abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 juli 2024 @ 22:37:41 #51
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_214159748
quote:
2s.gif Op donderdag 4 juli 2024 22:19 schreef DJKoster het volgende:
Ja, in 99% van hun leven zijn ze gewoon vrouw. Enkel bij bijvoorbeeld een arts kan hun 'man'-kant relevant zijn.

Dat gelul over biologisch, xy, vroeger een piemel gehad gepraat is gewoon (vrijwel) niet relevant in het dagelijkse leven.
Nog beter: de radicale translobby kan zelf niet eens een definitie van wat een vrouw is geven.

"Wat is een vrouw?"

"Iemand die zich een vrouw voelt."

Frappant ook dat het in 99% van de gevallen altijd over vrouwen gaat.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_214159772
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 21:26 schreef Libertarisch het volgende:
Een vrouwelijke ziel kan in een mannelijk lichaam geboren worden en andersom.
Volgens de Upanishads is de ziel vrouwelijk noch mannelijk, maar neemt het de identiteit aan van het lichaam waarin het reïncarneert. In Svetasvatara Upanishad staat bijv.:

V-9:That individual soul is as subtle as a hairpoint divided and sub-divided hundreds of times. Yet he is potentially infinite. He has to be known.
V-10: He is neither female, nor male, nor neuter. Whatever body he assumes, he becomes identified with that.
pi_214159783
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 22:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nog beter: de radicale translobby kan zelf niet eens een definitie van wat een vrouw is geven.

"Wat is een vrouw?"

"Iemand die zich een vrouw voelt."

Frappant ook dat het in 99% van de gevallen altijd over vrouwen gaat.
Al die geile mannen willen vrouw zijn.
Snap ik wel, maar dan wel een mooie dame van een jaar of 25-35.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_214159905
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 22:40 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Volgens de Upanishads is de ziel vrouwelijk noch mannelijk, maar neemt het de identiteit aan van het lichaam waarin het reïncarneert. In Svetasvatara Upanishad staat bijv.:

V-9:That individual soul is as subtle as a hairpoint divided and sub-divided hundreds of times. Yet he is potentially infinite. He has to be known.
V-10: He is neither female, nor male, nor neuter. Whatever body he assumes, he becomes identified with that.

Je haalt een technisch punt aan :)

Het pure bewustzijn is de Atman (of Brahman). Die zou je ook de wereldziel kunnen noemen, of God.
Dat bewustzijn is inderdaad noch mannelijk noch vrouwelijk. Het heeft geen gemanifesteerde kwaliteiten, het is echter de bron van alle kwaliteiten.
De individuele ziel (dat is de Jiva) is een gemanifesteerd fenomeen. De individuele ziel is het gevolg van karma en vele reïncarnaties. Die jiva kan mannelijk zijn of vrouwelijk. Een typische vrouw of meisjes meisje heeft een vrouwelijke jiva, maar haar Atman is hetzelfde als mijn Atman. Er is maar één Atman maar er zijn ontelbaar veel jivas.
pi_214159907
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 21:48 schreef Danny het volgende:
Maar als je gewoon met respect wordt behandeld, wat maakt het dan verder nog uit? Je kunt mensen niet dwingen iets te geloven, dus waarom dat 'eisen'? Acceptatie lijkt mij het meest belangrijk. Acceptatie dat jij je vrouw voelt en dat je daar niet om wordt veroordeeld.
Dat is uiteindelijk waar het om gaat ja, zie elkaar als mens en behandel elkaar met respect.
Het zal mij bommen of iemand in een jurk wil lopen, doe fijn wat je niet laten kunt maar dring het niet op aan ons.

Eng word het wel als de persoon tegenover je avances gaat maken... brrr wat was ik blij daar weg te zijn.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_214159989
Pa kan trouwens wel moe worden maar moe zal nooit pa worden.
  vrijdag 5 juli 2024 @ 06:14:28 #57
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_214161214
Volgens TS wel, want die zou ze na de operatie liever een beurt geven dan andersom.

Dus dan hou je toch liever het geslacht na de transitie aan dan voor de transitie
Laffe huichelaar
  vrijdag 5 juli 2024 @ 07:42:31 #58
545 dop
:copyright: dop
pi_214161402
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 21:16 schreef Danny het volgende:

[..]
ok ^O^
[..]
Ja, er zijn afwijkingen, maar in de regel is die van het mannelijk geslacht, net zoals mensen in de regel 2 handen, 2 voeten, tien vingers, tien tenen en twee ogen hebben. Ja, er zijn afwijkingen, maar in de regel is het zo dat we een vast aantal ledematen hebben.
nogmaals prima maar veel te kort door de bocht
quote:
Hoewel het chromosoom belangrijk is voor de geslachtsbepaling, is het ongegrond aangewezen als de oorsprong van mannelijke eigenschappen en zo ten onrechte symbool van mannelijkheid geworden, zoals testosteron dat onterecht was geworden bij de hormonen.
Wij als mannen zijn gelukkig meer dan enkel een y chromosoom.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  Admin vrijdag 5 juli 2024 @ 07:44:19 #59
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_214161409
quote:
7s.gif Op donderdag 4 juli 2024 22:51 schreef bedachtzaam het volgende:

Eng word het wel als de persoon tegenover je avances gaat maken... brrr wat was ik blij daar weg te zijn.
Waarom is dat 'eng'? Je kunt toch gewoon aangeven niet geïnteresseerd te zijn? Lijkt me dat ook transpersonen mogen zoeken naar liefde?
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_214161902
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 21:48 schreef Danny het volgende:
Maar als je gewoon met respect wordt behandeld, wat maakt het dan verder nog uit? Je kunt mensen niet dwingen iets te geloven, dus waarom dat 'eisen'? Acceptatie lijkt mij het meest belangrijk. Acceptatie dat jij je vrouw voelt en dat je daar niet om wordt veroordeeld.
Acceptatie en ergens niet in geloven gaat voor mij niet samen.
  Admin vrijdag 5 juli 2024 @ 09:12:30 #61
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_214162058
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 08:50 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Acceptatie en ergens niet in geloven gaat voor mij niet samen.
accepteer je christenen? joden? moslims? boeddhisten? En geloof je in al hun goden?
accepteer je mensen die vaccineren? En geloof je in vaccins?
accepteer je mensen die niet vaccineren omdat ze geloven dat je daar ziek van word? En geloof je dat zelf ook?
Je zegt hier eigenlijk dat je alleen mensen accepteert als ze dezelfde dingen geloven als jij. Dat is nou niet bepaald inclusief te noemen. Waarom kun je niet accepteren dat mensen verschillen van mening en geloof, maar toch respectvol naar elkaar kunnen zijn?
pi_214162594
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 09:12 schreef Danny het volgende:

[..]
accepteer je christenen? joden? moslims? boeddhisten? En geloof je in al hun goden?
accepteer je mensen die vaccineren? En geloof je in vaccins?
accepteer je mensen die niet vaccineren omdat ze geloven dat je daar ziek van word? En geloof je dat zelf ook?
Je zegt hier eigenlijk dat je alleen mensen accepteert als ze dezelfde dingen geloven als jij. Dat is nou niet bepaald inclusief te noemen. Waarom kun je niet accepteren dat mensen verschillen van mening en geloof, maar toch respectvol naar elkaar kunnen zijn?
Ik denk dat je gelijk hebt.

Maar (en misschien is dit nogal OT) ik vraag me af waarom godsdiensten meer geaccepteerd worden dan LGBTQ+. Verschillende Christelijke feestdagen, Ramadan voor het Islamitische geloof, gebedshuizen, scholen etc. Het is niet dat het niet minder zichtbaar is. Sterker nog, het maakt een groter onderdeel uit van de samenleving.

Dus ik vraag me af of we LGBTQ+ wel kunnen vergelijken met geloven en godsdiensten.
pi_214163333
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 22:51 schreef Libertarisch het volgende:

[..]
Je haalt een technisch punt aan :)

Het pure bewustzijn is de Atman (of Brahman). Die zou je ook de wereldziel kunnen noemen, of God.
Dat bewustzijn is inderdaad noch mannelijk noch vrouwelijk. Het heeft geen gemanifesteerde kwaliteiten, het is echter de bron van alle kwaliteiten.
De individuele ziel (dat is de Jiva) is een gemanifesteerd fenomeen. De individuele ziel is het gevolg van karma en vele reïncarnaties. Die jiva kan mannelijk zijn of vrouwelijk. Een typische vrouw of meisjes meisje heeft een vrouwelijke jiva, maar haar Atman is hetzelfde als mijn Atman. Er is maar één Atman maar er zijn ontelbaar veel jivas.
quote:
Die jiva kan mannelijk zijn of vrouwelijk.
De aangehaalde tekst uit de Upanishad spreekt in het Sanskriet over de jiva, wat vertaald is als "individual soul". Commentaar op deze teksten geven aan dat de jiva geen vorm heeft, niet mannelijk noch vrouwelijk noch geslachtloos is. Het identificeert zich met het lichaam waarin het incarneert.
pi_214170433
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 07:44 schreef Danny het volgende:

[..]
Waarom is dat 'eng'? Je kunt toch gewoon aangeven niet geïnteresseerd te zijn? Lijkt me dat ook transpersonen mogen zoeken naar liefde?
Omdat meneer daar geen boodschap aan had.
  vrijdag 5 juli 2024 @ 19:42:55 #65
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_214170448
Tuurlijk niet
  Admin vrijdag 5 juli 2024 @ 20:09:49 #66
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_214171161
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juli 2024 19:42 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Omdat meneer daar geen boodschap aan had.
Gelukkig is er daar sinds 1 juli een wet voor ^O^
  vrijdag 5 juli 2024 @ 20:11:28 #67
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_214171211
Nee zijn mannen die in de war zijn.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_214176654
Dat zijn mannen verkleed als vrouw
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')