abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213980884
Wasemkap=Afzuigkap. Kan de kop niet meer wijzigen.
Twee jaar en een paar maanden geleden kocht ik een wasemkap van het merk BEKO. Een HCA63640BH.
Na ong. 1 jaar onstond er een probleem met aan en uitzetten. Het apparaat ging automatisch aan en uit. Er zit geen automaat op of zo. Het heeft wel tip-toetsen. Heb m toen uitgezet en een monteur erbij gehad. Toen de monteur kwam deed hij het weer. De lezing van de monteur was dat er misschien vet of vuil bij de tiptoetsen heeft gezeten. Na een aantal dagen is dat opgedroogd en het probleem lost zich op.

Nu 1 jaar en een paar maanden later heb ik de wasemkap schoongemaakt met een heel klein beetje schoonmaakmiddel en een doekje. Er onstaat weer min of meer hetzelfde probleem. Ik kan hem alleen uitzetten door de stroom er af te halen niet via de tiptoetsen. De lampjes werken niet. Het apparaat gaat aan als je hem niet aanzet.

Wat er ook nog mee te maken zou kunnen hebben is dat het vocht slecht wordt afgevoerd vooral in de winter als alles dicht is. De afzuigkap is aangesloten op de mechanische ventilatie en die gaat helemaal naar boven op de eerste verdieping. In de winter is deze ruimte voor de mechanische ventilatie koud denk ik waardoor het vocht niet weg kan.

De stroom heb ik gechecked. Er is gewoon stroom en ik heb de wasemkap ook al via een ander stopcontact laten lopen. Dit veroorzaakt hetzelfde probleem.

Vreemde situatie. Wat zou dat kunnen zijn?

[ Bericht 5% gewijzigd door janjan33 op 20-06-2024 13:00:21 ]
pi_213986369
Misschien ergens sluiting door vocht, bij de contactjes van de tiptoetsen?
pi_213989266
Lees je nooit reviews voor de aankoop?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Moderator donderdag 20 juni 2024 @ 20:32:56 #4
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_213989278
Topictitel aangepast. Het betreft dus een motorloze afzuigkap met tip toets bediening ?
pi_213994256
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 17:14 schreef marc0871 het volgende:
Misschien ergens sluiting door vocht, bij de contactjes van de tiptoetsen?
Inderdaad dit was het probleem. Printplaatje onder de tiptoetsen schoongemaakt.
Dank voor het meedenken!
pi_213994263
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2024 20:32 schreef Vonkenboer het volgende:
Topictitel aangepast. Het betreft dus een motorloze afzuigkap met tip toets bediening ?
Wel eentje met motor.
pi_213994267
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2024 20:31 schreef halfway het volgende:
Lees je nooit reviews voor de aankoop?
Ja zeker wel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')