SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik pik er - voor de liefhebber - één roster uit, dat van de grote favoriet, de VS.Had minder gekund.quote:LeBron James, Stephen Curry, Kevin Durant, Joel Embiid, Devin Booker, Jayson Tatum, Anthony Davis, Tyrese Haliburton, Anthony Edwards, Jrue Holiday, Bam Adebayo, Kawhi Leonard
Ook Canada brengt een uitstekend team op de mat, met Shai Gilgeous-Alexander, Jamal Murray, Andrew Wiggins en Luguentz Dort in de voorlopige selectie.
Servië heeft (eindelijk) weer de beschikking over de enige echte Joker, Nikola Jokic, op een groot eindtoernooi. Verder zitten o.a. Bogdanovic (Bogdan, niet Bojan), Pokusevski, Micic en Jovic bij de voorlopige selectie.
Frankrijk heeft met Gobert en Victor Wenbanyama een heuse Twin Tower-verdediging. Dat wordt lollig. Helaas alleen géén Embiid, die heel lafjes koos voor de VS.
Duitsland heeft dan weer de gebroeders Wagner in de gelederen, evenals Dennis Schröder, de grote kracht achter de laatste WK-winst.
De Olympische kwalificatietoernooien (voor de laatste 4 plekken)
Net als vorige keer vinden voor aanvang van de OS nog de kwalificatietoernooien plaats voor de laatste 4 te vergeven plekken bij de mannen (kwalificaties bij de vrouwen heb ik geen weet van).
Zie voor een makkelijk overzicht:
2024 FIBA Men's Olympic Qualifying Tournaments
Er wordt van 2 tot en met 7 juli gespeeld in 4 verschillende steden (en landen), die elk een kwalificatietoernooi hosten, waaruit van elk toernooi een winnaar komt die zich dus kwalificeert voor de Spelen.
Deze toernooien worden gehouden in:
Valencia, Spanje
Riga, Letland
Piraeus, Griekenland
San Juan, Puerto Rico
Korte uitleg van de 4 toernooien:
- Elk toernooi bestaat uit 6 teams, verdeeld over 2 poules.
- Elk team speelt één keer tegen de twee andere teams in zijn poule, dus in totaal 2 wedstrijden.
- Daarna speelt de #1 van poule A tegen de #2 van B, en vice versa.
- De twee winnaars van die halve finales strijden in de finale om de plek op de OS.
Zie de wikipagina's voor het speelschema.
De toernooien:
Toernooi 1: Spanje
Groep A: Libanon, Angola, Spanje
Groep B: Finland, Polen, Bahama's
Toernooi 2: Letland
Groep A: Georgië, Filippijnen, Letland
Groep B: Brazilië, Kameroen, Montenegro
Toernooi 3: Griekenland
Groep A: Slovenië, Nieuw-Zeeland, Kroatië
Groep B: Egypte, Griekenland, Dominicaanse Republiek
Toernooi 4: Puerto Rico
Groep A: Mexico, Ivoorkust, Litouwen
Groep B: Italië, Puerto Rico, Bahrain.
Favoriet voor de respectievelijke toernooien (denk ik):
1: Spanje
2: Letland (of misschien Brazilië)
3: Griekenland (thuisvoordeel) of Slovenië
4: Litouwen
Wij kijken als liefhebber uiteraard halsreikend uit naar het toernooi in Griekenland, waar het gastland met Giannis Antetokounmpo zich moet meten met Slovenië met Luka Dončićgod en met een land als Kroatië. Toch wel (verreweg?) het sterkst bezette toernooi van de vier.
Luka Doncicwatch:
2-7 om 21:00 SLO-KRO
4-7 om 17:30 NZL-SLO
Antetonkounmpowatch:
3-7 21:00 DRE-GRI
4-7 21:00 GRI-EGY
Halve finales (#1A-#2B, #2A-#1B): 6-7
Finale: 7-7 om 21:00
Vrouwentoernooi:
Officiële FIBA-pagina
Olympische Spelen-pagina
Bij de vrouwen is de VS wel lichtjes favoriet, schat ik zo in.
Venues:
Bercy Arena
Pierre Mauroy Stadium"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
Om er een een 'zou het wat uitmaken?' tegenaan te gooien: Wiggins mag niet meedoen van de Warriors want op de trade block. Lightyears.quote:Op zondag 30 juni 2024 21:15 schreef Salina het volgende:
Ook Canada brengt een uitstekend team op de mat, met Shai Gilgeous-Alexander, Jamal Murray, Andrew Wiggins en Luguentz Dort in de voorlopige selectie.
Ik las het. Maar ze noemen het een 'medische beslissing' (lol).quote:Op maandag 1 juli 2024 16:53 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Om er een een 'zou het wat uitmaken?' tegenaan te gooien: Wiggins mag niet meedoen van de Warriors want op de trade block. Lightyears.
Anyways, zou het uitmaken inderdaad. Gooi Barrett er bij (RJ, niet degene die in de quote hierboven aan het woord is)quote:A Warriors spokesperson responded to a request for comment from The Athletic by saying the decision was made mutually by Wiggins and the team and Golden State could not preclude him from playing for Canada. This was a medical decision, team sources said.
“Well, for us, Andrew was fine,” Barrett said. “We were talking to him consistently. He’s been training for weeks and weeks getting ready for this. And then I got a call from Golden State a day or two before camp saying that they’re holding him out. So, from what I see, this is not an Andrew decision. This is from the team.”
Hezonja speelt al een paar jaar goed in Europa. Vorig jaar nog Euroleague winnaar. Jarenlang gevolgd in de NBA. Had veel meer in gezeten als ie wat rustiger was in zijn kop.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:38 schreef Koffieplanter het volgende:
NBA bust Hezonja was echt heel erg goed tegen Brazilië, evenals Saric. Uiteindelijk zullen Luka en Giannis de boel wel regelen, maar geheel verbazend zou het ook weer niet zijn als Kroatië dat ticket pakt. Ben benieuwd vanavond.
En uitgeschakeld, vrij kansloos zelfs. Vierde in Tokyo, niet in Parijs.quote:
En inmiddels ook Puerto Rico, na winst op Litouwen in Puerto Ricoquote:Op zondag 7 juli 2024 22:22 schreef Salina het volgende:
Brazilië, Griekenland en Spanje gaan naar de Spelen.
Rudy naar zijn zesde OS.
Wel jammer van Slovenië en Kroatië, maar goed, op zich wel de verwachtte teams.
Lijkt me een uitstekende kandidaat, dan is de vlag ook van ver weg goed zichtbaarquote:Op maandag 8 juli 2024 11:07 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
En waarschijnlijke vlaggendrager.
Jokic namens Servië, LeBron of Curry namens USA en Wembanyama namens Frankrijk. Ik zeg doen.quote:Op maandag 8 juli 2024 11:15 schreef Aguero het volgende:
[..]
Lijkt me een uitstekende kandidaat, dan is de vlag ook van ver weg goed zichtbaar
Wemby wordt het niet, kon al niet binnen de regels van de Franse bond (geen nieuwelingen) en er is ook al een shortlist zonder hem erop.quote:Op maandag 8 juli 2024 11:24 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Jokic namens Servië, LeBron of Curry namens USA en Wembanyama namens Frankrijk. Ik zeg doen.
Dan kan ik niets anders dan concluderen dat de Fransen totale idioten zijn. Jokic gaat het ook niet worden denk ik, want die staat er in Servië niet zo goed op nadat hij forfait gaf voor het wereldkampioenschap vorig jaar.quote:Op maandag 8 juli 2024 11:35 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Wemby wordt het niet, kon al niet binnen de regels van de Franse bond (geen nieuwelingen) en er is ook al een shortlist zonder hem erop.
Benieuwd wie ze dan naast hem gaan zetten om de vlag te dragenquote:Op maandag 8 juli 2024 11:15 schreef Aguero het volgende:
[..]
Lijkt me een uitstekende kandidaat, dan is de vlag ook van ver weg goed zichtbaar
quote:Nog maar zeventien en nu al het gespreksonderwerp in de Verenigde Staten: schooljongen steelt de show in oefenmatch tegen LeBron James
Gisteren speelde het Amerikaanse basketbalteam een oefenwedstrijd in aanloop naar de Olympische Spelen. Met onder meer LeBron James en Stephen Curry stond er veel talent op het terrein bij de Amerikanen. Maar de uitblinker? Die speelde bij de tegenstander en is amper zeventien lentes oud. Cooper Flagg maakte indruk op alles en iedereen: “Hij heeft het allemaal.”
Het Amerikaanse team had het niet onder de markt tegen tegenstander ‘Select Team’. Een ploeg die is samengesteld met jonge NBA-spelers en één 17-jarig jonkie. Die uitzondering in de bijt is Cooper Flagg. Hij speelt nog niet in de NBA maar werd rechtstreeks van de schoolbanken geplukt. Team USA won wel, maar 74-73 kunnen we moeilijk een overtuigende eindstand noemen. En daar zat de jonge Flagg zeker voor iets tussen, hij was hét gespreksonderwerp achteraf.
Hij bewoog soepel, zweefde meerder keren naar de ring, scoorde driepunters en was niet onder de indruk toen zijn rechtstreekse tegenstander plots Anthony Davis was - de 2,10 meter grote reus die al drie keer werd verkozen bij de beste vijf verdedigers van de NBA.
Niet onder de indruk van LeBron James
Zijn coach bij het Select Team, Jamahl Mosley (coach van Orlando Magic in de NBA), was achteraf dan ook vol lof over de tiener. “Hij is een bijzondere jongeman. Zijn talent, zijn basketbal-IQ, zijn taaiheid, niet bang zijn op belangrijke momenten, zijn defense, altijd de juiste keuzes maken: hij heeft dat allemaal.” Daar bleef de loftrompet niet bij. Mosley zag Flagg al merkbaar groeien in de paar dagen dat hij hem onder zijn hoede had. “Hij is echt een spons. We gaven hem tips en hij neemt alles zo snel op. Hij had natuurlijk wel het voordeel dat hij NBA-coaching en advies van NBA-spelers kreeg. Deze ervaring is iets wat hij kan meenemen naar de toekomst toe.”
Zelf blijft de 2,03 meter grote Amerikaan - ja, op zijn jonge leeftijd al- er nog relatief rustig onder. “Natuurlijk is het even indrukwekkend als je in dezelfde zaal staat als LeBron James. Maar dan begint het spel en probeer je gewoon te winnen. Ik weet wie ik ben en wat ik kan.”
Nog een jaartje wachten op de NBA
Het is al bijna jammer dat Flagg er niet bij zal zijn in Parijs wanneer team USA op zoek gaat naar zijn vijfde gouden medaille op een rij . Maar zijn visitekaartje heeft hij alleszins al afgegeven. Nog meer slecht nieuws: ook de NBA-fans zullen nog iets langer geduld moeten oefenen. Pas in 2025 kan hij gedraft worden. Dat dat effectief dan al zal gebeuren kent weinig twijfel: hij wordt overal genoemd als de eerste pick in de NBA Draft van 2025.
Tot dan gaat Flagg basketten bij de prestigieuze universiteit van Duke, waar zijn voorgangers mannen als Kyrie Irving, Jayson Tatum en Zion Williamson waren. Niemand die twijfelt dat hij hun schoenen zal kunnen vullen. De ambitieuze jongeman ziet het zelf al helemaal zitten en durft zelf al iets verder dromen: “Het WK in 2027 en de Spelen in LA zijn mijn doel.”
Inmiddels bevestigd dat hij en Antigoni Drisbioti de vlag mogen dragen.quote:Op maandag 8 juli 2024 11:07 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
En waarschijnlijke vlaggendrager.
Backcourt van Frankrijk is inderdaad wel sterker geweest de afgelopen pakweg 10-15 jaar. De Colo is wel over zijn hoogtepunt, Fournier speelt amper in de NBA laatste jaren. Verder wat Euroleaguespelers waarvan die Lessort het wel goed doet op dat niveau.quote:Op zaterdag 13 juli 2024 11:35 schreef Koffieplanter het volgende:
De beste speler ter wereld laat weer even zien waarom hij de beste van de wereld is. Overigens ben ik geen fan van dit Franse backcourt, om het zacht uit te drukken.
Eens. Eigenlijk heeft Wembanyama hetzelfde probleem als hij in San Antonio dit seizoen had: niemand die hem fatsoenlijk een bal kan geven. Volgens de odds is Frankrijk het derde beste team in deze Spelen, na US en Canada. Na wat ik gezien heb qua guard play tegen Servië, ben ik toch geneigd datzelfde Servië en Duitsland nog net iets hoger te plaatsen.quote:Op zondag 14 juli 2024 11:13 schreef Salina het volgende:
[..]
Backcourt van Frankrijk is inderdaad wel sterker geweest de afgelopen pakweg 10-15 jaar. De Colo is wel over zijn hoogtepunt, Fournier speelt amper in de NBA laatste jaren. Verder wat Euroleaguespelers waarvan die Lessort het wel goed doet op dat niveau.
Het backcourt is een van de redenen waarom ik Frankrijk net iets minder kansen toedicht dan ik normaal zou doen bij een team dat beschikt over Wemby en Gobert.
Klopt, het ontbreekt FRA aan een echte pure point guard die Wemby kan bedienen ook.quote:Op zondag 14 juli 2024 11:23 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Eens. Eigenlijk heeft Wembanyama hetzelfde probleem als hij in San Antonio dit seizoen had: niemand die hem fatsoenlijk een bal kan geven. Volgens de odds is Frankrijk het derde beste team in deze Spelen, na US en Canada. Na wat ik gezien heb qua guard play tegen Servië, ben ik toch geneigd datzelfde Servië en Duitsland nog net iets hoger te plaatsen.
Volgende keer zal hij wel wat harder schreeuwen, kijken of het dan wel lukt.quote:Op woensdag 17 juli 2024 20:24 schreef Koffieplanter het volgende:
[ x ]
Embiid onder FIBA regels wordt echt het hoogtepunt van de zomer.
Ik kom alleen even zeggen dat ik fan was van Zuid Sudan voordat het cool wasquote:Op maandag 1 juli 2024 12:14 schreef PippenScottie het volgende:
Ik ga juichen voor Zuid Sudan.
Paar uitstekende spelers, paar boomlange spelers ook. En bovendien een land dat wel wat goed nieuws kan gebruiken.
De entree bij de openingsceremonie wordt al geweldig.
Bedankt voor je input. We nemen het mee naar achter!quote:
en wat is er uit het overleg gekomen?quote:Op dinsdag 23 juli 2024 09:34 schreef Salina het volgende:
[..]
Bedankt voor je input. We nemen het mee naar achter!
We gaan in íetwat aangeslankte vorm verder met het spelletje. Zonder driesecondenregel en met meer fysiek contact toegestaan, zonder dat referees alles dood fluiten. Hiermee hopen we het voor iedereen weer aantrekkelijk te maken en de afvalligen weer tot ons te laten voegen.quote:Op dinsdag 23 juli 2024 10:16 schreef Nielsch het volgende:
[..]
en wat is er uit het overleg gekomen?
Kerr gaat hem weer slopengenotquote:Op woensdag 24 juli 2024 18:52 schreef Zipportal het volgende:
[ x ]
eAsyMonEySNipEr (lol) @:powerloungen
Belgïe heeft een groot probleem, dat is na Meesseman toch wel de belangrijkste speelster.quote:Zware aderlating voor Belgian Cats: draaischijf Julie Allemand is na nieuwe blessure out voor de Olympische Spelen
Eén dag voor de openingsceremonie voor de Olympische Spelen hebben de Belgian Cats een flinke opdoffer te verwerken gekregen. De Belgische basketbalvrouwen zullen het op de Spelen zonder draaischijf Julie Allemand moeten doen. De 28-jarige guard liep op training een spierblessure op. Nastja Claessens is haar vervangster.
2024 is niet het jaar van Julie Allemand. Eind maart blesseerde de Belgian Cat zich in een competitiewedstrijd met Lyon aan de enkel en moest ze onder het mes. De start van de Olympische Spelen halen werd zo een race tegen de klok. Allemand miste een groot deel van de voorbereiding van de Belgische nationale ploeg, maar maakte zondagavond in de laatste oefenwedstrijd van de Cats in Reims tegen Japan haar comeback. Het leek de bekroning van een bikkelharde revalidatie, waarin ze opnieuw door haar enkel was gegaan. “Eindelijk terug op het parket met dat shirt aan. Dan weet je waarvoor je alle opofferingen hebt gedaan”, vertelde een opgeluchte Allemand.
Donderdagavond om 18u volgde echter een pijnlijk persbericht van de Belgische basketbalfederatie. “Helaas moet Julie Allemand zich terugtrekken uit de selectie. De guard van de Belgian Cats liep op training een spierblessure op.” Ze wordt vervangen door Nastja Claessens. De 1m86 grote forward is het nieuwe toptalent van het Belgische basketbal, maar op haar negentiende uiteraard nog niet van hetzelfde niveau als Allemand. De 28-jarige Waalse is met haar splijtende drives, driepunters en vista al sinds het WK van 2018 de X-factor van de Belgian Cats en één van de beste guards van Europa. Allemand bepaalt het ritme waarop de Cats spelen. Zonder haar wordt de sowieso al aartsmoeilijke missie richting een medaille nog een beetje lastiger. De Cats openen hun Olympische Spelen komende maandag met een must win duel tegen Duitsland.
Dan heb je ook echt nul vertrouwen in Nastja Claessens.quote:Op donderdag 25 juli 2024 18:43 schreef wimderon het volgende:
[..]
Belgïe heeft een groot probleem, dat is na Meesseman toch wel de belangrijkste speelster.
Nou ja, als ze dat zei zonder dat ze weet had van zijn achternaam zou ik haar juist extra koesteren.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 11:30 schreef PippenScottie het volgende:
Mevrouw Pippen maakte het grapje “hij ziet er uit als een Ouwe Llull” en ik overweeg een eigen huis te kopen nu
Patty heeft al sinds Londen 2012 een haast mythische Olympische vorm, staat ieder jaar top 3 in ppg.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 16:08 schreef 3rr0r het volgende:
Als (zelfs) Patty Mills zo blijft spelen kan Autralie wel wat potten breken
Oh grappig. Net de combinatie van belangrijk zijn in een team, team maten die met je klikken en de trots voor de natie nodig om max te presteren.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 16:12 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Patty heeft al sinds Londen 2012 een haast mythische Olympische vorm, staat ieder jaar top 3 in ppg.
Er is geen hype rondom de Fransen, het is een redelijke ploeg met een jonge, aanstaande wereldster die in de race is voor een medaille maar geenszins daarvoor favoriet is. Om echt een gooi te kunnen doen komen deze Spelen nog te vroeg. Maar de #1 en #2 pick in de afgelopen draft (Zaccharie Risacher en Alex Sarr) en de projected #2 pick van 2025 (Nolan Traore) zijn allemaal Frans, dus er is tijd zat. Het beste moet m.a.w. nog komen.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:09 schreef kilon het volgende:
Eens kijken wat er met die hele hype van Frankrijk is.
Ah ok. Ik dacht dat Wembanyama door iedereen het beste talent ooit werd genoemd of zo.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:34 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Er is geen hype rondom de Fransen, het is een redelijke ploeg met een jonge, aanstaande wereldster die in de race is voor een medaille maar geenszins daarvoor favoriet is. Om echt een gooi te kunnen doen komen deze Spelen nog te vroeg. Maar de #1 en #2 pick in de afgelopen draft (Zaccharie Risacher en Alex Sarr) en de projected #2 pick van 2025 (Nolan Traore) zijn allemaal Frans, dus er is tijd zat. Het beste moet m.a.w. nog komen.
Zal er niet ver vanaf zitten.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:36 schreef kilon het volgende:
[..]
Ah ok. Ik dacht dat Wembanyama door iedereen het beste talent ooit werd genoemd of zo.
Wel in een draft die by far de zwakste in tijden lijkt te zijn. Kunnen best in wat leuks ontwikkelen natuurlijk.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:34 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Er is geen hype rondom de Fransen, het is een redelijke ploeg met een jonge, aanstaande wereldster die in de race is voor een medaille maar geenszins daarvoor favoriet is. Om echt een gooi te kunnen doen komen deze Spelen nog te vroeg. Maar de #1 en #2 pick in de afgelopen draft (Zaccharie Risacher en Alex Sarr) en de projected #2 pick van 2025 (Nolan Traore) zijn allemaal Frans, dus er is tijd zat. Het beste moet m.a.w. nog komen.
Ook dat is waar.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 18:55 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Wel in een draft die by far de zwakste in tijden lijkt te zijn. Kunnen best in wat leuks ontwikkelen natuurlijk.
Zo kennen we Murica weer . Moet ook verschrikkelijk voor die mensen zijn dat Europeanen nu de dienst uitmaken in hunnie liek.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:11 schreef 3rr0r het volgende:
[..]Ze hebben wel gewoon een prof league in Brazilie dus Uber driver is wel wat respectloos.
Nog zo'n jaarlijkse sneaky FIBA flex: games beginnen op het aangegeven tijdstip.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:07 schreef 3rr0r het volgende:
Afgelopen paar jaar geen te vroeg instappen bij een vrije worp zien callen in de NBA (ondanks dat ze het wel doen), nu al paar keer in de voorbereiding voor de OS en vandaag weer. FIBAgoden.
SGAgodquote:Op zaterdag 27 juli 2024 19:18 schreef 3rr0r het volgende:
Nou, we wachten op Shai tegen Giannis straks.
Ik vind het zo bizar dat dit in de NBA niet het geval is, waarom is de daadwerkelijk tip-off zomaar een half later dan aangegeven?quote:Op zaterdag 27 juli 2024 21:10 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Nog zo'n jaarlijkse sneaky FIBA flex: games beginnen op het aangegeven tijdstip.
Neen helaas.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 22:18 schreef 3rr0r het volgende:
Had verwacht dat Griekenland wat betere driepuntsschutters zou hebben om Giannis te ondersteunen
By far ja.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:11 schreef Faraday01 het volgende:
Dit zou de beste wedstrijd van decgroepsfase moeten worden toch?
Honderd miljoen miljardquote:Op zondag 28 juli 2024 17:11 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Wat is de 'net worth' van dat team?
Ja, de lijn in FIBA is kleiner.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:19 schreef RipCity het volgende:
3pts line lijkt veel dichterbij. Beetje irritant veld-design.
VPN, sporza.bequote:Op zondag 28 juli 2024 17:22 schreef RipCity het volgende:
FFS klote belgen. Gaan er uit
Waar is het nu te zien nog?
Team USA sturen ze echt niet naar Lillequote:Op zondag 28 juli 2024 17:30 schreef Koffieplanter het volgende:
MVP chants in Parijs. Of Lille, of waar het ook is.
Nou daar spelen ze nu dan toch echtquote:Op zondag 28 juli 2024 17:31 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Team USA sturen ze echt niet naar Lille
Ik had begrepen dat ze pas later met het basketbaltoernooi naar Parijs gaan.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:31 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Team USA sturen ze echt niet naar Lille
Serieus? Verbaast me.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:31 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Nou daar spelen ze nu dan toch echt
Opgezocht. Ze moeten wijken, voor fucking badminton.quote:
Grote publiekstrekker. Die stuur je niet naar een provinciestad op een paar 100 km afstand. Maar prima, I stand correctedquote:
Nja, is gewoon volgens speelschema. Die ga je niet achteraf aan passen omdat het Team USA isquote:Op zondag 28 juli 2024 17:36 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Grote publiekstrekker. Die stuur je niet naar een provinciestad op een paar 100 km afstand. Maar prima, I stand corrected
Ik had vooraf kaarrtjes uitgzocht en zag dat basketbal in Bercy en Lille was. Je wist vooraf niet wie waar zou spelen en ik ging ervan uit dat Lille de minder boeiende wedstrijden zou krijgen.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Nja, is gewoon volgens speelschema. Die ga je niet achteraf aan passen omdat het Team USA is
Jammer wel idd.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:38 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik had vooraf kaarrtjes uitgzocht en zag dat basketbal in Bercy en Lille was. Je wist vooraf niet wie waar zou spelen en ik ging ervan uit dat Lille de minder boeiende wedstrijden zou krijgen.
Verkeerd ingeschat dus
Jammerquote:Op zondag 28 juli 2024 17:38 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik had vooraf kaarrtjes uitgzocht en zag dat basketbal in Bercy en Lille was. Je wist vooraf niet wie waar zou spelen en ik ging ervan uit dat Lille de minder boeiende wedstrijden zou krijgen.
Verkeerd ingeschat dus
Een maandje HBO Max nemen om chill de OS te kunnen volgen is niet zoveel tochquote:Op zondag 28 juli 2024 17:45 schreef DrMarten het volgende:
Wat fijn dat je het ook ergens fatsoenlijk kunt volgen
Boogschieten op 3 verschillende zenders en skateboarden zijn natuurlijk ook veel belangrijker.
VPN. Sporza.be.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:45 schreef DrMarten het volgende:
Wat fijn dat je het ook ergens fatsoenlijk kunt volgen
Boogschieten op 3 verschillende zenders en skateboarden zijn natuurlijk ook veel belangrijker.
Erg mooi.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:52 schreef 3rr0r het volgende:
Tatum krijgt nauwelijks een kans zo met Kerr
Stukje vreemde obsessie om de slechtste speler steeds in te zetten (White)quote:Op zondag 28 juli 2024 17:52 schreef 3rr0r het volgende:
Tatum krijgt nauwelijks een kans zo met Kerr
Dank u! Wist niet dat HBO alles uitzond.quote:Op zondag 28 juli 2024 17:47 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Een maandje HBO Max nemen om chill de OS te kunnen volgen is niet zoveel toch
Ik zie het al, Embiid flagrant 2.quote:
quote:Op zondag 28 juli 2024 18:46 schreef Koffieplanter het volgende:
Score begint nu wel weer ouderwets uit de hand te lopen.
Einde tijdperk.quote:
Ja, gewoon bedrog.quote:
Laatste .quote:Op zondag 28 juli 2024 19:01 schreef DrMarten het volgende:
Is Tatum geblesseerd of is Kerr gewoon een lul?
Je zou zegen geef Lebron wat rustquote:Op zondag 28 juli 2024 19:01 schreef DrMarten het volgende:
Is Tatum geblesseerd of is Kerr gewoon een lul?
Drie (Holiday, Tatum, White).quote:Op maandag 29 juli 2024 09:34 schreef Hathor het volgende:
Wel typisch dat er twee Celtics spelers zijn, maar de MVP van de afgelopen finals niet. Is die Brown echt zo'n stoorzender in de kleedkamer?
Ahh ja ik was Holiday helemaal vergeten.quote:Op maandag 29 juli 2024 10:54 schreef Salina het volgende:
[..]
Drie (Holiday, Tatum, White).
Stoorzender weet ik niet. Volgens mij wilden ze White gewoon hebben als balans (geen ISO-speler zoals b.v. Durant, Curry, Edwards etc. maar iemand die bovenal teamspeler is) en voor de defense en guardpositie.
Brown is een beetje overbodig met LeBron, Edwards, Tatum en Durant die zo ongeveer hetzelfde kunnen en dezelfde posities innemen als Brown (small forward, shooting guard).
Overigens speelt Tatum ook steeds minder, gisteren volgens mij geheel niet of het moet in de laatste seconden zijn geweest.
De VS heeft toch al een overvloed aan spelers die een beetje vergelijkbaar zijn qua speltype en qua kwaliteit.
Zo'n White en zeker ook Holiday zijn dan juist wel een positieve uitzondering/toevoeging. Spelers die minder aan zichzelf denken, goed verdedigen, minder de bal in de handen hoeven te hebben. Gaat ook om de balans in het team/de selectie.
Ook op de vorige OS gaf hij commentaar bij het basketbal en toen met een goede meltdown.quote:Op maandag 29 juli 2024 13:37 schreef Szura het volgende:
Zit die dooie kutstem van een babbelziek nu ook al bij netje gooien
België begint rampzalig
Oh typischquote:Op maandag 29 juli 2024 13:42 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Ook op de vorige OS gaf hij commentaar bij het basketbal en toen met een goede meltdown.
Belgian Cats bedoel je!quote:Op maandag 29 juli 2024 13:57 schreef Szura het volgende:
[..]
Oh typisch
België zwaar achter, dat zal toch een koude douche voor m zijn
Gemiste kans. Allemaal bang dat ze hun shine ging pakken?quote:Op maandag 29 juli 2024 20:52 schreef Koffieplanter het volgende:
Toch een stuk minder interessant zonder Caitlin Clark.
Dawn Stanley zegt dat als ze de selectie later mochten indienen, Clark wel was meegegaan omdat ze nu beter speelt dan tijdens de selectieprocedure. Wat natuurlijk volstrekte onzin is, want Clark is allang veel beter dan de rest.quote:Op maandag 29 juli 2024 21:28 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Gemiste kans. Allemaal bang dat ze hun shine ging pakken?
Haha flinke kutsmoes dan ja. Juist zo'n talent met drietjes is goud waard.quote:Op maandag 29 juli 2024 21:31 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dawn Stanley zegt dat als ze de selectie later mochten indienen, Clark wel was meegegaan omdat ze nu beter speelt dan tijdens de selectieprocedure. Wat natuurlijk volstrekte onzin is, want Clark is allang veel beter dan de rest.
Jarenlang als verliesgevende competitie die gesubsidieerd moet worden door de NBA om niet failliet te gaan smeken om meer geld, meer aandacht en meer televisie. Dan nu, na al die jaren, eindelijk een kip met gouden eieren in de schoot geworpen krijgen dat voor zoveel kijkers en geld zorgt dat de WNBA zelfs met private vluchten naar games kunnen reizen en dan collectief boos en jaloers zijn.quote:Op maandag 29 juli 2024 21:36 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Haha flinke kutsmoes dan ja. Juist zo'n talent met drietjes is goud waard.
Ja nasty. Maar die speelsters die jaloers zijn denken niet aan het grote plaatje, alleen aan hun eigen shine.quote:Op maandag 29 juli 2024 21:40 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Jarenlang als verliesgevende competitie die gesubsidieerd moet worden door de NBA om niet failliet te gaan smeken om meer geld, meer aandacht en meer televisie. Dan nu, na al die jaren, eindelijk een kip met gouden eieren in de schoot geworpen krijgen dat voor zoveel kijkers en geld zorgt dat de WNBA zelfs met private vluchten naar games kunnen reizen en dan collectief boos en jaloers zijn.
Vrouwen zijn soms maar vreemde wezens.
Clark had inderdaad prima mee gekund ja, en speelt laatste weken heel goed.quote:Op maandag 29 juli 2024 21:31 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dawn Stanley zegt dat als ze de selectie later mochten indienen, Clark wel was meegegaan omdat ze nu beter speelt dan tijdens de selectieprocedure. Wat natuurlijk volstrekte onzin is, want Clark is allang veel beter dan de rest.
quote:Op maandag 29 juli 2024 21:50 schreef JayJay8 het volgende:
[..]
Clark had inderdaad prima mee gekund ja, en speelt laatste weken heel goed.
Maar dat ze veel beter is dan de rest is natuurlijk complete onzin
Echt niet. Dit maakt basketbal zo mooi.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 18:54 schreef H.Vviv het volgende:
Dit moet normaal gesproken wel binnen zijn voor Japan
Meestal is iso niet de bedoeling maar gaat een pick misquote:Op dinsdag 30 juli 2024 19:00 schreef Koffieplanter het volgende:
Je hebt een time out en dan bedenk je een play .... en dan kom je uit bij een iso door een mannetje van 1m73.
Is belangrijk dat je het laatste schot neemt en Frankrijk geen kans meer geeft op een schot, dus zo;n iso ga je vaak zien.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 19:00 schreef Koffieplanter het volgende:
Je hebt een time out en dan bedenk je een play .... en dan kom je uit bij een iso door een mannetje van 1m73.
quote:Op dinsdag 30 juli 2024 21:29 schreef 3rr0r het volgende:
Dit zal wel redelijk easy worden voor Duitsland
Naast je kapstok?quote:Op dinsdag 30 juli 2024 22:28 schreef PippenScottie het volgende:
Present. Broer en vader zitten in de hal. Ik heb ze net in het publiek gespot
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |