https://www.coa.nl/nl/werkenquote:ALPHEN AAN DEN RIJN - De Arbeidsinspectie heeft vrijdag bij een controle bij een post- en pakketbedrijf in Alphen aan den Rijn vier asielzoekers uit Syrië aangetroffen die niet mochten werken.
De controle vond plaats na meerdere meldingen dat in het depot van het bedrijf asielzoekers illegaal werkten
quote:Demissionair staatssecretaris Eric van der Burg (Asiel) handelde onjuist toen hij een asielverzoek van een Algerijn afwees, omdat die niet op gesprek was verschenen om de reden voor de aanvraag toe te lichten. Tot dat oordeel komt de Raad van State.
In Nederland zijn er - afhankelijk van het land van herkomst - verschillende asielprocedures. Een van die werkwijzen is de zogenoemde Algemene Asielprocedure. Deze procedure bestaat uit twee gesprekken met een medewerker van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND).
Het eerste gesprek gaat over de aanmelding en 48 weken later legt de vreemdeling in het tweede gesprek uit waarom die een asielaanvraag indient. Het komt regelmatig voor dat asielzoekers niet verschijnen bij dit tweede gesprek, dat vervolgens opnieuw moet worden ingepland. Dat vond Van der Burg zonde van de tijd van de medewerker die het gesprek moest voeren en de tolk, schrijft persbureau ANP.
Daarom begon hij in 2022 in het asielzoekerscentrum in Budel met een proef waarin de asielaanvraag meteen wordt afgewezen als mensen niet bij dat tweede gesprek verschijnen. Maar hier is geen wettelijke basis voor, oordeelt de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State. Vorig jaar kwam de rechtbank in Amsterdam ook al tot die conclusie.
Als je niet op komt dagen bij je solicitatie gesprek heb je ook geen kans meer op de baan.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
https://www.nu.nl/asielcr(...)sprek-overslaat.html
[..]
Waarom moet er een wettelijke basis zijn, waarom heeft de rechtbank hier iets over te zeggen?quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
https://www.nu.nl/asielcr(...)sprek-overslaat.html
[..]
Goeie vraag.quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:12 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Als je niet op komt dagen bij je solicitatie gesprek heb je ook geen kans meer op de baan.
Tenzijn je ruim van te voren aan geeft.
Waarom zou dat voor een asiel procedure anders zijn?
Hij word afgewezen, de rechter oordeelt daarover en bevestigd dat wat voor alle toekomstige gevallen de regels vastlegd, hoe maken we wie iets makkelijk? Leg eens uit?quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Goeie vraag.
We maken het ze wel erg makkelijk zo.
Eens met Van der Burg, in dit geval. Lijkt me heel normaal eigenlijk dat er een soort van consequentie is als je niet bij een afspraak komt opdagen.quote:Dat vond Van der Burg zonde van de tijd van de medewerker die het gesprek moest voeren en de tolk, schrijft persbureau ANP.
Alles wordt met de mantel der liefde bedekt, want we willen Wilders toch niet in de kaart spelen?quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:24 schreef Tekaschi het volgende:
Loop elke dag langs het AZC hier met de hond, en je ziet elke week wel een nieuwe bulk "asielzoekers", natuurlijk allemaal mannen, jonge leeftijd, en uit Afrika of het Midden-Oosten. Maar deze week voor het eerst een "Surinamer" hier gezien, die zat buiten op het bankje voor het AZC te bellen, praatte Surinaams-Nederlands "je krijgt dat geld echt wel" hoorde ik hem zeggen.
En dan lees je dit:
Tweede Kamer voor verblijfsvergunning ongedocumenteerde Surinamers
We zijn een lui lekker land, ongelooflijk gewoon hoe we hier alles maar gratis blijven weggeven, en iedereen met de juiste kleur/ideologie kan zich aanmelden, kom maar binnen wij werken wel tot ons 70e.
Eergisteren tevens zeker 10 politiewagens bij het AZC, niks in het nieuws, niks op P2000, helemaal niks. En over een maand weer een artikel in de krant dat er geen incidenten zijn bij het AZC.
Begint me met de dag meer te irriteren.
En maar verbaasd zijn dat het mensen toch opvalt en dat de PVV zoveel groeide.quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:28 schreef ToT het volgende:
[..]
Alles wordt met de mantel der liefde bedekt, want we willen Wilders toch niet in de kaart spelen?
Het is niet normaal als je het ziet.quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:28 schreef ToT het volgende:
[..]
Alles wordt met de mantel der liefde bedekt, want we willen Wilders toch niet in de kaart spelen?
Hier is dat ook qua politie.quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:24 schreef Tekaschi het volgende:
Loop elke dag langs het AZC hier met de hond, en je ziet elke week wel een nieuwe bulk "asielzoekers", natuurlijk allemaal mannen, jonge leeftijd, en uit Afrika of het Midden-Oosten. Maar deze week voor het eerst een "Surinamer" hier gezien, die zat buiten op het bankje voor het AZC te bellen, praatte Surinaams-Nederlands "je krijgt dat geld echt wel" hoorde ik hem zeggen.
En dan lees je dit:
We zijn een lui lekker land, ongelooflijk gewoon hoe we hier alles maar gratis blijven weggeven, en iedereen met de juiste kleur/ideologie kan zich aanmelden, kom maar binnen wij werken wel tot ons 70e.
Eergisteren tevens zeker 10 politiewagens bij het AZC, niks in het nieuws, niks op P2000, helemaal niks. En over een maand weer een artikel in de krant dat er geen incidenten zijn bij het AZC.
Was hier het eerste half jaar al.quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:38 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Hier is dat ook qua politie.
Er is ook geen "vechtpartij op het AZC" geweest maar bij een huis aan de Amstelstraat volgens de pers. Nou heeft de Amstelstraat hier maar 1 huis. En dat is dat AZC. Schandalig hoe ze alles in de doofpot stoppen.
Gelukkig is de kiezer niet meer zo achterlijk behalve die naïeve <nope>linkse types.
De vrouwen die er wel zijn. Zijn allemaal zwanger, althans hier op het azc. Kinderen geeft weer allerlei privileges natuurlijk. Echt genant allemaal.quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:24 schreef Tekaschi het volgende:
En dan lees je dit:
Zeer zelden hier, echt zeer zelden. Ik gok ongeveer 1% van de asielzoekers die hier geplaatst worden in het AZC zijn vrouwen. Of ze moeten al de hele dag binnen blijven zitten, kan natuurlijk ook. De mannen hangen de hele dag buiten, of zitten bij het zwembad, waar ze lekker gratis mogen zwemmen/jonge hertjes kijken, of aan het voetballen bij het voetbalveld achter het AZC of ze doen mee met de fitnessinstructrice die hier 3x/4x per week een sportsessie komt geven. Vrouwen zitten zeer soms op het bankje buiten, maar toegeven ik heb er al maanden geen meer gezien hier.quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:55 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
De vrouwen die er wel zijn. Zijn allemaal zwanger, althans hier op het azc. Kinderen geeft weer allerlei privileges natuurlijk. Echt genant allemaal.
Ik denk dat we het debat, wat zo hard nodig is, ook niet vooruit helpen door de wat meer pro immigratie mensen weg te zetten als <nope>links.quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:38 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Hier is dat ook qua politie.
Er is ook geen "vechtpartij op het AZC" geweest maar bij een huis aan de Amstelstraat volgens de pers. Nou heeft de Amstelstraat hier maar 1 huis. En dat is dat AZC. Schandalig hoe ze alles in de doofpot stoppen.
Gelukkig is de kiezer niet meer zo achterlijk behalve die naïeve <nope>linkse types.
Als je wel eens op X zit en je ziet dan zo'n links persoon iets doms typen dan komen er honderden goed onderbouwde reacties, honderden tegenargumenten, maar tussen die honderden reacties staan er één of twee negatieve tokkie reacties vanuit rechtse hoek. Dat is alles wat ze nodig hebben, alles om iedereen over één kam te scheren, die lichten ze eruit, dat is het hokje waar ze dan heel rechts in plaatsen en daar gaat dan alle aandacht naartoe, want die ene persoon vertegenwoordigd dan opeens de gehele mening van rechts, en die honderden die hun reactie onderbouwen, hun angsten/ervaringen delen worden genegeerd. Linkse politici hebben daar zelfs een flink handje aan op de socials, waar mensen die een nette discussie willen 0 reactie krijgen.quote:Op woensdag 26 juni 2024 14:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Oh eens hoor, maar goeie voorbeeld geven en zo, kunnen ze ook niet aankomen met: ‘ja, maar persoonlijke aanvallen/generalisaties e.d. komen van alle kanten hoor’
Ik moet altijd denken aan uitzending van weet niet wat voor NPO praatprogramma maar het was lang geleden.quote:Op woensdag 26 juni 2024 14:16 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Als je wel eens op X zit en je ziet dan zo'n links persoon iets doms typen dan komen er honderden goed onderbouwde reacties, honderden tegenargumenten, maar tussen die honderden reacties staan er één of twee negatieve tokkie reacties vanuit rechtse hoek. Dat is alles wat ze nodig hebben, alles om iedereen over één kam te scheren, die lichten ze eruit, dat is het hokje waar ze dan heel rechts in plaatsen en daar gaat dan alle aandacht naartoe, want die ene persoon vertegenwoordigd dan opeens de gehele mening van rechts, en die honderden die hun reactie onderbouwen, hun angsten/ervaringen delen worden genegeerd. Linkse politici hebben daar zelfs een flink handje aan op de socials, waar mensen die een nette discussie willen 0 reactie krijgen.
Links gaat never nooit niet toegeven, die zien liever Europa in elkaar storten dan dat ze ooit toegeven dat die verschrikkelijke rechtse mensen, met wie ze al hun leven leven niks te maken willen hebben, wie ze al jaren negeren in hun buurten terwijl zij lekker in hun elitaire dure koopwoning buurten wonen vol gelijkgestemden ver weg van de problematiek, van wie ze al jaren horen in de media en van hun politieke leiders dat het dom onopgeleid volk is wat racistisch is geboren en bang is voor een ander kleurtje, misschien wel eens een punt hebben of gelijk.
Het is niet voor niets dat ze al jaren massaal de oud/zwaar gematigde islamitische klokkenluiders negeren die ook waarschuwen voor de islam, die waarschuwen voor de massale groeiende ellende in de zwakkere wijken, die mensen kunnen ze niet wegzetten als racist, dus worden ze maar genegeerd. Die Lale Gul is geen uniek geval, zelfs die krijgt commentaar en door krijtwitte linksstemmers weggezet als racist en/of onwetend over de islam, Ayaan Hirsi Ali was er nog zo één.
Dit ja, maar dat gaat op voor heel Europa. Mensen worden in de armen gedrukt van zulke partijen, ook ik stem liever op een gevestigde fatsoenlijke partij die de asiel/islam problematiek benoemt en aanpakt, maar die zijn er niet. Er rust een taboe op, en als je er tussenin woont, of gewoond hebt dan weet je gewoon 100% zeker dat de media en links het helemaal fout heeft. Als je alleen al ziet hoe ze oordelen over rechtse mensen, over mensen zoals ons, ik geloof wel dat er zulke tokkies rondlopen, die een hekel hebben aan alles met een kleurtje, maar die groep is vermoed ik zeer klein want de meesten die ik ken die PVV stemmen zijn doodnormale hardwerkende mensen. Die gewoon veel negatieve ervaringen hebben met mensen uit islamitische of Afrikaanse culturen. Maar ze haten geen homo's, vrouwen, zijn niet tegen abortus, willen wel degelijk mensen helpen, en het boeit niet of je naam Piet of Mohammed is, ze worden beiden omarmt als ze zich gewoon normaal gedragen. Alleen al hoe ze kijken naar de rechtse stemmer en ze afschilderen is de zoveelste bevestiging dat links totaal wereldvreemd is en losgeslagen is van de werkelijkheid, ze kennen hun eigen buren, familie en medelandgenoten nog niet eens, mensen met wie ze dezelfde cultuur en taal delen, maar ze weten je wel precies te vertellen hoe bepaalde volkeren zich gedragen, waarvan de ze cultuur niet kennen, nooit mee in contact komen of dezelfde taal spreken, terwijl die in dezelfde buurten wonen als de rechtste stemmers die ze niet kennen. Hoewel ik gok dat ze zich ook graag laten bespelen door wat wolven in schaapskleren, en die mensen op hun blauwe ogen geloven als ze vertellen dat het toch echt ligt aan die racistische Nederlanders. Overtuig dat volk maar eens van de werkelijkheid als die werkelijkheid een wereld is die zij zich niet kunnen voorstellen en nooit mee in aanraking zullen komen omdat ze de ellende niet over de schutting krijgen gegooid.quote:Op woensdag 26 juni 2024 14:27 schreef Zoddie het volgende:
Als partijen, zowel links als centrum alleen al normaal de discussie aan konden gaan en toegeven dat er problemen zijn met immigratie en met name intergratie dan zou dat al het wind uit de zeilen halen van de PVV.
En dit is precies de reden waarom we het de andere kant op ook gewoon niet moeten doen. Hoe moeilijk het soms misschien niet is. Genoeg argumenten waarom de huidige instroom een probleem is, dan zijn opmerkingen als zuur links niet eens nodig; dan gaat het vervolgens alleen nog maar over het gebruik van dat woord. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, ik irriteer me ook mateloos her en der.quote:Op woensdag 26 juni 2024 14:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het zegt natuurlijk genoeg dat men zulke tactieken nodig heeft in een krampachtige poging het debat te smoren. De enige vraag die blijft staan is waarom deze mensen zelf zo graag willen dat het Westen als een soort van opvanghuis moet dienen voor de rest van de wereld. Zuurlinks vind ik trouwens ook geen goede term, je moet je niet verlagen tot hun niveau.
Dat is zoals zij het debat framen. "We hebben een probleem met asielschooiers uit achterlijke culturen die hierheen komen omdat ze een huis en een uitkering krijgen" wordt gepareerd met het argument dat mensen met een donkere huidskleur ook in Nederland kunnen functioneren. Ja, dat wisten we al, ze blaffen tegen de verkeerde boom omdat de argumenten tegen de racismevrije bezwaren hen ontbreken.quote:Op woensdag 26 juni 2024 14:27 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Ik moet altijd denken aan uitzending van weet niet wat voor NPO praatprogramma maar het was lang geleden.
Femke Halsema zat aan tafel voor Groenlinks en had een discussie met Jeroen Pauw.
Jeroen Pauw kwam daar met de cijfers voor criminaliteit onder allochtonen en aantallen in gevangenissen en waar gaat mevrouw Halsema het over hebben?
Een heel verhaal over ene Fatima, en Fatima zorge altijd goed voor haar bejaarde autochtoonse buurvrouw, deed wel eens de boodschappen en zo voor haar.
Ok heel leuk, heel netjes, maar geen antwoord en Jeroen Pauw bleef proberen een antwoord te krijgen uit Halsema maar die kwam steeds maar weer met mevrouw Fatima.
Dit is nou precies waar ik een hekel aan heb bij links, kop in het zat steken en alles negeren, focusen op dat ene geval wat ze kennen dat goed gaat.
Als partijen, zowel links als centrum alleen al normaal de discussie aan konden gaan en toegeven dat er problemen zijn met immigratie en met name intergratie dan zou dat al het wind uit de zeilen halen van de PVV.
Het zijn allang geen incidenten meer.quote:
Een klein groepje verpest het voor de rest.quote:Op woensdag 26 juni 2024 17:59 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Het zijn allang geen incidenten meer.
Leuk hoe men er ook altijd bij moet vermelden dat het om een 'kleine groep' gaat. Dat is het terugkomende narratief. 'Het zijn er maar een paar', 'paar rotte appels', 'kleine minderheid', 'uitzonderingsgevallen'.quote:
Dit is mensensmokkel. Actief faciliteren en ondersteunen daarvan. Tijd dat dit theatrale jankvolk van ngo's achter slot en grendel verdwijnen hiervoor.quote:Op woensdag 26 juni 2024 13:55 schreef Cilantro het volgende:
[ x ]
Dit is ook zoiets krankzinnigs.
Eigenlijk is dit illegale mensensmokkel maar het wordt gedoogd onder de noemer 'humanitaire reddingsacties'.
quote:Martin Sommer in gesprek met Jan van de Beek over zijn boek 'Migratiemagneet Nederland'.
Ook een "vrij" kleine groep.quote:Op woensdag 26 juni 2024 18:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Leuk hoe men er ook altijd bij moet vermelden dat het om een 'kleine groep' gaat. Dat is het terugkomende narratief. 'Het zijn er maar een paar', 'paar rotte appels', 'kleine minderheid', 'uitzonderingsgevallen'.
Het zou fijn zijn als de media een stopt met zulke vormen van activisme. Pogingen doen om stigmatisering te voorkomen via zulke onnodige kanttekeningen, zijn niet de taak van journalisten.
ngo worden dik betaald voor hun hulpquote:Op woensdag 26 juni 2024 13:55 schreef Cilantro het volgende:
[ x ]
Dit is ook zoiets krankzinnigs.
Eigenlijk is dit illegale mensensmokkel maar het wordt gedoogd onder de noemer 'humanitaire reddingsacties'.
quote:@Superjan goes mainstreamOp FB vandaag: Vereniging Vrienden van het Spiegel blijkt al op de hoogte te zijn van de plannen en zegt dat “een of meer van de bestuursleden aanwezig zijn bij de bijeenkomsten die worden verzorgd door de gemeente @GooiseMeren en het COA”
Echt de hele bestuurskliek in NL is pro-asielzoekers. Hoe heeft dit zover kunnen komen?!quote:Asielzorgen als symptoom van andere problemen
Karen van Oudenhoven
Het kabinet bijt zich vast op asielvermindering, maar angst voor asielzoekers komt vaak voort uit onzekerheid over huizen, zorg, inkomen. Daarvoor is investeren in bestaanszekerheid effectiever dan een asielstop, schrijft SCP-directeur Karen van Oudenhoven.
Waarom niet gewoon beide? En bestaanszekerheid en stoppen met het binnenhalen van tikkende tijdbommen.quote:Op donderdag 13 februari 2025 21:59 schreef Alpha0 het volgende:
Vandaag in het FD
[..]
Echt de hele bestuurskliek in NL is pro-asielzoekers. Hoe heeft dit zover kunnen komen?!
quote:Ik ben bij een lezing van Jan van de beek over de kosten van immigratie. Leek me interessant! Tot mijn verbazing heel veel politie, geen demonstratie te zien, maar die verwacht iedereen wel. Is bij @NieuwRechtsNL café! Ben benieuwd
https://x.com/SamvanRooy1/status/1892648272923090999quote:Ontvangstcomité in Nederland van als antifascisten vermomde fascisten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |