abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214121473
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 19:59 schreef INViCTuS het volgende:
In de Bilt was juni eigenlijk best wel triest voor een een zomer maand. Wel sneu voor zo'n maand die als 1 van de maanden wordt gezien die het een beetje moet doen in het jaar. Weinig twintigers, niet zoveel zon en nog redelijk wat neerslag.

[ x ]
De laatste week heeft het gemiddelde wel flink opgetrokken. Puur gemiddeld gezien is het allemaal redelijk binnen de marge, -0.4 graden kouder, tikkeltje meer zon en 20% minder neerslag (De Bilt).

Landelijk gezien is het 0.6 graden kouder dan gemiddeld, was het vrij zonnig en is de neerslag ~10% lager dan gemiddeld, waarbij grote verschillen waren. Delen in het zuiden waren erg droog, waar het in het noorden over het algemeen wat natter was.

Dusja, zeg het maar. Uiteindelijk hebben we onze portie zon toch gekregen, was het droger dan normaal en hebben we voor het eerst dit jaar een maand die kouder uitvalt dan gemiddeld.

Misschien zijn de verwachtingen ook te hoog door de vele 'goede' juni's/zomers de afgelopen jaren.

Arcen: 17 twintigers, 2 dertigers.
Geschiedkundige: 20 twintigers, 3 dertigers, 42mm regen.
  maandag 1 juli 2024 @ 21:32:05 #127
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_214121921
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 19:59 schreef INViCTuS het volgende:
In de Bilt was juni eigenlijk best wel triest voor een een zomer maand. Wel sneu voor zo'n maand die als 1 van de maanden wordt gezien die het een beetje moet doen in het jaar. Weinig twintigers, niet zoveel zon en nog redelijk wat neerslag.

[ x ]
"Best wel triest", het was maarliefst 0,4 graad minder warm dan gemiddeld. Dat verschil merk je niet eens. Gewoon een normale zomermaand geweest dus.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_214122147
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 21:32 schreef hooibaal het volgende:

[..]
"Best wel triest", het was maarliefst 0,4 graad minder warm dan gemiddeld. Dat verschil merk je niet eens. Gewoon een normale zomermaand geweest dus.
Het is voor juni ook helemaal niet vreemd dat er maar één warme week bij zit trouwens.

Het valt allemaal redelijk rond de marge van gemiddeld, iets te koud, iets te droog en iets meer zon. Maar geen extremen oid.

Mei was daarentegen weer een ander verhaal: veel te warm (+2.1), extreem veel te nat (+66mm) en alleen qua zon was het oke (5% minder dan gemiddeld).
  maandag 1 juli 2024 @ 21:50:27 #129
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_214122365
ongeveer 70/75% van de dagen (geen berekening) waren in de Bilt onder de 20. Ik noem dat nou niet bepaald zomers ofzo. Overdag was de temperatuur gewoon vaak vrij karig.

Mei en de voorgaande maanden waren voornamelijk te warm door milde nachten vanwege de vaak aanwezige bewolking. Mei was gewoon zeiknat en bijzonder karig betreft temperatuur overdag.

Niks met verwennerij te maken, maar het is notabene een zomermaand, dus dan mag je toch ook wel verwachten dat het dan zomers wordt. ik ben het vaakst en meest op de Veluwe vanwege werk en daar was het echt wel vaak nat en niet bijster vaak zonnig. Laatste week niet meegerekend.

het werkt wel fijner als het niet zo heet is en de zomer niet zo zijn best doet.
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_214122644
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 21:50 schreef INViCTuS het volgende:
ongeveer 70/75% van de dagen (geen berekening) waren in de Bilt onder de 20. Ik noem dat nou niet bepaald zomers ofzo. Overdag was de temperatuur gewoon vaak vrij karig.

Mei en de voorgaande maanden waren voornamelijk te warm door milde nachten vanwege de vaak aanwezige bewolking. Mei was gewoon zeiknat en bijzonder karig betreft temperatuur overdag.

Niks met verwennerij te maken, maar het is notabene een zomermaand, dus dan mag je toch ook wel verwachten dat het dan zomers wordt. ik ben het vaakst en meest op de Veluwe vanwege werk en daar was het echt wel vaak nat en niet bijster vaak zonnig. Laatste week niet meegerekend.

het werkt wel fijner als het niet zo heet is en de zomer niet zo zijn best doet.
Ik heb in mei 23 dagen boven de 20 graden gemeten. Hoe is dat karig in godsnaam :D

Mei had overigens meer twintigers en een hogere gemiddelde dagtemperatuur dan juni :P

Ook de dagtemperatuur in januari, februari, maart en april lag iets hoger tot fors hoger dan gemiddeld. Dus heeft niks met de nachttemperatuur te maken. Die krikte het maandgemiddelde hooguit nóg verder op.

Ik zeg niet dat de eerste drie weken van juni erg zomers waren, maar stel wel dat het vaker voorkomt dat minder warme dagen van juni gecompenseerd worden door één warme week. Wat dat betreft is deze juni dus géén buitenbeentje.

Dat het dit jaar nat is staat buiten kijf, maar juni was toch wat droogjes landelijk gezien. Dat mag ook wel. En de zonuren hebben we toch maar mooi gekregen. :Y
pi_214122837
Juni was gewoon een prima maandje :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_214122901
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 22:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Juni was gewoon een prima maandje :)
Niet de 'topmaand' waar veel mensen (logischerwijs) naar snakten, maar eigenlijk vrij gewoontjes ja.
pi_214123079
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2024 22:07 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Ik heb in mei 23 dagen boven de 20 graden gemeten. Hoe is dat karig in godsnaam :D

Mei had overigens meer twintigers en een hogere gemiddelde dagtemperatuur dan juni :P

Hier 22 dagen 20+ in Mei waarvan 10 dagen 23+ en 7 dagen 25+
Heel karig.
pi_214123093
Volgende week weer de oven in? Kan het doek weer van het zwembad :P
pi_214123119
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 22:29 schreef Geschiedkundige het volgende:
Wilde net zeggen ja, vanaf dinsdag mogelijk weer richting tropische waarden _O-
blablablabla
pi_214123230
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 22:30 schreef Elan het volgende:

[..]
Wilde net zeggen ja, vanaf dinsdag mogelijk weer richting tropische waarden _O-
Mag het toch niet hopen }:| :(

* Geschiedkundige zet vast de airco preventief op koelen
  maandag 1 juli 2024 @ 22:40:39 #137
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_214123323
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 22:28 schreef lily het volgende:

[..]
Hier 22 dagen 20+ in Mei waarvan 10 dagen 23+ en 7 dagen 25+
Heel karig.
Zelfs Maastricht en Arcen hadden in mei 1-2 dag(en) 25+ en dan kom jij aan met 7? Jij woont toch omgeving heel zuidelijk :P Ja, zo kan ik het ook met mijn weerstation. het zal allemaal best, maar geloofwaardig vind ik dat niet. Mijn thermometer geeft dat ook al al snel aan.

Hupsel en Deelen hebben er 5

quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 22:29 schreef Geschiedkundige het volgende:
Lijkt er nog niet echt op. Duurt nog een week, maar zie geen oven. 22-25 graden is wel mogelijk. Zomers aangenaam

[ Bericht 1% gewijzigd door INViCTuS op 01-07-2024 22:46:06 ]
Never Stop Exploring!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_214123436
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 22:40 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
Zelfs Maastricht en Arcen hadden in mei 1-2 dag(en) 25+ en dan kom jij aan met 7. Ja, zo kan ik het ook met mijn weerstation. het zal allemaal best, maar geloofwaardig vind ik dat niet. Mijn thermometer geeft dat ook al al snel aan.
[..]
Lijkt er nog niet echt op. Duurt nog een week, maar zie geen oven. 22-25 graden is wel mogelijk. Zomers aangenaam
Ik heb zes keer 25+ gemeten in mei. Dat zou best kunnen, gezien Arcen: 24,3 - 24,8 - 25,8 - 26,9 - 27,3 - 28,1 als zes hoogste temperaturen had. Zo ongeloofwaardig als jij het steeds neerzet is het echt allemaal niet hoor.

Volgende week is nog wat koffiedik kijken natuurlijk, maar de oper gaat richting tropische waarden. Gemiddelde ook naar de 25 graden.
  maandag 1 juli 2024 @ 22:48:20 #139
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_214123439
Deelen had maar 196.6 uur zon in juni. toch helemaal niet zo gek veel. ook al ruim 600 mm regen
Never Stop Exploring!
  Moderator maandag 1 juli 2024 @ 22:49:23 #140
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_214123467
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 22:40 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
Zelfs Maastricht en Arcen hadden in mei 1-2 dag(en) 25+ en dan kom jij aan met 7? Jij woont toch omgeving heel zuidelijk :P Ja, zo kan ik het ook met mijn weerstation. het zal allemaal best, maar geloofwaardig vind ik dat niet. Mijn thermometer geeft dat ook al al snel aan.

Hupsel en Deelen hebben er 5
[..]
Echt he. Beetje roepen dat het wekenlang 25+ was. _O-
Anyway, als elke dag boven de 25 graden aanvoelt als een langzame pijnlijke dood dan kan ik me voorstellen dat men 'denkt' dat het wekenlang tropisch was :+
pi_214123485
quote:
10s.gif Op maandag 1 juli 2024 22:49 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Echt he. Beetje roepen dat het wekenlang 25+ was. _O-
Anyway, als elke dag boven de 25 graden aanvoelt als een langzame pijnlijke dood dan kan ik me voorstellen dat men 'denkt' dat het wekenlang tropisch was :+
Dat roept volgens mij niemand? Dat zou namelijk absurd zijn aangezien het niet waar is.
  Moderator maandag 1 juli 2024 @ 22:52:15 #142
Dick Laurent Is Dead
pi_214123523
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 22:50 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Dat roept volgens mij niemand? Dat zou namelijk absurd zijn aangezien het niet waar is.
Nouja je meting van 25+ dagen klopt in ieder geval al niet met de data van het knmi
  Moderator / Redactie Sport maandag 1 juli 2024 @ 22:52:18 #143
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_214123525
Mensen die überhaupt hun lokale weer in de zeer lokale hotspot van Nederland projecteren op de rest :{
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_214123572
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 22:52 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Nouja je meting van 25+ dagen klopt in ieder geval al niet met de data van het knmi
Uhm, kijk eens naar mijn post? Waarom zou ik niet 6 dagen IN de bebouwde kom 25+ kunnen meten, als het KNMI BUITEN de bebouwde kom 24,3 - 24,8 - 25,8 - 26,9 - 27,3 - 28,1 meet? En dat is over heel mei gezien he ;)

Op een zonnige dag is 0.7 graden verschil tussen buitenaf en in een dorp/stad echt niet zo bijzonder hoor. Laat staan 0.2 graden en de andere vier zijn sowieso no brainers.
pi_214123599
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 22:52 schreef Nattekat het volgende:
Mensen die überhaupt hun lokale weer in de zeer lokale hotspot van Nederland projecteren op de rest :{
Dat deed ik dan ook niet in eerste instantie, ik had het voornamelijk over het landelijke weer. Dat @INViCTuS daarna verkeerde cijfers erbij haalt voor mijn/onze regio, daar moet ik natuurlijk tegenin gaan :P
  maandag 1 juli 2024 @ 22:57:14 #146
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_214123645
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 22:55 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Dat deed ik dan ook niet in eerste instantie, ik had het voornamelijk over het landelijke weer. Dat @:INViCTuS daarna verkeerde cijfers erbij haalt voor mijn/onze regio, daar moet ik natuurlijk tegenin gaan :P
Lees ik gewoon bij weerstatistieken. Goede cijfers
Never Stop Exploring!
pi_214123680
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 22:57 schreef INViCTuS het volgende:

[..]
Lees ik gewoon bij weerstatistieken. Goede cijfers
https://weerstatistieken.nl/arcen/2024/mei

Tel nog een keertje de 25+ :)
Dan tel je de 24+

Dan doe je een iets warmere omgeving (bebouwde kom) erbij en je zit heel plausibel gewoon op 6 dagen 25+ in de regio waar ik zit. En niet 1-2 dagen zoals jij stelt.
  Moderator maandag 1 juli 2024 @ 22:59:35 #148
Dick Laurent Is Dead
pi_214123687
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 22:53 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Uhm, kijk eens naar mijn post? Waarom zou ik niet 6 dagen IN de bebouwde kom 25+ kunnen meten, als het KNMI BUITEN de bebouwde kom 24,3 - 24,8 - 25,8 - 26,9 - 27,3 - 28,1 meet? En dat is over heel mei gezien he ;)

Op een zonnige dag is 0.7 graden verschil tussen buitenaf en in een dorp/stad echt niet zo bijzonder hoor. Laat staan 0.2 graden en de andere vier zijn sowieso no brainers.
Sure, kan best, maar je projecteert daarbij ook erg jouw interpretatie van hoe jij het weer ervaren hebt. Dat proberen anderen je ook duidelijk te maken, maar dat dringt niet helemaal door geloof ik. ;)

Beetje hetzelfde als dat ik ga zeggen terwijl het in NL al een week regen en karig zomerweer is;
'oh het was hier de hele week zonnig en tegen de 30 graden...ik snap echt niet waar jullie in Nederland nou over lopen te miepen'.
pi_214123781
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2024 22:59 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Sure, kan best, maar je projecteert daarbij ook erg jouw interpretatie van hoe jij het weer ervaren hebt. Dat proberen anderen je ook duidelijk te maken, maar dat dringt niet helemaal door geloof ik. ;)

Beetje hetzelfde als dat ik ga zeggen terwijl het in NL al een week regen en karig zomerweer is;
'oh het was hier de hele week zonnig en tegen de 30 graden...ik snap echt niet waar jullie in Nederland nou over lopen te miepen'.
Tuurlijk snap ik dat, maar de temperatuurcijfers liegen toch niet. Wat is het voor bullshit om zoiets te ontkennen/verdraaien
.
Ik herhaal meerdere malen dat ik best snap dat andere mensen warmer/droger weer lekker vinden. Nou vind ik dat niet en vind ik het prima te doen. Net zoals sommige het de andere kant uit projecteren en stellen dat het allemaal nat, koud en kutweer is.

De waarheid ligt vast ergens in het midden. Mijn beleving is mijn beleving. Ik kan slechts posten: "lekker weertje, echt aan het genieten" als ik helemaal kapot lig te gaan. @bloodymary1 ligt dan 20km verderop volop te bakken en genieten in de zon. Prima toch, maar wat moet ik daar verder mee als ik hier post :P

Ik kan alleen spreken voor mijn gevoel en waarneming in mijn regio. En uiteraard wat de cijfers zeggen. Die cijfers haal ik vaak aan. Dat iemand dat niet zint of een ander gevoel had dan cijfers laten zien, dat kan. Als het een week 25+ is, dan ga ik waarschijnlijk ook roepen dat het nog nooit zo warm is geweest. Dat slaat dan ook nergens op, net als het eeuwige gezeur over grijze treurnis hier. Je zou denken dat op sommige plaatsen in het land werkelijk waar nooit de zon schijnt dit jaar.
pi_214123820
Mensen die hier roepen dat het het hele voorjaar al prima weer is sporen niet. Het was gewoon ruk. Vooral doordat het nooit eens langer dan drie dagen droog geweest is of kan zijn. Ik heb prachtige tuinkussens laten maken, die heb ik vorige week voor het eerst vier dagen kunnen laten liggen buiten. De paardenwei was vorige week eindelijk lekker droog, maar vandaag was het gewoon weer modder. Niet zo heftig als de afgelopen negen maanden, maar dat hoort niet na een paar buitjes. En dan gaan ze dadelijk zeker weer roepen over droogte en zo. |:(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')