quote:Veel mensen vragen zich nog altijd af: wat heeft Natacha Harlequin nou daadwerkelijk toegevoegd tijdens dat hele Ali B-proces? Als ze instructies wilde geven, werd ze gewoon keihard afgesnauwd door hem. Die vrouw is werkelijk ontzettend voor schut gezet door de onbehoorlijke rapper. Als ze vijf minuten voor een camera heeft gestaan, dan is het veel.
Lunchpauzequote:Co-host Lars Duursma merkt op dat Natacha zich heeft vergaloppeerd door te roepen dat er een ‘bommetje’ zou vallen. “Ik denk juist omdat zij zelf die lat zo hoog heeft gelegd, de beeldvorming extra schadelijk uitpakte voor Ali B. Er was geen bom, dus viel het tegen, dus heeft dit zijn zaak alleen maar beschadigd volgens mij.”
Victor: “Ik denk dat dit een hele onverstandige strategie was ja.”
Bart Swier stelt dat er ‘geen overeenstemming’ was met Natacha over dat bommetje. “Ja, maar dit is gewoon nette advocatentaal voor Bart Swier die zegt: ‘Natacha heeft echt ongelofelijk zitten blunderen. Echt ongelofelijk zitten blunderen.'”
Ik ben een OG Fokker, dus wat denk je zelf?quote:Op vrijdag 21 juni 2024 06:27 schreef Za het volgende:
Een vraag recht op de man/vrouw af.
Is er ook maar 1 vrouw in deze reeks die niet heeft meegemaakt dat een man haar ongevraagd wilde kussen? Of ooit is aangemoedigd tot een handmatige seksuele handeling door een vriendje?
Of misschien weleens seks tegen haar zin had, misschien zelfs met de eigen partner, om hem tevreden te stellen?
Of is er ook maar 1 man in deze thread die zich niet heeft schuldig gemaakt aan een van bovenstaande versier pogingen, cq verzoeken cq lichte drang?
Ik ben als man best wel vaak ongevraagd in m'n billen geknepen of anderzijds lichamelijk betast. Maar ik ben dan ook geen macho maar een aaibare hunk.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 19:24 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik ben een OG Fokker, dus wat denk je zelf?
Heb je daar aangifte van gedaan of ging je over tot de orde van de dag?quote:Op vrijdag 21 juni 2024 19:30 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik ben als man best wel vaak ongevraagd in m'n billen geknepen of anderzijds lichamelijk betast. Maar ik ben dan ook geen macho maar een aaibare hunk.
Idem, elke tweede week wel kontenknijperij. Had de indruk dat elke man dat wel had?quote:Op vrijdag 21 juni 2024 19:30 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik ben als man best wel vaak ongevraagd in m'n billen geknepen of anderzijds lichamelijk betast. Maar ik ben dan ook geen macho maar een aaibare hunk.
Sorry nog daarvoorquote:Op vrijdag 21 juni 2024 19:30 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nu alleen nog Khalid Kasemquote:'Onderzoek naar advocaten zaak Ali B na onrust'
De deken van de Orde van Advocaten in Gelderland gaat onderzoek doen naar een gesprek tussen advocaten in de rechtszaak tegen Ali B. Dat meldt De Telegraaf. De deken heeft een gesprek gehad met de drie advocaten Ruth Jager, Michael Ruperti en Bart Swier.
https://nos.nl/artikel/25(...)zaak-ali-b-na-onrust
Dat laatste. Gewoon hun huishoudelijke werk laten doen. D.w.z. ook zuigen onder de dekens.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 00:59 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Heb je daar aangifte van gedaan of ging je over tot de orde van de dag?²
Meer tweede dag tijdens carnaval.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 01:06 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Idem, elke tweede week wel kontenknijperij. Had de indruk dat elke man dat wel had?
Ik sliep niet, had gewoon jeuk en je was hartelijk welkom.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 01:32 schreef sly-nl het volgende:
[..]
Sorry nog daarvoor![]()
Sorry, dacht dat je sliep na die meet![]()
EenZ !@
Dank je Claudia.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 10:10 schreef Claudia_x het volgende:
Ik weet dat veel vrouwen dat hebben meegemaakt. En ook sterker dan jij uitdrukt: niet alleen ongevraagd, maar ook ongewenst. Niet alleen lichte drang, maar ook drang. Niet alleen worden aangemoedigd, maar ook geen keuze gegeven worden. Niet alleen om tevreden te stellen, maar ook uit angst.
't Punt is nu juist dat dat vroeger werd gebagatelliseerd en tegenwoordig serieuzer wordt genomen. We weten allemaal dat er een grijs gebied is, maar dat maakt niet dat we nu te accepteren hebben wat vroeger onbestraft en onbesproken bleef.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door Za op 22-06-2024 06:53:52 ]
Daar heb je inderdaad gelijk in in de context van intiem zijn met je partner. Ik heb daar in ieder geval nooit angst bij gevoeld. Trek ik het breder, dan zie ik wel dat er veel manieren zijn waarop ik me door angst heb laten leiden om ongewenst intimiteiten te voorkomen. Denk aan bepaalde situaties uit de weg gaan, met een boog om iemand heen lopen, m'n tred aanpassen, op een andere plek in het ov gaan zitten, oogcontact mijden.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 06:20 schreef Za het volgende:
[..]
Dank je Claudia.
Ik denk dat het voor de meesten geldt, behalve "ook uit angst" want dat is van een andere orde dan je partner tevreden willen stellen.
Met als kanttekening dat we dit niet moeten reduceren tot biologie. Ik denk dat cultuur hier een grote rol in speelt: mannen gedragen zich zoals ze denken dat een man zich moet gedragen en vrouwen doen dat ook. En daarom ben ik hoopvol, want onze verwachtingen van elkaar kunnen evolueren. Net zoals het nu normaal is dat vrouwen werken en economisch onafhankelijk zijn, kan het normaal worden dat de fysieke integriteit van vrouwen wordt gerespecteerd, dat consent belangrijk is en dat het genot van een vrouw tijden seks centraler komt te staan. Die ontwikkeling is al in gang gezet en lijkt me - gelukkig - niet te stoppen.quote:In de basis blijft het toch een "jager" en "prooi" situatie, waarin de een meestal (sneller) meer wil dan de ander, gewend is zijn neus te stoten zelfs.
En jongens in die leeftijd zijn over het algemeen onzekerder en gevoeliger voor stereotypes en verwachtingen van hun sociale omgeving. Opvoeding heeft daar wel een grote invloed op. Jongeren uit instabiele thuissituaties bijvoorbeeld lopen een groter risico op misbruik.quote:Maar vooral onder de 20 zal er denk ik altijd het dilemma zijn, een meisje dat de boel nog wil afhouden, maar haar vriendje niet kwijt wil, dus toegeeft, zonder dat dit misbruik is imo.
Maar wanneer het zo begint (andersom zul je zelden zien) gaat het vaak ook zo verder.
Het is geen of-of. Aandachtig zijn is sowieso belangrijk, of het nu om identiteitkwesties gaat of om het respecteren van grenzen. Onze manier van opvoeden in Nederland staat wereldwijd bekend als een opvoeding waarin kinderen gezien en gehoord worden. Elders is een opvoeding vaal veel autoritairder en doet wat een kind zelf vindt of wil er minder toe.quote:Misschien zouden mensen ipv aandachtig te zijn aangaande hoe hun kind zich voelt qua gender, veel meer aandacht kunnen geven aan wie hun kind oppakt en knuffelt, ook familieleden.
Als het goed is, is er binnen een relatie toch geen jager en prooi meer?quote:Op zaterdag 22 juni 2024 06:20 schreef Za het volgende:
[..]
Dank je Claudia.
Ik denk dat het voor de meesten geldt, behalve "ook uit angst" want dat is van een andere orde dan je partner tevreden willen stellen.
In de basis blijft het toch een "jager" en "prooi" situatie, waarin de een meestal (sneller) meer wil dan de ander, gewend is zijn neus te stoten zelfs.
Waarom vind je dat laatste geen misbruik? Het is emotionele chantage: als je geen seks met me hebt, ga ik bij je weg. Het kan inderdaad gemakkelijk de basis leggen voor een relatie die volledig uit balans is met een (jonge) vrouw die op geen enkele manier iets leuks vindt aan seks omdat ze de hele tijd maar moet om hem tevreden te stellen. Overigens geldt dit ook voor (jonge) mannen met een vrouw die meer behoefte heeft aan seks dan zij. Ik denk dat het dan ook heel belangrijk is dat je binnen een relatie matcht op seksgebied: dat je zo'n beetje dezelfde dingen wil en in de basis een vergelijkbare seksdrive. Dat dat in de loop van de jaren soms wel eens (tijdelijk) kan veranderen (denk aan het krijgen van kinderen) hoeft geen probleem te zijn. Maar als je bij de start van je relatie al niet matcht, wordt dat lastig.quote:Vrouwen willen het hof gemaakt worden doorgaans, de cliches van de bonbons, rozen, mee uit eten genomen worden en diamanten zijn er nog steeds, en niet van vrouw naar man.
Maar vooral onder de 20 zal er denk ik altijd het dilemma zijn, een meisje dat de boel nog wil afhouden, maar haar vriendje niet kwijt wil, dus toegeeft, zonder dat dit misbruik is imo.
Maar wanneer het zo begint (andersom zul je zelden zien) gaat het vaak ook zo verder.
quote:Ik vind het heel lastig, sommige dingen die ik opnoemde is waar ze AliB 3 jaar cel voor willen geven, afgezien van dat ene meisje met Ronnie Flex.
Misschien zouden mensen ipv aandachtig te zijn aangaande hoe hun kind zich voelt qua gender, veel meer aandacht kunnen geven aan wie hun kind oppakt en knuffelt, ook familieleden.
Want veel kinderen vinden dat niet fijn, ondergaan het, en daar gaat het al fout. Worden grenzen overschreden, hoe lief bedoelt ook, maar krijgen zowel jongens als meisjes verkeerde boodschappen mee al heel jong.
Het is een vorm van mishandeling (ik denk dat jij dit weet)
Zie:Wat je spoiler betreft ben ik het volledig met je eens. Dat stellen lang niet alle grootouders en ooms en tantes op prijs, overigens. Maar ik denk inderdaad wel dat het daar al begint, dat een kind al jong leert dat geen enkele aanraking verplicht is en dat je ook de kus van je oma mag weigeren, of de knuffel van je oom. Een hand geven kan een prima alternatief zijn als het om beleefdheidsvormen gaat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
We weten niet of dit vooraf is besproken.quote:
Wat wil je hier precies mee zeggen?quote:
Precies! Wat wil je hiermee zeggen? Dat Ali daardoor zich vrij voelde om Ellen even ongevraagd aan te raken? Manoman, wat een slutshaming.quote:
Konden slachtoffers ook maar denken dat het lang genoeg heeft geduurd en dat alles weer als van tevoren was.quote:
Ergens zou het me niet verbazen eerlijk gezegd.quote:Op maandag 24 juni 2024 19:59 schreef spectrumanalyser het volgende:
Nee. Zolang meneer B. alles blijft ontkennen en zichzelf als slachtoffer blijft presenteren kan hij niet verder.
Straffen doet men om verdachten te laten inzien dat het verkeerd was wat ze gedaan hebben, en dat het een volgende keer anders moet gaan.
Er zijn in totaal 7 verklaringen afgelegd. Er is druk uitgeoefend om verklaringen te laten intrekken.
De telefoontaps. Het opmerkelijke gedrag tijdens de zitting.
Het moet wel heel raar lopen als er een vrijspraak komt. En zelfs al zou die er komen dan nog zie ik het niet voor mij dat hij zijn 'muziek'-carriere zo kan voortzetten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |