmen zou ook een probleem kunnen vormen in de toekomst. Of zijn nicht.

Wat dat aangaat is het geen probleem anders dan anders, als koning wil je krachtige bondgenoten maar die zijn ook het gevaarlijkst. Daar ontkom je niet aan behalve als je allemaal waardeloze bondgenoten neemt dan zijn ze ongevaarlijk maar is een oorlog ermee winnen ook veel moeilijker.

Daarbij is het ook zo dat als Rhaenyra niet wat met die Strong of een ander had gedaan ze uberhaupt geen opvolger zou hebben en Jace niet zou bestaan dus ook geen claim heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')