Dit is alleen een binnen unit? Waar wordt de warme lucht naar afgevoerd dan?quote:Op donderdag 27 juni 2024 11:24 schreef ToT het volgende:
Mij is geadviseerd om gewoon losse airco's te plaatsen; als de buiten-unit kapot gaat, heb je straks helemaal nergens meer verkoeling of verwarming.
Anyway, Gree is een goed merk.
[ afbeelding ]
Dit modelletje hebben zij zelf.
Maar dan moet elke kamer zo'n unit hebben (de condensor in dat verwarmingsgeval)? Keuken, badkamer....quote:Op donderdag 27 juni 2024 12:41 schreef machtpen het volgende:
Mitsubishu Heavy Industrie, die kunnen in de winter ook goedkoop verwarmen.
Naar de buiten unit!quote:Op donderdag 27 juni 2024 12:32 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Dit is alleen een binnen unit? Waar wordt de warme lucht naar afgevoerd dan?
Gree is dezelfde kwaliteit, maar goedkoper.quote:Op donderdag 27 juni 2024 12:41 schreef machtpen het volgende:
Klopt, mijn moeder heeft daar 2 winters lang haar woning meer verwarmd.quote:Op donderdag 27 juni 2024 12:41 schreef machtpen het volgende:
Gas ook afgekoppeld? Normaal halen ze de meter dan ook weg.quote:Op donderdag 27 juni 2024 13:05 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Klopt, mijn moeder heeft daar 2 winters lang haar woning meer verwarmd.
De CV-ketel stond wel standby maar die had maar zo'n 20m3 per maand te verstoken in de winter.
Als bijverwarming is een airco zeker bruikbaar.
M'n moeder was dan wel weer heel zuinig en accepteerde dat het koud werd in de badkamer, bijvoorbeeld.
Dat had niet gehoeven. De thermostaat van de CV-ketel had ik al in de gang opgehangen dus die kon los werken van de airco in de kamer of slaapkamer.
Nu heeft ze een warmtepomp dus gas is foetsie(meter zit er nog wel maar geen kosten)
Nee, gewoon gascontract opgezegd.quote:Op donderdag 27 juni 2024 13:07 schreef ToT het volgende:
[..]
Gas ook afgekoppeld? Normaal halen ze de meter dan ook weg.
Gree is Chinees, Mitsubishi, Daikin en Toshiba is Japans, LG is Koreaans.quote:Op donderdag 27 juni 2024 13:03 schreef ToT het volgende:
[..]
Gree is dezelfde kwaliteit, maar goedkoper.
Dan heb je toch nog wel de vaste aansluitkosten per jaar?quote:Op donderdag 27 juni 2024 13:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee, gewoon gascontract opgezegd.
Heb ik zelf in 2018 ook gedaan.
Meter blijft dan wel zitten maar geen kosten meer.
Vroeg of laat gaat die meter nog wel eens weg maar het zit niet in de weg.
Nee.quote:Op donderdag 27 juni 2024 13:08 schreef ToT het volgende:
[..]
Dan heb je toch nog wel de vaste aansluitkosten per jaar?
Installateurs hebben mij dit merk aangeraden en ik ben er zeer tevreden over. Maar ik snap dat Japanse en Koreaanse merken net ff een wat vertrouwder gevoel geven.quote:Op donderdag 27 juni 2024 13:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Gree is Chinees, Mitsubishi, Daikin en Toshiba is Japans, LG is Koreaans.
Het is net waar je de grens trekt.
Die meter verdwijnt sowieso in de kliko. Bij mij is-ie weggehaald. De monteur vond het kapitaalvernietiging aangezien sommige meters die hij moet afvoeren zelfs nooit gebruikt zijn.quote:Op donderdag 27 juni 2024 13:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee.
Gastcontract is opgezegd, dan eindigt ook je ATO (Aansluit- en Transportovereenkomst) met je netbeheerder en heb je geen kosten.
De netbeheerder vindt dat niet leuk maar dat is hun probleem, als ze de meter terug willen kunnen ze hem op afspraak en met een bak koffie altijd komen ophalen. Het is hun meter, niet de mijne.
Meer informatie op Tweakers (waar ook enkele FOK! prominenten rondhangen): Gas de deur uit doen: Gratis!
Las ergens dat Gree een risico kan zijn, omdat je over 5 a 10 jaar niet hoeft te verwachten dat je dan nog vervangende onderdelen kunt krijgen voor je dan oudere model, indien nodig.quote:Op donderdag 27 juni 2024 13:09 schreef ToT het volgende:
[..]
Installateurs hebben mij dit merk aangeraden en ik ben er zeer tevreden over. Maar ik snap dat Japanse en Koreaanse merken net ff een wat vertrouwder gevoel geven.
Ja dat zat ik me idd wel te bedenken; merken die al vele jaren bestaan, hebben vrijwel zeker over 20 jaar nog wel onderdelen leverbaar.quote:Op donderdag 27 juni 2024 21:46 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Las ergens dat Gree een risico kan zijn, omdat je over 5 a 10 jaar niet hoeft te verwachten dat je dan nog vervangende onderdelen kunt krijgen voor je dan oudere model, indien nodig.
LOL, dat mocht je willen.quote:Op donderdag 27 juni 2024 13:03 schreef ToT het volgende:
[..]
Gree is dezelfde kwaliteit, maar goedkoper.
Begin mei besteld en drie weken later geplaatst.quote:Op donderdag 27 juni 2024 12:35 schreef Mulle het volgende:
Nu bestellen: Over 6 maanden hangt hij aan je muur
Zou het?quote:Op donderdag 27 juni 2024 12:35 schreef Mulle het volgende:
Bij mij hing ie 4 weken laterquote:Op donderdag 27 juni 2024 12:35 schreef Mulle het volgende:
Kost dat?quote:Op vrijdag 28 juni 2024 23:06 schreef Cockwhale het volgende:
Heb al wat bedrijven langs gehad. Mitsubishi of Daikin zijn wel de waarschijnlijke keuze in deze. Gaat wel wat geld kosten, mienjong zeg...
DIT inderdaad. Gewoon niets doen is het devies. Als je ze vraagt dat ding weg te halen, krijg je een gepeperde rekening. Dat wil je echt niet.quote:Op donderdag 27 juni 2024 13:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee.
Gastcontract is opgezegd, dan eindigt ook je ATO (Aansluit- en Transportovereenkomst) met je netbeheerder en heb je geen kosten.
De netbeheerder vindt dat niet leuk maar dat is hun probleem, als ze de meter terug willen kunnen ze hem op afspraak en met een bak koffie altijd komen ophalen. Het is hun meter, niet de mijne.
Meer informatie op Tweakers (waar ook enkele FOK! "prominenten" rondhangen): Gas de deur uit doen: Gratis!
Volgens mij is verwijderen momenteel weer / nog gratis.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 23:40 schreef Ghost_Buster het volgende:
[..]
DIT inderdaad. Gewoon niets doen is het devies. Als je ze vraagt dat ding weg te halen, krijg je een gepeperde rekening. Dat wil je echt niet.
Gewoon wachten, ze komen vanzelf. En dan is het gratis.
Same here, we hebben drie splitunits hangen, werken onafhankelijk van elkaar.quote:Op donderdag 27 juni 2024 11:24 schreef ToT het volgende:
Mij is geadviseerd om gewoon losse airco's te plaatsen; als de buiten-unit kapot gaat, heb je straks helemaal nergens meer verkoeling of verwarming.
Anyway, Gree is een goed merk.
[ afbeelding ]
Dit modelletje hebben zij zelf.
Dan fix je de buitenunit en heb je wel weer overal verkoeling?quote:Op donderdag 27 juni 2024 11:24 schreef ToT het volgende:
Ik heb er hier ook 4 maar ik heb het geluk dat je maar op 1 kamer een stukje leiding ziet, want dat is geen buitenmuur. Dat stukje leiding (naja, het ligt in een kabelgoot dus je ziet een stukje kabelgoot) is denk ik minder dan 30cm.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 14:45 schreef ludovico het volgende:
Ik wil airco in 4 ruimtes, woonkamer/keuken netjes weggewerkt in een kast, slaapkamers boven de deuren.
Nieuwbouw, idealiter al het leidingwerk dus door de muur.
Kan, maar ik spreid de workload liever een beetje.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 14:44 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dan fix je de buitenunit en heb je wel weer overal verkoeling?
Misschien begrijp ik het niet maar dan vervang je toch één buitenunit en ben je klaar?quote:Op zaterdag 29 juni 2024 15:19 schreef ToT het volgende:
[..]
Kan, maar ik spreid de workload liever een beetje.
Okequote:Op zaterdag 29 juni 2024 14:45 schreef ludovico het volgende:
Ik wil airco in 4 ruimtes, woonkamer/keuken netjes weggewerkt in een kast, slaapkamers boven de deuren.
Nieuwbouw, idealiter al het leidingwerk dus door de muur.
Heb jij dan overal de airco tegelijkertijd aan? want dat heb ik nooit. Het koelt zo snel af dat ik niet eerder de airco in een ruimte aan zet dan dat ik (langere tijd) in die ruimte ben. Ik heb bv nu ik in de keuken zit niet de airco aan op de slaapkamers, want daar is niemand. Waarom zou je dat doen?quote:Op zaterdag 29 juni 2024 15:19 schreef ToT het volgende:
[..]
Kan, maar ik spreid de workload liever een beetje.
Soms 2 tegelijk, meestal niet.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 15:24 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Heb jij dan overal de airco tegelijkertijd aan? want dat heb ik nooit. Het koelt zo snel af dat ik niet eerder de airco in een ruimte aan zet dan dat ik (langere tijd) in die ruimte ben. Ik heb bv nu ik in de keuken zit niet de airco aan op de slaapkamers, want daar is niemand. Waarom zou je dat doen?
Ik heb er ook 2, maar 1x1 en 1x3. Maar ik gebruik 'm ook niet om te verwarmen, daar ben ik ook afhankelijk van 1 unit, te weten mijn warmtepomp, en jij waarschijnlijk ook van 1 unit, te weten je gasketel?quote:Op zaterdag 29 juni 2024 15:29 schreef ToT het volgende:
[..]
Soms 2 tegelijk, meestal niet.
Kweenie, ik vind het gewoon geen prettig idee om van 1 zo'n unit afhankelijk te zijn voor het hele huis.
Wij zijn hier van het gas af. De airco in de woonkamer is de hoofdverwarming en verder hebben we diverse infraroodpanelen.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 15:33 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik heb er ook 2, maar 1x1 en 1x3. Maar ik gebruik 'm ook niet om te verwarmen, daar ben ik ook afhankelijk van 1 unit, te weten mijn warmtepomp, en jij waarschijnlijk ook van 1 unit, te weten je gasketel?
Nou, dan ben je voor warm water toch ook afhankelijk van 1 apparaat?quote:Op zaterdag 29 juni 2024 15:34 schreef ToT het volgende:
[..]
Wij zijn hier van het gas af. De airco in de woonkamer is de hoofdverwarming en verder hebben we diverse infraroodpanelen.
Voor warm water hebben we een warmtepompboiler.
Waar haalt de douche zijn warm water vandaan dan?quote:Op zaterdag 29 juni 2024 15:34 schreef ToT het volgende:
[..]
Wij zijn hier van het gas af. De airco in de woonkamer is de hoofdverwarming en verder hebben we diverse infraroodpanelen.
Voor warm water hebben we een warmtepompboiler.
De warmtepompboiler..?quote:Op zaterdag 29 juni 2024 15:57 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Waar haalt de douche zijn warm water vandaan dan?
Voor alles een backup hebben is ook onnodig, maar als je toch de kans krijgt vind ik het wel een prettig idee dat ⅔ van je systeem het nog steeds doet als een van de units ermee nokt.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 15:43 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, dan ben je voor warm water toch ook afhankelijk van 1 apparaat?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |