SPOILER: Frequently Asked QuestionsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe kan ik Radio 49 beluisteren?
Dit kan (tijdelijk) via de webpagina van Radio49 bij Listen2MyRadio.![]()
Klik hier voor onze Facebookpagina waar vooraf aangemelde radioshows vermeld worden.
Vind je Radio 49 leuk?
Je kunt ons steunen door middel van een éénmalige of maandelijkse donatie. Radio 49 is namelijk niet kostenloos.
Voor meer informatie kun je via DM of PM contact opnemen met livelink.![]()
DISCLAIMER
Radio 49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's.
quote:Op woensdag 19 juni 2024 20:49 schreef DJ11 het volgende:
Deze Chileense Noor (ja, die bestaan) blijft maar fijne liedjes maken:Bob Junior x Evan Klar - Just Like The Last Time
Lekker nummer.quote:Op woensdag 19 juni 2024 20:54 schreef DJ11 het volgende:
Holly Johnson & Richard E. Grant - This Was Me
Cryptischquote:Op woensdag 19 juni 2024 20:57 schreef DJ11 het volgende:
KT Tunstall - Suddenly I See
Hierna nog drie liedjes. De eerste van die drie is nieuw en beschrijft een probleem/eigenschap waar ik zelf ook wel eens last* van heb. ( *kan ook leuk zijn)
quote:I keep writing you songs in my head
At three in the morning when I'm in my bed
The most beautiful thing that I've said
Was a song I wrote you in my head
When I wake up the words are all gone
There's no music no sign of a song
Nothing one day that we'll sing along
Cause I keep writing you songs all night long
quote:
Ik heb dit dan indertijd helemaal gemist. Ik hoor het bij mijn weten voor het eerst.quote:Op woensdag 19 juni 2024 21:03 schreef DJ11 het volgende:
Dit nummer stond gewoon op het album Life dat in 1995 uitkwam. Maar de UEFA hoorde er een geschikt nummer in voor het EK voetbal van 1996. Er werd een subtiel sausje overheen gedaan voor de single mix, meer niet:Simply Red - We're In This Together (Universal Feeling mix)
Ik verwacht dat dit ook onze hitlijsten wel zal halen.quote:Op woensdag 19 juni 2024 21:07 schreef DJ11 het volgende:
Hoewel niks erop wijst dat ze ermee stoppen, had ik er echt prima mee kunnen als dit hun afscheidssingle was. Inclusief videoclip (met hoog terugblikkend gehalte) zou het een fraai, rond verhaal zijn. Eén van hun beste singles ooit; sowieso in jaren.Pet Shop Boys - A New Bohemia
"Record Of The Week" bij BBC Radio 2, zeg maar de equivalent van Radio 2 Topsong.
Nee, totaal kansloos. Krijgt geen aandacht in Nederland.quote:Op woensdag 19 juni 2024 21:10 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik verwacht dat dit ook onze hitlijsten wel zal halen.
We gaan het zien....quote:Op woensdag 19 juni 2024 21:11 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Nee, totaal kansloos. Krijgt geen aandacht in Nederland.
Dit was 'm weer voor vandaag; bedankt voor het luisteren
Moest je voor je werk in Denemarken zijn?quote:Op donderdag 20 juni 2024 05:08 schreef Melting het volgende:
Ik was gisteren pas om 23.00 uur thuis vanuit Denemarken.
Ik loop al heel lang met de gedachte dat ik echt weer eens een keer moet gaan draaien. En uberhaupt hier weer wat actiever te doen. Zal een deze dagen eens kijken.quote:Op donderdag 20 juni 2024 10:04 schreef Doedezemaar het volgende:
Het EK zorgt ervoor dat we weinig tot geen radioshows meekrijgen.
Ja, was voor de Europese ondernemingsraad van ons bedrijf. Ik ben de Nederlandse vertegenwoordiging.quote:Op donderdag 20 juni 2024 06:25 schreef livelink het volgende:
[..]
Moest je voor je werk in Denemarken zijn?
De definitieve verhuisdatum voor mijn ouders is vervroegd naar 26 juni. Ik ga zo maar eens verhuizers bellen of iemand dat gaat lukken op zo'n korte termijn.
En gelukt![]()
Zowel bedden als verhuizing op 26 juni geregeld.
Heb je jezelf wel netjes voorgesteld als Smeltning?quote:Op donderdag 20 juni 2024 14:40 schreef Melting het volgende:
[..]
Ja, was voor de Europese ondernemingsraad van ons bedrijf. Ik ben de Nederlandse vertegenwoordiging.
Fijn dat het vervroegd kan worden voor je ouders en dat alles nog te regelen is.
Komt een drukke week voor je aan dan. Denk ook een beetje aan jezelf.
Fijn dat het versneld rond is gekomen.quote:Op donderdag 20 juni 2024 06:25 schreef livelink het volgende:
[..]
Moest je voor je werk in Denemarken zijn?
De definitieve verhuisdatum voor mijn ouders is vervroegd naar 26 juni. Ik ga zo maar eens verhuizers bellen of iemand dat gaat lukken op zo'n korte termijn.
En gelukt![]()
Zowel bedden als verhuizing op 26 juni geregeld.
quote:Op donderdag 20 juni 2024 17:29 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Heb je jezelf wel netjes voorgesteld als Smeltning?
Goede avond en welkom.quote:Op donderdag 20 juni 2024 19:08 schreef livelink het volgende:
Goedenavond
Rob de Nijs - Foto van vroeger
Ja, gemengde gevoelens ook wel, maar wel blij.quote:Op donderdag 20 juni 2024 19:09 schreef Melting het volgende:
Waren je ouders ook blij dat ze eerder konden verhuizen?
Dit is toch Foto van vroeger?quote:Op donderdag 20 juni 2024 19:09 schreef livelink het volgende:
Het Dorp van Rob de Nijs, maar ook mooi.
Ja, maar dat vind ik qua sfeer en tekst net Het Dorpquote:
Tja, ze gaan weg uit hun vertrouwde omgeving.quote:Op donderdag 20 juni 2024 19:10 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, gemengde gevoelens ook wel, maar wel blij.
Ah.....quote:Op donderdag 20 juni 2024 19:10 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, maar dat vind ik qua sfeer en tekst net Het Dorp
Eigenlijk niet.quote:Op donderdag 20 juni 2024 19:11 schreef livelink het volgende:
Heb je nog een beetje van Denemarken kunnen zien/genieten?
Oh, dat is inderdaad wel heel mooiquote:Op donderdag 20 juni 2024 19:15 schreef Melting het volgende:
[..]
Eigenlijk niet.
Was ook een slecht hotel, maar uitzicht was het beste ever:
[ afbeelding ]
Dat was het zeker. Dat was ook bijna het enige positieve aan het hotel.quote:Op donderdag 20 juni 2024 19:16 schreef livelink het volgende:
[..]
Oh, dat is inderdaad wel heel mooi
Ah, dat is wel jammer. En had je tijd om bijvoorbeeld nog even te gaan wandelen en te profiteren van de lange avond?quote:Op donderdag 20 juni 2024 19:17 schreef Melting het volgende:
[..]
Dat was het zeker. Dat was ook bijna het enige positieve aan het hotel.
[ afbeelding ]
We hebben op dat landgoed een wandeling gemaakt na het eten. Erg mooi uitzicht was dat ook.quote:Op donderdag 20 juni 2024 19:20 schreef livelink het volgende:
[..]
Ah, dat is wel jammer. En had je tijd om bijvoorbeeld nog even te gaan wandelen en te profiteren van de lange avond?
Nee, helaas. Ik had geen rekening gehouden met deze vervroeging en ik heb volgende week maandag, donderdag en vrijdag vrij. Net dinsdag en woensdag dus nietquote:Op donderdag 20 juni 2024 19:25 schreef Melting het volgende:
Ben je woensdag eigenlijk vrij om de verhuizing mee te begeleiden?
Het is niet anders.quote:Op donderdag 20 juni 2024 19:29 schreef livelink het volgende:
[..]
Nee, helaas. Ik had geen rekening gehouden met deze vervroeging en ik heb volgende week maandag, donderdag en vrijdag vrij. Net dinsdag en woensdag dus niet
Ja, mijn man en zoon zijn er bij. En waarschijnlijk mijn beide broers ook.quote:Op donderdag 20 juni 2024 19:30 schreef Melting het volgende:
[..]
Het is niet anders.
Wellicht dat iemand anders je ouders kan bijstaan?
Gezellig samen naar de dierentuin.quote:Op donderdag 20 juni 2024 19:31 schreef livelink het volgende:
Ik had deze week ook maandag, donderdag en vrijdag vrij. En heb dinsdagmiddag nog extra vrij genomen, maar volgende week lukt dat dus niet.
Vandaag ben ik trouwens met mijn zoon op pad geweest nadat ik de verhuizer had geregeld. Samen naar de dierentuin geweest. Was wel leuk eigenlijk. En toen vanmiddag nog bij mijn ouders geweest. Morgen ben ik daar ook de hele dag en zaterdag ook. Zaterdag kan ik ook niet meeluisteren waarschijnlijk (of pas laat).
Ja, het was eigenlijk wel heel leuk. Het was niet te druk en best lekker weer. En alle dieren lieten zich goed zien. Het was geslaagd.quote:Op donderdag 20 juni 2024 19:33 schreef Melting het volgende:
[..]
Gezellig samen naar de dierentuin.
Vond je zoon het ook leuk? Je had best lekker weer, toch? Of ook nog regen gehad?
En je moet gewoon rustig aan doen. Als je kan luisteren, is het leuk. Als dat niet lukt, is er ook geen man overboord.
quote:Op donderdag 20 juni 2024 19:34 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, het was eigenlijk wel heel leuk. Het was niet te druk en best lekker weer. En alle dieren lieten zich goed zien. Het was geslaagd.
Ik kijk alleen het Nederlands elftal. Ik vind de rest niet echt de moeite.quote:Op donderdag 20 juni 2024 19:37 schreef livelink het volgende:
De rest is denk ik voetbal aan het kijken? Wilde jij niet kijken?
Ik heb ook nauwelijks iets gezien nog. Met een half oog Nederland - Polen en gisteren een stukje Schotland - Zwitserland. Dat was trouwens wel een leuke wedstrijd.quote:Op donderdag 20 juni 2024 19:37 schreef Melting het volgende:
[..]
Ik kijk alleen het Nederlands elftal. Ik vind de rest niet echt de moeite.
Wellicht dat ik nog wel andere wedstrijden ga kijken als het toernooi vordert.quote:Op donderdag 20 juni 2024 19:39 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik heb ook nauwelijks iets gezien nog. Met een half oog Nederland - Polen en gisteren een stukje Schotland - Zwitserland. Dat was trouwens wel een leuke wedstrijd.
quote:Op donderdag 20 juni 2024 19:47 schreef livelink het volgende:
Dit is denk ik niet David Bowie met Major Tom. Wie het dan wel is/zijn, geen idee.
Ja, toch.quote:Op donderdag 20 juni 2024 19:48 schreef Melting het volgende:
Je dacht dus wel in de juiste richting.
Het is ook het enige nummer dat ik van hem ken hoor.quote:Op donderdag 20 juni 2024 19:54 schreef Melting het volgende:
[..]
Dat je deze ook zomaar kent.
Van deze cd:
[ afbeelding ]
Altijd vervelend dit soort reorganisaties. Wanneer wordt het bekend wie er weg moet?quote:Op donderdag 20 juni 2024 20:00 schreef Melting het volgende:
Vandaag te horen gekregen dat zo'n 9% er in Nederland uit moet bij ons bedrijf.![]()
Hoewel we een goed sociaal plan hebben, zit ik er gelukkig niet bij.
Ik weet op 4 na wie er weg moeten omdat ik in de or zit.quote:Op donderdag 20 juni 2024 20:00 schreef livelink het volgende:
[..]
Altijd vervelend dit soort reorganisaties. Wanneer wordt het bekend wie er weg moet?
quote:Op donderdag 20 juni 2024 20:01 schreef livelink het volgende:
Dusty Springfield - Summer is over (maar moet nog beginnen)
Herkenbaar. Ik zat indertijd ook in de OR tijdens de reorganisatie. Bij ons moest er ook iemand uit de OR weg en die kreeg het dus te horen in dat overleg.quote:Op donderdag 20 juni 2024 20:02 schreef Melting het volgende:
[..]
Ik weet op 4 na wie er weg moeten omdat ik in de or zit.
We hebben alleen de functies te horen gekregen, maar waren bijna allemaal unieke functies.
Alleen die 4 dus niet. Die krijgen te maken met het afspiegelingsbeginsel.
Komende week worden ze allemaal geinformeerd.
Dat is lullig zeg.quote:Op donderdag 20 juni 2024 20:04 schreef livelink het volgende:
[..]
Herkenbaar. Ik zat indertijd ook in de OR tijdens de reorganisatie. Bij ons moest er ook iemand uit de OR weg en die kreeg het dus te horen in dat overleg.
Sociaal plan is bij ons eergisteren ook pas rond gekomen.quote:Op donderdag 20 juni 2024 20:04 schreef livelink het volgende:
Wij hadden toen helemaal geen goed sociaal plan ook
Ja, degene die in de OR zat moest wel via de kantonrechter en heeft daarmee een betere regeling gekregen dan de rest.quote:Op donderdag 20 juni 2024 20:05 schreef Melting het volgende:
[..]
Dat is lullig zeg.
Er zitten bij ons ook 2 mensen in de or, die bij die 4 kunnen horen.
Maar zijn er 14 met dezelfde functie. Dus wordt nog spannend. Die krijgen het over 2 weken te horen.
Want misschien worden het er nog 3 i.p.v. 4.
Waarom moest die via de kantonrechter dan?quote:Op donderdag 20 juni 2024 20:06 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, degene die in de OR zat moest wel via de kantonrechter en heeft daarmee een betere regeling gekregen dan de rest.
Het ontslag ging bij ons bij de UWV vanwege bedrijfseconomische redenen. En het UWV geeft dan geen ontslagvergunning voor iemand die in de OR zat. Dus dat ontslag ging via de Kantonrechter. En er heeft nog iemand bezwaar aangetekend en die kwam ook uiteindelijk bij de kantonrechter. Ook hij heeft meer gekregen. We hebben als OR er nog iets van een sociaal plan uit weten te slepen/onderhandelen, maar het was niet veel. Anders was het echter niks geweest.quote:Op donderdag 20 juni 2024 20:08 schreef Melting het volgende:
[..]
Waarom moest die via de kantonrechter dan?![]()
Bij ons is het sociaal plan ook niet bindend, aangezien wij als or het hebben afgesloten en niet de vakbond.
Dus als iemand protest aantekend, is de kans groot dat ze minder gaan krijgen.
Iets is nog altijd beter dan niets.quote:Op donderdag 20 juni 2024 20:12 schreef livelink het volgende:
[..]
Het ontslag ging bij ons bij de UWV vanwege bedrijfseconomische redenen. En het UWV geeft dan geen ontslagvergunning voor iemand die in de OR zat. Dus dat ontslag ging via de Kantonrechter. En er heeft nog iemand bezwaar aangetekend en die kwam ook uiteindelijk bij de kantonrechter. Ook hij heeft meer gekregen. We hebben als OR er nog iets van een sociaal plan uit weten te slepen/onderhandelen, maar het was niet veel. Anders was het echter niks geweest.
Inderdaad. Heel erg triest. En in ons geval ook wel onnodig vond ik. De directie had een toekomstscenario geschetst dat heel erg negatief was. Wij als OR hadden daar een heel ander scenario tegenover gezet. Maar ja, de directie wint dan toch. Achteraf is ons scenario bijna tot op de punt uitgekomen trouwens. Er zijn ook weer mensen na een jaar teruggevraagd. En degene die toen bezwaar had gemaakt wordt tegenwoordig als dure kracht ingehuurd.quote:Op donderdag 20 juni 2024 20:14 schreef Melting het volgende:
[..]
Iets is nog altijd beter dan niets.
Maar ja.... als je 30 jaar ergens werkt, en je moet eruit en je krijgt bijna niets mee, is dat niet prettig.
quote:Op donderdag 20 juni 2024 20:16 schreef livelink het volgende:
[..]
Inderdaad. Heel erg triest. En in ons geval ook wel onnodig vond ik. De directie had een toekomstscenario geschetst dat heel erg negatief was. Wij als OR hadden daar een heel ander scenario tegenover gezet. Maar ja, de directie wint dan toch. Achteraf is ons scenario bijna tot op de punt uitgekomen trouwens. Er zijn ook weer mensen na een jaar teruggevraagd. En degene die toen bezwaar had gemaakt wordt tegenwoordig als dure kracht ingehuurd.
Ja, inderdaad. Maar we praten nu over 2008/2009. Intussen is de hele directie van toen ook al verdwenen.quote:Op donderdag 20 juni 2024 20:17 schreef Melting het volgende:
[..]![]()
Eigen schuld van het bedrijf dan....
En jij zit er nog steeds.quote:Op donderdag 20 juni 2024 20:18 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Maar we praten nu over 2008/2009. Intussen is de hele directie van toen ook al verdwenen.
Ik ben er in april 2007 begonnen. Van iedereen die toen met mij in de OR zat ben ik ook de enige die er nog werkt. Ik word oudquote:Op donderdag 20 juni 2024 20:19 schreef Melting het volgende:
[..]
En jij zit er nog steeds.
Die hard!![]()
Hoelang werk je er inmiddels al?
Ik hoop het voor je.quote:Op donderdag 20 juni 2024 20:21 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik ben er in april 2007 begonnen. Van iedereen die toen met mij in de OR zat ben ik ook de enige die er nog werkt. Ik word oud
Ik ben benieuwd of ik dat ga halen.quote:Op donderdag 20 juni 2024 20:22 schreef Melting het volgende:
[..]
Ik hoop het voor je.
Maar dus ook al ruim 17 jaar. Doe je goed.
Ik op 1 juli 27 jaar.
Waarom zou je dat niet halen? Tuurlijk gaat je dat lukken.quote:Op donderdag 20 juni 2024 20:23 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of ik dat ga halen.
Het klinkt nog zo lang. Maar ja, de tijd gaat vanzelf natuurlijk.quote:Op donderdag 20 juni 2024 20:24 schreef Melting het volgende:
[..]
Waarom zou je dat niet halen? Tuurlijk gaat je dat lukken.
Het gaat sneller als je richting de 25 jaar gaat.quote:Op donderdag 20 juni 2024 20:26 schreef livelink het volgende:
[..]
Het klinkt nog zo lang. Maar ja, de tijd gaat vanzelf natuurlijk.
quote:Op donderdag 20 juni 2024 20:27 schreef livelink het volgende:
The Rolling Stones - Because I used to love her
quote:Op donderdag 20 juni 2024 20:39 schreef livelink het volgende:
Paul de Leeuw en Simone Kleinsma - Zonder jou
Forum lag er bij mij even uit. Maar dank je wel Melting!!!quote:Op donderdag 20 juni 2024 21:02 schreef Melting het volgende:
En toen zat het er weer op.
Bedankt voor het luisteren en de gezelligheid.
Succes komende week.En tot snel.
[ afbeelding ]
Sorry Melting. Ik was rond ongeveer 22.30 thuis, maar dat was dus te laat. Goh, wat zal ik blij zijn als het woensdagavond is en de verhuizing in ieder geval achter de rug is. En dan hoop ik dat mijn vader die verhuizing ook overleeft. Zaterdagochtend is de ambulance weer geweest, maar was het opnieuw een paniekaanval. De stress van de verhuizing heeft hem echt enorm doen verslechteren. Thuis was ook niet houdbaar, maar ik twijfel nu enorm of dit wel een goede zet was. Iedere keer als ik hem zie is hij slechter dan de dag ervoor.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 21:32 schreef Melting het volgende:
Geen luisteraars, dus draai ik een andere keer wel weer.
Ga ik nu gewoon even iets anders doen.
[ afbeelding ]
Nee, ik vind deze tour niet zo boeiend. Het is een soort Greatest Hits-tour, hoewel ze nu ook de singles van het nieuwe album in de set hebben toegevoegd. Ik heb ook al andere plannen voor woensdagavond.quote:Op maandag 24 juni 2024 19:03 schreef livelink het volgende:
@:DJ11, mijn broer gaat woensdagavond naar PSB in Ziggodome. Was dat niks voor jou?
Sterkte met alle hectiek.quote:Op maandag 24 juni 2024 18:23 schreef livelink het volgende:
[..]
Sorry Melting. Ik was rond ongeveer 22.30 thuis, maar dat was dus te laat. Goh, wat zal ik blij zijn als het woensdagavond is en de verhuizing in ieder geval achter de rug is. En dan hoop ik dat mijn vader die verhuizing ook overleeft. Zaterdagochtend is de ambulance weer geweest, maar was het opnieuw een paniekaanval. De stress van de verhuizing heeft hem echt enorm doen verslechteren. Thuis was ook niet houdbaar, maar ik twijfel nu enorm of dit wel een goede zet was. Iedere keer als ik hem zie is hij slechter dan de dag ervoor.
Ik ben vandaag de kasten die mee moeten uit gaan ruimen en ik heb iets van 10 dozen ingepakt. Vijf dozen gaan mee, drie naar de kringloop en twee naar een neefje van me. En een hoop is al in de kliko. En dan hebben we het dus alleen nog maar over twee kasten die leeg moesten en kleding die mee gaat.
En nu ben ik kapot.
Ja, ik dacht dat het nog wel mee zou vallen, maar het leeghalen van twee kasten was al een berg werk. Kleding is ook grotendeels uitgezocht en ook wat naar de kringloop kan. En vanavond kwam er iemand langs om de pannen te halen. Die hebben ze niet meer nodig straks. Ik heb alleen twee kleine steelpannetjes en een koekepan ingepakt voor als ze toch zelf iets willen maken.quote:Op maandag 24 juni 2024 22:03 schreef Doedezemaar het volgende:
Och livelink…
Wat een spullen heeft een mens zo allemaal verzameld he?
Wij hebben zelf zeker niet weinig spullen, maar mama Symph met d’r gehamster en de tien nagelschaartjes overal, ik droom er nog wel eens over. En dat ze half warrig zei: die boeken enzo moet je goed nakijken, want volgens mij heb ik daar wat (geld) in verstopt. Dus niks rücksichtslos in de dozen voor de kringloop doen maar elk boek en elke national geographic uitschuddenen aaaaaaaal die olifantjes
En, heb je nog geld gevonden? Ik heb indertijd in het boek Armoede geld gevonden. Ik ging dat lezen voor de lijst en vond toen geld. Mijn moeder dacht indertijd dat dat een mooi plekje was om geld te verstoppen, maar was het natuurlijk al lang vergeten. Maar volgens mij is ze er daarna mee gestopt. Ik ga in ieder geval niet alles leegschudden.quote:Op maandag 24 juni 2024 22:03 schreef Doedezemaar het volgende:
Och livelink…
Wat een spullen heeft een mens zo allemaal verzameld he?
Wij hebben zelf zeker niet weinig spullen, maar mama Symph met d’r gehamster en de tien nagelschaartjes overal, ik droom er nog wel eens over. En dat ze half warrig zei: die boeken enzo moet je goed nakijken, want volgens mij heb ik daar wat (geld) in verstopt. Dus niks rücksichtslos in de dozen voor de kringloop doen maar elk boek en elke national geographic uitschuddenen aaaaaaaal die olifantjes
Kan ik me helemaal voorstellen.quote:Op maandag 24 juni 2024 18:23 schreef livelink het volgende:
[..]
Sorry Melting. Ik was rond ongeveer 22.30 thuis, maar dat was dus te laat. Goh, wat zal ik blij zijn als het woensdagavond is en de verhuizing in ieder geval achter de rug is. En dan hoop ik dat mijn vader die verhuizing ook overleeft. Zaterdagochtend is de ambulance weer geweest, maar was het opnieuw een paniekaanval. De stress van de verhuizing heeft hem echt enorm doen verslechteren. Thuis was ook niet houdbaar, maar ik twijfel nu enorm of dit wel een goede zet was. Iedere keer als ik hem zie is hij slechter dan de dag ervoor.
Ik ben vandaag de kasten die mee moeten uit gaan ruimen en ik heb iets van 10 dozen ingepakt. Vijf dozen gaan mee, drie naar de kringloop en twee naar een neefje van me. En een hoop is al in de kliko. En dan hebben we het dus alleen nog maar over twee kasten die leeg moesten en kleding die mee gaat.
En nu ben ik kapot.
Even niet in de hectiek, klinkt als een goed planquote:Op woensdag 26 juni 2024 07:05 schreef livelink het volgende:
Zo, man en zoon net uitgezwaaid. De verhuizer komt al om 07.30. Mijn broer zorgt dat hij er dan ook is.
Iedereen vond het beter dat ik thuis bleef![]()
Maar ja, met een beetje geluk zijn ze dus al volledig over rond een uur of 10.00
Ik moet sowieso ook vandaag werken.
Ja, morgen moet ik wel aan de bak. Samen met de schoonmaakster door het oude huis, nog wat spullen meenemen en daar uitpakken. Maar de verhuizing is goed gegaan. Ze hebben daar al meegelunched en hoewel mijn vader helemaal kapot was heeft hij het in ieder geval overleefd.quote:Op woensdag 26 juni 2024 11:27 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Even niet in de hectiek, klinkt als een goed plan
Ik hoop dat het uiteindelijk echt rust gaat brengen.quote:Op woensdag 26 juni 2024 15:03 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, morgen moet ik wel aan de bak. Samen met de schoonmaakster door het oude huis, nog wat spullen meenemen en daar uitpakken. Maar de verhuizing is goed gegaan. Ze hebben daar al meegelunched en hoewel mijn vader helemaal kapot was heeft hij het in ieder geval overleefd.
Dag 1 is dus geslaagd.quote:Op woensdag 26 juni 2024 15:03 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, morgen moet ik wel aan de bak. Samen met de schoonmaakster door het oude huis, nog wat spullen meenemen en daar uitpakken. Maar de verhuizing is goed gegaan. Ze hebben daar al meegelunched en hoewel mijn vader helemaal kapot was heeft hij het in ieder geval overleefd.
Wat zal er een last van je moeder (en jullie) af gevallen zijn nu ze daar zijn. Tuurlijk moeten ze hun draai nog vinden en valt er nog heel veel werk voor iedereen te doen, maar er zal toch wel een soort rust komen.quote:Op woensdag 26 juni 2024 15:03 schreef livelink het volgende:
[..]
Welkom livelink.quote:Op donderdag 27 juni 2024 19:08 schreef livelink het volgende:
En ingetuned bij Henk Westbroek met Zelfs je naam is mooi
Nee, eigenlijk niet. Eerst bij mijn ouders oude adres nog 4 dozen ingepakt en nog 5 kastjes verhuisd samen met mijn man. En mijn man is vervolgens schilderijen daar op gaan hangen en ik heb alle dozen daar weer uitgepakt. Maar toen ik weg ging zag het er wel meer uit als een echt huis en ik vond mijn vader redelijk. Gisterenavond heeft het zorgcentrum nog wel de huisarts laten komen en heeft hij extra medicatie gehad. Vannacht heeft mijn moeder de zorg ook nog moeten inschakelen, maar hij heeft in ieder geval sinds lange tijd weer goed gegeten en ik vond hem redelijk. En mijn moeder kwam tot rust.quote:Op donderdag 27 juni 2024 19:09 schreef Melting het volgende:
[..]
Welkom livelink.
Hoe is het vandaag gegaan? Toch wel rustig aan gedaan?
Dan maar hopen dat het nu langzaam allemaaal weer normaal wordt. Dat je vader ook weer tot rust komt nu eigenlijk alles achter de rug is.quote:Op donderdag 27 juni 2024 19:13 schreef livelink het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk niet. Eerst bij mijn ouders oude adres nog 4 dozen ingepakt en nog 5 kastjes verhuisd samen met mijn man. En mijn man is vervolgens schilderijen daar op gaan hangen en ik heb alle dozen daar weer uitgepakt. Maar toen ik weg ging zag het er wel meer uit als een echt huis en ik vond mijn vader redelijk. Gisterenavond heeft het zorgcentrum nog wel de huisarts laten komen en heeft hij extra medicatie gehad. Vannacht heeft mijn moeder de zorg ook nog moeten inschakelen, maar hij heeft in ieder geval sinds lange tijd weer goed gegeten en ik vond hem redelijk. En mijn moeder kwam tot rust.
quote:Op donderdag 27 juni 2024 19:14 schreef livelink het volgende:
Tuurlijk moesten ze net op de warmste dagen verhuizen
Ja, ik heb morgen nog vrij en ik denk dat ik dan gewoon iets voor mezelf ga doen.quote:Op donderdag 27 juni 2024 19:14 schreef Melting het volgende:
[..]
Dan maar hopen dat het nu langzaam allemaaal weer normaal wordt. Dat je vader ook weer tot rust komt nu eigenlijk alles achter de rug is.
Toch een stressfactor minder.
En dan moet jij ook nog ontstressen.
Groot gelijk.Geniet er van.quote:Op donderdag 27 juni 2024 19:15 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, ik heb morgen nog vrij en ik denk dat ik dan gewoon iets voor mezelf ga doen.
quote:Op donderdag 27 juni 2024 19:20 schreef livelink het volgende:
Elton John - Candle in the wind (of heet het anders bij het origineel)
Hier 23 graden, zeggen ze.quote:Op donderdag 27 juni 2024 19:20 schreef Doedezemaar het volgende:
Morgen wordt het hier een stuk minder warm, ik hoop in jouw regio ook
Bij ons ook als het goed is. Hoop dat het vannacht al afkoelt.quote:Op donderdag 27 juni 2024 19:20 schreef Doedezemaar het volgende:
Morgen wordt het hier een stuk minder warm, ik hoop in jouw regio ook
Dit is de originele versie. Niet die uit 1997.quote:Op donderdag 27 juni 2024 19:20 schreef Symphonic het volgende:
We zagen net een aankondiging van een docu over haar
Ik had het over Marilyn Monroequote:Op donderdag 27 juni 2024 19:21 schreef Melting het volgende:
[..]
Dit is de originele versie. Niet die uit 1997.
Eigenlijk ook raar dat dat al 27 jaar geleden is.
Is het geen warme lucht die er nu binnen komt?quote:Op donderdag 27 juni 2024 19:30 schreef Doedezemaar het volgende:
Alles tegen elkaar opengezet, waai maar goed door, het is 25 graden in de woonkamer
Nee, het is buiten net boven de 20 en de wind wordt steeds koeler, zon is ook grotendeels weg achter wolkenquote:Op donderdag 27 juni 2024 19:30 schreef Melting het volgende:
[..]
Is het geen warme lucht die er nu binnen komt?
Hier is het buiten nog 24 graden. Pas rond 22.00 tikken wij de 20 aan volgens buienradar.quote:Op donderdag 27 juni 2024 19:33 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Nee, het is buiten net boven de 20 en de wind wordt steeds koeler, zon is ook grotendeels weg achter wolken
Ik ben met dit soort dagen wel blij dat we zo ongeveer in de Waddenzee wonen, het is hier gewoon 3 graden koeler en er staat meer windquote:Op donderdag 27 juni 2024 19:34 schreef livelink het volgende:
[..]
Hier is het buiten nog 24 graden. Pas rond 22.00 tikken wij de 20 aan volgens buienradar.
Ik vind goede parasols echt heel erg duur. Maar met dit weet zit ik sowieso niet buiten. Met of zonder parasol.quote:Op donderdag 27 juni 2024 19:48 schreef Doedezemaar het volgende:
Onze kleine parasol (die onder het prieel past) begaf het zondag, vandaag kwam er een nieuwe binnen, het is niet veel soeps, maar goed, het dient z’n doel, want het prieel geeft nog niet veel schaduw.
Dat zal nog wel even duren, denk ik. Jaartje of 2 minimaal? Of groeit het sneller?quote:Op donderdag 27 juni 2024 19:48 schreef Doedezemaar het volgende:
Onze kleine parasol (die onder het prieel past) begaf het zondag, vandaag kwam er een nieuwe binnen, het is niet veel soeps, maar goed, het dient z’n doel, want het prieel geeft nog niet veel schaduw.
quote:Op donderdag 27 juni 2024 19:51 schreef livelink het volgende:
Ramses Shaffy - Zing, vecht, lach, bid, werk en bewonder (ongeveer)
Ik keur het goed.quote:Op donderdag 27 juni 2024 19:51 schreef livelink het volgende:
Huil vergeten en lach en bid omgedraaid. Ik vind het goed genoeg.
De rozen doen weinig, dus geen idee, ik heb er zelf al een passiebloem bij gezet. De blauwe (paarse) regen ging opeens dood, da’s wel heel jammer, want hij bloeide fraai en ging daarna echt serieus groeien. We hebben zelf wilgenmatten bovenop bevestigd, maar de zon komt natuurlijk nooit recht van boven dus dat geeft niet overal goed schaduw en zeker niet voor 2 mensen, 1 persoon gaat net door steeds te verplaatsen.quote:Op donderdag 27 juni 2024 19:49 schreef Melting het volgende:
[..]
Dat zal nog wel even duren, denk ik. Jaartje of 2 minimaal? Of groeit het sneller?
Het is hier op zich wel goed toeven met dat briesje erbij.quote:Op donderdag 27 juni 2024 19:49 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik vind goede parasols echt heel erg duur. Maar met dit weet zit ik sowieso niet buiten. Met of zonder parasol.
We hadden een goede zweefparasol van Karwei, was niet duur, alleen zoiets kan hier eigenlijk niet met die wind, die staat nu werkeloos in de garage omdat de voet kapot ging door een windvlaag, ik moet ‘m nog weggeven. Vanwege die wind wilden we een begroeid prieel, want anders kun je hier niet vaak buiten zitten.quote:Op donderdag 27 juni 2024 19:49 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik vind goede parasols echt heel erg duur. Maar met dit weet zit ik sowieso niet buiten. Met of zonder parasol.
Is er geen ander schaduwplekje te maken ergens op de binnenplaats?quote:Op donderdag 27 juni 2024 19:54 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Het is hier op zich wel goed toeven met dat briesje erbij.
Maar de zon is wel een probleem, die is er altijd. Pas aan het eind van de middaghebben we een beetje schaduw bij het huis
Perfect day Lou reed
Wel zonde.quote:Op donderdag 27 juni 2024 19:55 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
We hadden een goede zweefparasol van Karwei, was niet duur, alleen zoiets kan hier eigenlijk niet met die wind, die staat nu werkeloos in de garage omdat de voet kapot ging door een windvlaag, ik moet ‘m nog weggeven. Vanwege die wind wilden we een begroeid prieel, want anders kun je hier niet vaak buiten zitten.
Stelletje verraders.quote:Op donderdag 27 juni 2024 20:00 schreef livelink het volgende:
Ze verklapten het zelf - When the lady smiles
Ik ben wel eens bij optredens van ze geweest (wel een tijd geleden inmiddels) dat was wel leukquote:
Ik ooit 1 x. In Veenendaal was dat, maar dat was meer zo'n boerenschuurfeest en ik vond het vreselijk. Zal wel de setting zijn geweest.quote:Op donderdag 27 juni 2024 20:10 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Ik ben wel eens bij optredens van ze geweest (wel een tijd geleden inmiddels) dat was wel leuk
Hoe kom je dan daar terecht?quote:Op donderdag 27 juni 2024 20:11 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik ooit 1 x. In Veenendaal was dat, maar dat was meer zo'n boerenschuurfeest en ik vond het vreselijk. Zal wel de setting zijn geweest.
Mijn beste vriendin komt uit een boerenfamilie en zij ging altijd naar dat soort feesten vroeger. En dan ging ik wel eens mee.quote:
quote:Op donderdag 27 juni 2024 20:12 schreef livelink het volgende:
[..]
Mijn beste vriendin komt uit een boerenfamilie en zij ging altijd naar dat soort feesten vroeger. En dan ging ik wel eens mee.
Nou, nee. Ik heb op een gegeven moment wel de brui aan dat soort feesten/concerten gegeven. Zij heeft het nog lang volgehouden.quote:
Ik ook, heel erg Jim Reevesstijlquote:Op donderdag 27 juni 2024 20:21 schreef Melting het volgende:
Ik blijf dit ook een mooi nummer vinden.
quote:Op donderdag 27 juni 2024 20:21 schreef Melting het volgende:
Ik blijf dit ook een mooi nummer vinden.
Volgens mij kom je er nooit echt overheen.quote:Op donderdag 27 juni 2024 20:31 schreef livelink het volgende:
Iedere keer als ik dit nummer hoor moet ik toch wel denken aan die enorm dramatische dood van zijn zoontje. Hoe je dat ooit te boven komt is me een raadsel.
Nee, dat lijkt me ook niet.quote:Op donderdag 27 juni 2024 20:32 schreef Melting het volgende:
[..]
Volgens mij kom je er nooit echt overheen.
Dat denk ik ook niet neequote:Op donderdag 27 juni 2024 20:32 schreef Melting het volgende:
[..]
Volgens mij kom je er nooit echt overheen.
quote:Op donderdag 27 juni 2024 20:34 schreef Symphonic het volgende:
Dance in the old fashioned way Charles Aznavour
quote:Op donderdag 27 juni 2024 20:37 schreef livelink het volgende:
Gerard Cox - Het is weer voorbij, die mooie zomer
quote:Op donderdag 27 juni 2024 20:42 schreef livelink het volgende:
Gerry and the Pacemakers - You'll never walk alone
Laten we het maar niet over voetbal hebben....
Laten we het maar niet over voetbal hebben....
quote:Op donderdag 27 juni 2024 20:57 schreef livelink het volgende:
Anneke Grönloh - Brandend Zand
En dan moet ik aan Guppy denken
quote:Op donderdag 27 juni 2024 21:00 schreef Melting het volgende:
Ik zag deze, en ik kon het niet laten.
Al brengt het herinneren terug aan de crematie van mijn moeder.
quote:Op donderdag 27 juni 2024 21:03 schreef livelink het volgende:
Dank je wel Melting. Een mooie verkoelende uitzending. Het helpt ook dat we nu ook de deuren tegen elkaar open hebben gezet![]()
Fijne avond allemaal!
Dank Melting.quote:Op donderdag 27 juni 2024 21:02 schreef Melting het volgende:
En toen zat het er weer op.
Dank allemaal voor het luisteren, en ik hoop dat jullie een koele nacht hebben straks.
Welterusten alvast.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |