quote:
“Dit is goed voor het tennis”: gevallen toptalent Eugenie Bouchard legt uit waarom ze in bikini haar tuin onderhoudt
Hoe zou het nog zijn met Eugenie Bouchard? Tien jaar geleden stond ze in de finale van Wimbledon, maar sindsdien viel ze vooral op door haar prestaties naar de court. Afgelopen week was het opnieuw van dat.
In 2014 bereikte Bouchard op 20-jarige leeftijd haar hoogste WTA-ranking. Ze was toen het nummer vijf van de wereld. Niets leek een topcarrière in de weg te staan, maar toch gleed de Canadese ieder jaar wat verder weg op de ranking. In 2019 viel ze uit de top 100, anno 2024 moet ze het stellen met plek 524. Bouchard legde zich verder ook toe op pickleball.
En op haar volgers op Instagram. Bouchard - die in de lappenmand ligt na een opgave begin mei - had naar eigen zeggen al snel door dat ze ook naast het tennis succes kon boeken.
“Tennis is in de eerste plaats een geweldige sport vanwege het sexappeal”, vertelde ze in een interview met YouTuber Valeria Lipovetsky. “We dragen korte rokjes, we dragen topjes. Het is leuk om de tv aan te zetten en ernaar te kijken. Ik kon zo bijvoorbeeld meteen geweldige sponsordeals sluiten en ik ben ook een paar keer gevraagd voor Sports Illustrated. Het verkennen van dat pad stond zeker op mijn lijstje. Het hoort bij wie ik ben, want ik vind het geweldig.”
Bouchard heeft dan ook liefst 2,3 miljoen volgers op Instagram. Dat zijn er meer dan wereldtoppers als Iga Swiatek, Aryna Sabalenka en Coco Gauff. Enkel Naomi Osaka doet beter.
“Waarom zou ik mezelf in een hokje stoppen? Waarom proberen we niet groter of beter te worden, of tennis te overstijgen, of andere dingen te verkennen? Tennis is het enige dat me bezighoudt, maar het kan niet het enige zijn dat ik ooit in mijn leven zal doen. Dus ik vond het heel interessant om in tijdschriften te staan of modedingen te doen en te zien dat ik deze zaken ook heel leuk vond. Het vergroot alleen maar mijn ‘fans base’, mijn publiek, wat mij op zijn beurt helpt betere deals en voorstellen te krijgen. En ik ben daar niet alleen op een persoonlijke manier mee bezig, van: ‘Oké, ik kan hier echt meer geld mee verdienen’. Ik bedoel het ook in algemene zin, van: ‘Oké, we hebben iemand die misschien een fan is die naar de Miami Open komt om te kijken wanneer ik speel. Dat is goed voor tennis in het algemeen, voor vrouwentennis, voor de vrouwensport, dat is goed voor alles.”
En dus vond Bouchard het tijd om eens te laten zien hoe ze haar tuin onderhoudt: in bikini. “Zondagen zijn geweldig voor tuinwerk”, klonk het.
![KUP6Le8.gif]()
(lol)
(vraag me ook af waar die gevallen bladeren in de zomer vanaf komen, maar dit geheel terzijde)