Zodat je tijdens het rijden je mobiel kan gebruiken en via de app de deur kan openen en je niet 10 seconde hoeft te wachtenquote:Op zondag 30 juni 2024 10:24 schreef maily het volgende:
Afstandbediening werkt toch ook gewoon?
Waarom zou je daar een app voor willen?
Oprechte vraag.
Met de afstandsbediening ben ik met die 10 seconden ook binnen hoorquote:Op zondag 30 juni 2024 10:47 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Zodat je tijdens het rijden je mobiel kan gebruiken en via de app de deur kan openen en je niet 10 seconde hoeft te wachten
Ja maar dan kan TS tijdens het rijden de deur al bedienen en is de deur open als hij aankomt, dat scheelt dan 10 seconde wachtenquote:Op zondag 30 juni 2024 10:51 schreef maily het volgende:
[..]
Met de afstandsbediening ben ik met die 10 seconden ook binnen hoor
Kan ik met mijn afstandbediening ook. Oke niet aan het begin van de straat maar wel als ik bij de buren voor de deur sta.quote:Op zondag 30 juni 2024 10:56 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Ja maar dan kan TS tijdens het rijden de deur al bedienen en is de deur open als hij aankomt, dat scheelt dan 10 seconde wachten
Ik zou dan bang zijn dat alle garages in de buurt openschieten behalve de mijnequote:Op zondag 30 juni 2024 11:03 schreef ikweethetookniet het volgende:
https://nl.aliexpress.com(...)arch%7Cquery_from%3A
Dit dus
Ongekeurde chinese rommel op 230 voltquote:Op zondag 30 juni 2024 11:03 schreef ikweethetookniet het volgende:
https://nl.aliexpress.com(...)arch%7Cquery_from%3A
Dit dus
Zie daar de tijdswinst, en zet nou zelf: wat kan er mis gaan tijdens het bedienen van een app terwijl je in een woonwijk rijdt?quote:Op zondag 30 juni 2024 10:58 schreef maily het volgende:
[..]
Kan ik met mijn afstandbediening ook. Oke niet aan het begin van de straat maar wel als ik bij de buren voor de deur sta.
Heb je een typenummer van de geīnstalleerde garagepoort bij de hand ?quote:Op zondag 30 juni 2024 10:18 schreef daniela_007 het volgende:
We hebben garagepoort van novoferm, heel tevreden.
We hebben 2 afstandbedieningen.
2 jaar later vroeg ik aan het bedrijf, dat garagepoort bij ons heeft geinstalleerd, of je de garagepoort met een app kan openen.
Dat kan met een Homematic IP-set. Die kost bij hun 220 euro.
Dat is best veel.
Ik heb opgezocht in Amazone.
Daar staan verschillende en veel goedkopere Homematic IP-set maar ik weet niet welke de juiste is.
En is er geen andere goedkopere alternatieve?
Precies! Jij snapt mijn redenen om een app via smartphone te gebruiken.:-)quote:Op zondag 30 juni 2024 10:56 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Ja maar dan kan TS tijdens het rijden de deur al bedienen en is de deur open als hij aankomt, dat scheelt dan 10 seconde wachten
Wil je hiermee zeggen dat ik nexx app kan gebruiken, met het risico dat de hackers mijn garagepoort kunnen openen?quote:Op zondag 30 juni 2024 11:37 schreef maily het volgende:
hackers openen op afstand deuren smart garages
En alle liften en stoplichten in een straal van 5 kilometer op hol slaanquote:Op zondag 30 juni 2024 11:23 schreef maily het volgende:
[..]
Ik zou dan bang zijn dat alle garages in de buurt openschieten behalve de mijne
Natuurlijk kan dat. Als je garagepoort niet 'smart' is dan moeten ze hem fysiek open krijgen. Maar als jij dat ding 'smart' maakt dan geef je hackers een middel om via het smart gedeelte gewoon je garagepoort te openen. Is er niets kapot gemaakt, geen braaksporen, en lekker makkelijk.quote:Op zondag 30 juni 2024 13:13 schreef daniela_007 het volgende:
[..]
Wil je hiermee zeggen dat ik nexx app kan gebruiken, met het risico dat de hackers mijn garagepoort kunnen openen?
Op de achterkant staat daar lange label met allerlei gegevens, maar ik weet niet wat het typenummer is.quote:Op zondag 30 juni 2024 13:07 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Heb je een typenummer van de geīnstalleerde garagepoort bij de hand ?
quote:Op zondag 30 juni 2024 11:30 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Ongekeurde chinese rommel op 230 volt
quote:Op zondag 30 juni 2024 11:23 schreef maily het volgende:
Ik zou dan bang zijn dat alle garages in de buurt openschieten behalve de mijne
Als je googlet op novoferm - dat nummer vind je er verschillende.quote:Op zondag 30 juni 2024 13:25 schreef daniela_007 het volgende:
[..]
Op de achterkant staat daar lange label met allerlei gegevens, maar ik weet niet wat het typenummer is.
Zou het typenummer 0010-CPR-2019 kunnen zijn?
Waarom zou je dat willen? Oprechte vraag. Nogmaals.quote:Op zondag 30 juni 2024 14:05 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]Daarom is het bereik beperkt net als de andere afstandsbediening en werkt het alleen binnenshuis
en hang je hem dus vlakbij de garagedeur op en verbind je hem met de wifi
Dan op telefoon app openen en tadaa wereldwijd kan je de deur bedienen
Simpel he![]()
Heb het hier al jaren en![]()
Je telefoon heb je altijd bij je, de afstandbediening moet je extra meenemen/bewarenquote:Op zondag 30 juni 2024 14:07 schreef maily het volgende:
[..]
Waarom zou je dat willen? Oprechte vraag. Nogmaals.
Bij ons ligt dat gewoon in de auto op een vaste plek .....quote:Op zondag 30 juni 2024 14:18 schreef D. het volgende:
[..]
Je telefoon heb je altijd bij je, de afstandbediening moet je extra meenemen/bewaren
Hoe veilig is Homematic IP-Set, denk je?quote:Op zondag 30 juni 2024 13:18 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat. Als je garagepoort niet 'smart' is dan moeten ze hem fysiek open krijgen. Maar als jij dat ding 'smart' maakt dan geef je hackers een middel om via het smart gedeelte gewoon je garagepoort te openen. Is er niets kapot gemaakt, geen braaksporen, en lekker makkelijk.
Ik laat dus NOOIT de afstandbediening in de auto liggen.quote:Op zondag 30 juni 2024 14:20 schreef maily het volgende:
[..]
Bij ons ligt dat gewoon in de auto op een vaste plek .....
En één in de keuken voor wie gaat fietsen
Die ligt niet in het zicht.quote:Op zondag 30 juni 2024 14:24 schreef D. het volgende:
[..]
Ik laat dus NOOIT de afstandbediening in de auto liggen.
Leg je er de huissleutel naast? En je adres met een routebeschrijving?
Ja. Stel, ik sta in een parkeergarage geparkeerd. En wat moeten ze dan met mijn afstandbediening?quote:Op zondag 30 juni 2024 14:27 schreef D. het volgende:
[..]
Als ze in je auto inbreken willen ze ook nog wel eens rondkijken
Op bezoek, tijdens jouw afwezigheidquote:Op zondag 30 juni 2024 14:28 schreef maily het volgende:
[..]
Ja. Stel, ik sta in een parkeergarage geparkeerd. En wat moeten ze dan met mijn afstandbediening?
Misschien heb je wel een groene kaart netjes in het handschoenkastjequote:
Groene kaart is digitaal.quote:Op zondag 30 juni 2024 14:31 schreef D. het volgende:
[..]
Misschien heb je wel een groene kaart netjes in het handschoenkastje
Of iets anders met het adres.
Ik heb zelf een auto waar er maar eentje van in NL rijdt, dus met een beetje zoeken weten ze het wel te vinden
Omdat je dan open kan doen ook als je niet thuis bentvoor de pakketjes bijvoorbeeldquote:Op zondag 30 juni 2024 14:07 schreef maily het volgende:
Waarom zou je dat willen? Oprechte vraag. Nogmaals.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |