quote:
Op zaterdag 20 juli 2024 14:32 schreef dick_laurent het volgende:[..]
Ik beland steevast in de middenmoot valt me op. Best redelijk vind ik zelf.
Wel bijna verdacht hoe @:speedygj gewoon bijna iedere keer een podiumplaats pakt. Inside information? 😮
Had ik maar inside information, dan stond ik elke week eerste met <0.5 punten
Alle gekheid op een stokje, het is puur kijken naar modellen en de verwachtingen.
Deze keer was het vooral kijken naar de eventuele bewolking in de ochtend, verschillende modellen kwamen hiermee op de proppen en dan is het kijken naar de vorm ervan, is het hoge bewolking waar de zon toch wat doorheen kan komen of toch wat middel/lagere basis waar de zon moeite mee gaat krijgen. Ik heb daarom ook op het laatste moment mijn verwachting moeten aanpassen, vooral dus die zonuren die me nog niet altijd lekker zat.
Nu bleek het groot deel van de dag bewolkt te zijn geweest terwijl hier in het noorden de zon al flink wat uren had gemaakt, daarom was het voor mij ook even vreemd opkijken toen de Bilt op dat moment nog maar 1.5h zonuren had.
Voor dat ik mijn laatste post veranderde had ik volgens mij iets van 4 uren neergezet, dat was namelijk ook de verwachting van sommige modellen, maar gezien de user flink hoger zaten en ik me niet kon veroorloven dat ik dik in de strafpunten kwam heb ik toch voor een tussenweg gekozen, uiteindelijk had die 4 uren zon mij wel de podiumplek kunnen geven
De rest van de weergegevens is gewoon schatten wat eruit gaat komen, de neerslag had ik op 0.5mm staan omdat sommige modellen met een bui op de proppen kwam die 2mm zou achter laten, maar gezien de grote onzekerheid heb ik die laag gehouden.
Dat ik de laatste tijd best goed scoor zal meer te maken hebben met iets wat ik vanaf dat moment heb toegepast al ga ik die niet verklappen want dan gaat mijn podiumplek ervan door

maar hey zo te zien werkt het dus wel

tijd om die eerste plek in het jaar klassement te pakken