abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 juli 2024 @ 22:23:26 #1
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214205234
Weet niet of dit per se hier thuis hoort...

Ik bak de laatste tijd best vaak zelf brood. Ook koop ik het bij een bakker hier (Duits brood, maar altijd ongesneden)

Ik houd van vrij dikke plakken, maar ik blijf altijd wel vrij oneven snijden. Onderkant dikker dan de bovenkant terwijl ik altijd wel naar beneden snijd.

Las op internet dat je brood het beste op zijn zij kan snijden, maar dit zijn ovale broden die je niet op de zij kan snijden. :')

Ligt het wellicht aan mijn broodmes? Of is er een betere techniek?
Tips voor goede broodmessen zijn welkom, want ik gebruik nu die van de Ikea :@
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_214205471
Opinel Parallèle N°116 broodmes, niet zo duur en een fijn mes, ook voor tomaten bijvoorbeeld

Voor mij een extra ideaal mes omdat ik linkshandig ben en de geslepen zijde v.h. mes ook links zit, maar als rechtshandige kun je het ook prima gebruiken
pi_214205598
Met een mes
U MAD?
  zondag 7 juli 2024 @ 23:04:05 #4
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214205625
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 22:50 schreef Kanaroe het volgende:
Opinel Parallèle N°116 broodmes, niet zo duur en een fijn mes, ook voor tomaten bijvoorbeeld

Voor mij een extra ideaal mes omdat ik linkshandig ben en de geslepen zijde v.h. mes ook links zit, maar als rechtshandige kun je het ook prima gebruiken
Ik wil dit soort messen eigenlijk wel, maar mn vriendin wil alleen messen die uit 1 stuk metaal bestaan, want zo'n handvat past niet bij de rest van het bestek :')

Maar het is dus toch de mes? _O- ik ga eens kijken dan
pi_214205648
quote:
11s.gif Op zondag 7 juli 2024 23:04 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Ik wil dit soort messen eigenlijk wel, maar mn vriendin wil alleen messen die uit 1 stuk metaal bestaan, want zo'n handvat past niet bij de rest van het bestek :')

Maar het is dus toch de mes? _O- ik ga eens kijken dan
Oh jee toch :D
Dit mes moet ook met de hand worden afgewassen, ik zeg het er maar even bij
  zondag 7 juli 2024 @ 23:09:53 #6
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214205678
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 23:07 schreef Kanaroe het volgende:

[..]
Oh jee toch :D
Dit mes moet ook met de hand worden afgewassen, ik zeg het er maar even bij
Oh, dat maakt niet uit. Ik was de meeste dingen met de hand. Vertrouw de vaatwasser ook niet met mn koksmes en pannen :@
pi_214205685
zoiets kan helpen. Of gewoon een elektrische snijmachine. Die heb je al voor een paar tientjes.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  zondag 7 juli 2024 @ 23:10:55 #8
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_214205687
Anders koop je gewoon gesneden brood van een gerenommeerde Nederlandse bakker, ipv dat goedkope Duitse onbesneden brood over de grens te gaan halen om een paar dubbeltjes te besparen.
pindazakje
  zondag 7 juli 2024 @ 23:17:08 #9
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214205752
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2024 23:10 schreef valentijn101 het volgende:
[ afbeelding ] zoiets kan helpen. Of gewoon een elektrische snijmachine. Die heb je al voor een paar tientjes.
Dit ziet er wel ideaal uit. Aan een elektrische machine heb ik wel gedacht, maar is nog een vraag of ik een deel van mijn al veel te kleine aanrecht wil opgeven daarvoor :P
  zondag 7 juli 2024 @ 23:17:45 #10
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214205759
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 23:10 schreef Hyaenidae het volgende:
Anders koop je gewoon gesneden brood van een gerenommeerde Nederlandse bakker, ipv dat goedkope Duitse onbesneden brood over de grens te gaan halen om een paar dubbeltjes te besparen.
Duits brood koop ik gewoon hier om de hoek. Is een Duitse bakker "Das Brot". Heerlijk brood joh, gewoon in Rotterdam
pi_214205785
quote:
11s.gif Op zondag 7 juli 2024 23:17 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Dit ziet er wel ideaal uit. Aan een elektrische machine heb ik wel gedacht, maar is nog een vraag of ik een deel van mijn al veel te kleine aanrecht wil opgeven daarvoor :P
Oei, ja dat neemt idd plaats in. Ik heb de vuistregel, als het niet 5 dagen per week gebruikt wordt krijgt het geen plaats op het aanrecht maar komt het ergens in een kastje of zo. Maar als je hem voor meer als alleen brood gebruikt….
  zondag 7 juli 2024 @ 23:29:59 #12
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_214205837
quote:
11s.gif Op zondag 7 juli 2024 23:17 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Duits brood koop ik gewoon hier om de hoek. Is een Duitse bakker "Das Brot". Heerlijk brood joh, gewoon in Rotterdam
Maar waarom :'( gesneden brood wordt niet voor niks geroemd als één van de beste uitvindingen ooit.
pindazakje
pi_214206045
Zelfgebakken brood is niet vergelijkbaar met brood uit de winkel...

Het is hier een beetje traditie dat bij de *piep* (brood is klaar, haal me uit de broodbakmachine) de kapjes er gelijk af gaan en opgegeten worden. Past'ie ook beter in de zak...

Helaas verouderd het brood sneller. Dus pas snijden als het nodig is. (Ik weet het, dat tweede kapje had er op moeten blijven zitten) Wij hebben een Sabatier broodmes, en ik ga niet zeggen dat je daarmee alleen maar recht kunt snijden. Maar na oefening gaat het steeds beter,

De broden zijn 700 gram, en wat langwerpig. Ik snij eerst de bovenkant in, waarna ik op de zijkant doorga op de lijn van de bovenkant. vanaf de zijkant snij ik dus dieper. Eventueel ga ik nog een snee aan de onderkant maken voordat ik doorsnij. Maar meestal is de tweede genoeg om recht te snijden.

Er zwerft hier nog zo'n snijhulp van bamboe, maar die wordt niet gebruikt. Bij luchtig brood moest je heel voorzichtig gaan zagen, omdat het anders scheurde, of door de mazen van de zijwanden werd heengedrukt.

Oefenen en een goed mes zijn imho je antwoord!
_-L'avenir est déja là
pi_214206584
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 23:29 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Maar waarom :'( gesneden brood wordt niet voor niks geroemd als één van de beste uitvindingen ooit.
Beter een brood zo lang mogelijk ongesneden houden en thuis snijden. Blijft het langste vers zo.
pi_214206727
Met een Carolina Reaper. Die is lekker scherp !
Ook in moeilijke tijden.
pi_214206850

Geen broodsnijmachine hebben :')
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
pi_214207933
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 23:10 schreef Hyaenidae het volgende:
Nederlands brood... Als we ons ergens diep voor zouden moeten schamen :N
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_214208830
Je wilt een broodmes dat of golvende tanden heeft of een verloop in de tanden. Maar die zijn niet goedkoop.

Victorinox, iets van drie tientjes, golvend en scherp (zal dus ooit ook bot worden). Wij deden deze in de bakkerij wel in de vaatwasser, na een jaar of tien mishandeling was eentje wel op zijn einde de ander nog prima.

Suncraft, ik meen 45 euro, en die heeft wisselend kleine tanden dicht op elkaar aan het begin en einde en grotere tanden in het midden. Gaat een leven lang mee.

Alles Snijders (bosch, Magimix) werken ook prima. Of een dedicated brood Snijder van zassenhaus, die ga je met thuisgebruik ook niet stuk krijgen.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_214209582
Snijmachine van Bosch, gaat als een speer. Wij bakken drie broden tegelijk, na het afkoelen wordt alles gesneden en gaat een deel de vriezer in.
pi_214209942
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 12:31 schreef Managarm het volgende:
Snijmachine van Bosch, gaat als een speer. Wij bakken drie broden tegelijk, na het afkoelen wordt alles gesneden en gaat een deel de vriezer in.
Die houden er wel alleen na pakweg tienduizend broden mee op :P meestal gladde tandwielen of de motor doe het begeeft.

Edit: zal een brood of duizend geweest zijn, de meeste broden gingen ongesneden de deur uit. Drie bosch, één Magimix (goed repareerbaar) en de laatste twee jaar een zassenhaus (handmatig) gebruikt.
pi_214210289
quote:
2s.gif Op maandag 8 juli 2024 13:01 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Die houden er wel alleen na pakweg tienduizend broden mee op :P meestal gladde tandwielen of de motor doe het begeeft.

Edit: zal een brood of duizend geweest zijn, de meeste broden gingen ongesneden de deur uit. Drie bosch, één Magimix (goed repareerbaar) en de laatste twee jaar een zassenhaus (handmatig) gebruikt.
Die van ons doet het al een paar jaar. Duizend broden is voor ons drie jaar denk ik, wij doen er iets langer mee. Ik heb nog een reservemes liggen (komt bij mijn vader vandaan, die nam nooit risico).
  maandag 8 juli 2024 @ 13:49:47 #22
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_214210314
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2024 23:10 schreef valentijn101 het volgende:
[ afbeelding ] zoiets kan helpen. Of gewoon een elektrische snijmachine. Die heb je al voor een paar tientjes.
Die is wel prima idd, maar dan adviseer ik je wel een lang broodmes erbij want anders loop je maar wat aan te klooien. Ik heb er ook zo één maar mijn messen zijn te kort.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 8 juli 2024 @ 13:56:50 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214210358
Is toch vooral een kwestie van oefenen. Hier hebben we een normaal broodmes.
The love you take is equal to the love you make.
pi_214211835
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 10:05 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Volgens mij valt dat echt wel mee, genoeg landen met veel slechter brood.
  maandag 8 juli 2024 @ 16:57:06 #25
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_214212081
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 10:05 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Als je het in de supermarkt koopt wel ja :')
Ga eens naar een fatsoenlijke bakker dan.
pindazakje
pi_214212495
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 16:57 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Als je het in de supermarkt koopt wel ja :')
Ga eens naar een fatsoenlijke bakker dan.
9 van de 10 bakkers verkopen exact dezelfde Chorleywood-meuk als de supermarkt. In het beste geval als premix ingekocht bij Beko of een handvol concurrenten of zelfs kant-en-klaar als afbakproduct. Exact hetzelfde spul dat ook naar de afbakfabriek voor de supermarkt gaat. Hooguit een paar uurtjes verser. Misschien gooien ze er zelf ook nog een paar zaadjes overheen.

Je moet goed zoeken (en in een van de grotere steden wonen) om een bakker te vinden die wel zelf bakt of kwaliteits-prefab (zoals van Van Menno) inkoopt.
  maandag 8 juli 2024 @ 17:57:26 #27
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_214212635
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 17:41 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
9 van de 10 bakkers verkopen exact dezelfde Chorleywood-meuk als de supermarkt. In het beste geval als premix ingekocht bij Beko of een handvol concurrenten of zelfs kant-en-klaar als afbakproduct. Exact hetzelfde spul dat ook naar de afbakfabriek voor de supermarkt gaat. Hooguit een paar uurtjes verser. Misschien gooien ze er zelf ook nog een paar zaadjes overheen.

Je moet goed zoeken (en in een van de grotere steden wonen) om een bakker te vinden die wel zelf bakt of kwaliteits-prefab (zoals van Van Menno) inkoopt.
Waarom is het bij mijn lokale bakker veel lekkerder dan uit de supermarkt? En dan heb ik niet over Bakker Bart want dat is ook ellende :') Brood uit de supermarkt is gewoon niet te vreten, geen idee wat het verschil dan is. Al vind ik deze dan weer wel goed https://www.ah.nl/product(...)meerzaden-ongesneden maar daar betaal je dan ook net zoveel voor als bij de bakker.

Maar zoiets bijvoorbeeld is echt niet te vreten zo goor https://www.ah.nl/product(...)tijger-volkoren-heel
Een volkoren tijger bij de bakker is echt niet vergelijken met dit, kan echt niet dat dat alleen aan een paar uur verser ligt.

En het brood in een Belgische of Duitse supermarkt is superieur? Of zit daar dan wel verschil tussen bakker en supermarkt? Ga ik volgende keer testen, ik haal daar eigenlijk nooit brood.
pindazakje
  maandag 8 juli 2024 @ 20:52:28 #28
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214214494
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2024 23:21 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
Oei, ja dat neemt idd plaats in. Ik heb de vuistregel, als het niet 5 dagen per week gebruikt wordt krijgt het geen plaats op het aanrecht maar komt het ergens in een kastje of zo. Maar als je hem voor meer als alleen brood gebruikt….
Ik heb volgens mij iets gedaan waar ik spijt van ga krijgen :') heb een broodsnijmachine besteld uit impuls _O-
en een broodmes :')
  maandag 8 juli 2024 @ 20:55:06 #29
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214214528
quote:
2s.gif Op maandag 8 juli 2024 11:32 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Je wilt een broodmes dat of golvende tanden heeft of een verloop in de tanden. Maar die zijn niet goedkoop.
Heb deze inmiddels besteld: https://www.messenshop.nl/global-ni-broodmes-23cm-gn-004.html
Komt denk ik wel in de buurt van je beschrijving. Vind het wel ok qua prijs. Ik ga ervan uit dat ze gewoon járen mee gaan. :')
  maandag 8 juli 2024 @ 20:57:21 #30
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214214549
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 17:57 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Waarom is het bij mijn lokale bakker veel lekkerder dan uit de supermarkt? En dan heb ik niet over Bakker Bart want dat is ook ellende :') Brood uit de supermarkt is gewoon niet te vreten, geen idee wat het verschil dan is. Al vind ik deze dan weer wel goed https://www.ah.nl/product(...)meerzaden-ongesneden maar daar betaal je dan ook net zoveel voor als bij de bakker.

Maar zoiets bijvoorbeeld is echt niet te vreten zo goor https://www.ah.nl/product(...)tijger-volkoren-heel
Een volkoren tijger bij de bakker is echt niet vergelijken met dit, kan echt niet dat dat alleen aan een paar uur verser ligt.

En het brood in een Belgische of Duitse supermarkt is superieur? Of zit daar dan wel verschil tussen bakker en supermarkt? Ga ik volgende keer testen, ik haal daar eigenlijk nooit brood.
Bakker zal vast wel lekkerder zijn dan de supermarkt. (al ik vind alles wel prima)
Ik houd alleen niet zo van de luchtigheid van Nederlands brood. Ik haal deze meestal bij de Duitse bakker: https://dasbrot.nl/collections/das-brot/products/das-brot-naturel
  maandag 8 juli 2024 @ 21:01:18 #31
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_214214584
quote:
11s.gif Op maandag 8 juli 2024 20:57 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Bakker zal vast wel lekkerder zijn dan de supermarkt. (al ik vind alles wel prima)
Ik houd alleen niet zo van de luchtigheid van Nederlands brood. Ik haal deze meestal bij de Duitse bakker: https://dasbrot.nl/collections/das-brot/products/das-brot-naturel
quote:
¤6,-
Inclusief belasting
_O- _O- ja hallo, duh, als er nog even BTW extra op die ¤6- zou komen zou helemaal mooi zijn :D

Lekker brood wel, dat zeker :9
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_214214587
quote:
11s.gif Op maandag 8 juli 2024 20:55 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Heb deze inmiddels besteld: https://www.messenshop.nl/global-ni-broodmes-23cm-gn-004.html
Komt denk ik wel in de buurt van je beschrijving. Vind het wel ok qua prijs. Ik ga ervan uit dat ze gewoon járen mee gaan. :')
Dat ziet er goed uit ja :)

Mijn suncraft (kookpunt heeft die) kosten de helft, zijn in de bakkerij volop gebruikt en eentje is een keer per ongeluk meegebakken in de oven en die doen het nog prima :) goed broodmes zorgt bij desem dat de korst en de bodem makkelijk meepakt waardoor hij recht glijd en niet steeds schever en je halverwege een compleet verkut brood over houdt.

En anders snijmachines, zoals managarm aangaf. Nadeel is dat die groter zijn, voordeel is dat je daar ook andere dingen mee kan snijden.
pi_214214602
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2024 21:01 schreef Molo het volgende:

[..]
[..]
_O- _O- ja hallo, duh, als er nog even BTW extra op die ¤6- zou komen zou helemaal mooi zijn :D

Mijn broden waren op het laatst ook 5.50 a 6.50. Toen meel duurder werd en havensteder 9% meer per maand wilde moest dat wel.
  maandag 8 juli 2024 @ 21:07:40 #34
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_214214643
quote:
2s.gif Op maandag 8 juli 2024 21:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Mijn broden waren op het laatst ook 5.50 a 6.50. Toen meel duurder werd en havensteder 9% meer per maand wilde moest dat wel.
Ja is niet echt houdbaar bedrijfsmodel dan in die vorm. Bizarre prijzen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 8 juli 2024 @ 21:11:06 #35
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214214678
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2024 21:01 schreef Molo het volgende:

[..]
[..]

Ja, bijna alle bakkerijen hier hanteren dezelfde prijzen helaas :') Maarja, woon maar met 2, dus zo'n brood gaat wel 3 dagen mee :P
  maandag 8 juli 2024 @ 21:15:36 #36
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214214749
quote:
2s.gif Op maandag 8 juli 2024 21:01 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Dat ziet er goed uit ja :)

Mijn suncraft (kookpunt heeft die) kosten de helft, zijn in de bakkerij volop gebruikt en eentje is een keer per ongeluk meegebakken in de oven en die doen het nog prima :) goed broodmes zorgt bij desem dat de korst en de bodem makkelijk meepakt waardoor hij recht glijd en niet steeds schever en je halverwege een compleet verkut brood over houdt.

En anders snijmachines, zoals managarm aangaf. Nadeel is dat die groter zijn, voordeel is dat je daar ook andere dingen mee kan snijden.
Die suncraft heeft wel goede reviews zie ik. Inmiddels ook wel boven de 100 als ik google moet geloven. Partner wil alleen messen die uit 1 stuk zijn gesneden, dus dit was 1 van de enige opties _O-

Ja, wellicht heb ik die machine helemaal niet nodig met deze mes. Degenen met goede reviews leken inderdaad ook iets te groot...
  maandag 8 juli 2024 @ 21:17:11 #37
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214214773
quote:

[..]
jij runt een bakkerij? :o
pi_214214809
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2024 21:07 schreef Molo het volgende:

[..]
Ja is niet echt houdbaar bedrijfsmodel dan in die vorm. Bizarre prijzen
Nouja tbf is de supermarkt het niet-houdbare bedrijfsmodel. Het gros van de medewerkers is onderbetaalde pubers, geen volwassenen die kan leven van een baan als vakkenvuller. De toeleverende keten moet steeds verder uitgeknepen worden. Brood en vlees gaat voor minder dan de kostprijs weg, in de hoop dat je er hagelslag of cola bij koopt.

Die grofweg zes euro is wat het kost, als iedereen in de keten er van kan leven.
pi_214214827
quote:
11s.gif Op maandag 8 juli 2024 21:17 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
jij runt een bakkerij? :o
Tot mijn emigratie had ik Jeroen Bakt Brood op de Jacob Catsstraat. https://www.instagram.com/jeroenbaktbrood?igsh=bmxrcW1vdzEwb2Y=

:s)
pi_214214852
quote:
11s.gif Op maandag 8 juli 2024 21:15 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Die suncraft heeft wel goede reviews zie ik. Inmiddels ook wel boven de 100 als ik google moet geloven. Partner wil alleen messen die uit 1 stuk zijn gesneden, dus dit was 1 van de enige opties _O-

Ja, wellicht heb ik die machine helemaal niet nodig met deze mes. Degenen met goede reviews leken inderdaad ook iets te groot...
Ja als je het geld er voor hebt ga je er zeker geen spijt van krijgen. Maakt zo'n verschil.

Snijd als je je brot bij Lotte gehaald hebt het ding voor de helft op. Gesneden plakken in de vriezer, de andere helft rol je in een theedoek en bewaar je op het aanrecht, en snijden zodra je gebruikt. Zo haal je de meeste versheid uit het brood :)
pi_214214949
quote:
11s.gif Op maandag 8 juli 2024 20:52 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Ik heb volgens mij iets gedaan waar ik spijt van ga krijgen :') heb een broodsnijmachine besteld uit impuls _O-
en een broodmes :')
Global messen krijg je nooit spijt van. Wij hebben er een aantal en het is topkwaliteit ^O^
  maandag 8 juli 2024 @ 21:43:28 #42
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214215186
quote:
2s.gif Op maandag 8 juli 2024 21:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Tot mijn emigratie had ik Jeroen Bakt Brood op de Jacob Catsstraat. https://www.instagram.com/jeroenbaktbrood?igsh=bmxrcW1vdzEwb2Y=

:s)
nice, lijkt me wel vet :D nu elders carriere?
  maandag 8 juli 2024 @ 21:45:46 #43
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_214215232
quote:
2s.gif Op maandag 8 juli 2024 21:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Ja als je het geld er voor hebt ga je er zeker geen spijt van krijgen. Maakt zo'n verschil.

Snijd als je je brot bij Lotte gehaald hebt het ding voor de helft op. Gesneden plakken in de vriezer, de andere helft rol je in een theedoek en bewaar je op het aanrecht, en snijden zodra je gebruikt. Zo haal je de meeste versheid uit het brood :)
Da's bijna hoe ik het nu al doe :P
Ik stop het in zo'n zak. Denk dat dat hetzelfde is als een doek
pi_214215273
quote:
11s.gif Op maandag 8 juli 2024 21:45 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Da's bijna hoe ik het nu al doe :P
Ik stop het in zo'n zak. Denk dat dat hetzelfde is als een doek
[ afbeelding ]
Yes :)
pi_214215320
quote:
11s.gif Op maandag 8 juli 2024 21:43 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
nice, lijkt me wel vet :D nu elders carriere?
Huis verkocht, bakkerij verkocht, nu in Asturias, Spanje, een woning aan het zoeken om op te knappen en hypotheekvrij en met zo min mogelijk lasten te leven. Misschien tzt wat brood leveren aan B&b's of zo.
pi_214215827
quote:

[..]
Ik heb van het weekend 14,- betaald voor een brood. Maar dat was dan ook een fantastische miche van ruim 2 kg.
  dinsdag 9 juli 2024 @ 20:02:04 #47
296595 foodlover
live and learn
pi_214225072
Mosterd na de maaltijd wellicht maar ik ben echt blij met mijn onlangs gekochte Graef snijmachine met "Handkurbel" zoals de Duitsers dat mooi verwoorden. Ik snijd er zelfgebakken brood maar ook kaas en worst mee. Hij wordt wekelijks meerdere keren gebruikt en is makkelijk schoon te maken.
  woensdag 10 juli 2024 @ 18:44:28 #48
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214238211
Ik heb een snijmachine van Berkel, met een glad mes. Oerdegelijk apparaat waarmee je vleeswaren zo dun kan snijden dat je de krant er doorheen kan lezen. Hiermee snij ik ook de heerlijk Duitse broden
  woensdag 10 juli 2024 @ 18:48:07 #49
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_214238282
Met de Occult Great Katana +25 _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_214240667
Heeft er iemand ervaring met Deense broodsnijders? https://scandinavischelam(...)broodsnijder-merken/
  donderdag 11 juli 2024 @ 16:22:42 #51
65846 Bocaj
47th President.
pi_214252461
Ik gebruik een lang vleesmes met kartels om brood te snijden. (Een broodmes zal soortgelijk zijn.)
  donderdag 11 juli 2024 @ 16:26:05 #52
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_214252494
quote:
11s.gif Op maandag 8 juli 2024 20:55 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Ik ben gek op Global, ik het er meer dan een dozijn van, maar ze hebben geen linkshandige versie van het broodmes, en dan gaat de asymmetrie ervoor zorgen dat je scheef snijdt.

Ik heb uiteindelijk een KAI DM-0705L aangeschaft :

[ Bericht 13% gewijzigd door mvdejong op 11-07-2024 16:48:27 ]
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_214252851
Ik heb ooit een Robert herder molenmes gekregen. Prima om brood mee te snijden.
  donderdag 11 juli 2024 @ 17:09:53 #54
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214252983
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2024 17:00 schreef Thaddeus het volgende:
Ik heb ooit een Robert herder molenmes gekregen. Prima om brood mee te snijden.
Het molenmes is vrij klein. Althans voor zover ik weet heet deze het molenmes:

Maar bedoel je deze?

pi_214252997
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2024 17:09 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Het molenmes is vrij klein.

Maar bedoel je deze?

[ afbeelding ]
Ja precies dat is hem!
  donderdag 11 juli 2024 @ 17:12:17 #56
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_214253006
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2024 17:11 schreef Thaddeus het volgende:

[..]
Ja precies dat is hem!
Ja, die is vast heel goed.
pi_214307264
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 17:41 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Ik heb die verhalen ook gehoord en heb in het dorp ene vergelijkend waren onderzoek gedaan onder alle bakkers toen mijn 70 jarige bakker met pensioen ging.

Ik proef toch wel degelijk verschil tussen de 5 bakkers die ons dorp rijk is.
Drie zijn onderdeel van grotere ketens.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')