Ik dacht dat Alicent zelfmoord ging plegen ofzo, ging nergens overquote:Op maandag 29 juli 2024 14:19 schreef Em31 het volgende:
Al die draken op het eind
Verder weten ze geloof ik nu niet meer wat ze met Alicent aan moeten.
Ik dacht precies hetzelfde toen ze het water inliepquote:Op maandag 29 juli 2024 19:16 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Ik dacht dat Alicent zelfmoord ging plegen ofzo, ging nergens over![]()
Eind shot was wel cool inderdaad![]()
[ afbeelding ]
Mee eens.quote:Op maandag 29 juli 2024 19:35 schreef GGMM het volgende:
Hier is mijn wekelijkse review
HOTD S02E07
8,1/10
Die karakters zijn toch allemaal al in eerdere afleveringen geïntroduceerd?quote:Op maandag 29 juli 2024 21:08 schreef Discombobulate het volgende:
Dus dit was het plan van Rhaenyra om dat kleine beetje Targaryen bloed er uit te filteren?IMO wel heel erg over de top. En het past ook m.i. niet bij die smallfolk. Dat hadden ze misschien beter moeten inleiden. Hoppa, ineens twee drakenrijders erbij uit het niets. Ik mis echt de context. Alt Shift X zondag maar even kijken.
Volgende week palmbomen en een beetje jungle achtige uitstraling. Ben benieuwd welke locatie dat gaat zijn.
Inderdaad.quote:Op maandag 29 juli 2024 11:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
Deze goat en die hele scene.
Oh en het plannetje van Rhaenyra gaat natuurlijk gigantisch hard backfiren. Je twee grootste draken geven aan twee randoms zonder een tastbare vorm van loyaliteit (behalve hun woord), wat zou er mis kunnen gaan...
Ik dacht hetzelfde, Verder een mooie aflevering. Ging wel ineens redelijk snel.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 01:43 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Silverwing, is een vrij rustige draak die vooral op haar nest zat.
Misschien dat ik het verkeerd interpreteer maar Ulf breekt per ongeluk een ei waardoor Silverwing wakker wordt.
En we zagen dat Silverwing erg vriendelijk naar Ulf was, misschien denkt ze dat haar ei uitgekomen is??
Of is dat te ver gedacht
Als je dit seizoen vind tegenvallen zijn je verwachtingen wel heel erg hoogquote:Op maandag 29 juli 2024 23:51 schreef maho_91 het volgende:
Eindelijk een goede aflevering in dit tegenvallend seizoen. Lord Tully
Niet mee eens met dit. Vond het prima 'ingeleid'.quote:Op maandag 29 juli 2024 21:08 schreef Discombobulate het volgende:
Dus dit was het plan van Rhaenyra om dat kleine beetje Targaryen bloed er uit te filteren?IMO wel heel erg over de top. En het past ook m.i. niet bij die smallfolk. Dat hadden ze misschien beter moeten inleiden. Hoppa, ineens twee drakenrijders erbij uit het niets. Ik mis echt de context. Alt Shift X zondag maar even kijken.
Volgende week palmbomen en een beetje jungle achtige uitstraling. Ben benieuwd welke locatie dat gaat zijn.
Nou ja, die Hugh sloeg wel in de vorige aflevering iemand recht op zijn smoel om wat etenswaar (die Rhaenyra via sloepen had laten 'bezorgen') van hem af te pakken.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:10 schreef Forbry het volgende:
Die Hugh the Hammer (wist zijn naam niet, maar zie dat hierboven ergens staan) vind ik een typische good guy/held (en altijd gek op dat soort karakters), maar die Ulf niet per se. Ben wel benieuwd wat ze in het verhaal met dat laatste karakter gaan doen.
En, kijkende naar GoT, weet je het in deze serie nooit (zeker), dus dat geldt in principe ook voor die Hugh nog wel...
Nou ja, dat zag ik als een manier om te overleven voor hem en zijn gezin/vrouw (weet niet of die dochter toen al overleden was), dus tja... misschien idd niet he-le-maal 'typisch serie good guy/held', zo ver wil ik wel gaan...quote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:18 schreef Salina het volgende:
[..]
Nou ja, die Hugh sloeg wel in de vorige aflevering iemand recht op zijn smoel om wat etenswaar (die Rhaenyra via sloepen had laten 'bezorgen') van hem af te pakken.
Niet echt ideaal good guy materiaal denk ik dan.
Dan vind ik die Ulf juist wat vriendelijker overkomen. Sullig, maar vriendelijk. Geen echt puut heldenmateriaal maar iemand die bijvoorbeeld per ongeluk in zo'n situatie terecht komt waardoor die achteraf als held wordt gezien. Zoiets.
quote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:10 schreef Forbry het volgende:
Die Hugh the Hammer (wist zijn naam niet, maar zie dat hierboven ergens staan) vind ik een typische good guy/held (en altijd gek op dat soort karakters), maar die Ulf niet per se. Ben wel benieuwd wat ze in het verhaal met dat laatste karakter gaan doen.
En, kijkende naar GoT, weet je het in deze serie nooit (zeker), dus dat geldt in principe ook voor die Hugh nog wel...
quote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:18 schreef Salina het volgende:
[..]
Nou ja, die Hugh sloeg wel in de vorige aflevering iemand recht op zijn smoel om wat etenswaar (die Rhaenyra via sloepen had laten 'bezorgen') van hem af te pakken.
Niet echt ideaal good guy materiaal denk ik dan.
Dan vind ik die Ulf juist wat vriendelijker overkomen. Sullig, maar vriendelijk. Geen echt puur heldenmateriaal maar iemand die bijvoorbeeld per ongeluk in zo'n situatie terecht komt waardoor die achteraf als held wordt gezien. Zoiets.
Die Hugh komt op mij meer over als een opportunist die altijd het beste kiest voor zichzelf (en vrouw/gezin).
Ulf lijkt me loyaler overkomen.
Het zou mij zelfs niet verbazen wanneer beide karakters een hoofdpijndossier gaan worden voor Team Black:quote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:20 schreef Breekfast het volgende:
Het is natuurlijk al wel te verwachten dat misschien niet alle nieuwe dragonriders even loyaal zullen blijven aan Rhaenyra
Dankje voor de draak, zoek het lekker zelf uit. Ik ga lekker rondjes vliegen en zorgen dat mijn familie ok is. Benieuwd of ze echt voor team black willen vechten.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 13:40 schreef DobbyDob het volgende:
Het is natuurlijk ook niet heel slim om meteen de grootste en gevaarlijkste draak die je hebt weg te geven aan een onbekende.
Maar Jace is toch helemaal geen bastard? Officieel toch een kind van Laenor? Denk niet dat ze DNA tests kunnen doen in dat universum. Als hij wel een bastard is heeft hij sowieso geen claim. Lijkt me dat Jace een stuk makkelijker allianties aan kan gaan dan Ulf of Hugh.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 14:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:
En op de achtergrond speelt een ander probleem, aangekaart door Jace: Dit ondermijnt zijn positie als troonopvolger. Rhaenyra lijkt er wel heel eenvoudig vanuit te gaan dat Jace geaccepteerd gaat blijven als troonopvolger in het geval haar dood.
Maar de "magie" rond het kunnen worden van een dragonrider is natuurlijk volledig weggevaagd.
Jace is weliswaar highborn (al kan je zeggen twijfelachtig), maar nog altijd een bastard. Maar hij was wel de enige bastard met een draak en dat zette hem apart van andere high- en lowborn bastards. Het magische bloed waar iedereen zoveel ontzag voor had stroomde immers door zijn aderen.
Maar nu zijn er ineens meer bastards met draken en die zijn van wel heel lage komaf.
Wat blijft er dan nog over van Jace z'n claim?
Volledig erkend door Laenor inderdaad en daarmee officieel geen bastard.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 15:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Maar Jace is toch helemaal geen bastard? Officieel toch een kind van Laenor? Denk niet dat ze DNA tests kunnen doen in dat universum. Als hij wel een bastard is heeft hij sowieso geen claim.
Jace is zonder twijfel de enige geschikte voor het spel om de troon, maar het enige wat Hugh nodig heeft zijn enkele minor houses, die bij onenigheid met Team Black, zijn zijde kiezen en hij kan in potentie een groot probleem vormen voor Jace.quote:Lijkt me dat Jace een stuk makkelijker allianties aan kan gaan dan Ulf of Hugh.
Dat is een enorme gok, die vraagt dat zijn timing perfect is. Tenzij Rhaenyra oud wordt en vredig sterft, laat een dood zich in deze wereld vaak niet plannen.quote:Op die manier heeft natuurlijk die Mysaria ook gelijk, Rhaenyra zou de beste claim moeten hebben. Toch werd het Aegon. Als Jace merkt dat die gasten niet loyaal blijken te zijn kan hij ze toch altijd nog laten verdwijnen voordat zijn moeder sterft.
Ik ben het grotendeels wel eens hoor. Maar kijk ook naar Aegon en Aemond dat zijn broers en ook daar lijkt het toch niet helemaal goed te gaan qua wie nou koning moet zijn.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 15:35 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Volledig erkend door Laenor inderdaad en daarmee officieel geen bastard.
Echter toont Jace z'n "Laten we eens eerlijk zijn..."-gesprek met Rhaenyra aan dat het in werkelijkheid niet zo zwart-wit is. Er zíjn twijfels over de komaf van de drie broers, en er zijn sterke vermoedens dat ze de zonen zijn van Harwin Strong. Rhaenyra heeft ze in seizoen 1 ook af moeten schermen van die geruchten.
Er is geen DNA test voor nodig om twijfel te zaaien bij een troonopvolging waar er onenigheid is.
Je merkt in zijn gesprek met zijn moeder ook dat er een angst leeft bij Jace dat men nu weliswaar de mond houdt tijdens de heerschappij van Rhaenyra, maar dat het om kan slaan wanneer ze dood is.
[..]
Jace is zonder twijfel de enige geschikte voor het spel om de troon, maar het enige wat Hugh nodig heeft zijn enkele minor houses, die bij onenigheid met Team Black, zijn zijde kiezen en hij kan in potentie een groot probleem vormen voor Jace.
Want Vermax is geen partij voor Vermithor.
[..]
Dat is een enorme gok, die vraagt dat zijn timing perfect is. Tenzij Rhaenyra oud wordt en vredig sterft, laat een dood zich in deze wereld vaak niet plannen.![]()
Het moment missen betekent dat Hugh en Ulf weg zijn met Vermithor en Silverwing.
Ik snap wel dat Jace die situatie bij voorkeur wil voorkomen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |