abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 juni 2024 @ 08:41:55 #1
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214068145
Beste mensen,

Naar aanleiding van een discussie in een andere topic moeten we het maar eens hebben over victim blaming na aanranding en verkrachting.

Wat verstaan we onder victim blaming? Letterlijk betekent het dat je het slachtoffer de schuld geeft. Het lijkt mij dat geen gezond denkend mens dat doet. Het is natuurlijk nooit je eigen schuld als je aangerand of verkracht wordt, dat is altijd de schud van de dader. Maar het lijkt erop dat het begrip victim blaming inmiddels is opgerekt, en dat de constatering dat het slachtoffer een onverstandige keuze of beslissing heeft gemaakt, inmiddels ook als victim blaming wordt beschouwd. De constatering dat het slachtoffer een onverstandige keuze of beslissing heeft gemaakt wordt dan uitgelegd alsof je de verantwoordelijkheid om niet aangerand of verkracht te worden, bij het potentiële slachtoffer legt.

Als een slachtoffer al haar (meestal is het een vrouw) moed heeft verzameld om een dergelijke nare ervaring met haar omgeving te delen, dan heeft het slachtoffer vooral behoefte aan emotionele steun. Dan is het natuurlijk niet het goede moment om haar te vertellen dat ze een onverstandige keuze of beslissing heeft gemaakt. Op dat moment voelt dat natuurlijk als een trap na. Maar waarom zou het helemaal nooit gezegd mogen worden? Het lijkt wel alsof er een enorm taboe op zit.

Door dit enorme taboe is er ook van officiële zijde ook geen enkele voorlichting aan meisjes en vrouwen hoe ze door middel van bijvoorbeeld kleding of gedrag of andere dingen de kans om slachtoffer van aanranding of verkrachting te worden, kunnen reduceren.

Als het gaat om het beschermen van ons bezit, dan vinden we het op een of andere manier wel de normaalste zaak van de wereld dat de politie mensen adviseert hoe ze de kans op inbraak en diefstal kunnen verkleinen, en dan vinden we het op een of andere manier ook de normaalste zaak van de wereld dat we ons gedrag daarop aanpassen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 27 juni 2024 @ 08:42:11 #2
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214068146
Niet mijn OP.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 27 juni 2024 @ 08:43:27 #3
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_214068153
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 08:40 schreef Leandra het volgende:

[..]
Je denkt dat het voor een vrouw opwindend kan zijn als iemand zijn ballen uit zijn broek heeft hangen of met een zichtbare erectie rondloopt?
Ik ben geen vrouw maar ik kan me voorstellen dat het vrouwen kan prikkelen tot meer.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_214068193
quote:
15s.gif Op donderdag 27 juni 2024 08:43 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ik ben geen vrouw maar ik kan me voorstellen dat het vrouwen kan prikkelen tot meer.

Ik ben ook geen vrouw maar ik kan me voorstellen dat vrouwen anders tegen een dergelijke kwestie kijken wanneer het een man betreft die met zijn ballen uit zijn broek loopt. Of om de vergelijking even kloppend te maken, als een man zijn harige reet in een te klein broekje propt zullen ze daar over het algemeen geen bewonderenswaardige blikken mee trekken, eerder afkeurend. Andersom geldt dat toch anders.
pi_214068305
Oh, ik herken het zeker wel dat vrouwen tot in detail de meest gênante (fysieke en seksuele) dingen over hun partner met elkaar delen. Een vervelende gewoonte.

Ik vind het superjammer dat beide kampen in deze discussie niet nader tot elkaar proberen te komen maar er enkel op gebrand zijn de ander te overtuigen van hún gelijk. Ik denk dat het juist erg waardevol kan zijn om inzicht te krijgen in elkaars zienswijze.

Voor de volledigheid: ik heb het dus niet over de inhoud van de discussie maar over de vorm.
  donderdag 27 juni 2024 @ 09:11:11 #6
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_214068352
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2024 09:04 schreef -Spring het volgende:
Ik denk dat het juist erg waardevol kan zijn om inzicht te krijgen in elkaars zienswijze.
Precies dit! Dat je het nooit hebt ervaren wil niet zeggen dat het niet bestaat. Mannen zijn over het algemeen goed om hun dierlijke zelf te verbergen. :')

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_214068369
quote:
Oh, ik herken het zeker wel dat vrouwen tot in detail de meest gênante (fysieke en seksuele) dingen over hun partner met elkaar delen. Een vervelende gewoonte.

Ik vind het superjammer dat beide kampen in deze discussie niet nader tot elkaar proberen te komen maar er enkel op gebrand zijn de ander te overtuigen van hún gelijk. Ik denk dat het juist erg waardevol kan zijn om inzicht te krijgen in elkaars zienswijze.

Voor de volledigheid: ik heb het dus niet over de inhoud van de discussie maar over de vorm.
Ik vind dat je met 'een vervelende gewoonte' het gesprek niet beter maakt. Je doet nu net of dit iets iets wat alle vrouwen doen (behalve jij, want jij vindt het een vervelende gewoonte van andere vrouwen) maar niet toegeven.

Ik heb dat echt nog nooit gedaan. Ik vind dat privé, dat bespreek ik niet met iemand. Het zal sowieso van persoon tot persoon verschillen, dus van een vervelende gewoonte spreken vind ik niet aan de orde.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Admin donderdag 27 juni 2024 @ 09:16:54 #8
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_214068387
quote:
7s.gif Op donderdag 27 juni 2024 07:46 schreef miss_sly het volgende:

Even wachten: vergelijk jij nu een man met de ballen half uit zijn broek of een zichtbare erectie met een vrouw met een kort rokje of een decolleté?
tieten er half uit/ballen er half uit.
harde tepels, harde piemel.
Ik snap dat het beter uitkomt als vrouwen gewoon halfnaakt kunnen rondlopen en zeggen 'ik mag dragen wat ik wil' waar dat voor mannen dan NIET zou gelden, maar dat zou seksistisch zijn imo. Als vrouwen zich mogen dragen hoe ze willen, dan mannen ook. En als mannen niet naar vrouwen mogen kijken omdat dat ongepast is, dan andersom ook.

quote:
Van mij mag een man met een zichtbare erectie rondlopen. Ik vind het niet aantrekkelijk en zal er niet naar kijken. Ik zou het vooral ongemakkelijk vinden voor de man in kwestie, want het lijkt me niet comfortabel en vast ook onprettig.
Een erectie an sich is niet perse onprettig. Net als harde tepels of een natte vagina niet onprettig hoeven zijn.

quote:
In mijn oude woonwijk fietste wel eens een man in een string van roze glitterstof. Verder niets. Moet hij vooral doen, meer dan een verbaasde blik de eerste keer heeft hij van mij niet gehad. En voor 'de kinderen' vind ik het ook niet problematisch, hoewel er wel ouders waren die het een gigantisch probleem vonden.
Dat is erg progressief van je :)
Mij zou het ook geen moer uitmaken, maar ik zou mijn kinderen wel hebben uitgelegd dat het een niet zo sjieke manier is om je te kleden en dat je kunt verwachten dat mensen ernaar zullen kijken.

quote:
7s.gif Op donderdag 27 juni 2024 07:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik ben 55 en ik herken dit beeld wat jij schetst niet in mijn omgeving. Ook nooit zo geweest, ook niet toen ik jong was. Ik zal wel de grote uitzondering zijn, omringd met net zulke uitzonderingen.
Wat gebeurt met vriendinnen onderling is problemen bespreken. Of irritatie ventileren. Maar ik heb echt nog nooit gesproken over zjin lul of wat dan ook.

Ik begrijp gewoon echt niet waarom je nu vrouwen zo vreselijk neer moet zetten en mannen 'nogal mee vindt vallen'. Wat is je doel, wat denk je ermee te bereiken, en wat heeft het met het onderwerp van het topic te maken?
Ik geef louter tegengas. Je ziet zelf niet dat in deze topics mannen zo vreselijk worden neergezet en vrouwen welhaast als heilig worden weggezet? En wat het met het onderwerp van het topic te maken heeft? Net zoveel als het alleen benoemen van mannengedrag in relatie tot ongepast gedrag en het daarmee vrijwel doodzwijgen van vrouwen die hetzelfde gedrag vertonen.

We hebben tegenwoordig overal genderneutrale taal (hoe debiel ik dat ook vind), maar zodra het aankomt op dit soort dingen zijn de vrouwen opeens de slachtoffers en de mannen opeens de daders. Zijn mannen de viespeuken die kijken en vrouwen de onschuld zelve. Zijn mannen degenen die denigrerende taal over vrouwen gebruiken en tonen vrouwen louter respect naar mannen.

Het omgekeerde mag ook gewoon benoemd worden. 99,9% van de mannen doet gewoon normaal. 99,9% van de vrouwen doet gewoon normaal. In deze topics is het echter 'wat kunnen jullie mannen doen?' en 'typisch mannengedrag' en 'waarom denk je als man te mogen bepalen dat'.

Als je niet ziet hoe in deze topics mannen vrijwel overkoepelend als slecht, viezerik, verkrachten etc worden weggezet dan zou je toch eens terug moeten lezen denk ik.

quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2024 08:08 schreef -Spring het volgende:
Onze tuinman, jonge gast met vrouw en kinderen, draagt altijd een zichtbare rode string boven z'n werkbroek. Hij draagt m zo hoog dat ie ruim boven z'n broek uitkomt en heeft kanten randjes.

Ik moet bekennen dat ik er een paar keer een grapje over heb gemaakt, idd met de gedachte 'als je er zo opzichtig mee rondloopt, kun je reacties verwachten.'

Hij gaat ook wel goed op die grapjes hoor.
zou het echter andersom zijn zou hij een viezerik zijn en het risico lopen een aangifte te krijgen of zijn baan/leven kwijt te raken wegens 'grensoverschrijdend gedrag'.

quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 08:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik heb dit ook nog nooit meegemaakt. We praten onderling wel veel over mannen die grensoverschrijdend gedrag vertonen of goedpraten.
ik heb het van mannen ook nog nooit meegemaakt. Maar als ik dit topic lees weten vrouwen precies dat mannen altijd maar respectloos over vrouwen lullen. En alleen al dat 'we praten wel veel over mannen die grensoverschrijdend gedrag vertonen of goedpraten'. Dat gedrag gebeurt dus nogal veel ja? Praat je niet over mannen die je wel leuk vindt of is het praten over hoe slecht mannen zijn meer je ding?

quote:
15s.gif Op donderdag 27 juni 2024 08:33 schreef Stepperoller het volgende:

[..]
Rot op met je eigen omgeving waarin toxische mannelijkheid de norm is voor mannen verheffen tot norm voor mannen in het algemeen. :{

Jouw inkijk in jouw mannenwereld is niet mijn mannenwereld. :{²
'toxische mannelijkheid' :')
ALLES wordt uit de kast gehaald om mannen zich zo kut mogelijk over zichzelf te laten voelen. Hoe minderwaardiger de man zich voelt hoe beter, lijkt het wel.
Ben je behulpzaam dan ben je seksistisch want dan kan de vrouw zelf kennelijk niets.
Probeer je niet te helpen maar iets uit te leggen? mansplainende seksist.
Kijk je toe? grensoverschrijdend.
Help je niet en negeer je het? aso die zich te goed voelt om vrouwen te helpen
Het ergste is nog wel dat het inmiddels zo geïndoctrineerd is dat zelfs MANNEN hier nu al aan meedoen.

Er is wel een leuke korte docu van een feministisch activist die besloot om zich als man te gaan kleden en zich in de mannenwereld te begeven om ons 'te ontmaskeren'. Het resultaat was dat ze geen feminist meer is.

quote:
13s.gif Op donderdag 27 juni 2024 08:34 schreef Stepperoller het volgende:
En ook onzin dat vrouwen daar een inkijkje in moeten zouden nemen. Fix je eigen mentale problemen en dat je niet over gevoelens kan praten omdat dat niet mannelijk is en vervolgens vrouwen daar de dupe van laten worden.
Toon je als man je gevoelens NIET dan ben je een toxische gast die zich blijkbaar te mannelijk voelt (want dat is een ding blijkbaar). Doe je het WEL dan ben je een watje en krijg je 'hier heb je een kopje voor je witte mannentranen'.

quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 08:40 schreef Leandra het volgende:

[..]
Je denkt dat het voor een vrouw opwindend kan zijn als iemand zijn ballen uit zijn broek heeft hangen of met een zichtbare erectie rondloopt?

Damn :')
Het effect is eerder het tegenovergestelde.
projecteer je nou je eigen voorkeur op alle vrouwen?
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Admin donderdag 27 juni 2024 @ 09:19:10 #9
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_214068405
quote:

elkaar overtuigen gaat niet lukken vrees ik. ik probeer dan ook alleen maar een beetje op te komen voor mannen (je weet wel, zoals alle vrouwen op de hele wereld voor elkaar opkomen en wat door iedereen wordt toegejuichd). Hoor helemaal niets positiefs over mannen. Niet van de vrouwen hier, maar zelfs niet van de meeste mannen hier (want als je WEL durft tegen de 'mannen slecht, vrouwen goed' narratief in te gaan ben je NOG slechter als man)
  donderdag 27 juni 2024 @ 09:20:46 #10
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214068421
quote:
15s.gif Op donderdag 27 juni 2024 08:43 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Nee, je verwart duidelijk dat het jou kennelijk prikkelt tot meer dan dat het vrouwen prikkelt tot meer.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Admin donderdag 27 juni 2024 @ 09:21:56 #11
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_214068435
quote:
7s.gif Op donderdag 27 juni 2024 09:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik vind dat je met 'een vervelende gewoonte' het gesprek niet beter maakt. Je doet nu net of dit iets iets wat alle vrouwen doen (behalve jij, want jij vindt het een vervelende gewoonte van andere vrouwen) maar niet toegeven.

Ik heb dat echt nog nooit gedaan. Ik vind dat privé, dat bespreek ik niet met iemand. Het zal sowieso van persoon tot persoon verschillen, dus van een vervelende gewoonte spreken vind ik niet aan de orde.
En je zegt nooit iets negatiefs over mannen? Hebt nooit commentaar op mannen (direct tegen de man of indirect tegen vriendinnen etc)? Gebruikt alleen 'respectvolle' taal?
Ik vind het erg lastig dat te geloven. Niet omdat jij het bent of omdat je vrouw bent, maar omdat mensen dat nu eenmaal doen. En dat is niet iets dat is voorbehouden aan louter mannen onderling in bepaalde settings (doorgaans hebben mannen het meer over sport of auto's dan vrouwen trouwens)
  Moderator donderdag 27 juni 2024 @ 09:23:24 #12
5428 crew  miss_sly
pi_214068445
@Danny je zit echt zo ontzettend fout met je kruistocht tegen vrouwen hier.
Er is al meerdere malen gesproken over hoe mannen ook slachtoffer kunnen worden. Sterker nog, er hebben mannen hun ervaringen gedeeld. De originele OP was gericht op vrouwen, maar er is later meerdere malen erkend dat ook vrouwen dader kunnen zijn en ook mannen slachtoffer.

Als je vergelijkingen gaat maken, dan kun je vrouw die in een onderbroek zonder kruis rondloopt vergelijken met een man die met zijn ballen uit zijn broek rondloopt. Het decolleté van een vrouw kun je vergelijken met de borstkas van een man. En guess what: het is behoorlijk geaccepteerd dat mannen met ontbloot bovenlijf rondlopen op allerlei plekken.

Maar ik ga ermee stoppen. Ik wil er geen mannen vs vrouwending van maken. Ik vind het een heel naar gesprek, al een tijdje. Ik ken gelukkig voornamelijk mannen en vrouwen die zich gedragen, een ander niet aanranden en die op een prettige manier met elkaar omgaan. Ik denk dat ik me maar gewoon gelukkig prijs en het daar verder bij laat.
pi_214068481
quote:
7s.gif Op donderdag 27 juni 2024 09:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet wat ik zeg, noch wat ik bedoel.
  Admin donderdag 27 juni 2024 @ 09:27:10 #14
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_214068484
vrouwen zouden deze eens moeten lezen
https://en.wikipedia.org/wiki/Self-Made_Man_(book)
  Moderator donderdag 27 juni 2024 @ 09:27:25 #15
5428 crew  miss_sly
pi_214068485
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 09:21 schreef Danny het volgende:

[..]
En je zegt nooit iets negatiefs over mannen? Hebt nooit commentaar op mannen (direct tegen de man of indirect tegen vriendinnen etc)? Gebruikt alleen 'respectvolle' taal?
Ik vind het erg lastig dat te geloven. Niet omdat jij het bent of omdat je vrouw bent, maar omdat mensen dat nu eenmaal doen. En dat is niet iets dat is voorbehouden aan louter mannen onderling in bepaalde settings (doorgaans hebben mannen het meer over sport of auto's dan vrouwen trouwens)
Natuurlijk zeg ik wel eens iets negatiefs over iemand. Maar inderdaad, ik probeer dat wel bewust tot een minimum te beperken. Omdat ik het niet aan mij vind om een oordeel over anderen te vellen, tenzij ik er direct echt last van heb. Wat betreft gesprekken met mijn vriendinnen: als mijn man en ik gedoe hebben, dan klop ik wel bij ze aan. En ook dan probeer ik het netjes te houden. Want mijn man en ik maken het weer goed, en ik zou het heel rot vinden als mijn vriendinnen alleen maar nare, negatieve dingen over mijn man gehoord zouden hebben. Dat verdient hij ook niet, want hij is een hele leuke, lieve kerel.

Mannen hebben het meer over sport en auto's. En vrouwen?
  Moderator donderdag 27 juni 2024 @ 09:28:29 #16
5428 crew  miss_sly
pi_214068495
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2024 09:26 schreef -Spring het volgende:

[..]
Dat is helemaal niet wat ik zeg, noch wat ik bedoel.
Met je post doe je het voorkomen alsof vrouwen wel allerlei zaken met vriendinnen bespreken, je noemt het zelfs een vervelende gewoonte. Dan begrijp ik kennelijk niet wat je daarmee bedoelt.
  Moderator donderdag 27 juni 2024 @ 09:29:56 #17
5428 crew  miss_sly
pi_214068509
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 09:19 schreef Danny het volgende:

[..]
elkaar overtuigen gaat niet lukken vrees ik. ik probeer dan ook alleen maar een beetje op te komen voor mannen (je weet wel, zoals alle vrouwen op de hele wereld voor elkaar opkomen en wat door iedereen wordt toegejuichd). Hoor helemaal niets positiefs over mannen. Niet van de vrouwen hier, maar zelfs niet van de meeste mannen hier (want als je WEL durft tegen de 'mannen slecht, vrouwen goed' narratief in te gaan ben je NOG slechter als man)
In dit hele topic wordt heel veel voor het merendeel van de mannen opgekomen. Dat jij dat niet leest, kan niemand verder iets aan doen.
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 09:27 schreef Danny het volgende:
vrouwen zouden deze eens moeten lezen
https://en.wikipedia.org/wiki/Self-Made_Man_(book)
Zoals jij ook artikelen leest die gepost worden?
  Admin donderdag 27 juni 2024 @ 09:30:15 #18
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_214068511
quote:
7s.gif Op donderdag 27 juni 2024 09:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Natuurlijk zeg ik wel eens iets negatiefs over iemand. Maar inderdaad, ik probeer dat wel bewust tot een minimum te beperken. Omdat ik het niet aan mij vind om een oordeel over anderen te vellen, tenzij ik er direct echt last van heb. Wat betreft gesprekken met mijn vriendinnen: als mijn man en ik gedoe hebben, dan klop ik wel bij ze aan. En ook dan probeer ik het netjes te houden. Want mijn man en ik maken het weer goed, en ik zou het heel rot vinden als mijn vriendinnen alleen maar nare, negatieve dingen over mijn man gehoord zouden hebben. Dat verdient hij ook niet, want hij is een hele leuke, lieve kerel.

Mannen hebben het meer over sport en auto's. En vrouwen?
over vrouwen gaat het eigenlijk altijd bij wijze van grap. Beetje gekscherend, plagend. Daar zit vrijwel nooit een gemene bijbedoeling achter.
Als je vanuit het perspectief van een vrouw zou willen weten waar mannen het zoal over hebben kan ik je https://en.wikipedia.org/wiki/Self-Made_Man_(book) aanraden. Dan hoor je het niet van een man. Misschien ben je eerder geneigd dat te geloven dan de woorden van toxische mannen.
  Moderator donderdag 27 juni 2024 @ 09:32:41 #19
5428 crew  miss_sly
pi_214068531
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 09:30 schreef Danny het volgende:

[..]
over vrouwen gaat het eigenlijk altijd bij wijze van grap. Beetje gekscherend, plagend. Daar zit vrijwel nooit een gemene bijbedoeling achter.
Als je vanuit het perspectief van een vrouw zou willen weten waar mannen het zoal over hebben kan ik je https://en.wikipedia.org/wiki/Self-Made_Man_(book) aanraden. Dan hoor je het niet van een man. Misschien ben je eerder geneigd dat te geloven dan de woorden van toxische mannen.
JIJ maakt ervan dat 'mannen' toxisch zijn. Dat doet verder niemand in dit topic. Wel dat er 'toxische mannen' zijn. Zoals er ook 'toxische vrouwen' zijn.

En ik bedoelde niet wat jullie over vrouwen zeggen. Dat zal ook per groep en per gelegenheid verschillen. En ik ben ervan overtuigd dat het meestal geen gemene bijbedoeling heeft. Ik bedoelde: waarover denk jij dat vrouwen dan praten als ze samen zijn? Mannen over auto's en sport, waarover praten vrouwen dan volgens jou?
  Admin donderdag 27 juni 2024 @ 09:33:55 #20
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_214068537
Hier een interview met haar.

helaas heeft ze al een tijd geleden zelfmoord gepleegd.

Ik kan overigens ook The Red Pill aanraden, waarin een feministe zich verdiept in de wereld van toxische mannen die opkomen voor mannenrechten.

Admin donderdag 27 juni 2024 @ 09:39:59 #21
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_214068575
quote:
7s.gif Op donderdag 27 juni 2024 09:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]
JIJ maakt ervan dat 'mannen' toxisch zijn. Dat doet verder niemand in dit topic. Wel dat er 'toxische mannen' zijn. Zoals er ook 'toxische vrouwen' zijn.

En ik bedoelde niet wat jullie over vrouwen zeggen. Dat zal ook per groep en per gelegenheid verschillen. En ik ben ervan overtuigd dat het meestal geen gemene bijbedoeling heeft. Ik bedoelde: waarover denk jij dat vrouwen dan praten als ze samen zijn? Mannen over auto's en sport, waarover praten vrouwen dan volgens jou?
Ik ben daar niet bij en kan alleen uitgaan van wat mijn vrouw en andere vrouwen me daarover vertellen.
Voor het grote meerendeel zijn dat roddels over buren, kennissen, collega's en vrienden die op dat moment niet aanwezig zijn. Tenzij ze kinderen hebben, dan staan die bovenaan en staat roddelen over vrouwen met kinderen die alleen over hun kinderen praten op nummer 2.
Dan zaken als werk, televisie (soaps/reality) etc.
Vrouwen hebben het helemaal niet vaak over mannen, net als mannen het helemaal niet vaak over vrouwen hebben. Maar ALS ze het erover hebben dan verschilt de inhoud qua taalgebruik, grofheid etc niet zoveel. Hoe beter de vrouwen bevriend zijn en hoe langer ze bevriend zijn hoe grover ze zijn. Mannen vertellen doorgaans niets over de privezaken tussen henzelf en hun vrouw. Vrouwen praten daar meer over dan mannen. Mannen hebben het vooral over wat ze zouden willen doen met die of die, en worden vervolgens gekscherend uitgelachen door de andere mannen over hoe slecht die kerel eruit ziet. Vrouwen hebben het daar overigens ook wel over met elkaar, alleen lachen die elkaar niet echt uit.
Naja, dat is mij door meerdere vrouwen in de loop der jaren verteld.
pi_214068607
quote:
7s.gif Op donderdag 27 juni 2024 09:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Met je post doe je het voorkomen alsof vrouwen wel allerlei zaken met vriendinnen bespreken, je noemt het zelfs een vervelende gewoonte. Dan begrijp ik kennelijk niet wat je daarmee bedoelt.
Ik heb het over vrouwen, niet álle vrouwen. Als ik 'alle' vrouwen had bedoeld, had ik dat erbij gezet. :) En van de vrouwen díe het doen, vind ik het een vervelende gewoonte.

In deze discussie lijkt het erop dat we er vooral op gebrand zijn zoveel mogelijk geschilpunten te vinden zonder echt aan elkaar te vrágen wat er bedoeld wordt. We interpreteren en gaan er vanuit dat de ander een slechte intentie heeft. Hiermee wordt het een strijd en daarmee schieten we ons doel voorbij. Vragen stellen om tot de kern van de intentie te komen ipv direct met tegenargumenten te komen, lijkt mij veel constructiever.
  Admin donderdag 27 juni 2024 @ 09:57:43 #23
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_214068673
ik heb besloten dat ik hier niet meer meepost. ik ontvolg nu. liever niet quoten of mentionen dus. tnx.

[ Bericht 5% gewijzigd door Danny op 27-06-2024 10:19:49 ]
  donderdag 27 juni 2024 @ 10:04:43 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214068712
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 09:16 schreef Danny het volgende:

[..]
projecteer je nou je eigen voorkeur op alle vrouwen?
Mijn eigen voorkeur? Ik ben nooit anders dan heteroseksueel geweest, maar ik denk dat je weinig vrouwen vindt die het wel opwindend vinden dat een man met zijn ballen half uit zijn broek of met een zichtbare erectie rondlopen.

Dat je (net als BSB) denkt dat dat voor vrouwen opwindend zou zijn geeft maar aan hoe weinig inzicht er vaak in de denkwereld van de andere sekse is.

Edit: post boven mij nog niet gelezen toen ik mijn post begon te typen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_214068758
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 08:42 schreef Leandra het volgende:
Niet mijn OP.
Tip... zet het bovenaan - in je OP ;)
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')