Enkele sites waar weermodellen zijn te vinden:quote:Al duizenden jaren proberen mensen verwachtingen te maken over aankomende weersomstandigheden, door te kijken naar wolkenformaties, de zon of de reactie van dieren en planten. Maar anno 2007 kan iedereen via het world wide web aan digitale informatie komen over voorspellingen van internationale weermodellen. De belangrijkste zijn het Europese ECMWF en het Amerikaanse GFS (T850, T2M, Wetterzentrale kaarten). Maar ook op de sites van het KNMI en Meteo Consult zijn uiteraard voorspellingen te vinden.
WKN / Voorspellingstopic: Wie is hier de weerkundige? [kepler]
Dit topic wordt ook gebruikt voor de volgende vrijdag. Elke zondag om 23.59 uur is dan altijd de deadline om het weer van de volgende vrijdag te voorspellen.quote:1 Min. temp (graden C):
2 Max. temp (graden C):
3 Neerslag (mm):
4 Zon (uren):
5 Windsnelheid (m/s):
6 Windrichting (graden):
7 Luchtdruk (hPa):
Dan ziet de score er zo uit:quote:Op maandag 8 juli 2024 08:06 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik zou er denk 100 van makenDat is veel maar is wel nog goed te maken
Daar kan ik wel mee leven denk ikquote:Op maandag 8 juli 2024 08:59 schreef SpeedyGJ het volgende:
Nog even uit het vorige topic.
[..]
Dan ziet de score er zo uit:
178,40 - MissHobje
190,03 - GarlandBriggs
193,57 - SpeedyGJ
273,69 - Aloa
276,38 - Frutsel
310,22 - Starhopper
312,22 - Houtenbeen
376,51 - Dick_laurent
399,28 - INViCTuS
659,77 - Nattekat
1243,46 - Butz0rs
Niet bestquote:Op maandag 8 juli 2024 09:03 schreef heywoodu het volgende:
1 Min. temp (graden C): 19,5
2 Max. temp (graden C): 31,2
3 Neerslag (mm): 0
4 Zon (uren): 15
5 Windsnelheid (m/s): 4
6 Windrichting (graden): 180
7 Luchtdruk (hPa): 1000
Edit: kut, zag hem nu pas![]()
Je hebt wel een punt natuurlijk en denk graag hieraan meequote:Op maandag 8 juli 2024 09:26 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Daar kan ik wel mee leven denk ikVoelt beter dan de 1000
![]()
Maarja, jij beslist
Ja doe maarquote:Op maandag 8 juli 2024 09:44 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Niet best, moet ik je nog even aan de meldingslijst?
En daarom denk ik dus graag mee voor oplossingenquote:Op maandag 8 juli 2024 09:46 schreef Nattekat het volgende:
Met 1000 punten is een gemiste week gewoon een doodstraf, dat is onmogelijk in te lopen. Geen valse hoop geven jij
Donequote:
Wat, jij gaat de spelregels met terugwerkende kracht veranderen? Wie ben jij en wat heb je met SpeedyDJ gedaanquote:Op maandag 8 juli 2024 09:57 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
En daarom denk ik dus graag mee voor oplossingenen was ik nog redelijk met 50 strafpunten
![]()
![]()
Als jij gelijk wilt komen met MissHobje moet je 481,37 punten inhalen (5x gemist), dat zijn iets meer dan 20 punten voorsprong op MissHobje per week tot einde van het jaar...dat wordt lastig![]()
Aloa zou daarin tegen 95,29 punten moeten inhalen (1x gemist), dat zijn 3.97 punten voorsprong op MissHobje per week tot eind van het jaar.
[..]
Done
Ik heb gewoon het recht om de spelregels te veranderen als ik dat wil, maar dan moet ik wel transparant zijn naar julliequote:Op maandag 8 juli 2024 10:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat, jij gaat de spelregels met terugwerkende kracht veranderen? Wie ben jij en wat heb je met SpeedyDJ gedaan
quote:Op maandag 8 juli 2024 10:09 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik heb gewoon het recht om de spelregels te veranderen als ik dat wil, maar dan moet ik wel transparant zijn naar jullieniet klagen voor je het weet stijg je nog een aantal plekken maar dan moet je wel beter je best gaan doen
maar hey als je het niet eens bent wil ik die van jou wel op 1000 houden hoor, dat is in paar klikken gebeurd
Oja SpeedyDJ ken ik niet.
Even naar iedereen:
Ook de maandtotaal heb ik aangepast naar 100
Dat je het recht hebt betekent niet dat je het ook meteen gaat gebruikenquote:Op maandag 8 juli 2024 10:09 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik heb gewoon het recht om de spelregels te veranderen als ik dat wil, maar dan moet ik wel transparant zijn naar jullieniet klagen voor je het weet stijg je nog een aantal plekken maar dan moet je wel beter je best gaan doen
maar hey als je het niet eens bent wil ik die van jou wel op 1000 houden hoor, dat is in paar klikken gebeurd
Oja SpeedyDJ ken ik niet.
Even naar iedereen:
Ook de maandtotaal heb ik aangepast naar 100
quote:Op maandag 8 juli 2024 09:44 schreef SpeedyGJ het volgende:
Je hebt wel een punt natuurlijk en denk graag hieraan mee
Ik beslis uiteraard dus maak er 2000 van nee grapje
Ik zal de 100 strafpunten aanhouden voor een gemiste week, ik heb dit bij iedereen doorgevoerd dus als je een week mist moet je extra hard je best doen om weer omhoog te komen leuk zo'n competitie en dank voor het meedenken
Correct maar gezien we hier niet werken met contracten kan ik doen wat ik wilquote:Op maandag 8 juli 2024 10:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat je het recht hebt betekent niet dat je het ook meteen gaat gebruiken
Je kan tegenwoordig beter te hoog inzetten wat neerslag betreftquote:Op vrijdag 12 juli 2024 14:10 schreef SpeedyGJ het volgende:
Bijna 22mm gevallen in de Biltik denk dat ik al weet wie de winnaar gaat zijn
quote:Op vrijdag 12 juli 2024 14:10 schreef SpeedyGJ het volgende:
Bijna 22mm gevallen in de Biltik denk dat ik al weet wie de winnaar gaat zijn
En ik had hem wat naar beneden bijgesteld..balenquote:Op vrijdag 12 juli 2024 17:05 schreef aloa het volgende:
[..]
Je kan tegenwoordig beter te hoog inzetten wat neerslag betreft
In mijn geval niet, meestal zijn de voorspelde neerslagsommen te hoog, er stond 16mm ingetekend en dan moet ik kijken: Wat doen de andere users en daar pas ik me dan op aan door een tussenweg te nemen en daardoor de puntenverlies tegenover andere users zo klein mogelijk te houden, want een TE hoge aantal kan leiden tot verlies.quote:Op vrijdag 12 juli 2024 17:05 schreef aloa het volgende:
[..]
Je kan tegenwoordig beter te hoog inzetten wat neerslag betreft
quote:
Haha ja dat ken ik inderdaadquote:Op zaterdag 13 juli 2024 09:02 schreef MissHobje het volgende:
[..]
En ik had hem wat naar beneden bijgesteld..balen
12Beaufort kan er wel uit. Dat was een kloon van mij.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 10:44 schreef SpeedyGJ het volgende:
En door naar week 29
Voorspel hier het weer van vrijdag 19 juli 2024 in de Bilt.
Kan nog tot zondag 23.59
Uiterlijk maandag tot 11:59, per uur kost het een halve strafpunt tot maximaal 5 strafpunten.
Het missen van 1 week krijg je 100 strafpunten.
Meldingen naar users:
@:Aloa / @:Butz0rs / @:Dick_laurent / @:Frutsel / @:GarlandBriggs / @:Grimselman / @:Houtenbeen / @:INViCTuS / @:MissHobje / @:Nattekat / @:SpeedyGJ / @:Starhopper / @:12Beaufort / @:heywoodu
Nieuwe users worden automatisch toegevoegd, afmelden? Graag een pb/dm naar mij.
En uiteraard iedereen die dit topic leest mag natuurlijk ook een poging wagen
Foutje gezien? Dan graag even melden, via pb/dm naar mij
Ho, nee, dat hoop ik nietquote:Op zaterdag 13 juli 2024 10:44 schreef SpeedyGJ het volgende:
Misser van de week
@heywoodu vroeg erom om die misser van de week te pakken van tropische temperaturen moeten we ver gaan reizen, droge zonnige dag was ook ver te zoeken. Hopelijk komt het mooie weer volgende week jou het zonnetje geven
Je hebt een ban aangevraagd, vorige week deed je gewoon mee en besluit je via een kloon nog eens mee te spelen? Verdomme Aloa nu ben ik verplicht die vorige uitslag aan te passenquote:Op zaterdag 13 juli 2024 10:46 schreef aloa het volgende:
[..]
12Beaufort kan er wel uit. Dat was een kloon van mij.
Ik had een ban aangevraagd, maar wou hier nog blijven posten.
Vandaar
Toen ik met die kloon mee deed, heb ik niet gepost met dit accountquote:Op zaterdag 13 juli 2024 11:00 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Je hebt een ban aangevraagd, vorige week deed je gewoon mee en besluit je via een kloon nog eens mee te spelen? Verdomme Aloa nu ben ik verplicht die vorige uitslag aan te passenje hebt ten onrecht namelijk 9 mensen extra plaats naar beneden gezet
![]()
Ik zal em eruit halen
Haha ja kom ik nu ook achter, was in de war met Frutselquote:Op zaterdag 13 juli 2024 11:01 schreef aloa het volgende:
[..]
Toen ik met die kloon mee deed, heb ik niet gepost met dit account
Ja idd. Ik had geen rekening gehouden met de all time lijst zeg maar.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 11:03 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Haha ja kom ik nu ook achter, was in de war met Frutsel![]()
Ik ga je naam even aanpassen, volgende keer even een melding doen naar mij
je kan je account toch ook (laten) verwijderen?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 11:05 schreef aloa het volgende:
[..]
Ja idd. Ik had geen rekening gehouden met de all time lijst zeg maar.
Maar goed, gaat ook niet weer gebeuren.
Geen probleem ik heb de naam van vorige week aangepast, kan de post helaas niet meer aanpassen dus laat ik staan.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 11:05 schreef aloa het volgende:
[..]
Ja idd. Ik had geen rekening gehouden met de all time lijst zeg maar.
Maar goed, gaat ook niet weer gebeuren.
Je kan op anoniem gaan ja.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 11:14 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
je kan je account toch ook (laten) verwijderen?
Alleen mietjes doen datquote:Op zaterdag 13 juli 2024 11:16 schreef aloa het volgende:
[..]
Je kan op anoniem gaan ja.
Maar dat gaan we niet weer doen
Wat is deze???? Wat heb ik gedaan?quote:Op zaterdag 13 juli 2024 11:03 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Haha ja kom ik nu ook achter, was in de war met Frutsel![]()
Haha die neerslagquote:Op zaterdag 13 juli 2024 10:44 schreef SpeedyGJ het volgende:
Intro:
Week 28 zit er bijna weer op en dat betekend een nieuwe maar wel een heel teleurstellende uitslag
In bijna alles zaten we volledig naast wat resulteert in een score die zelfs de nummer 1 niet eens onder de 10 punten weet te krijgen, de massa neerslag van 26mm resulteerde bij de meeste behoorlijke scores op waar al snel duidelijk werd dat maar 1 iemand zou gaan winnen. Laten we gaan kijken wat we er allemaal van gebakken hebben![]()
Podiumplek:
Op de 1ste plek met 10,45 punten is geworden: @:Houtenbeen
Op de 2de plek met 14,38 punten is geworden: @:Starhopper
Op de 3de plek met 15,93 punten is geworden: @:SpeedyGJGefeliciteerd met deze (toch wel matige) overwinning
Uitslag:
[ afbeelding ]
Gedeelde plek:
Geen gedeelde plek deze week.
Misser van de week
@:Heywoodu vroeg erom om die misser van de week te pakkenvan tropische temperaturen moeten we ver gaan reizen, droge zonnige dag was ook ver te zoeken. Hopelijk komt het mooie weer volgende week jou het zonnetje geven
Beste prestatie:
Temp max: @:Houtenbeen met 3,5 graden verschil.
Temp min: @:Dick_laurent met 0.1 graden verschil.
Neerslag: @:Houtenbeen met 10.3mm verschil.
Zon uren: @:SpeedyGJ met 0,2 uren verschil.
Gem wind: @:Aloa met 0,3km/h verschil.
Windrichting: @:Starhopper / @:MissHobje / @:Dick_Laurent / @:Frutsel met 1 richting verschil.
Luchtdruk: @:MissHobje / @:INViCTuS met 0,8hpa verschil.
Ja die zag niemand aankomenquote:Op zaterdag 13 juli 2024 12:19 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Haha die neerslag![]()
Gefeliciteerd iedereen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |