Over de rug van de asielzoekers en dus de belastingbetalers geld binnen harken, zeer verwerpelijk, net zoals Sywertquote:DIDAM - In een onderzoek naar financieel gewin bij de opvang van vluchtelingen, heeft de FIOD een inval gedaan in een woning in Didam. Meerdere peperdure auto's zijn meegenomen en op het pand is een beslag gelegd van bijna 35 miljoen euro.
Het OM en de FIOD doen onderzoek naar fraude, witwassen en corruptie bij de opvang van asielzoekers in hotels. Naast het beslag op tientallen miljoenen euro's zijn er ook dure auto's in beslag genomen, waaronder een Audi, Mercedes, Porsche en een Lamborghini.
Deals gesloten met COA
Uit documenten, in handen van Het Financieele Dagblad, blijkt dat het om minimaal twee personen gaat. Zo is er voor 34,7 miljoen euro beslag gelegd op een woonboerderij van René D. uit Didam en 18,1 miljoen euro op een woning met grasland van Bob van der V.
Het blad onthulde vorig jaar dat een deel van de hotelketen van de familie Van der Valk ruzie had met Van der V., voormalig directeur van het Van der Valk hotel in Duiven. De directieleden, tevens ooms van Bob, beschuldigen hem van fraude. Hij zou flinke marges verdienen aan het opvangen van vluchtelingen. Dat kon via een constructie, waarbij een ander bedrijf gekoppeld was. Namelijk de organisatie van René D.
De inwoner van Didam zou via zijn bedrijf LCHD deals sluiten met het COA. Door middel van grote contracten met flinke marges, zou hij de opvang van vluchtelingen regelen. Deze werden dan opgevangen in de hotels. Waar zowel D. als Van der V. veel geld aan overhielden.
De FIOD wil alleen aan Omroep Gelderland kwijt dat ze geen uitspraken doen in een lopend onderzoek.
Mag per dm naar mijquote:Op zaterdag 22 juni 2024 13:41 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Mocht iemand er achternaam van Bob van der V. weten? A.u.b. niet postenivm privacy
Ik denk Toekan.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 13:41 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Mocht iemand er achternaam van Bob van der V. weten? A.u.b. niet postenivm privacy
quote:'Van der Valk-neef beschuldigd van miljoenenfraude bij opvang asielzoekers'
Het borrelt binnen de familie Van der Valk. Neef Bob van der Valk (35) wordt er door zijn ooms van beschuldigd om voor tientallen miljoenen euro's fraude te hebben gepleegd bij het sluiten van contracten met het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA). Het gaat dan onder andere om opvanglocaties als het Van der Valk-hotel in Uden.
Dat meldt het Financieele Dagblad, nadat de familie vrijdag voor de rechter verscheen. Bob van der Valk is de voormalig directeur van het hotel in Duiven en hielp de populaire keten met onderhandelingen en contracten rondom asielopvang. Alleen heeft de neef, volgens zijn familie, de winst en commissies in eigen zak gestoken.
Bob zou ook geld hebben verdiend via de tussenpersoon die de hotelkamers voor het COA zoekt. Hij en zijn zakenpartner rekenden onverklaarbaar hoge marges, zeggen de ooms Van der Valk. Bovendien zou er sprake zijn van belangenverstrengeling. Alleen ontkent Bob zelf alles en zegt hij dat zijn ooms geen enkel bewijs hebben voor de fraude.
Afkopen voor 20 miljoen
De jongste Van der Valk-telg is eerder dit jaar door zijn ooms op non-actief gezet. Hij wil zelf definitief stoppen bij het familiebedrijf. Inhoudelijk kan hij over zijn verdiensten niks zeggen door een geheimhoudingsplicht. En om er vanaf te zijn, wil hij de rechtszaak afkopen tegen een betaling van twintig miljoen euro.
De Van der Valk-ooms hebben inmiddels zelf nieuwe afspraken gemaakt rondom de opvang van asielzoekers, dit keer zonder tussenpersoon. Daardoor zijn de kosten voor het project zo'n 30 procent lager dan toen neef Bob de plannen maakte. Eén van de opvanglocaties is het Van der Valk-hotel in Uden, waar maximaal driehonderd asielzoekers voor een periode van drie jaar worden opgevangen.
Gerommel in Uden
In Uden heeft de asielopvang de wind niet mee. In de gemeente Maashorst ligt het azc in het Van der Valk-hotel nog steeds gevoelig, met kritiek vanuit de gemeenteraad en inwoners. De startdatum van de opvang is al een maand uitgesteld: van 1 oktober tot sowieso niet voor 1 november dit jaar.
https://www.omroepbrabant(...)-opvang-asielzoekers
Moeilijk hoor, hoe zal die man toch heten 🤔quote:Op zaterdag 22 juni 2024 13:40 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Het blad onthulde vorig jaar dat een deel van de hotelketen van de familie Van der Valk ruzie had met Van der V., voormalig directeur van het Van der Valk hotel in Duiven. De directieleden, tevens ooms van Bob, beschuldigen hem van fraude.
Tip: "in Duiven"quote:Op zaterdag 22 juni 2024 13:57 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Moeilijk hoor, hoe zal die man toch heten 🤔
Ik breek mijn brein er al de hele middag over
Duiven, Valken, Toekans.....ik herken een vogelthema Bob van der Vogel zal het wel zijn.quote:
A.u.b. niet speculeren, straks blijkt dat het bijvoorbeeld familie is van een bepaalde voetballer die tot 2005 voor Ajax voetbalde, Rafael zou dan niet blij zijn als een mogelijk familielid betrokken is bij deze zwendel, de achternaam blijft gissen, laten we dit vooral zo houdenquote:Op zaterdag 22 juni 2024 14:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Duiven, Valken, Toekans.....ik herken een vogelthema Bob van der Vogel zal het wel zijn.
Vooral de vraag, hoe lang ben je bezig om al die troep van je huisje af te krijgenquote:Op zaterdag 22 juni 2024 14:18 schreef StateOfMind het volgende:
Hoeveel pannenkoeken kun je bakken met voor 18,1 miljoen euro aan beslag
Met een zooi asielzoekers niet langquote:Op zaterdag 22 juni 2024 14:19 schreef Nizno het volgende:
[..]
Vooral de vraag, hoe lang ben je bezig om al die troep van je huisje af te krijgen
Volgende week 30°C.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 14:19 schreef Nizno het volgende:
[..]
Vooral de vraag, hoe lang ben je bezig om al die troep van je huisje af te krijgen
van der Verrijkingquote:Op zaterdag 22 juni 2024 13:41 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Voor dit soort bedragen wel ja.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 14:27 schreef silverhill het volgende:
Alles leuk aan aardig. Maar dit soort gedrag zou gewoon celstraffen op moeten staan.
Het COA is natuurlijk ook lekker lamlendig bezig door gewoon veel te hoge bedragen af te tikken zonder enige vorm van kritisch toezicht.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 14:45 schreef TweedeKlum het volgende:
De zieligheidsindustrie is booming kaerel, daar moeten we van meeprofiteren.
Maar wel een toffen hont.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 15:01 schreef StateOfMind het volgende:
Mijn vorige hond kwam ook uit het asiel.
Maar ik wist niet precies waar dat exact zat, dus dat was ook even zoeken voordat ik het gevonden had.
Dus ik ben ook een asielzoeker geweest 😱
Ik kreeg geen hotel
Het was idd een zwarte labradorquote:Op zaterdag 22 juni 2024 15:08 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Maar wel een toffen hont.
[ afbeelding ]
Die top inderdaad. Die deden er waarschijnlijk net zo hard aan mee inderdaad.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 13:47 schreef Confetti het volgende:
De asielzoekers zou het een worst wezen hoor. De belastingbetaler is het enige slachtoffer.
Wel vraag je je af waarom de top van het COA niet gearresteerd wordt. Die weten hier natuurlijk van.
De asielmaffia begon bij Rutten en wordt aanstonds uitgebreid.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 14:38 schreef Scorpie het volgende:
Iedereen weet dat het COA en de asielstroom het nieuwe business model is. Daarom wil de asielmaffia er alles aan doen om die stroom vol te houden.
Die trainer 😱quote:Op zaterdag 22 juni 2024 15:33 schreef tong80 het volgende:
[..]
De asielmaffia begon bij Rutten en wordt aanstonds uitgebreid.
ja joh wat een invloed die man toch heeft gehadquote:
Ik ging het maar niet corrigeren. Arme Fred.quote:
ik zal de helft maar posten van wat ik denk dat het is: Vluchtelingen en nog ietsquote:Op zaterdag 22 juni 2024 13:41 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Die V. is een dwaalspoor. Hij heet namelijk Slechtvalk.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 13:41 schreef SnodeSnuiter het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |