Ja, de mogelijkheden zijn er. Ik heb het zorgcentrum gemaild. Ze kunnen mijn vader mee naar beneden nemen en dan telkens iets langer. Mijn moeder kan zeggen dat hij alleen is en dan komen ze elke 15 minuten even kijken en er is een vrijwilligerscentrale die we in kunnen schakelen.quote:Op donderdag 11 juli 2024 20:17 schreef Doedezemaar het volgende:
Is er daar (in de buurt) geen dagbesteding te regelen voor je vader? Of iemand die hem zo af en toe gezelschap komt houden? Want dit kan zo natuurlijk niet

quote:Op donderdag 11 juli 2024 20:20 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, de mogelijkheden zijn er. Ik heb het zorgcentrum gemaild. Ze kunnen mijn vader mee naar beneden nemen en dan telkens iets langer. Mijn moeder kan zeggen dat hij alleen is en dan komen ze elke 15 minuten even kijken en er is een vrijwilligerscentrale die we in kunnen schakelen.
Maar ze moet die stap wel echt zelf nemen. En ik begrijp haar wel een beetje, want zaterdag zat ik bij mijn vader en was mijn moeder even met mijn man op stap en binnen 5 minuten begint hij haar te roepen in paniek. Dus ik uitleggen dat ze even weg is en toen is hij bij de voordeur gaan zitten om te wachten tot ze terugkwam. Dan moet je sterk in je schoenen staan om gewoon weg te gaan. Maar ja, zij is de enige die dit kan doen.

Dat wil niet zeggen dat je onbeperkt mag drinken, toch?quote:Op donderdag 11 juli 2024 20:24 schreef Fogel het volgende:
Volgende maand weer naar oa Susanne Sundfør
https://pstereo.no/program/
Vrijdag als festivaldeelnemer, zaterdag als vrijwilliger in de wijnbar

Heeft zij iemand die haar daarin kan ondersteunen? Want het is hartverscheurend natuurlijk, maar dit kan niet, ze heeft echt ademruimte nodigquote:Op donderdag 11 juli 2024 20:20 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, de mogelijkheden zijn er. Ik heb het zorgcentrum gemaild. Ze kunnen mijn vader mee naar beneden nemen en dan telkens iets langer. Mijn moeder kan zeggen dat hij alleen is en dan komen ze elke 15 minuten even kijken en er is een vrijwilligerscentrale die we in kunnen schakelen.
Maar ze moet die stap wel echt zelf nemen. En ik begrijp haar wel een beetje, want zaterdag zat ik bij mijn vader en was mijn moeder even met mijn man op stap en binnen 5 minuten begint hij haar te roepen in paniek. Dus ik uitleggen dat ze even weg is en toen is hij bij de voordeur gaan zitten om te wachten tot ze terugkwam. Dan moet je sterk in je schoenen staan om gewoon weg te gaan. Maar ja, zij is de enige die dit kan doen.

Da's de betere volgorde…quote:Op donderdag 11 juli 2024 20:24 schreef Fogel het volgende:
Volgende maand weer naar oa Susanne Sundfør
https://pstereo.no/program/
Vrijdag als festivaldeelnemer, zaterdag als vrijwilliger in de wijnbar

Ja, ik probeer haar richting maatschappelijk werk te krijgen, maar het is lastig allemaal.quote:Op donderdag 11 juli 2024 20:25 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Heeft zij iemand die haar daarin kan ondersteunen? Want het is hartverscheurend natuurlijk, maar dit kan niet, ze heeft echt ademruimte nodig

Nee, nuchter serveren.quote:Op donderdag 11 juli 2024 20:25 schreef Melting het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat je onbeperkt mag drinken, toch?
Vond ik ookquote:

Je hebt nuchter en nuchter natuurlijk.quote:Op donderdag 11 juli 2024 20:26 schreef Fogel het volgende:
[..]
Nee, nuchter serveren.
[..]
Vond ik ook

0,0 promille is de grens daarvoor. Het is Noorwegen tenslotte.quote:Op donderdag 11 juli 2024 20:27 schreef livelink het volgende:
[..]
Je hebt nuchter en nuchter natuurlijk.

Ach ja, dan heb je inderdaad maar 1 soort nuchter.quote:Op donderdag 11 juli 2024 20:29 schreef Fogel het volgende:
[..]
0,0 promille is de grens daarvoor. Het is Noorwegen tenslotte.

Het is nog steeds wel een fijn idee dat je vader zelf met dit verhuisidee kwam en dat het uiteindelijk zo snel kon. De rest komt wel. Zoals een arts ooit tegen ons zei: als u niet goed voor uzelf zorgt kunt u ook niet voor de patiënt zorgen, laat dingen aan de professionals over en neem de ruimte die je dat geeft.quote:Op donderdag 11 juli 2024 20:26 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, ik probeer haar richting maatschappelijk werk te krijgen, maar het is lastig allemaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |