Ik wil dit soort messen eigenlijk wel, maar mn vriendin wil alleen messen die uit 1 stuk metaal bestaan, want zo'n handvat past niet bij de rest van het bestekquote:Op zondag 7 juli 2024 22:50 schreef Kanaroe het volgende:
Opinel Parallèle N°116 broodmes, niet zo duur en een fijn mes, ook voor tomaten bijvoorbeeld
Voor mij een extra ideaal mes omdat ik linkshandig ben en de geslepen zijde v.h. mes ook links zit, maar als rechtshandige kun je het ook prima gebruiken
Oh jee tochquote:Op zondag 7 juli 2024 23:04 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik wil dit soort messen eigenlijk wel, maar mn vriendin wil alleen messen die uit 1 stuk metaal bestaan, want zo'n handvat past niet bij de rest van het bestek
Maar het is dus toch de mes?ik ga eens kijken dan
Oh, dat maakt niet uit. Ik was de meeste dingen met de hand. Vertrouw de vaatwasser ook niet met mn koksmes en pannenquote:Op zondag 7 juli 2024 23:07 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Oh jee toch![]()
Dit mes moet ook met de hand worden afgewassen, ik zeg het er maar even bij
Dit ziet er wel ideaal uit. Aan een elektrische machine heb ik wel gedacht, maar is nog een vraag of ik een deel van mijn al veel te kleine aanrecht wil opgeven daarvoorquote:Op zondag 7 juli 2024 23:10 schreef valentijn101 het volgende:
[ afbeelding ] zoiets kan helpen. Of gewoon een elektrische snijmachine. Die heb je al voor een paar tientjes.
Duits brood koop ik gewoon hier om de hoek. Is een Duitse bakker "Das Brot". Heerlijk brood joh, gewoon in Rotterdamquote:Op zondag 7 juli 2024 23:10 schreef Hyaenidae het volgende:
Anders koop je gewoon gesneden brood van een gerenommeerde Nederlandse bakker, ipv dat goedkope Duitse onbesneden brood over de grens te gaan halen om een paar dubbeltjes te besparen.
Oei, ja dat neemt idd plaats in. Ik heb de vuistregel, als het niet 5 dagen per week gebruikt wordt krijgt het geen plaats op het aanrecht maar komt het ergens in een kastje of zo. Maar als je hem voor meer als alleen brood gebruikt….quote:Op zondag 7 juli 2024 23:17 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dit ziet er wel ideaal uit. Aan een elektrische machine heb ik wel gedacht, maar is nog een vraag of ik een deel van mijn al veel te kleine aanrecht wil opgeven daarvoor
Maar waaromquote:Op zondag 7 juli 2024 23:17 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Duits brood koop ik gewoon hier om de hoek. Is een Duitse bakker "Das Brot". Heerlijk brood joh, gewoon in Rotterdam
Beter een brood zo lang mogelijk ongesneden houden en thuis snijden. Blijft het langste vers zo.quote:Op zondag 7 juli 2024 23:29 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Maar waaromgesneden brood wordt niet voor niks geroemd als één van de beste uitvindingen ooit.
Nederlands brood... Als we ons ergens diep voor zouden moeten schamenquote:Op zondag 7 juli 2024 23:10 schreef Hyaenidae het volgende:
Anders koop je gewoon gesneden brood van een gerenommeerde Nederlandse bakker, ipv dat goedkope Duitse onbesneden brood over de grens te gaan halen om een paar dubbeltjes te besparen.
Die houden er wel alleen na pakweg tienduizend broden mee opquote:Op maandag 8 juli 2024 12:31 schreef Managarm het volgende:
Snijmachine van Bosch, gaat als een speer. Wij bakken drie broden tegelijk, na het afkoelen wordt alles gesneden en gaat een deel de vriezer in.
Die van ons doet het al een paar jaar. Duizend broden is voor ons drie jaar denk ik, wij doen er iets langer mee. Ik heb nog een reservemes liggen (komt bij mijn vader vandaan, die nam nooit risico).quote:Op maandag 8 juli 2024 13:01 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Die houden er wel alleen na pakweg tienduizend broden mee opmeestal gladde tandwielen of de motor doe het begeeft.
Edit: zal een brood of duizend geweest zijn, de meeste broden gingen ongesneden de deur uit. Drie bosch, één Magimix (goed repareerbaar) en de laatste twee jaar een zassenhaus (handmatig) gebruikt.
Die is wel prima idd, maar dan adviseer ik je wel een lang broodmes erbij want anders loop je maar wat aan te klooien. Ik heb er ook zo één maar mijn messen zijn te kort.quote:Op zondag 7 juli 2024 23:10 schreef valentijn101 het volgende:
[ afbeelding ] zoiets kan helpen. Of gewoon een elektrische snijmachine. Die heb je al voor een paar tientjes.
Volgens mij valt dat echt wel mee, genoeg landen met veel slechter brood.quote:Op maandag 8 juli 2024 10:05 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Nederlands brood... Als we ons ergens diep voor zouden moeten schamen
Als je het in de supermarkt koopt wel jaquote:Op maandag 8 juli 2024 10:05 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Nederlands brood... Als we ons ergens diep voor zouden moeten schamen
9 van de 10 bakkers verkopen exact dezelfde Chorleywood-meuk als de supermarkt. In het beste geval als premix ingekocht bij Beko of een handvol concurrenten of zelfs kant-en-klaar als afbakproduct. Exact hetzelfde spul dat ook naar de afbakfabriek voor de supermarkt gaat. Hooguit een paar uurtjes verser. Misschien gooien ze er zelf ook nog een paar zaadjes overheen.quote:Op maandag 8 juli 2024 16:57 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Als je het in de supermarkt koopt wel ja
Ga eens naar een fatsoenlijke bakker dan.
Waarom is het bij mijn lokale bakker veel lekkerder dan uit de supermarkt? En dan heb ik niet over Bakker Bart want dat is ook ellendequote:Op maandag 8 juli 2024 17:41 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
9 van de 10 bakkers verkopen exact dezelfde Chorleywood-meuk als de supermarkt. In het beste geval als premix ingekocht bij Beko of een handvol concurrenten of zelfs kant-en-klaar als afbakproduct. Exact hetzelfde spul dat ook naar de afbakfabriek voor de supermarkt gaat. Hooguit een paar uurtjes verser. Misschien gooien ze er zelf ook nog een paar zaadjes overheen.
Je moet goed zoeken (en in een van de grotere steden wonen) om een bakker te vinden die wel zelf bakt of kwaliteits-prefab (zoals van Van Menno) inkoopt.
Ik heb volgens mij iets gedaan waar ik spijt van ga krijgenquote:Op zondag 7 juli 2024 23:21 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Oei, ja dat neemt idd plaats in. Ik heb de vuistregel, als het niet 5 dagen per week gebruikt wordt krijgt het geen plaats op het aanrecht maar komt het ergens in een kastje of zo. Maar als je hem voor meer als alleen brood gebruikt….
Heb deze inmiddels besteld: https://www.messenshop.nl/global-ni-broodmes-23cm-gn-004.htmlquote:Op maandag 8 juli 2024 11:32 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Je wilt een broodmes dat of golvende tanden heeft of een verloop in de tanden. Maar die zijn niet goedkoop.
Bakker zal vast wel lekkerder zijn dan de supermarkt. (al ik vind alles wel prima)quote:Op maandag 8 juli 2024 17:57 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Waarom is het bij mijn lokale bakker veel lekkerder dan uit de supermarkt? En dan heb ik niet over Bakker Bart want dat is ook ellendeBrood uit de supermarkt is gewoon niet te vreten, geen idee wat het verschil dan is. Al vind ik deze dan weer wel goed https://www.ah.nl/product(...)meerzaden-ongesneden maar daar betaal je dan ook net zoveel voor als bij de bakker.
Maar zoiets bijvoorbeeld is echt niet te vreten zo goor https://www.ah.nl/product(...)tijger-volkoren-heel
Een volkoren tijger bij de bakker is echt niet vergelijken met dit, kan echt niet dat dat alleen aan een paar uur verser ligt.
En het brood in een Belgische of Duitse supermarkt is superieur? Of zit daar dan wel verschil tussen bakker en supermarkt? Ga ik volgende keer testen, ik haal daar eigenlijk nooit brood.
quote:Op maandag 8 juli 2024 20:57 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Bakker zal vast wel lekkerder zijn dan de supermarkt. (al ik vind alles wel prima)
Ik houd alleen niet zo van de luchtigheid van Nederlands brood. Ik haal deze meestal bij de Duitse bakker: https://dasbrot.nl/collections/das-brot/products/das-brot-naturel
quote:¤6,-
Inclusief belasting
Dat ziet er goed uit jaquote:Op maandag 8 juli 2024 20:55 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Heb deze inmiddels besteld: https://www.messenshop.nl/global-ni-broodmes-23cm-gn-004.html
Komt denk ik wel in de buurt van je beschrijving. Vind het wel ok qua prijs. Ik ga ervan uit dat ze gewoon járen mee gaan.
Mijn broden waren op het laatst ook 5.50 a 6.50. Toen meel duurder werd en havensteder 9% meer per maand wilde moest dat wel.quote:Op maandag 8 juli 2024 21:01 schreef Molo het volgende:
[..]
[..]![]()
ja hallo, duh, als er nog even BTW extra op die ¤6- zou komen zou helemaal mooi zijn
![]()
Lekker brood wel, dat zeker
Ja is niet echt houdbaar bedrijfsmodel dan in die vorm. Bizarre prijzenquote:Op maandag 8 juli 2024 21:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Mijn broden waren op het laatst ook 5.50 a 6.50. Toen meel duurder werd en havensteder 9% meer per maand wilde moest dat wel.
Ja, bijna alle bakkerijen hier hanteren dezelfde prijzen helaasquote:Op maandag 8 juli 2024 21:01 schreef Molo het volgende:
[..]
[..]![]()
ja hallo, duh, als er nog even BTW extra op die ¤6- zou komen zou helemaal mooi zijn
![]()
Lekker brood wel, dat zeker
Die suncraft heeft wel goede reviews zie ik. Inmiddels ook wel boven de 100 als ik google moet geloven. Partner wil alleen messen die uit 1 stuk zijn gesneden, dus dit was 1 van de enige optiesquote:Op maandag 8 juli 2024 21:01 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat ziet er goed uit ja![]()
Mijn suncraft (kookpunt heeft die) kosten de helft, zijn in de bakkerij volop gebruikt en eentje is een keer per ongeluk meegebakken in de oven en die doen het nog primagoed broodmes zorgt bij desem dat de korst en de bodem makkelijk meepakt waardoor hij recht glijd en niet steeds schever en je halverwege een compleet verkut brood over houdt.
En anders snijmachines, zoals managarm aangaf. Nadeel is dat die groter zijn, voordeel is dat je daar ook andere dingen mee kan snijden.
jij runt een bakkerij?quote:Op maandag 8 juli 2024 21:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Mijn broden waren op het laatst ook 5.50 a 6.50. Toen meel duurder werd en havensteder 9% meer per maand wilde moest dat wel.
Nouja tbf is de supermarkt het niet-houdbare bedrijfsmodel. Het gros van de medewerkers is onderbetaalde pubers, geen volwassenen die kan leven van een baan als vakkenvuller. De toeleverende keten moet steeds verder uitgeknepen worden. Brood en vlees gaat voor minder dan de kostprijs weg, in de hoop dat je er hagelslag of cola bij koopt.quote:Op maandag 8 juli 2024 21:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja is niet echt houdbaar bedrijfsmodel dan in die vorm. Bizarre prijzen
Tot mijn emigratie had ik Jeroen Bakt Brood op de Jacob Catsstraat. https://www.instagram.com/jeroenbaktbrood?igsh=bmxrcW1vdzEwb2Y=quote:
Ja als je het geld er voor hebt ga je er zeker geen spijt van krijgen. Maakt zo'n verschil.quote:Op maandag 8 juli 2024 21:15 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Die suncraft heeft wel goede reviews zie ik. Inmiddels ook wel boven de 100 als ik google moet geloven. Partner wil alleen messen die uit 1 stuk zijn gesneden, dus dit was 1 van de enige opties
Ja, wellicht heb ik die machine helemaal niet nodig met deze mes. Degenen met goede reviews leken inderdaad ook iets te groot...
Global messen krijg je nooit spijt van. Wij hebben er een aantal en het is topkwaliteitquote:Op maandag 8 juli 2024 20:52 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik heb volgens mij iets gedaan waar ik spijt van ga krijgenheb een broodsnijmachine besteld uit impuls
![]()
en een broodmes
nice, lijkt me wel vetquote:Op maandag 8 juli 2024 21:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Tot mijn emigratie had ik Jeroen Bakt Brood op de Jacob Catsstraat. https://www.instagram.com/jeroenbaktbrood?igsh=bmxrcW1vdzEwb2Y=
Da's bijna hoe ik het nu al doequote:Op maandag 8 juli 2024 21:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja als je het geld er voor hebt ga je er zeker geen spijt van krijgen. Maakt zo'n verschil.
Snijd als je je brot bij Lotte gehaald hebt het ding voor de helft op. Gesneden plakken in de vriezer, de andere helft rol je in een theedoek en bewaar je op het aanrecht, en snijden zodra je gebruikt. Zo haal je de meeste versheid uit het brood
Yesquote:Op maandag 8 juli 2024 21:45 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Da's bijna hoe ik het nu al doe![]()
Ik stop het in zo'n zak. Denk dat dat hetzelfde is als een doek
[ afbeelding ]
Huis verkocht, bakkerij verkocht, nu in Asturias, Spanje, een woning aan het zoeken om op te knappen en hypotheekvrij en met zo min mogelijk lasten te leven. Misschien tzt wat brood leveren aan B&b's of zo.quote:Op maandag 8 juli 2024 21:43 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
nice, lijkt me wel vetnu elders carriere?
Ik heb van het weekend 14,- betaald voor een brood. Maar dat was dan ook een fantastische miche van ruim 2 kg.quote:Op maandag 8 juli 2024 21:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik ben gek op Global, ik het er meer dan een dozijn van, maar ze hebben geen linkshandige versie van het broodmes, en dan gaat de asymmetrie ervoor zorgen dat je scheef snijdt.quote:Op maandag 8 juli 2024 20:55 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Heb deze inmiddels besteld: https://www.messenshop.nl/global-ni-broodmes-23cm-gn-004.html
Komt denk ik wel in de buurt van je beschrijving. Vind het wel ok qua prijs. Ik ga ervan uit dat ze gewoon járen mee gaan.
Het molenmes is vrij klein. Althans voor zover ik weet heet deze het molenmes:quote:Op donderdag 11 juli 2024 17:00 schreef Thaddeus het volgende:
Ik heb ooit een Robert herder molenmes gekregen. Prima om brood mee te snijden.
Ja precies dat is hem!quote:Op donderdag 11 juli 2024 17:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het molenmes is vrij klein.
Maar bedoel je deze?
[ afbeelding ]
Ik heb die verhalen ook gehoord en heb in het dorp ene vergelijkend waren onderzoek gedaan onder alle bakkers toen mijn 70 jarige bakker met pensioen ging.quote:Op maandag 8 juli 2024 17:41 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
9 van de 10 bakkers verkopen exact dezelfde Chorleywood-meuk als de supermarkt. In het beste geval als premix ingekocht bij Beko of een handvol concurrenten of zelfs kant-en-klaar als afbakproduct. Exact hetzelfde spul dat ook naar de afbakfabriek voor de supermarkt gaat. Hooguit een paar uurtjes verser. Misschien gooien ze er zelf ook nog een paar zaadjes overheen.
Je moet goed zoeken (en in een van de grotere steden wonen) om een bakker te vinden die wel zelf bakt of kwaliteits-prefab (zoals van Van Menno) inkoopt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |