En die zette je, zo je wilde, gelijk met het nieuwsbulletin-verzorgd-door-het-ANP op de radio, of met 002.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 13:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Niet meer in 1976, hoor. Ja, waar jij woont misschien, maar in de beschaafde wereld hadden mensen gewoon klokken in huis.
Ik bedoel dat Bassie & Adriaan daarmee een gevoel van daarvoor probeerde te creeeren. Net Liedjes Uit GrootmoedersTijd en Alle Sinterklaasliedjes.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 13:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Niet meer in 1976, hoor. Ja, waar jij woont misschien, maar in de beschaafde wereld hadden mensen gewoon klokken in huis.
Het is me al een paar keer opgevallen, nu zeg ik er wat van. Waarom deel je de hele tijd zonder ook maar enige aanleiding of toelichting filmpjes? Niemand heeft het hierover. Iedereen kan googelen. Ik probeer de discussie te volgen die al loopt, kom jij weer met een offtopic filmpje. Hou es op.quote:
Dat hele boek zit vol met aanvallen tegen mensen die zich niet meer kunnen verdedigen want dood of geen contact of Aad die weet dat de tegenpartij te trots is om zich tegen dit soort onzin te verdedigen.quote:Op zaterdag 29 juni 2024 18:40 schreef Ceviche het volgende:
Ik las een stuk in Adriaans boek over Jaap Stobbe en ik schrok daar wel een beetje van hoe hard het was. Ik weet niet meer precies hoe het er stond maar er was een hele alinea over wat een nare man het was, wat naar mijn idee nooit het boek zou hebben gehaald als er een onafhankelijke redacteur naar het boek had gekeken.
Het kan natuurlijk dat je iemand echt niet aardig vindt maar eigenlijk regelrechte beledigingen zo in een boek stoppen is niet zo netjes.
Dat strakke blauwe pak zal hen hebben opgewonden…quote:Op woensdag 3 juli 2024 14:10 schreef ArnieAlberts het volgende:
Er staat een editorial in de nieuwe editie van &C (blad van Chantal Janzen) waarin vriendinnen van Chantal en/of Chantal zelf vertellen dat Adriaan hun eerste natte droom was"Van wie werd jij voor het eerst opgewonden?" "Van Adriaan..." "Adriaan? HAHAHA, van Bassie, zeker?" "Uh, ja..."
Ik wist niet wat ik las en dacht, hoezo lezen vrouwen dit![]()
![]()
Op de Wikipedia van de series staat meestal wel hoe het zit met de muziek.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 02:59 schreef ikbengeenslappehap het volgende:
Is er iets van een overzicht welke bronnen de originele muziek etc nog hebben? Het liefst alles zo dicht mogelijk bij het origineel.
Ik heb een stel oude videobanden, de caravanbox met DVD's uit de tijd dat 'ie uitkwam en zou Videoland kunnen nemen. De videobanden zijn leuk maar ik heb geen VHS speler meer, dus die vallen af, ik heb liever iets modernere media. Ik vermoed dat de andere twee te nieuw zijn en dus de nieuwe muziek hebben en ik dus op zoek moet naar iets anders. Kan de DVD's pas dit weekend testen maar vraag het alvast even op voorhand.
Ik zou voor een tientje bij de kringloopwinkel een VHS-speler kopenquote:Op vrijdag 5 juli 2024 02:59 schreef ikbengeenslappehap het volgende:
Is er iets van een overzicht welke bronnen de originele muziek etc nog hebben? Het liefst alles zo dicht mogelijk bij het origineel.
Ik heb een stel oude videobanden, de caravanbox met DVD's uit de tijd dat 'ie uitkwam en zou Videoland kunnen nemen. De videobanden zijn leuk maar ik heb geen VHS speler meer, dus die vallen af, ik heb liever iets modernere media. Ik vermoed dat de andere twee te nieuw zijn en dus de nieuwe muziek hebben en ik dus op zoek moet naar iets anders. Kan de DVD's pas dit weekend testen maar vraag het alvast even op voorhand.
Het is gelukkig al geen of toch minder 'zwarte pieten fetisj' meer. Deze users heeft topics lang gekaapt vol met leuzen en onzinnige filmpjes over B&A met zwarte pieten. Ook de filmpjes die nu worden gepost hebben inderdaad 0 binding met een lopende discussie en geven ook geen aanleiding om over een nieuw onderwerp te beginnen. De gedachtegang erachter is me een raadsel, ik hoop gewoon een troll. Stierlijk irritant was het in elk geval wel.quote:Op woensdag 3 juli 2024 14:00 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Het is me al een paar keer opgevallen, nu zeg ik er wat van. Waarom deel je de hele tijd zonder ook maar enige aanleiding of toelichting filmpjes? Niemand heeft het hierover. Iedereen kan googelen. Ik probeer de discussie te volgen die al loopt, kom jij weer met een offtopic filmpje. Hou es op.
Correct.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 18:02 schreef Japepk het volgende:
[..]
Anyway, on topic; ik zou echt graag de achtervolging op de Emmabrug met Magnetic Fiels eronder zien. Ik neem aan dat dat de originele muziek was in elk geval. Klopt dat?
Mwah, de 1993-1996 hermontages vond ik best wel aardig. Het was geen Slagersbanden-Professor niveau, maar it worked.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 17:52 schreef Writersright het volgende:
Ik vind zelf de Plaaggeest nabewerking met de pianomuziek ook niet storend..ik vind beter passen bij Bassie en Adriaan dan het intense theme Plaaggeest wat er eerst in zat.
Dat boek is toch een grote rant naar zo ongeveer iedereen met wie ze ooit samen hebben gewerkt?quote:Op zaterdag 29 juni 2024 18:40 schreef Ceviche het volgende:
Ik las een stuk in Adriaans boek over Jaap Stobbe en ik schrok daar wel een beetje van hoe hard het was. Ik weet niet meer precies hoe het er stond maar er was een hele alinea over wat een nare man het was, wat naar mijn idee nooit het boek zou hebben gehaald als er een onafhankelijke redacteur naar het boek had gekeken.
Het kan natuurlijk dat je iemand echt niet aardig vindt maar eigenlijk regelrechte beledigingen zo in een boek stoppen is niet zo netjes.
Ja maar over de rest schrijft Aad meer over de situatie, bijvoorbeeld: hij zei dit, ik zei dat, toen is hij woedend weggegaan en dat was het einde van de samenwerking.quote:Op zondag 7 juli 2024 12:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat boek is toch een grote rant naar zo ongeveer iedereen met wie ze ooit samen hebben gewerkt?
Kort samengevat waren het allemaal verwende en vervelende lui, die zonder Aadje niks voor zouden hebben gesteld en er desondanks toch alleen maar op uit waren om hem een poot uit te draaien.
Ik denk dat het deels ook afhangt van welke versie je als eerste ziet. Ik keek de Plaaggeest voor het eerst op dvd in 2001 dus merkte ik minder van de vervangen muziek gezien ik het pianoriedeltje ook vond passen.quote:Op zondag 7 juli 2024 11:36 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Mwah, de 1993-1996 hermontages vond ik best wel aardig. Het was geen Slagersbanden-Professor niveau, maar it worked.
Ik vergat bij Plaaggeest overigens de uitgaves van Videomedia te noemen, al is dat redelijk expres: die banden, met als verschil die eindscène die al op YouTube staat, zou je een debiele prijsverhoging opleveren. Is écht de moeite niet waard.
Wat kenmerkend is voor de mensen in het boek is dat het volgens Aad extreem afschuwelijke mensen zijn.quote:Op zondag 7 juli 2024 13:56 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ja maar over de rest schrijft Aad meer over de situatie, bijvoorbeeld: hij zei dit, ik zei dat, toen is hij woedend weggegaan en dat was het einde van de samenwerking.
Over Douwe wordt het erg persoonlijk, dat het de naarste vent is die ze ooit hebben ontmoet, er stond nog net niet dat het een enorme klootzak was.
Een situatie beschrijven waar de ander er niet goed vanaf komt, dat is één ding, maar naar Douwe wordt het zo persoonlijk dat ik bij mezelf dacht: dit kun je niet maken, om dat zo te doen.
Maar inderdaad hadden/hebben ze met iedereen ruzie, ook volgens het boek, behalve dan misschien met mensen die met hangende pootjes bij ze terugkwamen en smeekten om vergiffenis. En veel lovende woorden over een cameraman/geluidsman, maar ik kreeg de indruk dat deze man gewoonweg is overleden voordat ze ruzie kregen
Zo heb ik het ook wel. Ik dacht vroeger dat er maar drie series waren, omdat alleen de schatkaart, kroon en stad werden uitgezonden op Kindernet. De schatkaart heb ik als kleuter als eerste serie op televisie gezien.quote:Op zondag 7 juli 2024 15:40 schreef Writersright het volgende:
[..]
Ik denk dat het deels ook afhangt van welke versie je als eerste ziet. Ik keek de Plaaggeest voor het eerst op dvd in 2001 dus merkte ik minder van de vervangen muziek gezien ik het pianoriedeltje ook vond passen.
De Schatkaart heb ik als eerst op tv met de originele muziek gezien dus voor mij voelt de nieuwe muziek, hoewel niet per se slecht, wel als gekunsteld. Het haalt me er een beetje uit dan.
Klopt, Bassie werkte 11 jaar na het stoppen van de serie nog samen met Paul (Sinterklaas). Als Paul echt zo lastig was dan vraag je hem niet terug voor een rol die eigenlijk iedereen wel zou kunnen doen.quote:Op zondag 7 juli 2024 15:44 schreef Writersright het volgende:
[..]
Wat kenmerkend is voor de mensen in het boek is dat het volgens Aad extreem afschuwelijke mensen zijn.
Mensen die in andere producties met mensen als Stobbe, van Gorcum en Beier gewerkt hebben, hebben echter niet dat soort verhalen geuit. Deze acteurs hadden en hebben geen reputatie wat betreft "moeilijk" doen of onprofessioneel zijn. Alle beschuldigingen komen vanuit het B&A-kamp.
Ze waren goede vrienden tot de rechtzaak. Meest kinderachtige actie van Aad was dat hij op zijn website interviews had met veel van de acteurs waarin te lezen was hoe gezellig ze het hadden en hoe goed de samenwerking was.quote:Op dinsdag 9 juli 2024 01:50 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Klopt, Bassie werkte 11 jaar na het stoppen van de serie nog samen met Paul (Sinterklaas). Als Paul echt zo lastig was dan vraag je hem niet terug voor een rol die eigenlijk iedereen wel zou kunnen doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |