Ik wil dit soort messen eigenlijk wel, maar mn vriendin wil alleen messen die uit 1 stuk metaal bestaan, want zo'n handvat past niet bij de rest van het bestekquote:Op zondag 7 juli 2024 22:50 schreef Kanaroe het volgende:
Opinel Parallèle N°116 broodmes, niet zo duur en een fijn mes, ook voor tomaten bijvoorbeeld
Voor mij een extra ideaal mes omdat ik linkshandig ben en de geslepen zijde v.h. mes ook links zit, maar als rechtshandige kun je het ook prima gebruiken
Oh jee tochquote:Op zondag 7 juli 2024 23:04 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ik wil dit soort messen eigenlijk wel, maar mn vriendin wil alleen messen die uit 1 stuk metaal bestaan, want zo'n handvat past niet bij de rest van het bestek
Maar het is dus toch de mes?ik ga eens kijken dan
Oh, dat maakt niet uit. Ik was de meeste dingen met de hand. Vertrouw de vaatwasser ook niet met mn koksmes en pannenquote:Op zondag 7 juli 2024 23:07 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Oh jee toch![]()
Dit mes moet ook met de hand worden afgewassen, ik zeg het er maar even bij
Dit ziet er wel ideaal uit. Aan een elektrische machine heb ik wel gedacht, maar is nog een vraag of ik een deel van mijn al veel te kleine aanrecht wil opgeven daarvoorquote:Op zondag 7 juli 2024 23:10 schreef valentijn101 het volgende:
[ afbeelding ] zoiets kan helpen. Of gewoon een elektrische snijmachine. Die heb je al voor een paar tientjes.
Duits brood koop ik gewoon hier om de hoek. Is een Duitse bakker "Das Brot". Heerlijk brood joh, gewoon in Rotterdamquote:Op zondag 7 juli 2024 23:10 schreef Hyaenidae het volgende:
Anders koop je gewoon gesneden brood van een gerenommeerde Nederlandse bakker, ipv dat goedkope Duitse onbesneden brood over de grens te gaan halen om een paar dubbeltjes te besparen.
Oei, ja dat neemt idd plaats in. Ik heb de vuistregel, als het niet 5 dagen per week gebruikt wordt krijgt het geen plaats op het aanrecht maar komt het ergens in een kastje of zo. Maar als je hem voor meer als alleen brood gebruikt….quote:Op zondag 7 juli 2024 23:17 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dit ziet er wel ideaal uit. Aan een elektrische machine heb ik wel gedacht, maar is nog een vraag of ik een deel van mijn al veel te kleine aanrecht wil opgeven daarvoor
Maar waaromquote:Op zondag 7 juli 2024 23:17 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Duits brood koop ik gewoon hier om de hoek. Is een Duitse bakker "Das Brot". Heerlijk brood joh, gewoon in Rotterdam
Beter een brood zo lang mogelijk ongesneden houden en thuis snijden. Blijft het langste vers zo.quote:Op zondag 7 juli 2024 23:29 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Maar waaromgesneden brood wordt niet voor niks geroemd als één van de beste uitvindingen ooit.
Nederlands brood... Als we ons ergens diep voor zouden moeten schamenquote:Op zondag 7 juli 2024 23:10 schreef Hyaenidae het volgende:
Anders koop je gewoon gesneden brood van een gerenommeerde Nederlandse bakker, ipv dat goedkope Duitse onbesneden brood over de grens te gaan halen om een paar dubbeltjes te besparen.
Die houden er wel alleen na pakweg tienduizend broden mee opquote:Op maandag 8 juli 2024 12:31 schreef Managarm het volgende:
Snijmachine van Bosch, gaat als een speer. Wij bakken drie broden tegelijk, na het afkoelen wordt alles gesneden en gaat een deel de vriezer in.
Die van ons doet het al een paar jaar. Duizend broden is voor ons drie jaar denk ik, wij doen er iets langer mee. Ik heb nog een reservemes liggen (komt bij mijn vader vandaan, die nam nooit risico).quote:Op maandag 8 juli 2024 13:01 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Die houden er wel alleen na pakweg tienduizend broden mee opmeestal gladde tandwielen of de motor doe het begeeft.
Edit: zal een brood of duizend geweest zijn, de meeste broden gingen ongesneden de deur uit. Drie bosch, één Magimix (goed repareerbaar) en de laatste twee jaar een zassenhaus (handmatig) gebruikt.
Die is wel prima idd, maar dan adviseer ik je wel een lang broodmes erbij want anders loop je maar wat aan te klooien. Ik heb er ook zo één maar mijn messen zijn te kort.quote:Op zondag 7 juli 2024 23:10 schreef valentijn101 het volgende:
[ afbeelding ] zoiets kan helpen. Of gewoon een elektrische snijmachine. Die heb je al voor een paar tientjes.
Volgens mij valt dat echt wel mee, genoeg landen met veel slechter brood.quote:Op maandag 8 juli 2024 10:05 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Nederlands brood... Als we ons ergens diep voor zouden moeten schamen
Als je het in de supermarkt koopt wel jaquote:Op maandag 8 juli 2024 10:05 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Nederlands brood... Als we ons ergens diep voor zouden moeten schamen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |