Ze halen nu al S300 en S400's weg uit het verre oosten en het noorden om in en rondom Oekrane te worden neergezet. Ik denk dat er wel wat druk op staat. En ze zullen ook wel iets moeten laten staan om de rest van het land te kunnen verdedigen.quote:Op woensdag 26 juni 2024 22:34 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Hadden de Russen sowieso niet iets van 500 s300 installaties?
Rusland beslaat een flink oppervlak en nu drones in staat zijn tot ver in Rusland binnen te dringen, vallen er waarschijnlijk steeds meer gaten in de luchtverdediging. Probleem lijkt me dat hun luchtafweer nabij het front al snel gedetecteerd en uitgeschakeld wordt is mijn indruk, de beschikbaarheid put dan uiteindelijk toch uit.quote:Op woensdag 26 juni 2024 22:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ze halen nu al S300 en S400's weg uit het verre oosten en het noorden om in en rondom Oekrane te worden neergezet. Ik denk dat er wel wat druk op staat. En ze zullen ook wel iets moeten laten staan om de rest van het land te kunnen verdedigen.
Ze zullen heel veel launchers hebben. Maar de 2 radar installaties, en de commando posten, ik denk niet dat ze er daar 500 van hebben.quote:Op woensdag 26 juni 2024 22:34 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Hadden de Russen sowieso niet iets van 500 s300 installaties?
Als je alleen al kijktnaar de S-400, rusland had iets van 57 batterijen met ieder 8 lanceerders. In totaal 465 lanceerders.quote:Op woensdag 26 juni 2024 22:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ze halen nu al S300 en S400's weg uit het verre oosten en het noorden om in en rondom Oekrane te worden neergezet. Ik denk dat er wel wat druk op staat. En ze zullen ook wel iets moeten laten staan om de rest van het land te kunnen verdedigen.
Niet allemaal. Ze hebben een aantal TELARs voor de S300. Die hebben niet per se een aparte radar nodig.quote:Op woensdag 26 juni 2024 23:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ze zullen heel veel launchers hebben. Maar de 2 radar installaties, en de commando posten, ik denk niet dat ze er daar 500 van hebben.
Maar zijn die gebouwd of bestaan ze vooral op papier?quote:Op woensdag 26 juni 2024 23:06 schreef oheng het volgende:
[..]
Als je alleen al kijktnaar de S-400, rusland had iets van 57 batterijen met ieder 8 lanceerders. In totaal 465 lanceerders.
Daar zijn nu meer dan 17 van vernietigd.
Ik denk niet dat rusland ooit zonder S-400's komt te zitten. Maar, ze alleen onderdrukken kan al genoeg wezen.
Het lijkt me niet dat een F-16 ooit boven vijandelijk gebied zal kunnen vliegen.
Het exacte aantal maakt niet zo heel veel uit. Misschien is slechts 50% inzetbaar.quote:Op woensdag 26 juni 2024 23:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar zijn die gebouwd of bestaan ze vooral op papier?
quote:NASA Satellites Reveal Fire at Russia's Drone Launch Site in Occupied Crimea
Fire near Cape Chauda in occupied Crimea, June 25, 2024. (Source: Radio Svoboda)
According to satellite monitoring data, on June 25, a fire broke out in the area of Cape Chauda in Crimea annexed by Russia, where the military training ground of the Russian army is located and from where Russian troops launch Shahed-136/131 type drones over Ukraine.
Radio Svoboda reported this on Wednesday, June 26, with reference to satellite images published on the NASA fire monitoring website.
Satellite image confirming fire in Cape Chauda area, June 25, 2024. (Source: Radio Svoboda)
The fire occurred approximately on the southeastern shore of the Feodosia Bay. What caused the fire is unknown, there have been no reports of missile or drone attacks on this area of Crimea in recent days.
In the late 1980s, the military training area on the cape was closed, but in 2016, the Russian Federation resumed its work. The Russian Air and Space Forces conducted air shows and training here in 2019.
In the period from November 1, 2022, to May 30, 2023, residents of the occupied peninsula were prohibited from entering the territory of the cape. The Russian mass media reported measures being taken to carry out test works.
Idd. Luve (duimpje van achja) zullen ze altijd genoeg hebben. Daar is heel hun doctrine op bedacht.quote:Op woensdag 26 juni 2024 23:06 schreef oheng het volgende:
[..]
Als je alleen al kijktnaar de S-400, rusland had iets van 57 batterijen met ieder 8 lanceerders. In totaal 465 lanceerders.
Daar zijn nu meer dan 17 van vernietigd.
Ik denk niet dat rusland ooit zonder S-400's komt te zitten. Maar, ze alleen onderdrukken kan al genoeg wezen.
Het lijkt me niet dat een F-16 ooit boven vijandelijk gebied zal kunnen vliegen.
Dat is juist hun probleem. Oekrane draait met hun drones rondjes om die systemen. Dus ze moeten zorgen dat er achter de eerste verdedigingslinie nog een tweede is om drones/vliegtuigen die daar weten te komen alsnog te stoppen. Dus Rusland kan het risico niet nemen veel te verliezen, want ontstaat er dan n gat dan ligt het hele luchtruim open. Dat zien andere landen ook wel.quote:Op donderdag 27 juni 2024 08:13 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Idd. Luve (duimpje van achja) zullen ze altijd genoeg hebben. Daar is heel hun doctrine op bedacht.
of uit papier.quote:Op woensdag 26 juni 2024 23:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar zijn die gebouwd of bestaan ze vooral op papier?
Pas bij luverd geeft ie een duimquote:Op donderdag 27 juni 2024 08:13 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Idd. Luve (duimpje van achja) zullen ze altijd genoeg hebben. Daar is heel hun doctrine op bedacht.
Ik gebruik alleen videogame jargon, dus is het: AA. Anti-Air.quote:Op donderdag 27 juni 2024 10:48 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Pas bij luverd geeft ie een duim
Maar westelijke landen zijn de oorlogshitsers.quote:Op donderdag 27 juni 2024 11:54 schreef oheng het volgende:
Hamas komt ook weer op bezoek in rusland.
Lekkere vrienden: Iran, Taliban, Noord Korea, Hamas...
Lijkt wel een Axis of Evil.quote:Op donderdag 27 juni 2024 11:54 schreef oheng het volgende:
Hamas komt ook weer op bezoek in rusland.
Lekkere vrienden: Iran, Taliban, Noord Korea, Hamas...
Beetje de burgers van die heilstaten verleiden met hun verderfelijke vrijheden.quote:Op donderdag 27 juni 2024 12:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Maar westelijke landen zijn de oorlogshitsers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |