Ik ben geen vrouw maar ik kan me voorstellen dat het vrouwen kan prikkelen tot meer.quote:Op donderdag 27 juni 2024 08:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je denkt dat het voor een vrouw opwindend kan zijn als iemand zijn ballen uit zijn broek heeft hangen of met een zichtbare erectie rondloopt?
Ik ben ook geen vrouw maar ik kan me voorstellen dat vrouwen anders tegen een dergelijke kwestie kijken wanneer het een man betreft die met zijn ballen uit zijn broek loopt. Of om de vergelijking even kloppend te maken, als een man zijn harige reet in een te klein broekje propt zullen ze daar over het algemeen geen bewonderenswaardige blikken mee trekken, eerder afkeurend. Andersom geldt dat toch anders.quote:Op donderdag 27 juni 2024 08:43 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ben geen vrouw maar ik kan me voorstellen dat het vrouwen kan prikkelen tot meer.²
Precies dit! Dat je het nooit hebt ervaren wil niet zeggen dat het niet bestaat. Mannen zijn over het algemeen goed om hun dierlijke zelf te verbergen.quote:Op donderdag 27 juni 2024 09:04 schreef -Spring het volgende:
Ik denk dat het juist erg waardevol kan zijn om inzicht te krijgen in elkaars zienswijze.
Ik vind dat je met 'een vervelende gewoonte' het gesprek niet beter maakt. Je doet nu net of dit iets iets wat alle vrouwen doen (behalve jij, want jij vindt het een vervelende gewoonte van andere vrouwen) maar niet toegeven.quote:Op donderdag 27 juni 2024 09:04 schreef -Spring het volgende:
Oh, ik herken het zeker wel dat vrouwen tot in detail de meest gênante (fysieke en seksuele) dingen over hun partner met elkaar delen. Een vervelende gewoonte.
Ik vind het superjammer dat beide kampen in deze discussie niet nader tot elkaar proberen te komen maar er enkel op gebrand zijn de ander te overtuigen van hún gelijk. Ik denk dat het juist erg waardevol kan zijn om inzicht te krijgen in elkaars zienswijze.
Voor de volledigheid: ik heb het dus niet over de inhoud van de discussie maar over de vorm.
tieten er half uit/ballen er half uit.quote:Op donderdag 27 juni 2024 07:46 schreef miss_sly het volgende:
Even wachten: vergelijk jij nu een man met de ballen half uit zijn broek of een zichtbare erectie met een vrouw met een kort rokje of een decolleté?
Een erectie an sich is niet perse onprettig. Net als harde tepels of een natte vagina niet onprettig hoeven zijn.quote:Van mij mag een man met een zichtbare erectie rondlopen. Ik vind het niet aantrekkelijk en zal er niet naar kijken. Ik zou het vooral ongemakkelijk vinden voor de man in kwestie, want het lijkt me niet comfortabel en vast ook onprettig.
Dat is erg progressief van jequote:In mijn oude woonwijk fietste wel eens een man in een string van roze glitterstof. Verder niets. Moet hij vooral doen, meer dan een verbaasde blik de eerste keer heeft hij van mij niet gehad. En voor 'de kinderen' vind ik het ook niet problematisch, hoewel er wel ouders waren die het een gigantisch probleem vonden.
Ik geef louter tegengas. Je ziet zelf niet dat in deze topics mannen zo vreselijk worden neergezet en vrouwen welhaast als heilig worden weggezet? En wat het met het onderwerp van het topic te maken heeft? Net zoveel als het alleen benoemen van mannengedrag in relatie tot ongepast gedrag en het daarmee vrijwel doodzwijgen van vrouwen die hetzelfde gedrag vertonen.quote:Op donderdag 27 juni 2024 07:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben 55 en ik herken dit beeld wat jij schetst niet in mijn omgeving. Ook nooit zo geweest, ook niet toen ik jong was. Ik zal wel de grote uitzondering zijn, omringd met net zulke uitzonderingen.
Wat gebeurt met vriendinnen onderling is problemen bespreken. Of irritatie ventileren. Maar ik heb echt nog nooit gesproken over zjin lul of wat dan ook.
Ik begrijp gewoon echt niet waarom je nu vrouwen zo vreselijk neer moet zetten en mannen 'nogal mee vindt vallen'. Wat is je doel, wat denk je ermee te bereiken, en wat heeft het met het onderwerp van het topic te maken?
zou het echter andersom zijn zou hij een viezerik zijn en het risico lopen een aangifte te krijgen of zijn baan/leven kwijt te raken wegens 'grensoverschrijdend gedrag'.quote:Op donderdag 27 juni 2024 08:08 schreef -Spring het volgende:
Onze tuinman, jonge gast met vrouw en kinderen, draagt altijd een zichtbare rode string boven z'n werkbroek. Hij draagt m zo hoog dat ie ruim boven z'n broek uitkomt en heeft kanten randjes.
Ik moet bekennen dat ik er een paar keer een grapje over heb gemaakt, idd met de gedachte 'als je er zo opzichtig mee rondloopt, kun je reacties verwachten.'
Hij gaat ook wel goed op die grapjes hoor.
ik heb het van mannen ook nog nooit meegemaakt. Maar als ik dit topic lees weten vrouwen precies dat mannen altijd maar respectloos over vrouwen lullen. En alleen al dat 'we praten wel veel over mannen die grensoverschrijdend gedrag vertonen of goedpraten'. Dat gedrag gebeurt dus nogal veel ja? Praat je niet over mannen die je wel leuk vindt of is het praten over hoe slecht mannen zijn meer je ding?quote:Op donderdag 27 juni 2024 08:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb dit ook nog nooit meegemaakt. We praten onderling wel veel over mannen die grensoverschrijdend gedrag vertonen of goedpraten.
'toxische mannelijkheid'quote:Op donderdag 27 juni 2024 08:33 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Rot op met je eigen omgeving waarin toxische mannelijkheid de norm is voor mannen verheffen tot norm voor mannen in het algemeen.![]()
Jouw inkijk in jouw mannenwereld is niet mijn mannenwereld.²
Toon je als man je gevoelens NIET dan ben je een toxische gast die zich blijkbaar te mannelijk voelt (want dat is een ding blijkbaar). Doe je het WEL dan ben je een watje en krijg je 'hier heb je een kopje voor je witte mannentranen'.quote:Op donderdag 27 juni 2024 08:34 schreef Stepperoller het volgende:
En ook onzin dat vrouwen daar een inkijkje in moeten zouden nemen. Fix je eigen mentale problemen en dat je niet over gevoelens kan praten omdat dat niet mannelijk is en vervolgens vrouwen daar de dupe van laten worden.
projecteer je nou je eigen voorkeur op alle vrouwen?quote:Op donderdag 27 juni 2024 08:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je denkt dat het voor een vrouw opwindend kan zijn als iemand zijn ballen uit zijn broek heeft hangen of met een zichtbare erectie rondloopt?
Damn
Het effect is eerder het tegenovergestelde.
elkaar overtuigen gaat niet lukken vrees ik. ik probeer dan ook alleen maar een beetje op te komen voor mannen (je weet wel, zoals alle vrouwen op de hele wereld voor elkaar opkomen en wat door iedereen wordt toegejuichd). Hoor helemaal niets positiefs over mannen. Niet van de vrouwen hier, maar zelfs niet van de meeste mannen hier (want als je WEL durft tegen de 'mannen slecht, vrouwen goed' narratief in te gaan ben je NOG slechter als man)quote:Op donderdag 27 juni 2024 09:04 schreef -Spring het volgende:
Oh, ik herken het zeker wel dat vrouwen tot in detail de meest gênante (fysieke en seksuele) dingen over hun partner met elkaar delen. Een vervelende gewoonte.
Ik vind het superjammer dat beide kampen in deze discussie niet nader tot elkaar proberen te komen maar er enkel op gebrand zijn de ander te overtuigen van hún gelijk. Ik denk dat het juist erg waardevol kan zijn om inzicht te krijgen in elkaars zienswijze.
Voor de volledigheid: ik heb het dus niet over de inhoud van de discussie maar over de vorm.
Nee, je verwart duidelijk dat het jou kennelijk prikkelt tot meer dan dat het vrouwen prikkelt tot meer.quote:Op donderdag 27 juni 2024 08:43 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ben geen vrouw maar ik kan me voorstellen dat het vrouwen kan prikkelen tot meer.²
En je zegt nooit iets negatiefs over mannen? Hebt nooit commentaar op mannen (direct tegen de man of indirect tegen vriendinnen etc)? Gebruikt alleen 'respectvolle' taal?quote:Op donderdag 27 juni 2024 09:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind dat je met 'een vervelende gewoonte' het gesprek niet beter maakt. Je doet nu net of dit iets iets wat alle vrouwen doen (behalve jij, want jij vindt het een vervelende gewoonte van andere vrouwen) maar niet toegeven.
Ik heb dat echt nog nooit gedaan. Ik vind dat privé, dat bespreek ik niet met iemand. Het zal sowieso van persoon tot persoon verschillen, dus van een vervelende gewoonte spreken vind ik niet aan de orde.
Dat is helemaal niet wat ik zeg, noch wat ik bedoel.quote:Op donderdag 27 juni 2024 09:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind dat je met 'een vervelende gewoonte' het gesprek niet beter maakt. Je doet nu net of dit iets iets wat alle vrouwen doen (behalve jij, want jij vindt het een vervelende gewoonte van andere vrouwen) maar niet toegeven.
Ik heb dat echt nog nooit gedaan. Ik vind dat privé, dat bespreek ik niet met iemand. Het zal sowieso van persoon tot persoon verschillen, dus van een vervelende gewoonte spreken vind ik niet aan de orde.
Natuurlijk zeg ik wel eens iets negatiefs over iemand. Maar inderdaad, ik probeer dat wel bewust tot een minimum te beperken. Omdat ik het niet aan mij vind om een oordeel over anderen te vellen, tenzij ik er direct echt last van heb. Wat betreft gesprekken met mijn vriendinnen: als mijn man en ik gedoe hebben, dan klop ik wel bij ze aan. En ook dan probeer ik het netjes te houden. Want mijn man en ik maken het weer goed, en ik zou het heel rot vinden als mijn vriendinnen alleen maar nare, negatieve dingen over mijn man gehoord zouden hebben. Dat verdient hij ook niet, want hij is een hele leuke, lieve kerel.quote:Op donderdag 27 juni 2024 09:21 schreef Danny het volgende:
[..]
En je zegt nooit iets negatiefs over mannen? Hebt nooit commentaar op mannen (direct tegen de man of indirect tegen vriendinnen etc)? Gebruikt alleen 'respectvolle' taal?
Ik vind het erg lastig dat te geloven. Niet omdat jij het bent of omdat je vrouw bent, maar omdat mensen dat nu eenmaal doen. En dat is niet iets dat is voorbehouden aan louter mannen onderling in bepaalde settings (doorgaans hebben mannen het meer over sport of auto's dan vrouwen trouwens)
Met je post doe je het voorkomen alsof vrouwen wel allerlei zaken met vriendinnen bespreken, je noemt het zelfs een vervelende gewoonte. Dan begrijp ik kennelijk niet wat je daarmee bedoelt.quote:Op donderdag 27 juni 2024 09:26 schreef -Spring het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet wat ik zeg, noch wat ik bedoel.
In dit hele topic wordt heel veel voor het merendeel van de mannen opgekomen. Dat jij dat niet leest, kan niemand verder iets aan doen.quote:Op donderdag 27 juni 2024 09:19 schreef Danny het volgende:
[..]
elkaar overtuigen gaat niet lukken vrees ik. ik probeer dan ook alleen maar een beetje op te komen voor mannen (je weet wel, zoals alle vrouwen op de hele wereld voor elkaar opkomen en wat door iedereen wordt toegejuichd). Hoor helemaal niets positiefs over mannen. Niet van de vrouwen hier, maar zelfs niet van de meeste mannen hier (want als je WEL durft tegen de 'mannen slecht, vrouwen goed' narratief in te gaan ben je NOG slechter als man)
Zoals jij ook artikelen leest die gepost worden?quote:Op donderdag 27 juni 2024 09:27 schreef Danny het volgende:
vrouwen zouden deze eens moeten lezen
https://en.wikipedia.org/wiki/Self-Made_Man_(book)
over vrouwen gaat het eigenlijk altijd bij wijze van grap. Beetje gekscherend, plagend. Daar zit vrijwel nooit een gemene bijbedoeling achter.quote:Op donderdag 27 juni 2024 09:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Natuurlijk zeg ik wel eens iets negatiefs over iemand. Maar inderdaad, ik probeer dat wel bewust tot een minimum te beperken. Omdat ik het niet aan mij vind om een oordeel over anderen te vellen, tenzij ik er direct echt last van heb. Wat betreft gesprekken met mijn vriendinnen: als mijn man en ik gedoe hebben, dan klop ik wel bij ze aan. En ook dan probeer ik het netjes te houden. Want mijn man en ik maken het weer goed, en ik zou het heel rot vinden als mijn vriendinnen alleen maar nare, negatieve dingen over mijn man gehoord zouden hebben. Dat verdient hij ook niet, want hij is een hele leuke, lieve kerel.
Mannen hebben het meer over sport en auto's. En vrouwen?
JIJ maakt ervan dat 'mannen' toxisch zijn. Dat doet verder niemand in dit topic. Wel dat er 'toxische mannen' zijn. Zoals er ook 'toxische vrouwen' zijn.quote:Op donderdag 27 juni 2024 09:30 schreef Danny het volgende:
[..]
over vrouwen gaat het eigenlijk altijd bij wijze van grap. Beetje gekscherend, plagend. Daar zit vrijwel nooit een gemene bijbedoeling achter.
Als je vanuit het perspectief van een vrouw zou willen weten waar mannen het zoal over hebben kan ik je https://en.wikipedia.org/wiki/Self-Made_Man_(book) aanraden. Dan hoor je het niet van een man. Misschien ben je eerder geneigd dat te geloven dan de woorden van toxische mannen.
Ik ben daar niet bij en kan alleen uitgaan van wat mijn vrouw en andere vrouwen me daarover vertellen.quote:Op donderdag 27 juni 2024 09:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
JIJ maakt ervan dat 'mannen' toxisch zijn. Dat doet verder niemand in dit topic. Wel dat er 'toxische mannen' zijn. Zoals er ook 'toxische vrouwen' zijn.
En ik bedoelde niet wat jullie over vrouwen zeggen. Dat zal ook per groep en per gelegenheid verschillen. En ik ben ervan overtuigd dat het meestal geen gemene bijbedoeling heeft. Ik bedoelde: waarover denk jij dat vrouwen dan praten als ze samen zijn? Mannen over auto's en sport, waarover praten vrouwen dan volgens jou?
Ik heb het over vrouwen, niet álle vrouwen. Als ik 'alle' vrouwen had bedoeld, had ik dat erbij gezet.quote:Op donderdag 27 juni 2024 09:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Met je post doe je het voorkomen alsof vrouwen wel allerlei zaken met vriendinnen bespreken, je noemt het zelfs een vervelende gewoonte. Dan begrijp ik kennelijk niet wat je daarmee bedoelt.
Mijn eigen voorkeur? Ik ben nooit anders dan heteroseksueel geweest, maar ik denk dat je weinig vrouwen vindt die het wel opwindend vinden dat een man met zijn ballen half uit zijn broek of met een zichtbare erectie rondlopen.quote:Op donderdag 27 juni 2024 09:16 schreef Danny het volgende:
[..]
projecteer je nou je eigen voorkeur op alle vrouwen?
Tip... zet het bovenaan - in je OPquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |