abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214588543
Ik ben wat minder negatief dan de rest hier. Als je even vergeet dat dit de laatste aflevering van het seizoen was dan zou het echt een prima aflevering zijn geweest.

Het probleem is denk ik dat de actie van aflevering 4, hoe goed ook, te weinig was om het interessant te houden.

Bij Game of Thrones zat de actie trouwens meestal ook niet in de laatste episode. Dat zat meestal in de aflevering daarvoor. Maar dat ontbrak hier dus ook helaas.

Qua cinema en acteerwerk blijft het echt hoogstaand. Het probleem ligt echt bij de schrijvers. Die moeten er meer vaart inbrengen.
  maandag 5 augustus 2024 @ 23:17:04 #227
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_214588608
Ik geef het een 5.5

Net een voldoende
graag op anoniem
pi_214588677
Door wie is Otto gevangen genomen? Of ik heb niet op zitten letten of het is onduidelijk.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_214588909
Een matige finale voor een matig seizoen.

De voortgang en ontwikkeling dit seizoen is gewoon veel te weinig.
  maandag 5 augustus 2024 @ 23:30:03 #230
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_214588974
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 23:19 schreef FireFox1 het volgende:
Door wie is Otto gevangen genomen? Of ik heb niet op zitten letten of het is onduidelijk.
Voor mij ook niet duidelijk.
Want het wetboek ken ik ook
pi_214589518
quote:
Is weggegaan nadat hij geen hand meer was. Zal wel ergens anders zijn gaan plotten. Aemond wilde hem nog terug maar misschien vindt Otto hem niet vormbaar genoeg ofzo. Maar beter dat hij weg was ook, anders had hij waarschijnlijk ook iets bizars gedaan Aegon's vlucht stoppen ofzo.
pi_214590567
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 23:14 schreef Breekfast het volgende:
Ik ben wat minder negatief dan de rest hier. Als je even vergeet dat dit de laatste aflevering van het seizoen was dan zou het echt een prima aflevering zijn geweest.

Het probleem is denk ik dat de actie van aflevering 4, hoe goed ook, te weinig was om het interessant te houden.

Bij Game of Thrones zat de actie trouwens meestal ook niet in de laatste episode. Dat zat meestal in de aflevering daarvoor. Maar dat ontbrak hier dus ook helaas.

Qua cinema en acteerwerk blijft het echt hoogstaand. Het probleem ligt echt bij de schrijvers. Die moeten er meer vaart inbrengen.
Goed omschreven en helemaal mee eens. Als toevoeging wil ik erbij zeggen dat vele dialogen en scenes echt totaal niet bijdragen bij het verhaal. Slap gelul en haal inderdaad de vaart eruit. Is niet alleen de schrijvers schuld, maar ook het productieteam. Elke episode kon je makkelijk 20 minuten gelul eruit halen en dan had je waarschijnlijk niet veel gemist. Zoals Tolkien zo mooi schreef: Als boter die over teveel brood is uitgesmeerd.
pi_214590668
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 23:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Is weggegaan nadat hij geen hand meer was. Zal wel ergens anders zijn gaan plotten. Aemond wilde hem nog terug maar misschien vindt Otto hem niet vormbaar genoeg ofzo. Maar beter dat hij weg was ook, anders had hij waarschijnlijk ook iets bizars gedaan Aegon's vlucht stoppen ofzo.
Uh dat was de vraag niet
pi_214590671
quote:
Volgens mij opzettelijk onduidelijk gehouden.
pi_214590681
De belangrijkste veldslagen en acties komen dus in S3 en, afhankelijk van hoe snel ze gaan, S4. Wellicht is dat een keuze die ook budgettechnisch is ingegeven.

S1: aanleiding van de oorlog
S2: voorbereidingen
S3: oorlog
S4: nasleep

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2024 07:32:21 ]
pi_214590700
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 22:14 schreef henkklaas1994 het volgende:
Welke draak was dat nou die Rheana zag? Kon dat niet helemaal plaatsen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_214590919
Wist niet dat het de seizoensfinale was, dan was de aflevering toch wat matig.

Vind het niet slecht maar komt verre niet aan het niveau van GOT, denk dat het ligt aan het feit dat we maar 2 partijen zien waarbij GOT er een tiental partijen waren die spelletjes speelden om op de troon te komen. Je had meer verhaallijnen, dat is toch wat beperkt in HotD.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tekaschi op 06-08-2024 08:37:20 ]
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_214591053
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2024 20:20 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Dat gesprek tussen Alicent en Rhaenyra was echt raar. Alicent die het graag wat rustiger aan wil doen en ermee akkoord gaat dat haar zoon daarvoor onthoofd wordt. 8)7
Wat gaat mislukken omdat Aegon weg is dus wat gaat Rhaenyra dan doen als ze daar achter komt...
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_214591143
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 20:36 schreef uitkeringsgenieter het volgende:

En dan die piraat vrouwtje. Ik krijg gewoon volle bak weer Euron Greyjoy vibes. Wat slecht zeg dit.....

#madwoest _O-
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 21:14 schreef egayalS het volgende:

[..]
Dat moest een man voorstellen. Er wordt expliciet gerefereerd naar he/him
quote:
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 21:24 schreef egayalS het volgende:

[..]
Ik dacht ook aanvankelijk dat het een vrouw was, maar later vandaag heb ik de aflevering nog een keer bekeken met iemand en daar viel het me op. Het is onderdeel van "the message" zou the critical drinker zeggen ;)
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2024 22:02 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Trans want forced diversity jeej :')
Toch een vrouw kennelijk. Aangesproken met hij/hem ivm hoge functie/status :7

quote:
Sharako Lohar was a Lysene admiral for the Triarchy.[1]

In the television adaptation House of the Dragon, Lohar is merged with Racallio Ryndoon and the character's sex has been changed to female; though she personally identifies as a woman, her society genders her as a man because of her leadership role.[2] She is portrayed by Abigail Thorn.
https://awoiaf.westeros.org/index.php/Sharako_Lohar
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  dinsdag 6 augustus 2024 @ 09:12:28 #240
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_214591170
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 07:32 schreef Nielsch het volgende:
De belangrijkste veldslagen en acties komen dus in S3 en, afhankelijk van hoe snel ze gaan, S4. Wellicht is dat een keuze die ook budgettechnisch is ingegeven.

S1: aanleiding van de oorlog
S2: voorbereidingen
S3: oorlog
S4: nasleep
En jij gelooft dit?
Krijgen ze meer budget dan in S3 als mensen afhaken met zo'n matige seizoensafsluiter voor S2. Denk ut niet....
Die gaan gewoon op dezelfde voet verder. Er zijn niet voor niks tegenwoordig maar 8 episodes per seizoen. Als je een seizoen zo kort maakt, dan kan je max 2 filler episodes doen. De rest moet dan echt to the point zijn en gericht zijn om het verhaal te continueren en zeker in een seizoensafsluiter, want mensen gaan gewoon afhaken als er scenes voorbij komen die een herhaling van zetten zijn of nergens toe leiden..... (Deamon 8 episodes lang in Harrenhal of Alicent en Rhaenyra voor 2e keer achter enemy lines bespreken om de naderende oorlog te stoppen).
Want het wetboek ken ik ook
  dinsdag 6 augustus 2024 @ 10:03:18 #241
319979 Fok-it
All is well
pi_214591645
quote:
Qua cinema en acteerwerk blijft het echt hoogstaand.
Dit ja. Dat zorgt er al voor dat je hier geen slecht cijfer aan kan geven
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  FOK!fotograaf dinsdag 6 augustus 2024 @ 10:32:14 #242
364681 over_hedge
pi_214592023
Ik geef de serie een 8. 9 voor seizoen 1. 7 voor 2.

Dus 8 gemiddeld
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_214592035
Las een interview waarin er bevestigd werd dat de schrijvers dit bewust zo hebben gedaan om de battle volgend seizoen echt alle tijd te kunnen geven ipv een enkele episode.

Maar al met al was het niet heel bijzonder dit seizoen, er is eigenlijk niet zo heel veel veranderd tussen ep 1 en 8. Te weinig voor 8 episodes van bijna een uur per stuk. Verhaallijn van Daemon was al helemaal vrij traag, al was dat visioen wat hij had wel leuk.

Ik weet dat de CGI van Dragons veel kost, maar valt me hierbij (vergeleken met GoT) wel heel erg op dat de CGI stukken minder is. Af en toe zo slecht (zoals op die boot) dat het me uit de episode haalt. En andere momenten ziet het er wel weer fantastisch uit; wanneer er gefilmd wordt op echte locaties zoals waar die Rheana aan het rondrennen was.

Beste was de scène tussen Allicent en Rhaenerys. Nu vind ik het personage van Allicent nogal irritant, maar scenes met Rhaenerys zijn altijd het kijken waard; goede actrices. Al is het maar afwachten op wat er nu gebeurd gezien Aegon weg is en het zo maar kan dat Helaena toch besluit om dreamfyre van stal te halen.

Over Helaena gesproken.. ik weet dat ze visions heeft en dergelijke, maar zat ze nu echt zelf in die Vision van Daemon of was dat puur iets in het hoofd van daemon? Als in: weet Helaena dat Daemon die vision te zien kreeg? Las ook comments van mensen die dachten dat zij en die heks bij Harrenhall dezelfde persoon zijn, maar dat leek me wel heel ver gezocht.

Cole is nog steeds verschrikkelijk; veranderd zo’n speech maar weinig aan, waren veel woorden maar uiteindelijk zei hij maar weinig en was het vooral bedoeld om te laten zien hoe zielig hij wel niet was.

Nog steeds geen GoT, daar zijn de personages niet leuk genoeg voor (en in GoT was er ook meer variatie qua verhaallijnen uiteraard), maar prima vermaak iig. Hoop op een mooi seizoen 3, blij dat het na 4 stopt en het dus niet gerekt wordt.
pi_214592478
Dat ze het gevecht volgend seizoen in meer afleveringen tot hun recht kunnen laten komen is natuurlijk een kutsmoes. Ze hadden prima tijd om het dit seizoen te doen als ze wat scenes dat Daemon aan het spacen is hadden weggelaten. Of wat scenes van Rhaenyra die zegt dat ze alternatieve opties moeten bedenken als haar hele council zegt laten we aanvallen. Of Corlys die in de buurt van zijn boot en zijn bastard staat waar ze geen fuck tegen elkaar zeggen. Wat mij betreft zijn die battles niet eens zo belangrijk als wat eromheen is en met deze karakters doen ze te weinig, zo'n Colrys schijnt een dikke baas te zijn Sea Snake maar hebben wij hem ook maar iets indrukwekkends zien doen deze show tot nu? Zelfde geldt voor bijna allemaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lord-Ronddraai op 06-08-2024 11:08:16 ]
pi_214594250
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 10:32 schreef Ancester het volgende:

Over Helaena gesproken.. ik weet dat ze visions heeft en dergelijke, maar zat ze nu echt zelf in die Vision van Daemon of was dat puur iets in het hoofd van daemon? Als in: weet Helaena dat Daemon die vision te zien kreeg? Las ook comments van mensen die dachten dat zij en die heks bij Harrenhall dezelfde persoon zijn, maar dat leek me wel heel ver gezocht.
Helena is paranormaal net als die "heks" via die bomen. En ja Helena zegt "you know what to do" in het visioen van daemon. Dat is hoe ik het interpreteer. Je zag toen ook een van de children of the Forrest bij de boom vlak voor het visioen. Greenseer worden ze genoemd in de boeken net als bran
https://gameofthrones.fandom.com/wiki/Greenseer
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  FOK!fotograaf dinsdag 6 augustus 2024 @ 14:01:45 #246
364681 over_hedge
pi_214594913
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2024 13:04 schreef egayalS het volgende:

[..]
Helena is paranormaal net als die "heks" via die bomen. En ja Helena zegt "you know what to do" in het visioen van daemon. Dat is hoe ik het interpreteer. Je zag toen ook een van de children of the Forrest bij de boom vlak voor het visioen. Greenseer worden ze genoemd in de boeken net als bran
https://gameofthrones.fandom.com/wiki/Greenseer
Bran :r Die had zijn nek moeten breken in s1 ep 1. Hoop gedoe gescheeld
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_214595458
quote:
“One of the challenges of making television at any scale [is] nobody has infinite time and resources,” he said. “When you’re as a showrunner, you’re always in the position of having to balance storytelling and the resources that you have available to tell that story. One of the things that came into play in season two is: What is the final destination of the series and where are we going? It was a combination of factors that led us to rebalance the season knowing now where we’re going. We wanted to rebalance the story in such a way that we had three great seasons of television [after season one] to round out and tell this story. When you’re trying to mount the show, which requires a tremendous amount of resources, construction, armor, costumes, visual effects … we are trying to give The Gullet — which is arguably the second most anticipated action event of Fire & Blood — trying to give it the time and the space that it deserves.”
https://www.hollywoodrepo(...)nterview-1235966252/

Tijd om die gast te wippen en een betere aan te stellen. Waar slaat dit op ze hadden 2 jaar om een seizoen met een bevredigend eind te maken. Had dan meteen 4 jaar genomen :')
pi_214597454
Ik kan er alsnog van genieten dat we deze hele wereld weer zien, maar had dit seizoen inderdaad wat meer actie verwacht. De tijdsprongen in seizoen 1 waren af en toe veel te groot, hier ging het te traag. Denk dat het ‘probleem’ is dat er 4 seizoenen komen. Dan wil je niet een groot deel van die oorlog al in seizoen 2 hebben.

Maar goed, kijk alsnog erg uit naar seizoen 3. Acteurs blijven ook erg goed.
pi_214598789
quote:
Nou ik vond Myr er maar matig uitzien eerlijk gezegd. Beetje cgi hier en daar en wat een setje bouwen. Vlieg er dan echt heen. In GoT werd dat wel gedaan, filmen in Ijsland. Dat zag er prachtig uit. Nu zaten ze daar ook langer dan één stukje in een aflevering, maar toch.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_214599399
al het budget gaat op aan de computerdraken en dan hou je pratende hoofden over en achteraf smeulende slagvelden met de opmerking "dat het heel heftig was!!"
lekker faxen heel de dag echt genot
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')