Jawel ik snap het principe wel.quote:Op zondag 7 juli 2024 20:48 schreef Caland het volgende:
[..]
Backs die aan de binnenkant spelen is niets nieuws, het voetbal wel gevolgd de afgelopen seizoenen of kijk je alleen oranje?
De hele top 10 kan in dit geval slecht omgaan met ‘gepassioneerd spelende teams’. Als dat “slecht omgaan met” betekent dat ze alsnog ervan “kunnen” winnen.quote:Op zondag 7 juli 2024 13:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Leuk dat we gisteren weer wonnen maar van dit soort tegenstanders mag dat ook wel. Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom het gisteren zo slecht liep en stond terwijl we de Roemenen wel helemaal kapot speelden.
Het lijkt alsof we slecht kunnen omgaan met al te gepassioneerde hardwerkende elftallen, een andere verklaring heb ik er niet voor.
En uiteindelijk wint dan toch altijd een topland.quote:Op maandag 8 juli 2024 07:03 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De hele top 10 kan in dit geval slecht omgaan met ‘gepassioneerd spelende teams’. Als dat “slecht omgaan met” betekent dat ze alsnog ervan “kunnen” winnen.
Hoewel we sinds jaren een ELO rating hebben zoals bij schaken voor de wereldranglijst, is de krachtsverhouding allerminst zoals bij schaken. Het is allemaal veel grijzer. Een Argentini of Spanje of Duitsland steekt echt geen straatlengte voorsprong af tov de rest. Factoren als teamspirit op dat moment, blessures, penalties kunnen versieren en var beslissingen spelen o.a. mee. Die heb je niet bij schaken en ook bij Formule 1 is die bingokaart anders.
Bij het WK had ik ook echt niet het idee dat er met Argentinie nou zo’n zwaar dominante kampioensploeg stond.
En een Frankrijk of Engeland rollen nu wel heel vreemd door naar de halve finales van het EK.
Vooral het landenvoetbal is een rare eend in de bijt en allemaal veel rekbaarder.
Denemarken niet vergeten als stand in voor Joegoslavi. Waren niet gekwalificeerd.quote:Op maandag 8 juli 2024 07:31 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
En uiteindelijk wint dan toch altijd een topland.(Behalve de Grieken in 2004, maar dat is 1 keer in de 40 toernooien ofzo?)
Ik weet dus niet of ik dat zo met je eens ben.
Tja, ik ken alle voorbeelden wel maar uiteindelijk hebben we dit toernooi gewoon weer 4 toplanden in de halve finale. De nummer 2, 5, 7 en 8 van de wereld. En dat is toch vrijwel elk toernooi zo.quote:Op maandag 8 juli 2024 07:41 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Denemarken niet vergeten als stand in voor Joegoslavi. Waren niet gekwalificeerd.
In het verleden had je nog echte voetbaldwergen en wellicht doping. Dat is nu minder.
Nederland was in 1990 een grote favoriet voor de winst van het WK. In schaaklogica waren ze eenvoudig verder te kruisen. Maar de groep met wereldspelers wilde een andere trainer en speelde als brandhout. Daar was het ontbreken van moraal de grote factor. Bij een Itali zie je dat nu ook.
Je hebt op toernooien ook de structuur. Nederland is bewust of onbewust ook heel erg goed gevallen als 3e met die doorgang naar het rechterdeel van het schema.
Dan zou ik je kritiek eerder richten op Dumfries die al het hele toernooi/seizoen ontzettend matig is en niet op n van je beste spelers. Want die variatie waar je het over hebt ga je bij hem in ieder geval niet vindenquote:Op maandag 8 juli 2024 00:59 schreef Timmehhh het volgende:
[..]
Jawel ik snap het principe wel.
Alleen het principe werkt alleen als er ook variatie inzit in ook Dumfries een keer naar binnen valt en Ake naar buiten, of allebei naar buiten. Maar hij doet dit werkelijk nooit. Ake blijft maar in het midden wandelen in balbezit. Terwijl Gakpo zo diep staat dat hij op deze manier nooit bereikt wordt.
Het staat tactisch gewoon echt niet goed.
Elke ploeg weet gewoon dat Nederland met deze opstelling met name over rechts of door het midden komt. Dit terwijl onze beste speler linksvoor staat.
https://www.voetbaltrainer.nl/2019/08/13/back-aan-de-binnenkant/
Turken hadden ook gezien dat juist Dumfries alle ruimte kreeg om heen en weer te rennen langs de lijn. dat hebben ze kunnen neutraliseren zodat de spitsen minder vaak bereikt werden. pas in het slot toen Weghorst alarm maakte en de fut eruit ging kwam ie er een paar keer door. resultaat was een assist die tot frommel goal werd gepromoveerdquote:Op zondag 7 juli 2024 13:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Leuk dat we gisteren weer wonnen maar van dit soort tegenstanders mag dat ook wel. Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom het gisteren zo slecht liep en stond terwijl we de Roemenen wel helemaal kapot speelden.
Het lijkt alsof we slecht kunnen omgaan met al te gepassioneerde hardwerkende elftallen, een andere verklaring heb ik er niet voor.
Klopt. Misschien toch maar Frimpong in plaats van Dumfries tegen de Engelsen.quote:Op maandag 8 juli 2024 09:40 schreef Sabata het volgende:
[..]
Turken hadden ook gezien dat juist Dumfries alle ruimte kreeg om heen en weer te rennen langs de lijn. dat hebben ze kunnen neutraliseren zodat de spitsen minder vaak bereikt werden. pas in het slot toen Weghorst alarm maakte en de fut eruit ging kwam ie er een paar keer door. resultaat was een assist die tot frommel goal werd gepromoveerd
Valentijn en Mike.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 10:46 schreef Caland het volgende:
[ x ]
@:pietjepuk2000 is nu met borden aan het gooien.
dit laten lezen aan louis en dan zn reactie filmenquote:Op dinsdag 9 juli 2024 10:46 schreef Caland het volgende:
[ x ]
@:pietjepuk2000 is nu met borden aan het gooien.
Ze jinxen het die smeerlappenquote:Op dinsdag 9 juli 2024 15:34 schreef TLC het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)g-feest-in-amsterdam
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Het zou teleurstellend zijn als de finale niet wordt behaald nu, maar aan de andere kant mogen we al meer dan trots zijn op deze prestatie (ondanks de tegenstanders).quote:Op dinsdag 9 juli 2024 15:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
Halve finale is denk ik al meer dan de meeste mensen voorafgaand aan het toernooi hadden verwacht, ikzelf incluis.
Kwa eindstand wel. Maar als je er morgen (kansloos) af gaat tegen Engeland kan je dan oprecht zeggen dat het een goed toernooi was. Was dit toernooi beter dan bv 2008 waar je Itali en Frankrijk wegspeelde en er daarna af ging tegen Rusland? Alleen omdat je een ronde verder kwam?quote:Op dinsdag 9 juli 2024 15:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het zou teleurstellend zijn als de finale niet wordt behaald nu, maar aan de andere kant mogen we al meer dan trots zijn op deze prestatie (ondanks de tegenstanders).
Persoonlijk vind ik dit toernooi dan wel succesvoller ja. 2008 was een zware deceptie.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 16:04 schreef CR7 het volgende:
[..]
Kwa eindstand wel. Maar als je er morgen (kansloos) af gaat tegen Engeland kan je dan oprecht zeggen dat het een goed toernooi was. Was dit toernooi beter dan bv 2008 waar je Itali en Frankrijk wegspeelde en er daarna af ging tegen Rusland? Alleen omdat je een ronde verder kwam?
Zeker. Een groepsfase, die ook nog eens behoorlijk geflatteerd was, zegt geen reet.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 16:04 schreef CR7 het volgende:
[..]
Kwa eindstand wel. Maar als je er morgen (kansloos) af gaat tegen Engeland kan je dan oprecht zeggen dat het een goed toernooi was. Was dit toernooi beter dan bv 2008 waar je Itali en Frankrijk wegspeelde en er daarna af ging tegen Rusland? Alleen omdat je een ronde verder kwam?
Presteren anders ook alles behalve over. Of wil je zeggen dat Nederland gelijkwaardig is aan Polen, Oostenrijk, Roemeni en Turkije?quote:Op dinsdag 9 juli 2024 16:06 schreef Caland het volgende:
[..]
Zeker. Een groepsfase, die ook nog eens behoorlijk geflatteerd was, zegt geen reet.
Het team van 2008 heeft absoluut ondergepresteerd. Dit team niet.
Ze doen meer dan wat ervan verwacht werd tot nu toe en als ze morgen de finale halen is dat met ongeveer 28 geblesseerde middenvelders niets minder dan een absolute wereldprestatie.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 16:08 schreef CR7 het volgende:
[..]
Presteren anders ook alles behalve over. Of wil je zeggen dat Nederland gelijkwaardig is aan Polen, Oostenrijk, Roemeni en Turkije?
quote:Op dinsdag 9 juli 2024 10:54 schreef Paul het volgende:
[..]
dit laten lezen aan louis en dan zn reactie filmen
Leuk al die geblesseerde middenvelders. Maar de middenvelders die we nu hebben zijn om het even met de middenvelders die we missen.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 16:09 schreef Caland het volgende:
[..]
Ze doen meer dan wat ervan verwacht werd tot nu toe en als ze morgen de finale halen is dat met ongeveer 28 geblesseerde middenvelders niets minder dan een absolute wereldprestatie.
Gelachen wel. We hebben nota bene met Joey Veerhond in de basis moeten spelen. En dan niet in de eredivisie, maar op een EK.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 16:13 schreef CR7 het volgende:
[..]
Leuk al die geblesseerde middenvelders. Maar de middenvelders die we nu hebben zijn om het even met de middenvelders die we missen.
Waar kan ik mijn kop koffie declareren?quote:Op dinsdag 9 juli 2024 16:13 schreef CR7 het volgende:
Leuk al die geblesseerde middenvelders. Maar de middenvelders die we nu hebben zijn om het even met de middenvelders die we missen.
Frenkie had basis gestaan. Maar Koopmeiners heeft nog nooit een goede pot in Oranje gespeeld.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 16:14 schreef Caland het volgende:
[..]
Gelachen wel. We hebben nota bene met Joey Veerhond in de basis moeten spelen. En dan niet in de eredivisie, maar op een EK.
Maar het is een zekerheid dat het middenveld er compleet anders uit had gezien als De Jong, Koopmeiners en zelfs Timber en Wieffer tot de keuzemogelijkheden hadden gehoord. En dan druk ik me nog zacht uit.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 16:18 schreef CR7 het volgende:
[..]
Frenkie had basis gestaan. Maar Koopmeiners heeft nog nooit een goede pot in Oranje gespeeld.
Een halve finale op een eindtoernooi is altijd een goede prestatie natuurlijk.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 16:04 schreef CR7 het volgende:
[..]
Eens hoor, ben alleen van mening dat ook de spelers die je nu hebt veel beter waren dan de tegenstanders behoudens Frankrijk. En blessures kampen veel landen mee. Polen mistte Lewandowski. Frankrijk Coman, Tchouameni en Maignan. Turkije een paar door schorsingen.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 16:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Maar het is een zekerheid dat het middenveld er compleet anders uit had gezien als De Jong, Koopmeiners en zelfs Timber en Wieffer tot de keuzemogelijkheden hadden gehoord. En dan druk ik me nog zacht uit.
Dit middenveld doet het best naar behoren hoor, maar ook nog niet echt meer dan dat.
Ik denk dat je het zo idd wel goed omschrijft.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 16:20 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Een halve finale op een eindtoernooi is altijd een goede prestatie natuurlijk.
De vraag is alleen of we dit toernooi blijven herinneren over tien jaar als we er morgen kansloos af gaan tegen Engeland. Want er zijn niet echt memorabele wedstrijden gespeeld door Oranje zoals in 2008. Dat kan natuurlijk nog komen morgen en in een eventuele finale.
Ik vergeet altijd dat we in 2004 de halve finale haalden, zo voelt het helemaal niet. Je had geluk dat je de groep door kwam omdat Tsjechi hun sportieve plicht deed en ging vervolgens op penalty's door tegen Zweden. Als we nu van Engeland verliezen zal het gevoel over een paar jaar vergelijkbaar zijn denk ik.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 16:28 schreef CR7 het volgende:
[..]
Ik denk dat je het zo idd wel goed omschrijft.
Dat 2008 wordt ook met het jaar groter gemaakt in de hoofden van HET VOLK. Er is echt vrijwel niemand buiten Nederland te vinden die nog weet dat we het toen wel aardig deden in de groepsfase.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 16:38 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik vergeet altijd dat we in 2004 de halve finale haalden, zo voelt het helemaal niet. Je had geluk dat je de groep door kwam omdat Tsjechi hun sportieve plicht deed en ging vervolgens op penalty's door tegen Zweden. Als we nu van Engeland verliezen zal het gevoel over een paar jaar vergelijkbaar zijn denk ik.
Als je daar echt naar gaat kijken heb je in de recente geschiedenis wellicht alleen:quote:Op dinsdag 9 juli 2024 16:20 schreef JR-Style-93 het volgende:
Want er zijn niet echt memorabele wedstrijden gespeeld door Oranje zoals in 2008.
Tja niet vreemd toch als je een selectie had met Ooijer, Heitinga, Melchiot, Mathijssen, De Zeeuw, Engelaar, Timmer, Bouma, Boulahrouz en Vennegoor.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 16:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat 2008 wordt ook met het jaar groter gemaakt in de hoofden van HET VOLK. Er is echt vrijwel niemand buiten Nederland te vinden die nog weet dat we het toen wel aardig deden in de groepsfase.
Tegen Uruguay in 2010 kan je ook wel noemen.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 16:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als je daar echt naar gaat kijken heb je in de recente geschiedenis wellicht alleen:
1998: Nederland - Argentini 2-1
2000: Nederland - Joegoslavi 6-1
2008: Nederland - Itali 3-0
2008: Nederland - Frankrijk 4-1
2010: Nederland - Brazili 2-1
2014: Nederland - Spanje 5-1
Die goal van Gio was zo godsgruwelijk mooi. Koekoek. Staat op 2 voor mij qua mooiste Nederlandse goals op een eindtoernooi na die van Bergkamp in '98.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 17:00 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Tegen Uruguay in 2010 kan je ook wel noemen.
Memorabel kan ook een verliespartij zijn met een opvallend moment.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 16:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als je daar echt naar gaat kijken heb je in de recente geschiedenis wellicht alleen:
1998: Nederland - Argentini 2-1
2000: Nederland - Joegoslavi 6-1
2008: Nederland - Itali 3-0
2008: Nederland - Frankrijk 4-1
2010: Nederland - Brazili 2-1
2014: Nederland - Spanje 5-1
Het was ook niet per se geweldig voetbal maar vooral een paar goede counters en tegen Frankrijk werd je weggespeeld.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 16:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat 2008 wordt ook met het jaar groter gemaakt in de hoofden van HET VOLK. Er is echt vrijwel niemand buiten Nederland te vinden die nog weet dat we het toen wel aardig deden in de groepsfase.
Die hele periode na Euro2000 was sowieso aids, WK 2002 gemist en WK 2006 was ook ultiem forgettable. Dat de rode kaartenregen tegen Portugal als enige van dat WK is blijven hangen zegt ook wel genoeg.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 16:38 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik vergeet altijd dat we in 2004 de halve finale haalden, zo voelt het helemaal niet. Je had geluk dat je de groep door kwam omdat Tsjechi hun sportieve plicht deed en ging vervolgens op penalty's door tegen Zweden. Als we nu van Engeland verliezen zal het gevoel over een paar jaar vergelijkbaar zijn denk ik.
Halsema weer alles jinxenquote:Op dinsdag 9 juli 2024 17:33 schreef tong80 het volgende:
Als Oranje Europees kampioen wordt, worden de spelers dinsdag 16 juli in Amsterdam gehuldigd. Daarover zijn de
gemeente en de KNVB in gesprek. Hoe de huldiging er precies uit zou moeten zien, is nog niet bekend. Als Oranje de finale wel haalt, maar niet wint, volgt er geen huldiging. Na de verloren WK-finale in 2010 gebeurde dat wel.
https://teletekst-data.nos.nl/webplus?p=121
Ik vind het ook een schitterende goal, ook het moment natuurlijk, maar mooier dan Van Basten in de finale, de kopbal Van Persie tegen Spanje of de afstandsschoten van Arie Haan?quote:Op dinsdag 9 juli 2024 17:04 schreef Haags het volgende:
[..]
Die goal van Gio was zo godsgruwelijk mooi. Koekoek. Staat op 2 voor mij qua mooiste Nederlandse goals op een eindtoernooi na die van Bergkamp in '98.
Meh. Beetje zo' n zondagsschot. Die vliegt er inderdaad 1 op de 50 keer ofzo in. Dan kan ik meer genieten van de kopgoal van van Persie bijvoorbeeld, die was qua schoonheid van een ander niveau.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 17:04 schreef Haags het volgende:
[..]
Die goal van Gio was zo godsgruwelijk mooi. Koekoek. Staat op 2 voor mij qua mooiste Nederlandse goals op een eindtoernooi na die van Bergkamp in '98.
Weer eens tijd voor een ouderwetse Nederlandse schop partij. Hebben wel een reputatie die al tig jaar terug gaat.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 17:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die hele periode na Euro2000 was sowieso aids, WK 2002 gemist en WK 2006 was ook ultiem forgettable. Dat de rode kaartenregen tegen Portugal als enige van dat WK is blijven hangen zegt ook wel genoeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |