--------------------------------------quote:Klever neemt geen afstand van medewerking Zwarte Pietenjournaal ON
Reinette Klever (beoogd minister voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingshulp) neemt geen afstand van het Zwarte Pietenjournaal van omroep ON, waar ze in het verleden aan meewerkte. Ze denkt ook niet dat haar werk in de weg zal zitten. Met welk verhaal ze in het buitenland mogelijke kritiek zal pareren wilde ze niet zeggen. "Dat volgt nog", zei Klever na afloop van haar gesprek met Van Zwol en beoogd premier Schoof. Klever zal voor haar portefeuille veel moeten reizen.
Klever is momenteel bestuurslid bij ON en is naar voren geschoven door de PVV. Voor deze partij was ze in het verleden ook al Kamerlid. Ze pleitte toen voor het afschaffen van Ontwikkelingssamenwerking. Klever zegt dat ze deze uitspraak deed als Kamerlid van een partij. "Dan moet je dat programma aan het voetlicht brengen. Nu zit ik in een heel andere rol als beoogd minister van een kabinet van vier partijen. Er ligt een akkoord en ik ga keurig mijn best doen om dat uit te voeren." Klever vindt het ook niet gek dat juist zij gevraagd is voor deze post. Ze verwees naar het hoofdlijnenakkoord, waar ook fors gesneden wordt in de uitgaven voor ontwikkelingssamenwerking.
Verder wilde Klever geen inhoudelijke vragen beantwoorden. Ze benadrukte dat de kabinetsploeg het akkoord eerst nog gaat uitwerken in een programma. Daarna zal ze meer kunnen vertellen, zei ze. Ook wilde ze de reden van de naamsverandering van ontwikkelingssamenwerking naar het ouderwetsere ontwikkelingshulp niet prijsgeven.
https://www.nu.nl/formati(...)over-voordracht.html
Omdat ze deel uitmaakt van het bestuur van ons land.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:29 schreef Nattekat het volgende:
Ik ben wel heel benieuwd waarom TS dit boeiend vindt.
Je weet best waar ik op doel met 'dit'.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:30 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Omdat ze deel uitmaakt van het bestuur van ons land.
Komt omdat je links hebt gestemd en niks anders wilt zien dan links.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:28 schreef Starhopper het volgende:
Ik schaam mij voor mijn land. Waarom kan Wilders geen fatsoenlijke mensen neerzetten als minister? Ik vind het allemaal clowns.
Doen alsof je het niet weet is makkelijker dan toegeven dat je fophef wil verspreiden.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je weet best waar ik op doel met 'dit'.
Het woord waar je naar op zoek bent is 'momentopname'. Het heeft alleen waarde in de context waarom ze die grimas uitbeeldt.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:33 schreef Hyperdude het volgende:
Chk die ogen. Nuttier than a squirrel's nutsack.
En dat met de bezuinigingen op de publieke omroepquote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dat we straks op de NPO 2 sinterklaasjournaals naast elkaar gaan krijgen, 1 met en 1 zonder zwarte pieten, gaat nog een heel dingetje worden. Er zal worden gestreden om de kijkcijfers.
Was me ook opgevallen.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:33 schreef Hyperdude het volgende:
Chk die ogen. Nuttier than a squirrel's nutsack.
quote:PVV-ministerskandidaat Klever vindt omvolkingstheorie niet racistisch: ‘Dat label deel ik niet’
PVV-ministerskandidaat Reinette Klever weigert in haar hoorzitting afstand te nemen van de omstreden term omvolking. Die is volgens haar niet racistisch, tot verbijstering van oppositie-Kamerleden.
https://www.ad.nl/politie(...)el-ik-niet~ad6fcf43/
Die term kan een hoop dingen zijn, maar zeker niet racistischquote:
Vind het ook niet heel spannend nee.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 20:30 schreef Cupfighter het volgende:
Ja ik vind dit ook niet schokkend, die Faber is een ander verhaal
quote:
Inderdaad.quote:Op vrijdag 21 juni 2024 22:42 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
zo zie je maar weer dat ministers ook gewoon mensen van vlees en bloed zijn en hun eigen mening/opvattingen hebben waarbij sommigen wat verder gaan dan anderen.
NEEquote:Op vrijdag 21 juni 2024 22:10 schreef 111210 het volgende:
[..]
Gejank over omvolking altijd. Als alle “autochtonen” maar 1 of zelf geen kinderen krijgen en “allochtonen” 6 kinderen dan is dat toch gewoon feitelijk <nope>
Snap niet zo goed wat hier racistisch aan is als dit gewoon de feiten zijn.
Zeker wel. Het is gewoon een theatraal figuur, die gaat janken als het haar uitkomt.' maar mijn familie heeft onderduikers opgevangen'quote:Op vrijdag 21 juni 2024 20:34 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Die term kan een hoop dingen zijn, maar zeker niet racistisch
quote:Op vrijdag 21 juni 2024 22:57 schreef Toine51 het volgende:
Waarom zou ze dat moeten doen?
Wat heeft ze verkeerd gedaan dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |