abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 juni 2024 @ 15:18:39 #1
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213984865
Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>> Ben je fervent Strava gebruiker? Join de Fok! Hardlopers club

SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer? :)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Verlopen challenges
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Divers
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters
Nieuw deel, nieuwe kansen!
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  donderdag 20 juni 2024 @ 15:20:26 #2
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213984887
We hebben inderdaad voldoende hotels in het centrum van Eindhoven. Wil je echt pal naast de start starten, dan moet je het Inntel hotel boeken op de mathildelaan, maar die zal tegen die tijd snel vol zitten.

Ik vraag me af of de bussen die dag rijden vanaf P&R Genneper parken, want de route loopt door het parcours heen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_213985067
Wel prijzig die hotels: 200-300¤ is niks
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_213986218
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 15:35 schreef Jor_Dii het volgende:
Wel prijzig die hotels: 200-300¤ is niks
https://westcordhotels.nl/arrangement/marathon-eindhoven/

Valt wel mee?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_213986569
quote:
Heb je verder gekeken dan de pagina met de vanaf prijs? Er zijn nog 3 opties: 252, 262 en 322 euro (za/zo)
toevallig was een marathonlopende vriend op zoek]
pi_213995099
quote:
7s.gif Op donderdag 20 juni 2024 17:34 schreef Serinde het volgende:

[..]
Heb je verder gekeken dan de pagina met de vanaf prijs? Er zijn nog 3 opties: 252, 262 en 322 euro (za/zo)
toevallig was een marathonlopende vriend op zoek]
Ah, dat is jammer.. Je moet er daar dus ook erg vroeg bij zijn. Nouja, wie weet valt er op airbnb nog iets te vinden voor je vriend!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_213996074
Ik heb eerder mee geschreven op dit forum, maar ik ben vooral een meelezer hier 😊 Nu toch even ingelogd om te reageren.
Ik ga zelf ook Eindhoven lopen en omdat ik behoorlijke reistijd heb was ik ook op zoek naar een hotel. Ik heb nu een hotel vlak bij station Helmond geboekt. Zag er goed uit en was niet duur. Dus misschien een tip om daar te kijken.
  vrijdag 21 juni 2024 @ 13:35:38 #8
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_213996344
Doen jullie voordat je gaat hardlopen een (uitgebreide) warming up? Of gaan jullie gewoon direct van start vanuit stilstand en lage hartslag? En merken jullie verschil bij wel of geen warming up?
pi_213996360
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 13:35 schreef Piperidine het volgende:
Doen jullie voordat je gaat hardlopen een (uitgebreide) warming up? Of gaan jullie gewoon direct van start vanuit stilstand en lage hartslag? En merken jullie verschil bij wel of geen warming up?
Altijd wel een paar minuten rek en strekoefeningen (kuiten, hamstrings, liezen, enkels) en flink zwaaien met de benen. Helpt voor mij persoonlijk wel echt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 21 juni 2024 @ 13:39:59 #10
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_213996387
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 13:05 schreef Marill83 het volgende:
Ik heb eerder mee geschreven op dit forum, maar ik ben vooral een meelezer hier 😊 Nu toch even ingelogd om te reageren.
Ik ga zelf ook Eindhoven lopen en omdat ik behoorlijke reistijd heb was ik ook op zoek naar een hotel. Ik heb nu een hotel vlak bij station Helmond geboekt. Zag er goed uit en was niet duur. Dus misschien een tip om daar te kijken.
Zijn best wel veel opties toch als ik op deze manier zoek. Je kan altijd op station Eindhoven een OV-fiets huren voor een dag en dan op zo'n 6 km een hotel nemen.
pi_213996733
quote:
In principe altijd wel, maar bij een langzaam loopje wat minder dan voordat ik ga intervallen (dan hoort 1-2 km langzaam lopen ook bij de warmingup). Meestal wat squats, hakken-billen, knee raises, calf raises, op je tenen/hakken lopen, heupen openen, been zwaaien.
pi_213996974
quote:
Ik weet dat het wel verstandiger is om het wel te doen, maar ik doe het nooit.

[ Bericht 1% gewijzigd door En1gma op 21-06-2024 14:59:35 ]
pi_213997217
Bij een duurloop doe ik geen warming up, bij intervallen/tempo's/wedstrijd wel..
  vrijdag 21 juni 2024 @ 15:01:38 #14
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213997264
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 13:39 schreef Piperidine het volgende:

[..]
Zijn best wel veel opties toch als ik op deze manier zoek. Je kan altijd op station Eindhoven een OV-fiets huren voor een dag en dan op zo'n 6 km een hotel nemen.
Nuenen, Geldrop, Veldhoven, Best, Waalre, Acht.

[ Bericht 0% gewijzigd door SEMTEX op 21-06-2024 15:10:51 ]
pi_214000783
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 14:56 schreef La_Tramposa het volgende:
Bij een duurloop doe ik geen warming up, bij intervallen/tempo's/wedstrijd wel..
Idem. Voor een training volstaat tien minuten tot een kwartier wel. Voor een serieuze wedstrijd ben ik toch zeker wel 20 minuten bezig.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_214005989
quote:
[

Ondertussen is mn pa aan het zenuwpezen voor de uitslag voor Londen. De inschrijving voor een marathonreis is met betalingsverplichting maar die datum valt vóór de uitslag van de ballot waarschijnlijk (26 juni). Dus hij heeft keuzestress. Gaat waarschijnlijk niet met die reis mee.
De kans dat hij via de loterij kan deelnemen is heel klein. 850.000 inschrijvingen voor een paar 10.000 plaatsen.
Ik liep 'm vorig jaar via een reisbureau.
Wel een mooie marathon maar er zijn nog mooie marathons.
Londen zelf is wel een topbestemming voor een city trip uiteraard.
pi_214008376
Gister bij de 10km Grachtenloop in Haarlem m'n eerste 49-er gelopen, 49:20, en daarmee anderhalve minuut van mn PR van twee jaar geleden af *O* *O* *O*
M'n benen waren goed maar verder ging alles eigenlijk vrij kak: de garderobe die als een soort fuik was ingericht en het zo lang duurde dat ik geen tijd meer had voor een fatsoenlijke warming-up, onduidelijke startvakken dus ik stond veel te ver naar achter, een dikke blaar (alweer :') ) bij m'n linker grote teen die open lag aan het einde en al het draaien en keren in de kleine straatjes van Haarlem. Oftewel: als alles mee zit moet het nog wel een stukje sneller kunnen >:)

O ja en die nieuwe trend van bioplastic medailles hoeft van mij niet echt, het zijn zo allemaal dezelfde inwisselbare plastic schijven (ik kijk ook naar jou 7-heuvenloop!)...
pi_214015622
Wat een top tijd @valleilijn !
:)
pi_214015646
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2024 23:27 schreef Tracksmith het volgende:

[..]
De kans dat hij via de loterij kan deelnemen is heel klein. 850.000 inschrijvingen voor een paar 10.000 plaatsen.
Ik liep 'm vorig jaar via een reisbureau.
Wel een mooie marathon maar er zijn nog mooie marathons.
Londen zelf is wel een topbestemming voor een city trip uiteraard.
Tsja het is zijn laatste voordat hij zn gewenste six star medal kan ophalen. Dus het moet wel echt deze zijn. En aangezien het via reisbureau behoorlijk prijzig is, wilde hij eerst via loting proberen (voor de 5e keer ofzo). Als hij er niet door is gaat hij volgend jaar (of heel misschien dit jaar) voor een reisbureau.
pi_214016007
Ik maak me misschien niet populair met deze mening maar zo'n Six star Medal is meer een financiële prestatie dan een sportieve.

De 6 majors lopen zal je 15.000-20.000 euro (ruwe schatting) kosten alleen al aan het reizen.

Of je nu 6 keer een marathon in Nederland loopt of de 6 majors, sportief staat het op gelijke hoogte.
pi_214016825
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2024 22:07 schreef Tracksmith het volgende:
Ik maak me misschien niet populair met deze mening maar zo'n Six star Medal is meer een financiële prestatie dan een sportieve.

De 6 majors lopen zal je 15.000-20.000 euro (ruwe schatting) kosten alleen al aan het reizen.

Of je nu 6 keer een marathon in Nederland loopt of de 6 majors, sportief staat het op gelijke hoogte.
Ok?
Natuurlijk staat het op gelijke hoogte. Niemand beweert van niet.

Hij heeft inmiddels 16 officiële marathons gelopen. De six star is onderdeel van zijn hobby voor hem.
pi_214017706
quote:
Nouja voor Boston moet je toch relatief snel zijn
pi_214018344
quote:

Nja, je moet wel op het juiste moment fit zijn in tegenstelling tot wanneer je 6 random marathons loopt. En reizen+lopen lijkt me ook een uitdaging.
pi_214018558
Ik ben het wel een beetje eens, het zijn prachtige marathons maar wel heel erg duur geworden met vliegen en overnachting erbij, dat maakt het wel een prestatie voor de lucky few.

Hoewel het natuurlijk ook een kwestie is van prioriteiten, waar je graag je geld aan uitgeeft.

[ Bericht 11% gewijzigd door La_Tramposa op 23-06-2024 09:26:20 ]
pi_214019557
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2024 08:49 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ben het wel een beetje eens, het zijn prachtige marathons maar wel heel erg duur geworden met vliegen en overnachting erbij, dat maakt het wel een prestatie voor de lucky few.

Hoewel het natuurlijk ook een kwestie is van prioriteiten, waar je graag je geld aan uitgeeft.
Vooral dat laatste ook wel ;)

Los van dat je altijd mensen hebt voor wie vakantie helemaal niet is weggelegd. Maar meestal is het een kwestie van keuzes en prioriteiten.

De reizen die hij maakt voor zijn marathons doen double duty als gewone vakantie, dat is heel goed te combineren. Bovendien neemt hij het heel rustig aan, hij heeft niet de ambitie om ze binnen 2 jaar allemaal gedaan te hebben zeg maar.
Marathons lopen in het algemeen is gewoon echt een verschrikkelijk dure hobby. Nog los van de reizen.

Maar ook daarbij, hij loopt de majors omdat hij ze leuk vindt. Omdat hij geniet van het uitzinnige publiek, de sfeer alles er omheen. En omdat hij van reizen houdt. Niet voor de flex, want behalve een foto voor zn 40 facebook en strava volgers doet hij er weinig mee :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')