abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214267964
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 00:41 schreef r_one het volgende:

[..]
Mijn god ...... :')
Sorry, wist niet dat je enkel op FOK kwam
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 00:44 schreef r_one het volgende:

[..]
Volgens mij heb ik dat al eens "ELI5" ( :') ) uitgelegd: je kunt in het basisonderwijs b.v. niet (gewoon: NIET!) Sinterklaas een jaar overslaan omdat je 40 uren voor die week erop zitten. Dan werk je maar even een week 42 uur.
Je werkt met een jaarnorm, dus dat betekend dat je elders dan een paar uur minder werkt. Klinkt erg redelijk.

En als er geen uren voor zijn, dan is dat "dan werk je maar even een week" onderdeel van het probleem.

Het is werk, geen vrijwilligerswerk. Want zo is er altijd een reden te verzinnen waarom je iets zou moeten doen. Dan moet of ergens extra ondersteuning geregeld worden, of taken niet uitgevoerd.
pi_214267988
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 00:50 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Sorry, wist niet dat je enkel op FOK kwam
[..]
Je werkt met een jaarnorm, dus dat betekend dat je elders dan een paar uur minder werkt. Klinkt erg redelijk.

En als er geen uren voor zijn, dan is dat "dan werk je maar even een week" onderdeel van het probleem.

Het is werk, geen vrijwilligerswerk. Want zo is er altijd een reden te verzinnen waarom je iets zou moeten doen. Dan moet of ergens extra ondersteuning geregeld worden, of taken niet uitgevoerd.
Ja fijn, heel verhaal, maar hoe moet ik dat alles zien in relatie tot jouw eerdere "mijn werkuren zijn op" (als grens om iets niet te doen)? Hoe bepaal jij dat?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2024 00:56:53 ]
pi_214268005
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 00:55 schreef r_one het volgende:

[..]
Ja fijn, heel verhaal, maar hoe moet ik dat alles zien in relatie tot jouw eerdere "mijn werkuren zijn op" (als grens om iets niet te doen)? Hoe bepaal jij dat?
Bij een voltijd aanstelling werk je 1659 uur per jaar. Stel (vakantie even vergetende) dat je in december 4 weken moet werken van 40 uur, maar je hebt dat jaar al 1499 gewerkt. Dan betekend dat dat je uren vrij op zijn voor extra taken.
pi_214268052
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 01:00 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Bij een voltijd aanstelling werk je 1659 uur per jaar. Stel (vakantie even vergetende) dat je in december 4 weken moet werken van 40 uur, maar je hebt dat jaar al 1499 gewerkt. Dan betekend dat dat je uren vrij op zijn voor extra taken.
Waarom de vakantie vergeten? :?
En jij gaat serieus een Excelsheet of zoiets bijhouden om die 1499 te berekenen?

(nog afgezien dat de normjaartaak per schooljaar berekend wordt, niet per kalenderjaar)
pi_214268177
FYI:
quote:
2.2 Werkverdeling op schoolniveau

1. De werkgever brengt voorafgaand aan het teamgesprek de werkzaamheden voor het volgende
schooljaar in kaart, waaronder het aantal groepen, het aantal (zorg)leerlingen, overige
werkzaamheden en geplande scholingen. De kaders, werkzaamheden en strategische doelen die
zijn vastgesteld door de werkgever, zijn hierbij leidend.

[..]

4. Voor invoering van het werkverdelingsplan is voldoende draagvlak binnen het team nodig. Het
team stelt vooraf zelf vast hoe wordt bepaald of er voldoende draagvlak bestaat voor invoering van
het werkverdelingsplan. Dit wordt vastgelegd in het werkverdelingsplan.2

5. Het team gaat jaarlijks voor de zomervakantie met elkaar in gesprek over de werkzaamheden op
school en maakt daar afspraken over.

6. Uitgangspunt bij het gesprek op school over de werkverdeling is dat een werknemer met een
voltijdsaanstelling 1659 uur per schooljaar kan worden ingezet.
en

quote:
2.3 Inzet per werknemer

1. Voor de inzet van de werknemer is het werkverdelingsplan het uitgangspunt.

2. De werkgever bespreekt met elke werknemer voor de zomervakantie de inzet van de werknemer in
het volgende schooljaar. De werkzaamheden en werkdagen van de werknemer in het volgende
schooljaar worden vastgesteld.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2024 01:47:18 ]
pi_214271098
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 01:13 schreef r_one het volgende:

[..]
En jij gaat serieus een Excelsheet of zoiets bijhouden om die 1499 te berekenen?
ja, ik hou bij hoeveel ik werk ja. Dat doe ik ook om te kijken of ik efficiënt ben.
quote:
(nog afgezien dat de normjaartaak per schooljaar berekend wordt, niet per kalenderjaar)
Ja, same but different. Je snapt het voorbeeld.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 01:45 schreef r_one het volgende:
FYI:
[..]
en
[..]

Dus allemaal momenten waar je vooraf al kan aangeven dat het niet haalbaar is.

Maar dit sluit voor jou dus uit om gedurende het jaar aan te geven dat het fout gaat?
pi_214271378
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 01:13 schreef r_one het volgende:

[..]

Oh en op, de vakantie even vergetende. Omdat dat het even wat makkelijker maakte voor het voorbeeld ;) anders heb je geen 4 weken inzetbaar.
pi_214272273
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 13:29 schreef Tinkepink het volgende:
Eigenlijk verbazingwekkend dat mensen in de bouw zich niet omscholen: zelfde aantal vrije dagen, maar die zijn zo goed als allemaal voor je ingepland (hallo bouwvak!) en langere werkdagen dan op school.
En lang niet zoveel loon, en regelmatig 2+ uur extra reistijd. Meeste bouwvakkers zijn verplicht de bouwvak idd maar ook met kerst 2 weken te nemen als de bouwen dicht zijn.

Maar net zo broodnodig als leerkrachten dus daar moeten we ook zuinig op zijn
Vakman pur sang
pi_214272683
Ik werk in het praktijkonderwijs en ben elke dag "gewoon" van 08.00 tot (minstens) 16.30 op school aanwezig. Een vrij normale werkdag, lijkt me. Daar komen alleen nog de weken waarin ouderavonden, gesprekken, huisbezoeken, bijscholingen, vergaderingen, gala's, diploma-uitreikingen, kampen etc. plaatsvinden nog overheen.

Nakijkwerk doe ik zoveel mogelijk op school. Werkt voor mij beter. Pauzes breng ik 2 of 3 dagen in de week met leerlingen door, want plein/kantinedienst. De meningen over de vraag of dat echt ook echt pauze is zijn verdeeld. Ik vind het niet erg.

Ik ga na de vakantie mijn 22e schooljaar in en merk dat de tijd dat docent zijn alleen draait om kennisoverdracht ver achter ons ligt.

Overigens ben ik ook lang geleden gestopt om op verjaardagen de vakanties te "verdedigen". Ik weet hoeveel ik werk en wat ik voor moet doen. Mensen die vol blijven houden dat het niets voorstelt neem ik niet erg serieus meer.

De beloning voor mijn werk is in mijn ogen trouwens prima en de extra vrije dagen zijn een soort van mooie secundaire arbeidsvoorwaarden.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_214273079
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 14:02 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ik werk in het praktijkonderwijs en ben elke dag "gewoon" van 08.00 tot (minstens) 16.30 op school aanwezig. Een vrij normale werkdag, lijkt me. Daar komen alleen nog de weken waarin ouderavonden, gesprekken, huisbezoeken, bijscholingen, vergaderingen, gala's, diploma-uitreikingen, kampen etc. plaatsvinden nog overheen.

Nakijkwerk doe ik zoveel mogelijk op school. Werkt voor mij beter. Pauzes breng ik 2 of 3 dagen in de week met leerlingen door, want plein/kantinedienst. De meningen over de vraag of dat echt ook echt pauze is zijn verdeeld. Ik vind het niet erg.

Ik ga na de vakantie mijn 22e schooljaar in en merk dat de tijd dat docent zijn alleen draait om kennisoverdracht ver achter ons ligt.

Overigens ben ik ook lang geleden gestopt om op verjaardagen de vakanties te "verdedigen". Ik weet hoeveel ik werk en wat ik voor moet doen. Mensen die vol blijven houden dat het niets voorstelt neem ik niet erg serieus meer.

De beloning voor mijn werk is in mijn ogen trouwens prima en de extra vrije dagen zijn een soort van mooie secundaire arbeidsvoorwaarden.
Vakanties verdedigen, die zou gek zijn 🤣 als je die 8.5 uur per dag werkt en die meertaken doet dan is dat niet meer dan normaal dat dat ergens gecompenseerd mag worden.
pi_214273178
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 14:51 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Vakanties verdedigen, die zou gek zijn 🤣 als je die 8.5 uur per dag werkt en die meertaken doet dan is dat niet meer dan normaal dat dat ergens gecompenseerd mag worden.
Dat weten jij en ik, maar bij velen heerst een ander idee.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_214273217
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 13:28 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
En lang niet zoveel loon, en regelmatig 2+ uur extra reistijd. Meeste bouwvakkers zijn verplicht de bouwvak idd maar ook met kerst 2 weken te nemen als de bouwen dicht zijn.

Maar net zo broodnodig als leerkrachten dus daar moeten we ook zuinig op zijn
Bouw is veel fysiek werk, en vaak ook in de buitenlucht, dat is best aantrekkelijk werk, als je het goed kan. En in het onderwijs wordt er veel stress ervaren, dat maakt het heel onaantrekkelijk.
-nee-
pi_214273306
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 15:03 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Bouw is veel fysiek werk, en vaak ook in de buitenlucht, dat is best aantrekkelijk werk, als je het goed kan. En in het onderwijs wordt er veel stress ervaren, dat maakt het heel onaantrekkelijk.
De buitenlucht is ook in de kou, brandende zon en de regen he. Heel aantrekkelijk
pi_214273629
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 15:14 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
De buitenlucht is ook in de kou, brandende zon en de regen he. Heel aantrekkelijk
Ja dat voelt wel goed, maakt je harder en opgewekter
Vakman pur sang
pi_214273697
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 15:46 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja dat voelt wel goed, maakt je harder en opgewekter
Ik zal het mijn vader zeggen ;)
pi_214274183
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2024 23:15 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
leg dan uit hoe je in hemelsnaam makelaar bent? En ik snap het niet, of ik snap het juist beter.
Het was meer sarcastisch bedoelt. Mensen gooien heel snel allerlei zaken over schutting bij het onderwijs waarbij ik mij afvraag wat het onderwijs daar in vredesnaam mee te maken heeft.

Weet je wat ze een keer aan mijn vrouw gevraagd hadden? Of ze met een "team" de gang van de school wilde verven. Daar heeft ze wel een dikke "NEE" op gezegd. Straks gaan ze haar nog vragen om de wc's schoon te maken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
[..]
Ja en dan zeg je tegen die ouders nee en dat ze maar een ander oplossing moeten zoeken. En dan vergaat de wereld? Dan is er ineens een oorlog?

Netjes hoor je dedication, maar je verhaal leest echt weg als "nou ze komen met iets, ze vinden dat ik het moet doen. Ik weet niet hoe, dus ik doe het maar".
Nogmaals als leraar heb je niks te willen. Als morgen ergens bij ministerie van OCW, en na veel gezeik van ouders want geen tijd voor de opvoeding, wordt besloten dat leraren kinderen moeten leren hoe ze een band moeten plakken dan moet de leraar er maar voor zorgen dat het past in zijn planning. Past het niet dan zorg die er maar voor dat het alsnog past.

quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 01:00 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Het werk moet alsnog gebeuren dus moeten ze maar extra werken.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 14:51 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Klopt. Al die vakanties zijn niets meer dan een compensatie voor alle uren die leraren extra werken.

[ Bericht 13% gewijzigd door HSG op 13-07-2024 16:54:59 ]
Corporate translator
pi_214275116
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 15:14 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Mwah, ik zou het liever doen dan in een grijs kantoor achter een pc zitten.
-nee-
pi_214275384
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:44 schreef HSG het volgende:

[..]
Het was meer sarcastisch bedoelt. Mensen gooien heel snel allerlei zaken over schutting bij het onderwijs waarbij ik mij afvraag wat het onderwijs daar in vredesnaam mee te maken heeft.

Weet je wat ze een keer aan mijn vrouw gevraagd hadden? Of ze met een "team" de gang van de school wilde verven. Daar heeft ze wel een dikke "NEE" op gezegd. Straks gaan ze haar nog vragen om de wc's schoon te maken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ze durven wel, maar een terechte nee.
quote:
[..]
Nogmaals als leraar heb je niks te willen. Als morgen ergens bij ministerie van OCW, en na veel gezeik van ouders want geen tijd voor de opvoeding, wordt besloten dat leraren kinderen moeten leren hoe ze een band moeten plakken dan moet de leraar er maar voor zorgen dat het past in zijn planning. Past het niet dan zorg die er maar voor dat het alsnog past.
als het in het verplichte curriculum komt, ja. Dan zal je moeten. Maar dan doe je iets anders wat minder. En ouders? Tja, daar kan je nee tegen zeggen. Maar ik begrijp dat jij die ruimte niet voelt.
quote:
[..]
als ze betalen. Sure. Maar ik begrijp dat deze mening hier niet leeft.
quote:
[..]
Klopt. Al die vakanties zijn niets meer dan een compensatie voor alle uren die leraren extra werken.
pi_214275385
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 17:48 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Mwah, ik zou het liever doen dan in een grijs kantoor achter een pc zitten.
Moet ik vacatures doorsturen? Niemand houd je tegen 😉
pi_214275474
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 18:22 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Moet ik vacatures doorsturen? Niemand houd je tegen 😉
Ik zit gelukkig niet in een grijs kantoortje, maar buiten werken, ik vind het wel lekker hoor.
-nee-
pi_214276055
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 18:22 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
ze durven wel, maar een terechte nee.
[..]
als het in het verplichte curriculum komt, ja. Dan zal je moeten. Maar dan doe je iets anders wat minder. En ouders? Tja, daar kan je nee tegen zeggen. Maar ik begrijp dat jij die ruimte niet voelt.
[..]
als ze betalen. Sure. Maar ik begrijp dat deze mening hier niet leeft.
[..]

Ik ben geen leraar. .Mijn vrouw wel. Maar geloof me maar als jij "nee" zegt tegen ouders nemen ze wel contact met op met de directeur (ja dat gebeurd) en denkt gelijk aan de naam van de school en niet aan de docent en verplicht de docent om nog aan de eisen van de ouders te voldoen.

kinderen en ouders zijn tegenwoordig klanten.
Corporate translator
pi_214278492
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 16:44 schreef HSG het volgende:

[..]

SPOILER
[..]
[..]
[..]
Wat een ontzettend negatief en toch weer verheven toontje over het vak docent.
Je kon zelf wel een docent wezen.
Het is een vak waar erg veel geklaagd of gewoon gezegd wordt. De eerder aangehaalde bouwvakkers hoor ik nooit klagen.
Vakman pur sang
  Official ESF Kreviewer zaterdag 13 juli 2024 @ 22:49:33 #98
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_214278572
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juli 2024 21:01 schreef HSG het volgende:

[..]
Maar de zussen van je zwager zijn niet gelijk aan heel Nederland.
Jouw vrouw ook niet.

Ik herken het redelijk luxe leventje wel. Je vrouw is een uitzondering.
pi_214279298
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 22:41 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wat een ontzettend negatief en toch weer verheven toontje over het vak docent.
Je kon zelf wel een docent wezen.
Het is een vak waar erg veel geklaagd of gewoon gezegd wordt. De eerder aangehaalde bouwvakkers hoor ik nooit klagen.
Moeten bouwvakkers na het werk doorwerken voor de klant en/of baas bijvoorbeeld bakstenen bakken, bomen omkappen en planken zagen en metalen smelten en smeden voor allerlei toestanden voor het huis dat ze overdag aan het bouwen zijn? Oh en als ze toch bezig zijn moeten ze overdag niet met een huis bezig zijn maar met 5 huizen in een keer.

Oh oh een ontevreden klant die de bouwvakker compleet verrot scheld en een hamer naar zijn hoofd gooit. Op zijn manager en directeur hoeft hij niet te rekenen want die staat standaard achter de klant en oh wee als de bouwvakker zelf het hef in eigen handen neemt. Je blijft met je poten van de klant af en waag het niet om een aangifte te doen want dat is slecht voor de naam van het bedrijf van je baas.

Daarnaast mag de bouwvakker verslagen typen, verbeteringen aanbrengen, adviesrapporten schrijven voor volgend jaar oh en de huizen van zijn medebouwvakkers controleren op fouten. Het liefst natuurlijk buiten het werk want zijn werk moet overdag wel gedaan worden.

Wat een topbouwvakker moet dat dan zijn. De bouwvakker is tegenwoordig bouwvakker, loodgieter, elektricien, bakstenenbakker, rietdekker, boswachter, plankenzager, mijnwerker, ijzersmeder, psycholoog, controleur, administratief medewerker en dan graag met hbo/wo opleiding.

Maar gelukkig heeft hij wel lekker veel vakantie. Binnenkort maar het tuinieren over de schutting flikkeren. Kan hij er makkelijk bij doen omdat ik er te beroerd voor ben.

quote:
14s.gif Op zaterdag 13 juli 2024 22:49 schreef Kreator het volgende:

[..]
Jouw vrouw ook niet.

Ik herken het redelijk luxe leventje wel. Je vrouw is een uitzondering.
Het is eerder dat jouw familieleden een uitzondering zijn moet hoe makkelijk ze het hebben.
Corporate translator
pi_214279469
quote:
7s.gif Op zondag 14 juli 2024 00:10 schreef HSG het volgende:

[..]
Moeten bouwvakkers na het werk doorwerken voor de klant en/of baas bijvoorbeeld bakstenen bakken, bomen omkappen en planken zagen en metalen smelten en smeden voor allerlei toestanden voor het huis dat ze overdag aan het bouwen zijn? Oh en als ze toch bezig zijn moeten ze overdag niet met een huis bezig zijn maar met 5 huizen in een keer.

Oh oh een ontevreden klant die de bouwvakker compleet verrot scheld en een hamer naar zijn hoofd gooit. Op zijn manager en directeur hoeft hij niet te rekenen want die staat standaard achter de klant en oh wee als de bouwvakker zelf het hef in eigen handen neemt. Je blijft met je poten van de klant af en waag het niet om een aangifte te doen want dat is slecht voor de naam van het bedrijf van je baas.

Daarnaast mag de bouwvakker verslagen typen, verbeteringen aanbrengen, adviesrapporten schrijven voor volgend jaar oh en de huizen van zijn medebouwvakkers controleren op fouten. Het liefst natuurlijk buiten het werk want zijn werk moet overdag wel gedaan worden.

Wat een topbouwvakker moet dat dan zijn. De bouwvakker is tegenwoordig bouwvakker, loodgieter, elektricien, bakstenenbakker, rietdekker, boswachter, plankenzager, mijnwerker, ijzersmeder, psycholoog, controleur, administratief medewerker en dan graag met hbo/wo opleiding.

Maar gelukkig heeft hij wel lekker veel vakantie. Binnenkort maar het tuinieren over de schutting flikkeren. Kan hij er makkelijk bij doen omdat ik er te beroerd voor ben.
[..]
Het is eerder dat jouw familieleden een uitzondering zijn moet hoe makkelijk ze het hebben.
Nee sorry, ik vrees dat ik het met @Kreator eens ben en dat het misschien tijd gaat worden voor een andere stichting 😅
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')