De laatste week heeft het gemiddelde wel flink opgetrokken. Puur gemiddeld gezien is het allemaal redelijk binnen de marge, -0.4 graden kouder, tikkeltje meer zon en 20% minder neerslag (De Bilt).quote:Op maandag 1 juli 2024 19:59 schreef INViCTuS het volgende:
In de Bilt was juni eigenlijk best wel triest voor een een zomer maand. Wel sneu voor zo'n maand die als 1 van de maanden wordt gezien die het een beetje moet doen in het jaar. Weinig twintigers, niet zoveel zon en nog redelijk wat neerslag.
[ x ]
"Best wel triest", het was maarliefst 0,4 graad minder warm dan gemiddeld. Dat verschil merk je niet eens. Gewoon een normale zomermaand geweest dus.quote:Op maandag 1 juli 2024 19:59 schreef INViCTuS het volgende:
In de Bilt was juni eigenlijk best wel triest voor een een zomer maand. Wel sneu voor zo'n maand die als 1 van de maanden wordt gezien die het een beetje moet doen in het jaar. Weinig twintigers, niet zoveel zon en nog redelijk wat neerslag.
[ x ]
Het is voor juni ook helemaal niet vreemd dat er maar één warme week bij zit trouwens.quote:Op maandag 1 juli 2024 21:32 schreef hooibaal het volgende:
[..]
"Best wel triest", het was maarliefst 0,4 graad minder warm dan gemiddeld. Dat verschil merk je niet eens. Gewoon een normale zomermaand geweest dus.
Ik heb in mei 23 dagen boven de 20 graden gemeten. Hoe is dat karig in godsnaamquote:Op maandag 1 juli 2024 21:50 schreef INViCTuS het volgende:
ongeveer 70/75% van de dagen (geen berekening) waren in de Bilt onder de 20. Ik noem dat nou niet bepaald zomers ofzo. Overdag was de temperatuur gewoon vaak vrij karig.
Mei en de voorgaande maanden waren voornamelijk te warm door milde nachten vanwege de vaak aanwezige bewolking. Mei was gewoon zeiknat en bijzonder karig betreft temperatuur overdag.
Niks met verwennerij te maken, maar het is notabene een zomermaand, dus dan mag je toch ook wel verwachten dat het dan zomers wordt. ik ben het vaakst en meest op de Veluwe vanwege werk en daar was het echt wel vaak nat en niet bijster vaak zonnig. Laatste week niet meegerekend.
het werkt wel fijner als het niet zo heet is en de zomer niet zo zijn best doet.
Niet de 'topmaand' waar veel mensen (logischerwijs) naar snakten, maar eigenlijk vrij gewoontjes ja.quote:
Hier 22 dagen 20+ in Mei waarvan 10 dagen 23+ en 7 dagen 25+quote:Op maandag 1 juli 2024 22:07 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik heb in mei 23 dagen boven de 20 graden gemeten. Hoe is dat karig in godsnaam
Mei had overigens meer twintigers en een hogere gemiddelde dagtemperatuur dan juni
Wilde net zeggen ja, vanaf dinsdag mogelijk weer richting tropische waardenquote:Op maandag 1 juli 2024 22:29 schreef Geschiedkundige het volgende:
Volgende week weer de oven in? Kan het doek weer van het zwembad
Mag het toch niet hopenquote:Op maandag 1 juli 2024 22:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Wilde net zeggen ja, vanaf dinsdag mogelijk weer richting tropische waarden
Zelfs Maastricht en Arcen hadden in mei 1-2 dag(en) 25+ en dan kom jij aan met 7? Jij woont toch omgeving heel zuidelijkquote:Op maandag 1 juli 2024 22:28 schreef lily het volgende:
[..]
Hier 22 dagen 20+ in Mei waarvan 10 dagen 23+ en 7 dagen 25+
Heel karig.
Lijkt er nog niet echt op. Duurt nog een week, maar zie geen oven. 22-25 graden is wel mogelijk. Zomers aangenaamquote:Op maandag 1 juli 2024 22:29 schreef Geschiedkundige het volgende:
Volgende week weer de oven in? Kan het doek weer van het zwembad
Ik heb zes keer 25+ gemeten in mei. Dat zou best kunnen, gezien Arcen: 24,3 - 24,8 - 25,8 - 26,9 - 27,3 - 28,1 als zes hoogste temperaturen had. Zo ongeloofwaardig als jij het steeds neerzet is het echt allemaal niet hoor.quote:Op maandag 1 juli 2024 22:40 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zelfs Maastricht en Arcen hadden in mei 1-2 dag(en) 25+ en dan kom jij aan met 7. Ja, zo kan ik het ook met mijn weerstation. het zal allemaal best, maar geloofwaardig vind ik dat niet. Mijn thermometer geeft dat ook al al snel aan.
[..]
Lijkt er nog niet echt op. Duurt nog een week, maar zie geen oven. 22-25 graden is wel mogelijk. Zomers aangenaam
Echt he. Beetje roepen dat het wekenlang 25+ was.quote:Op maandag 1 juli 2024 22:40 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zelfs Maastricht en Arcen hadden in mei 1-2 dag(en) 25+ en dan kom jij aan met 7? Jij woont toch omgeving heel zuidelijkJa, zo kan ik het ook met mijn weerstation. het zal allemaal best, maar geloofwaardig vind ik dat niet. Mijn thermometer geeft dat ook al al snel aan.
Hupsel en Deelen hebben er 5
[..]
Lijkt er nog niet echt op. Duurt nog een week, maar zie geen oven. 22-25 graden is wel mogelijk. Zomers aangenaam
Dat roept volgens mij niemand? Dat zou namelijk absurd zijn aangezien het niet waar is.quote:Op maandag 1 juli 2024 22:49 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Echt he. Beetje roepen dat het wekenlang 25+ was.
Anyway, als elke dag boven de 25 graden aanvoelt als een langzame pijnlijke dood dan kan ik me voorstellen dat men 'denkt' dat het wekenlang tropisch was
Nouja je meting van 25+ dagen klopt in ieder geval al niet met de data van het knmiquote:Op maandag 1 juli 2024 22:50 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat roept volgens mij niemand? Dat zou namelijk absurd zijn aangezien het niet waar is.
Uhm, kijk eens naar mijn post? Waarom zou ik niet 6 dagen IN de bebouwde kom 25+ kunnen meten, als het KNMI BUITEN de bebouwde kom 24,3 - 24,8 - 25,8 - 26,9 - 27,3 - 28,1 meet? En dat is over heel mei gezien hequote:Op maandag 1 juli 2024 22:52 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nouja je meting van 25+ dagen klopt in ieder geval al niet met de data van het knmi
Dat deed ik dan ook niet in eerste instantie, ik had het voornamelijk over het landelijke weer. Dat @INViCTuS daarna verkeerde cijfers erbij haalt voor mijn/onze regio, daar moet ik natuurlijk tegenin gaanquote:Op maandag 1 juli 2024 22:52 schreef Nattekat het volgende:
Mensen die überhaupt hun lokale weer in de zeer lokale hotspot van Nederland projecteren op de rest
Lees ik gewoon bij weerstatistieken. Goede cijfersquote:Op maandag 1 juli 2024 22:55 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat deed ik dan ook niet in eerste instantie, ik had het voornamelijk over het landelijke weer. Dat @:INViCTuS daarna verkeerde cijfers erbij haalt voor mijn/onze regio, daar moet ik natuurlijk tegenin gaan
https://weerstatistieken.nl/arcen/2024/meiquote:Op maandag 1 juli 2024 22:57 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Lees ik gewoon bij weerstatistieken. Goede cijfers
Sure, kan best, maar je projecteert daarbij ook erg jouw interpretatie van hoe jij het weer ervaren hebt. Dat proberen anderen je ook duidelijk te maken, maar dat dringt niet helemaal door geloof ik.quote:Op maandag 1 juli 2024 22:53 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Uhm, kijk eens naar mijn post? Waarom zou ik niet 6 dagen IN de bebouwde kom 25+ kunnen meten, als het KNMI BUITEN de bebouwde kom 24,3 - 24,8 - 25,8 - 26,9 - 27,3 - 28,1 meet? En dat is over heel mei gezien he
Op een zonnige dag is 0.7 graden verschil tussen buitenaf en in een dorp/stad echt niet zo bijzonder hoor. Laat staan 0.2 graden en de andere vier zijn sowieso no brainers.
Tuurlijk snap ik dat, maar de temperatuurcijfers liegen toch niet. Wat is het voor bullshit om zoiets te ontkennen/verdraaienquote:Op maandag 1 juli 2024 22:59 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Sure, kan best, maar je projecteert daarbij ook erg jouw interpretatie van hoe jij het weer ervaren hebt. Dat proberen anderen je ook duidelijk te maken, maar dat dringt niet helemaal door geloof ik.
Beetje hetzelfde als dat ik ga zeggen terwijl het in NL al een week regen en karig zomerweer is;
'oh het was hier de hele week zonnig en tegen de 30 graden...ik snap echt niet waar jullie in Nederland nou over lopen te miepen'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |