Dit is een +1 voor mij.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 20:58 schreef Loverboii het volgende:
[..]
Ik vind niet dat ik het recht heb om vrouwen te zeggen hoe ze zich moeten gedragen.
dat was ironisch bedoeldquote:Op dinsdag 25 juni 2024 21:07 schreef Sally het volgende:
[..]
Dit is een +1 voor mij.
Maar.. ehm.. vanmorgen zei je iets anders? Of vat ik dat van vanmorgen verkeerd op?
Bij mannen wel?quote:Op dinsdag 25 juni 2024 20:58 schreef Loverboii het volgende:
[..]
Ik vind niet dat ik het recht heb om vrouwen te zeggen hoe ze zich moeten gedragen.
En toch denk ik dat ze wel gebaat zijn bij goed advies. Het komt uit een goed hart lijkt me. In ieder geval wel in mijn geval.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 20:58 schreef Loverboii het volgende:
[..]
Je moet de zaken niet om gaan draaien. Hier in deze reeks wordt al 3 topics lang door het kliekje vrouwen aan mannen gevraagd een oplossing te verzinnen. Elke opmerking wordt door het zelfde kliekje vrouwen hier keihard onderuit geschoffeld.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 17:58 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ja geef de reageerder op de beschuldigingen maar de schuld.. past prima in het topic he?
Welke beschuldigingen precies?quote:Op dinsdag 25 juni 2024 17:58 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ja geef de reageerder op de beschuldigingen maar de schuld.. past prima in het topic he?
Dat is helemaal niet nodig, want in tegenstelling tot wat jij hier neerzet is het helemaal niet zo moeilijk en hebben verreweg de meeste mannen geen enkel probleem met inschatten wanneer dingen wel of niet kunnen.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 16:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik zou zelf zeggen: mijn cleavage bedekken. Maar dat is vloeken in de kerk hier.˛
Het enige wat erg vervelend is is dat die oplossingen geen oplossingen zijn.quote:Op woensdag 26 juni 2024 00:25 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Je moet de zaken niet om gaan draaien. Hier in deze reeks wordt al 3 topics lang door het kliekje vrouwen aan mannen gevraagd een oplossing te verzinnen. Elke opmerking wordt door het zelfde kliekje vrouwen hier keihard onderuit geschoffeld.
@:BansheeBoy is de enige die op zijn minst nog met oplossingen komt. Daar kun je van vinden wat je wilt maar je reactie laat eigenlijk zien dat je helemaal niet openstaat voor een discussie maar jouw (of moet ik jullie zeggen?) woord is de enige waarheid en alles wat daar buiten valt moet het liefst zo snel mogelijk de kop in worden gedrukt.
We leven in een vrij land en de opties die BansheeBoy voorstelt zijn ook niet de mijne maar als je van mening bent dat kijken al grensoverschrijdend kan zijn dan blijven er toch weinig opties over dan thuis blijven of een burka aan trekken. Als een vrouw zich uitdagend kleed dan kan ik daar best langer dan 5 seconden naar kijken, helemaal niks mis mee. Vrouwen hebben nou eenmaal een bepaalde aantrekkingskracht op mannen. Het helpt de discussie een stuk beter als je je daar als vrouw gewoon van bewust bent. Je kunt dat willen veranderen maar dat is nogal naďef als je beseft dat er mannen bereid zijn om maandelijks honderden euro’s neer te tellen voor allerlei nobody’s op websites als onlyfans.
Dat is ook wat me het meest tegen de borst stuit van al die opmerkingen die uitgaan van 'vrouwen moeten hun verantwoordelijkheid nemen en als ze ergens last van hebben daar zelf maar wat tegen doen'.quote:Misstanden kan je nooit geheel voorkomen, maar we kunnen wel uit blijven gaan van misstanden misstanden noemen. Proberen dat zo laag mogelijk te houden ipv het erger te maken door te zeggen dat vrouwen maar in slobber truien en erger moeten lopen buiten.
Het wordt niet beter daarvan!
Goede vragen.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 22:01 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik zal eens wat open respectvolle vragen stellen:
• Geven mannen meer aandacht aan bedekte vrouwen of aan schaarsgeklede vrouwen?
• Welke signalen zenden uitbaters van cleavage uit?
• Kunnen vrouwen iets doen om de kans op aanranding en/of verkrachting (aanzienlijk) te verkleinen?˛
Ik moet jou excuus aanbieden, want ik verwarde je met een ander, namelijk deze:quote:Op dinsdag 25 juni 2024 16:04 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Wacht even, dit was jouw post en de eerste die
[..]
Ik zie de melding al bij de meldkamer binnen komen. Wat denk je zelf dat ze als eerste zullen zeggen?
Ik ben nogmaals, ook al is het hartstikke theoretisch, dat urenlang kijken grensoverschrijdend is. Sowieso dat ook kijken grensoverschrijdend kan zijn. Maar jij was niet degene die dat claimde.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 14:45 schreef Eindsnelheid het volgende:
[..]
Je klinkt nu als BansheeBoy met zijn “er is nee en nee”. Een vrouw mag dragen wat ze wil, dat is haar vrijheid, ik mag kijken, staren, urenlang als ik dat wil, dat is mijn vrijheid. Grensoverschrijdend is dat niet, anders kan ik ook vrouwen opleggen wat voor mij “grensoverschrijdend” is, waarmee ik hun vrijheid kan inperken.
Zelfverdediging, ja dat deed mijn ex M ook toen ze bij het instappen van de bus in haar billen werd geknepen, alleen M ging wat verder die sloeg de man de bus uit en werd uiteindelijk veroordeeld voor geweldpleging dus ook daar moet je dus mee uitkijkenquote:Op woensdag 26 juni 2024 08:22 schreef Luuntje het volgende:
[..]
Goede vragen.
Natuurlijk geeft een man meer aandacht aan een schaars gekledere vrouw, dat prikkelt namelijk meer dan een vrouw in een jute zak.
Uitbaters van decolleté...tja die willen ook een vorm van aandacht en zich ook mooier cq sexier voelen.
Om nou de verantwoordelijkheid bij de vrouw neer te leggen...vind het aan het randje.
De vrouw vraagt er immers niet om en als een man haar echt wilt verkrachten/aanranden denk ik niet dat een andere outfit iets zal kunnen veranderen daar aan.
Je zou als vrouw zijnde zelfverdedigingslessen kunnen gaan nemen.
Maar qua looks....als we allemaal in een jute zak gaan lopen zal de norm voor sexy ook veranderen en kom je uiteindelijk weer uit op bepaalde figuren die er zich toch geneigd toe voelen om het te proberen.
Ik denk niet dat je zulk gedrag er volledig uit krijgt en het is toch dan de verantwoordelijkheid van de dader.
En dan.kom je dus uit op waar het wringt.quote:Op woensdag 26 juni 2024 08:55 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Zelfverdediging, ja dat deed mijn ex M ook toen ze bij het instappen van de bus in haar billen werd geknepen, alleen M ging wat verder die sloeg de man de bus uit en werd uiteindelijk veroordeeld voor geweldpleging dus ook daar moet je dus mee uitkijken
Het was een aanranding, dat was overduidelijk, maar met M trof hij echt een verkeerde die draait zich om en begint flink op hem in te slaan, hij is uiteindelijk in het ziekenhuis terecht gekomenquote:Op woensdag 26 juni 2024 09:01 schreef Luuntje het volgende:
[..]
En dan.kom je dus uit op waar het wringt.
De aanrander wordt plots als zielig beschouwd terwijl hij net zo goed een vorm van geweld pleegde.
Waarom degene straffen die zich slechtst verdedigde?
Zo stuur je het signaal uit dat je je gang kunt gaan en als je dan klappen krijgt je een schadevergoeding krijgt.
Aanranden loont dan.
Als er onomstotelijk bewezen is dat de dader echt de ander heeft aangerand en geprobeerd heeft het slachtoffer te verkrachten moet er gewoon gezegd worden: ja je hebt klappen gehad....had je je handen thuis moeten houden, houdoe!
Je maakt hier een redeneerfout. Niemand heeft gezegd dat kijken per definitie grensoverschrijdend is. Kijken kán grensoverschrijdend zijn. Daar zijn meerdere voorbeelden van langsgekomen: onder een rokje gluren, naar een decolleté blijven staren. Je schetst dan ook een vals dilemma: thuis blijven/jezelf van top tot teen bedekken of alle vormen vormen van kijken accepteren.quote:Op woensdag 26 juni 2024 00:25 schreef Electric_Eye het volgende:
We leven in een vrij land en de opties die BansheeBoy voorstelt zijn ook niet de mijne maar als je van mening bent dat kijken al grensoverschrijdend kan zijn dan blijven er toch weinig opties over dan thuis blijven of een burka aan trekken.
Allemaal subjectief. Niemand houd je tegen om bv. cleavage uit te baten, maar er zijn consequenties. Het beperken of matigen van die consequenties heb je zelf in de hand. Je bent zelf 1 vrouw terwijl de buitenwereld bestaat uit 10000den mannen. De keuze is aan jou.quote:Op woensdag 26 juni 2024 09:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er is ook een andere mogelijkheid: jij neemt in overweging dat kijken ongepast kán zijn en je houdt rekening met een ander. Dat is overigens wat verreweg de meeste mensen uit automatisme doen. Er is hier alleen een kleine, vocale groep die zich verzet tegen elke suggestie dat mannen rekening zouden kunnen houden met vrouwen.
Juist deze mannen zeggen , een vrouw moet maar geen decolleté laten zien want daarmee lokken ze uit en is het hun eigen schuld dat mannen naar haar borsten lopen te staren, er is gewoon een groot verschil tussen even kijken en er naar lopen te staren, kijk ik ben zelf ook een man en zeker met dit zomers weer lopen de vrouwen er ook zomers bij en sommige dames laten veel bloot zien maar dat is en blijft geen reden om ze met de ogen uit te kleden, stukje respect en fatsoen naar een ander is gewoon niet zo moeilijk , vraag me trouwens af hoe de gapende mannen zich op een strand gedragenquote:Op woensdag 26 juni 2024 09:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je maakt hier een redeneerfout. Niemand heeft gezegd dat kijken per definitie grensoverschrijdend is. Kijken kán grensoverschrijdend zijn. Daar zijn meerdere voorbeelden van langsgekomen: onder een rokje gluren, naar een decolleté blijven staren. Je schetst dan ook een vals dilemma: thuis blijven/jezelf van top tot teen bedekken of alle vormen vormen van kijken accepteren.
Er is ook een andere mogelijkheid: jij neemt in overweging dat kijken ongepast kán zijn en je houdt rekening met een ander. Dat is overigens wat verreweg de meeste mensen uit automatisme doen. Er is hier alleen een kleine, vocale groep die zich verzet tegen elke suggestie dat mannen rekening zouden kunnen houden met vrouwen.
Als man weten we allemaal best wat we kunnen beschouwen als grensoverschrijdend. De discussie zit hem in de grensgevallen die per vrouw verschillend kunnen zijn. Als volwassen man weten we dat we met onze handen af moeten blijven van bepaalde vrouwelijke delen van het lichaam, en als je de vrouw in kwestie niet kent blijf je er sowieso met je poten vanaf. Dat zijn best normen en waarden die je af kunt spreken. Ik denk dat we dat als man ook allemaal wel kunnen beschouwen als grensoverschrijdend en dat we dat best wel weten.quote:Op woensdag 26 juni 2024 09:15 schreef Danny het volgende:
Het hele 'grensoverschrijdend' is natuurlijk één grote dubbele standaard. Het is puur subjectief. Het is een grens die voor iedereen anders is.
Waar de een vindt dat een man die naar haar borsten kijkt haar grenzen overschrijdt kan een ander het grensoverschrijdend vinden als een vrouw een diepe decollete toont. Kan een moeder met een kind het wel grensoverschrijdend vinden als een vrouw met een superkort rokje loopt waar haar kind onder kan kijken in het voorbij lopen.
Het is allemaal relatief en subjectief.
Als een kerel met een harde bobbel in z'n strakke broek rond gaat lopen zal dat ook bekeken worden. Is het dan grensoverschrijdend van de mensen die kijken? Of geven die dan louter de aandacht waar je met je kledingkeuze naar op zoek bent?
Ja, dat vind jij. Maar je moet niet voor alle mannen spreken. Er zijn mannen bij die de vrouw wel uitkleden en zelfs verder gaan. De ene man is de andere niet. En nogmaals: draai verantwoordelijkheid en schuld niet om.quote:Op woensdag 26 juni 2024 09:40 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Juist deze mannen zeggen , een vrouw moet maar geen decolleté laten zien want daarmee lokken ze uit en is het hun eigen schuld dat mannen naar haar borsten lopen te staren, er is gewoon een groot verschil tussen even kijken en er naar lopen te staren, kijk ik ben zelf ook een man en zeker met dit zomers weer lopen de vrouwen er ook zomers bij en sommige dames laten veel bloot zien maar dat is en blijft geen reden om ze met de ogen uit te kleden, stukje respect en fatsoen naar een ander is gewoon niet zo moeilijk , vraag me trouwens af hoe de gapende mannen zich op een strand gedragen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |