franklop | maandag 8 juli 2024 @ 12:46 |
![]() ![]() Silverstone Circuit ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() # Hoe kan je een F1 superlicentie krijgen? # Countdown naar de sessies | |
TearsoftheKingdom | maandag 8 juli 2024 @ 12:47 |
Ik maakte maar een grapje, maar gezien al je reacties er op was het toch een pijnpuntje. ![]() | |
Tijn | maandag 8 juli 2024 @ 12:48 |
Wat ik net pas bedenk: geen enkele safety car, gele vlag, niks. En toch een hele spannende race ![]() | |
ChevyCaprice | maandag 8 juli 2024 @ 13:14 |
Kijk hoe snel ze ineens waren vanaf inter naar de slick. Dit zijn de rondetijden van Kevin![]() | |
Tijn | maandag 8 juli 2024 @ 13:18 |
Dat Lando gisteren zowat leek te janken is toch ook niet helemaal goed, hoor. Hij begon op P3, hij eindigde op P3. Natuurlijk had-ie meer gehoopt, maar je kan ook overdrijven. Er rijden 17 jongens mee die maar wat graag op dat podium hadden gestaan. Mentaal komt Lando niet sterk over en de manier waarop-ie gecoacht wordt lijkt het eerder slechter dan beter te maken. [ Bericht 0% gewijzigd door Tijn op 08-07-2024 13:26:52 ] | |
opgebaarde | maandag 8 juli 2024 @ 13:18 |
Ik mis de meatball flag. De zwarte vlag met een oranje bal in het midden. | |
Breekfast | maandag 8 juli 2024 @ 13:24 |
Lando komt soms nog een beetje kinderlijk over inderdaad. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 8 juli 2024 @ 13:24 |
Sinds hij 1 race gewonnen heeft lijkt hij enorm veranderd en niet ten goede. Je weet ook niet wat er achter de schermen allemaal tegen hem gezegd dan wel ingepraat wordt. Volgens mij kan hij dat gewoon niet bolwerken. | |
Questular | maandag 8 juli 2024 @ 13:26 |
Er is natuurlijk altijd over en tegen hem gezegd dat hij WK kan worden met de juiste auto. Kan me voorstellen dat die druk nogal hoog is als je dan daadwerkelijk een WK waardige auto hebt. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 8 juli 2024 @ 13:27 |
Dat denk ik ook. En daar bezwijkt hij nu een beetje onder. Hij kan een aardig potje sturen maar de samenwerking met zijn engineer en team kan wel wat beter. | |
Tijn | maandag 8 juli 2024 @ 13:28 |
Hij is imho veel te veel met dat WK bezig, terwijl de kans dat-ie die titel dit jaar wint vrijwel niet aanwezig is. Hij lijkt ook in een soort neerwaartse spiraal te zitten waarin hij krampachtig probeert te winnen, maar daardoor juist niet wint en verder in de put zakt. | |
takura | maandag 8 juli 2024 @ 13:31 |
Typisch gen-z. | |
Tijn | maandag 8 juli 2024 @ 13:34 |
Max Verstappen is 2 jaar ouder dan Lando, om dit nou op een generatiekloof te gooien gaat een beetje ver ![]() | |
takura | maandag 8 juli 2024 @ 13:35 |
True maar Max heeft Jos als pa ![]() | |
Zorro | maandag 8 juli 2024 @ 13:40 |
Hier de volledige uitleg: (Ik had alleen even de quick google results gepost) https://www.williamsf1.co(...)e-flags-of-formula-1 | |
Kleffe_Dop | maandag 8 juli 2024 @ 13:42 |
Ik denk dat je wel veilig kan stellen dat Max niet de gemiddelde Gen-Z opvoeding genoten heeft. ![]() | |
Tijn | maandag 8 juli 2024 @ 13:47 |
Nee, maar bv Oscar Piastri (1 jaar jonger dan Lando) staat gisteren bij de microfoon gewoon met een realistisch verhaal waarin-ie zegt blij te zijn voor het team met de grote hoeveelheid punten, terwijl hij ook meer had verwacht. | |
ChevyCaprice | maandag 8 juli 2024 @ 13:51 |
Hij overdrijft niet, hij moet dit gewoon winnen. Loopt nu al 3 keer achter elkaar punten op de tafel te laten liggen, ik snap dat dat kut is. | |
Electric_Eye | maandag 8 juli 2024 @ 13:55 |
Ja maar dan gaat zijn kinderachtige houding hem niet echt helpen | |
Tijn | maandag 8 juli 2024 @ 13:55 |
Het team laat strategisch ook steken vallen. In plaats van realistisch te zijn over wat er beter moet, trekt hij het zich allemaal persoonlijk aan en raakt gedeprimeerd. Terwijl er genoeg positieve punten zijn om hoop uit te putten. Een goede eerste stap lijkt me om niet teveel met het seizoen bezig te zijn en het van weekend tot weekend te bekijken. En het team moet ook wat meer de strategische lijnen uit gaan zetten in plaats van alles aan Lando over te laten. | |
Kleffe_Dop | maandag 8 juli 2024 @ 14:15 |
Mijn punt was dan ook dat het generatie dingetje vaak overtrokken is. ![]() Ja, er zijn absoluut trends bij specifieke generaties waar te nemen, maar tegenwoordig heeft men er een handje van om álles op te hangen aan generatieverschillen. Alsof er ineens totaal andere mensen geboren worden, terwijl het verschil tussen bijv Millenials en Gen-Z voor m'n gevoel echt niet zo groot is. | |
Evenstar | maandag 8 juli 2024 @ 14:41 |
Zeg al tijden dat Norris mentaal niet sterk is en dat gedrag van Brown, Stella en Joseph het alleen maar erger maakt. Gisteren in de race ook weer. Zowel George als Lewis schieten er even af, komen best netjes terug op de baan en eerste wat Norris doet is schreeuwen dat ze beide heel gevaarlijk de baan op kwamen. Dit soort gedrag wordt echt getriggered door Brown, Stella en Joseph die zelf al de hele tijd roepen dat iedereen fout is en de hele wereld tegen hun is. Daarnaast kan Norris, vooral sinds zijn overwinning, niet omgaan met tegenslagen. Tuurlijk, iedere echte sportman wil altijd winnen. Max kan ook vies chagrijnig zijn als hij of zijn team iets laat liggen, maar Norris praat zich zelf echt de put in. Dat McLaren ook nog eens constant de belangrijke keuzes bij Norris blijft leggen helpt ook niet mee. Ze moeten ook meer hun eigen ding doen in plaats van constant naar andere kijken. Max die eerder dan iedereen binnenkwam op eigen inzicht en Red Bull die er harde banden onder knalden, terwijl niemand anders daar aan had gedacht. Daar win je kampioenschappen mee. | |
AnneX | maandag 8 juli 2024 @ 14:43 |
Zou Piastri naar RB willen? Moet Max daarmee “akkoord gaan”. Lijkt mij sneller en beter dan wat Checco nu neerlegt. | |
Evenstar | maandag 8 juli 2024 @ 14:45 |
...en trouwens, ben het echt niet eens met diegenen die zeggen dat achterstand van RB meevalt. Red Bull is op dit moment de derde auto, langzamer dan McLaren en Mercedes, nog net een tikje sneller dan de Ferrari's. Dat Max nog heeft weten te winnen sinds Miami en alsnog punten binnen blijft harken komt door zijn klasse, prima strategie en door het falen van andere coureurs (uitvalbeurt George afgelopen weekend, uitvalbeurt Norris week er voor, fouten van McLaren in het algemeen etc). Daarnaast heeft Max het voordeel dat iedereen een GP hier en daar wint en er geen één echte tegenstander is. Red Bull heeft echt een heel groot probleem als ze niet binnen een paar GP's met een update komen dat ze in ieder geval weer net zo snel als McLaren en Mercedes maakt. Max en de strategie doet de rest dan wel. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 8 juli 2024 @ 14:45 |
De strategen bij Red Bull zijn dan ook wel buitenaards af en toe ![]() | |
Evenstar | maandag 8 juli 2024 @ 14:46 |
Als Piastri niet van de "labiele" Norris kan winnen dan wordt hij compleet kapot gemaakt door Max hoor. Zou het niet doen. Ik denk sowieso dat het tijd is dat Max vetrekt bij Red Bull. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 8 juli 2024 @ 14:47 |
Met al dit gedoe denk ik dat onderhand ook wel. Toto zit al maandenlang te bidden. | |
Evenstar | maandag 8 juli 2024 @ 14:51 |
Het is gewoon een optelsom en Max is denk ik slim genoeg (en anders Jos wel) om te zien dat het bergafwaarts gaat. Horney-schandaal Horner vs Helmut Oostenrijk vs Thailand Newey weg Voordeel van 3-5 tienden in een halve seizoen verloren en er lijkt nog geen verbetering in te zitten 2026 en eigen motoren heb ik echt heel weinig vertrouwen in Geen teamgenoot die je af en toe rugdekking kan geven Ik zou echt pleite zijn. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 8 juli 2024 @ 14:53 |
Ik denk ook wel dat 2026 het jaar is dat Max vertrekt. Als ie slim is neemt ie dan GP en Helmut mee en nog wat andere knappe koppen. | |
Tijn | maandag 8 juli 2024 @ 14:53 |
Ik denk ook dat Max in 2025 z'n laatste jaar bij Red Bull rijdt. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 8 juli 2024 @ 14:54 |
Sterker nog, ik denk dat als dit zo doorgaat, Max/Red Bull volgend jaar geen kampioen wordt. | |
Evenstar | maandag 8 juli 2024 @ 14:56 |
Met de achterstand dat ze nu hebben en hoe Mercedes is opgekrabbeld zou het mij niet eens verbazen als Max in 2025 al in de Mercedes zit. Alvast wennen en voorsorteren op de nieuwe regels van 2026. | |
Electric_Eye | maandag 8 juli 2024 @ 14:57 |
Ik denk dat dat wel los loopt. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 8 juli 2024 @ 14:57 |
Dat kan ook nog. Maar goed, de gekste dingen kunnen gebeuren in de F1 dus ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan. | |
Evenstar | maandag 8 juli 2024 @ 14:59 |
Hmm weet het niet hoor. Mercedes heeft dan alles in het mandje van George, Lewis met Ferrari zie ik niet zo snel gebeuren, dus dan krijg je Norris vs George vs Max. Hoe minder mensen aan de punten snoepen hoe lastiger het is om kampioen te worden met een langzamere auto. Max had nu ook een probleem gehad als het bijv. alleen Norris was die de overwinningen aan het kapen was geweest. Denk echt dat de problemen bij RB worden onderschat op dit moment omdat Max een beest is.Ondertussen kan Perez nog geen HAAS inhalen. Ja Perez is geen topper, maar ook geen complete idioot. Heeft met een snelle wagen vaak genoeg laten zien dat hij in ieder geval in de top 4-5 kan rijden. | |
Tijn | maandag 8 juli 2024 @ 15:03 |
Hangt er denk ik vooral vanaf of er een duidelijke uitdager is. Als het stuivertje wisselen blijft tussen McLaren, Mercedes en misschien Ferrari, dan kan Max best die beker nog een keer pakken. | |
#ANONIEM | maandag 8 juli 2024 @ 15:08 |
Max steekt er gewoon nog steeds met kop en schouders bovenuit en hoe dichter het veld bij elkaar komt hoe duidelijker dat word. De RB is niet meer de snelste auto en hij loopt bijna iedere race uit in het kampioenschap. Voorsprong loopt op per race en dat zal volgend jaar niet anders zijn zolang de RB bij de top 2-3 zit. Hamilton die een race wint? Prima. Russell die een race wint? Prima. Sainz? Prima. Zelfs Leclerc die een race wint is geen factor met 105 punten achterstand nu al. [ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2024 15:09:31 ] | |
TheStigsDutchCousin | maandag 8 juli 2024 @ 15:09 |
Lijkt wel een soort herhaling van 2021. | |
#ANONIEM | maandag 8 juli 2024 @ 15:10 |
Nee, toen was er Hamilton die altijd dichtbij was en zelfs voor stond op bepaalde momenten. Dit is overtuigender, denk ik. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 8 juli 2024 @ 15:10 |
Nu heeft de FIA dus wel wat ze willen ![]() Het veld zit dichter bij elkaar! | |
Evenstar | maandag 8 juli 2024 @ 15:11 |
Als het is zoals nu dan is het geen probleem nee. maar als bijv. McLaren nog een stap maakt en Mercedes niet dan kan het ook opeens dominantie van McLaren zijn en dan is het snel klaar. | |
Evenstar | maandag 8 juli 2024 @ 15:12 |
2021 was lastiger, want toen was het of Lewis of Max, dus je kon geen steken laten vallen. Nu is het iedere keer iemand anders tot nu toe, dus dan maakt het minder uit. Dit jaar laat wel duidelijker zien dat Max er echt ver bovenuit steekt, want het is echt 4 vs 1 en toch blijft hij uitlopen. | |
Tijn | maandag 8 juli 2024 @ 15:23 |
Ik denk niet dat McLaren al sterk genoeg is om overtuigend elk weekend er het maximale uit te halen. En zelfs als ze nog een stap met de auto weten te maken, dan is het een kwestie van tijd voordat de rest aanhaakt. | |
potjecreme | maandag 8 juli 2024 @ 15:43 |
Zijn gedrag is net na de race. Mag hij teleurgesteld zijn. | |
Electric_Eye | maandag 8 juli 2024 @ 15:45 |
Mogelijk is de RB wel de langzamere auto maar in de handen van Max toch bijna onverslaanbaar. Zolang Max dit resterende seizoen alees P2 rijdt is hij kampioen. Het is voorlopig in zijn voordeel dat Norris er ook nog niet echt staat. Volgend jaar zal het wat lastiger worden maar ook McLaren, Ferrari en Mercedes zitten op een bepaald moment aan hun grenzen. | |
Tijn | maandag 8 juli 2024 @ 15:45 |
Piastri was ook teleurgesteld, maar die staat toch heel anders voor de microfoon dan Lando. | |
Tijn | maandag 8 juli 2024 @ 15:49 |
Ik zag laatste deze video die het verschil wel aardig uitlegt: Max denkt na over het DRS-detectiepunt en kient het zo uit dat z'n voorganger de achtervleugel niet kan openen nadat hij 'm heeft ingehaald. Perez niet, tot tweemaal toe en moet het vervolgens uitgelegd krijgen over de radio door z'n engineer. Dat soort dingen zijn gewoon belangrijk tegenwoordig, het gaat niet alleen maar om een potje sturen. | |
ChevyCaprice | maandag 8 juli 2024 @ 15:51 |
Ja, want het zijn verschillende karakters natuurlijk. Dat hoeft niet erg te zijn | |
TearsoftheKingdom | maandag 8 juli 2024 @ 16:51 |
Mee eens hoor, is allemaal nog kort na de race. Tijd van nadenken en positieve punten komt later wel. | |
potjecreme | maandag 8 juli 2024 @ 17:21 |
Ook teleurgesteld dat hij zijn thuis race niet heeft gewonnen? Oh wacht... | |
Donderkonijn | maandag 8 juli 2024 @ 17:24 |
Piastri had imo veel meer reden om pissed of teleurgesteld te zijn. Hij werd zonder pardon onder de bus gegooid door mclaren. | |
Jane | maandag 8 juli 2024 @ 17:28 |
Ik geloof niet dat ik Oscar heb zien huilen na Melbourne, maar ik kan me vergissen natuurlijk. ![]() En op zich was dit ook al de 7de keer dat Norris niet won op Silverstone, dus je zou ook denken dat het went. ![]() | |
potjecreme | maandag 8 juli 2024 @ 17:31 |
Reed hij ook tweede in Australië? Maar goed, op een forum waar mensen over de zeik raken omdat een niet F1 mod hier wat dingen aanpast, hebben commentaar op het gedrag van Norris. Is goed jongens. [ Bericht 0% gewijzigd door potjecreme op 08-07-2024 18:49:54 ] | |
WismutVeilchen83 | maandag 8 juli 2024 @ 17:32 |
Het kan qua voorsprong wel sneller gaan doordat er nu veel teams bij elkaar zitten. In 2021 werd Max altijd minimaal tweede. Nu kan hij als het even tegenzit zomaar plek 4 of 5 zijn. Dan kan het snel gaan. | |
Tijn | maandag 8 juli 2024 @ 17:58 |
Ja, dat is juist wat ik probeer te zeggen: Lando Norris lijkt niet goed in z'n vel te zitten, terwijl Piastri juist wel heel koelbloedig is. Ik vind dat je van een potentiële kampioen mag verwachten dat-ie in staat is zichzelf op te tillen na een teleurstelling en niet bij de pakken neer gaat zitten. Max is ook wel eens teleurgesteld. Dan komt-ie over de finish en scheldt-ie wat over de radio. Vervolgens zet-ie die auto stil en stapt-ie boos uit. Maar tegen de tijd dat-ie voor de pers verschijnt, heeft-ie de boel meestal al aardig geanalyseerd en zichzelf opgepept. Hij staat niet half jankend de pers te woord. Piastri ook niet. Norris wel. Dat is inderdaad een verschil in persoonlijkheid, maar niet iets wat in het voordeel van Lando werkt. | |
WismutVeilchen83 | maandag 8 juli 2024 @ 18:47 |
Ik deel het sentiment over Norris hier totaal niet. Zodra McLaren nog één stap zet en niet zo afhankelijk is van toevalligheden dan rijgt hij de overwinningen aaneen. Dat geldt overigens ook voor Mercedes met Hamilton en Russell. Er wordt nu gedaan alsof Norris niet koelbloedig is ofzo. Maar totdat hij een rondje te laat naar binnen ging laat hij in een heel stressvolle GP gewoon op kop. Het is echt niet zo dat hij al tig overwinningen heeft weggegooid. Veel mensen zijn genegen om Imola, Oostenrijk enzo ook even allemaal op één hoop te gooien, maar in die races laat Verstappen 7 a 8 seconden voor. Behoudens Canada zie ik geen enkele absolute must win die hij heeft weggegooid. | |
potjecreme | maandag 8 juli 2024 @ 18:50 |
Vorige race was Piastri zuur dat zijn kwalificatie tijd werd afgepakt. Je hebt echt geen empathisch vermogen als je niet snapt wat het winnen van Silverstone voor de Britse rijders betekent. Als je door slechte beslissingen het niet wint is behoorlijk zuur. Zo moeilijk is het toch niet. Om meteen maar Freud te gaan spelen, slaat nergens op. | |
potjecreme | maandag 8 juli 2024 @ 18:57 |
Velen noemen hier Schumacher goat. Nee die kwam nooit zuur voor de camera. ![]() | |
Tijn | maandag 8 juli 2024 @ 19:18 |
Jij noemt het "zuur" maar daar gaat het niet om. Lando stond gewoon zowat te janken. Zo heb ik Schumacher nooit gezien, nee. | |
THEFXR | maandag 8 juli 2024 @ 19:26 |
er zit je nog iets dwars vanwege het verleden? | |
THEFXR | maandag 8 juli 2024 @ 19:28 |
deleted [ Bericht 2% gewijzigd door THEFXR op 08-07-2024 19:30:40 (offtopic) ] | |
Nattekat | maandag 8 juli 2024 @ 19:28 |
Manmanman, wat een reactie... | |
THEFXR | maandag 8 juli 2024 @ 19:29 |
zal het veranderen omdat het offtopic is. | |
FireFox1 | maandag 8 juli 2024 @ 19:29 |
![]() | |
Evenstar | maandag 8 juli 2024 @ 19:47 |
Mag iemand geen andere mening hebben ofzo, de tering, waarom meteen proberen je gelijk te halen door mensen zo weg te zetten? Tuurlijk mag Norris teleurgesteld zijn, maar er is teleurgesteld/boos en er is bijna jankend/huilend een interview geven. Had iemand maar BOE hoeven te roepen en hij was in janken uitgebarsten. Bij hoeveel andere coureurs heb je dat gezien tot nu toe? Max, Schumacher, Senna, zijn/waren allemaal wel eens boos, kwaad, teleurgesteld, maar ik kan er niet veel herinneren sinds ik kijk (vanaf 1994) die zichzelf zo hard aan het afmaken zijn zoals Norris het doet als het niet mee zit. Hell, Schumacher had bijna Coulthard op z'n bek geslagen ![]() Leclerc en Sainz zouden ondertussen al uitgedroogd moeten zijn als ze iedere keer zouden huilen als Ferrari een fout maakt ![]() Dit was ook geen uitzondering. Dit doe Norris vaker en hij heeft echt wel wat "hulp" nodig om hier sterker in te worden. | |
Peterselieman | maandag 8 juli 2024 @ 20:13 |
Russell kwam niet heel netjes terug de baan op. Hij stak een stukje af t.o.v. Hamilton | |
Donderkonijn | maandag 8 juli 2024 @ 22:39 |
Je hoeft geen Freud te zijn om te zien dat Norris mentaal nog niet klaar is voor een kampioensschap strijd. | |
THEFXR | maandag 8 juli 2024 @ 22:47 |
DjVero | maandag 8 juli 2024 @ 22:48 |
Leuke race weer. Zal Hamilton al spijt hebben van zijn keuze? | |
Tijn | dinsdag 9 juli 2024 @ 10:31 |
Hier de boordradio tussen Lando en z'n engineer over de bandenkeus voor de laatste stint. Dit is niet volledig Norris aan te rekenen imho, het team presenteert de opties zeer rommelig en ik begrijp niet waarom ze de nieuwe mediums niet meer hebben aangeprezen. | |
Mike | dinsdag 9 juli 2024 @ 10:37 |
Er is veel te veel overleg. McLaren heeft alle data en had moeten zeggen 'wij denken dat de mediums het beste zullen zijn, ben je het ermee eens?'. | |
Evenstar | dinsdag 9 juli 2024 @ 10:43 |
Het lijkt er een beetje op dat ze echt totaal geen idee hadden wat de betere band zou zijn. Sowieso teveel overleg. | |
Mike | dinsdag 9 juli 2024 @ 12:27 |
Als je het als team echt niet meer weet, zou ik gewoon even kijken op welke strategie Max zit, want dat is bijna altijd de goede. ![]() | |
Tijn | dinsdag 9 juli 2024 @ 13:40 |
Het rare is dat ze er eerder in de race wel heel duidelijk over waren dat de medium de beste keus zou zijn. Waarom ze dat opeens niet meer zo zagen toen het erop aankwam begrijp ik niet. [edit] Hetzelfde kanaal heeft ook de boordradio's van Lewis & Max rond dezelfde periode in de race, en dat gaat vele malen rustiger en duidelijker. [ Bericht 33% gewijzigd door Tijn op 09-07-2024 14:02:06 ] | |
#ANONIEM | dinsdag 9 juli 2024 @ 14:06 |
Mijn eerlijke mening is dat het team dat niet aan Lando moet vragen, het team heeft de kennis van slijtage en de instellingen van de auto en het is over het algemeen een slecht idee om rijders te vragen welke band ze willen. Regen is een uitzondering daarop omdat rijders kunnen zien welk deel wel of niet berijdbaar is. | |
Gremen | dinsdag 9 juli 2024 @ 16:22 |
McLaren dacht waarschijnlijk het volgende "Wij hebben de beste auto met de beste pace." Dus twee opties: 1) Rood (net als Hamilton). Met de betere auto pak je Hamilton en win je de race. 2) Wit (net als Verstappen). Met de betere auto blijf je iig voor Verstappen en stel je de 2de plek veilig. Dit zijn dus de twee opties die ze Lando gaven en Lando koos dan natuurlijk voor rood. Geel zou dus alleen maar gokken zijn. Als ie minder zou werken dan Rood, win je de race er niet mee en wordt je misschien ook wel gepakt door Verstappen. Als ie beter zou zijn, win je wel de race, maar dan kan je dus net zo goed rood pakken. (zie optie 1, met de overtuiging dat je de beste auto hebt, zou dat ook voldoende moeten zijn geweest) Vandaar dat ze nooit geel gepushed hebben als beste optie. | |
FvanS | dinsdag 9 juli 2024 @ 16:32 |
Nieuwschierig | woensdag 10 juli 2024 @ 12:52 |
Volgens de analyse van Palmer had Piastri de British Grand Prix kunnen winnen. Interessant: Alle cijfers worden teruggerekend naar de race en pitstops van Verstappen omdat alle andere pitstops slechter waren. Echter was het eerste deel van de race van Verstappen zo slecht dat hij toch niet won. | |
greysbones | woensdag 10 juli 2024 @ 13:33 |
Lando is psychisch echt minder sterk dan een Max Hij wijt het vaak aan zichzelf en dat is aan de ene kant mooi, maar aan de andere kant mag hij best eens onder uit zijn strot gaan tegen het team, Teveel jezelf de schuld geven gaat hem uiteindelijk de kop kosten [ Bericht 0% gewijzigd door greysbones op 10-07-2024 13:49:15 ] | |
WismutVeilchen83 | woensdag 10 juli 2024 @ 14:07 |
Waarom dat dan precies? Uiteindelijk telt in 90% van de seizoenen de kracht van de auto. Als McLaren ook maar een klein stapje kan zetten nog tov de rest dan winnen ze vrijwel elke race. Ik heb Norris foutjes zien maken, maar nooit zoals Leclerc aan de leiding liggend uit de race crashen. | |
ChevyCaprice | woensdag 10 juli 2024 @ 14:20 |
-VERKEERDE TOPIC!- [ Bericht 97% gewijzigd door ChevyCaprice op 10-07-2024 14:30:54 ] | |
Shodan | woensdag 10 juli 2024 @ 15:26 |
F1 heeft ook nog een ander filmpje geplaatst, met daarin de opmars van de regen en hoe coureurs daarmee omgaan. Dat filmpje zou wat mij betreft uitgebreid mogen worden tot aan de finishvlag; de communicatie tussen rijders en teams en het omgaan met het weer is echt fascinerend. Een paar takeaways: Leclerc liep echt te schutteren in die wisselende weersomstandigheden. In mijn ogen is Leclerc zwaar door het ijs gezakt. Te weinig regenervaring, doet mij aan Alain Prost denken (die was ook slecht in de regen), je moet nu als coureur completer zijn dat je in de jaren 80 moest zijn. Het stuk over hoe Verstappen naar die 2e plek reed zit niet zo in dit filmpje (wel dat ie precies op het goede moment van banden wisselt), dat stukje, en met name het besluitproces hoe dat is gegaan zou ik nog wel eens willen zien. | |
Dutchguy | woensdag 10 juli 2024 @ 16:39 |
Hij moet als mens gewoon nog wat groeien in zijn rol van coureur die mee kan doen aan de top. | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 10 juli 2024 @ 16:47 |
Logisch. ![]() | |
D. | woensdag 10 juli 2024 @ 17:41 |
Dat geldt volgens mij voor bijna alle coureurs, maar Lando is wel de minst zelfverzekerde ![]() | |
Tarado | woensdag 10 juli 2024 @ 17:52 |
Dat is dan toch wel rijkelijk laat in z'n 6e jaar F1, ik hoorde op AMuS dat ze nog een vers setje mediums hadden en ondanks de snelle rondetijden van Piastri op mediums ze Norris op zacht naar buiten stuurden, McLaren had de laatste 4 races kunnen winnen en wint er daar geen enkele van. | |
WismutVeilchen83 | woensdag 10 juli 2024 @ 18:49 |
Knap, want Piastri deed zijn zo exact 1 ronde voor Norris. Inclusief zijn achterstand en de pitstop zullen ze data hebben gehad van hooguit een half rondje. Hamilton won de race overigens gewoon op gebruikte softs en die lag na hun beider pitstops 1 seconde voor. En ja, Norris is aan zijn zesde seizoen bezig, maar hij heeft pas net zijn eerste race gewonnen. Echt meedoen om overwinningen, laat staan de titel, is niet iets wat je qua ervaring in die eerdere seizoenen even kunt leren. Zelfs Max verprutste een paar uitstekende kansen op een zege in zijn eerste jaren bij RBR. Denk aan een paar situaties in Monaco, China 2018 oa. Dat is helemaal niet erg en dat zegt niets over je uiteindelijke potentie. McLaren had de laatste races kunnen winnen, maar zowel in Imola als in Oostenrijk lagen ze ook tussentijds 8 seconde achter. In Spanje leek Norris sneller, maar had hij ook telkens bandenvoordeel. In Silverstone was Mercedes ook zeker niet over een hele race langzamer. Dus zo duidelijk was het allemaal niet. | |
Tarado | donderdag 11 juli 2024 @ 06:14 |
Het gaat om beslissingen nemen in het heetst van de strijd, als je weet dat je auto met wat meer downforce heeft vanwege een wat meer nattte setup kan je ook nagaan dat je het op de zachte band niet gaat redden, daar heb je al die nerds ook voor. Dus het is niet alleen Norris maar ook McLaren dat er een tandje bij moet zetten. | |
ChevyCaprice | donderdag 11 juli 2024 @ 12:54 |
Hoezo door een auto met meer downforce? Anderen theorieën zeggen dat je met weinig downforce juist hoge slijtage hebt. Lag mogelijk meer aan het gebrek aan grip op de baan omdat het opdrogende baan was dat die slijtage hoog lag | |
Tarado | donderdag 11 juli 2024 @ 16:43 |
Als de auto gaat glijden wel ja, het luistert allemaal vrij nauw daarom zag je ook in verschillende omstandigheden de ene auto sneller zijn dan de andere en andersom, maar in principe heb je met meer downforce meer slijtage en sneller hogere bandentemperatuur waar je rekening mee moet houden. |