quote:Na 24 jaar keert Slovenië weer terug op een EK voetbal en Servië is er voor het eerst als zelfstandig land bij. De landen zitten met Engeland en Denemarken in een poule en daarmee is de tegenstand aardig groot.
Laatstgenoemden zijn meteen de twee favorieten voor de eerste twee plekken. Voor zowel Slovenië als Servië is het dus van enorm belang deze wedstrijd te winnen.
Servië deed in 2000 voor het laatst mee aan het EK voetbal. Dat deed het toen nog als Servië & Montenegro, de directe opvolger van Joegoslavië. Als zelfstandig land deden de Serviërs dus nog niet eerder mee aan een Europees kampioenschap. En dat terwijl het land zich in de tussentijd wel drie keer kwalificeerde voor het WK. Het land is dus enorm blij terug te zijn op een Europees eindtoernooi. De bekendste speler van Servië is oud-Ajax speler Dusan Tadic.
Stadion: Fußball Arena München
Aftrap: Donderdag 20 juni om 15:00
Gelukkig ga ik vandaag een dagje EK kijken met vrienden in A'dam. Dat maakt de boel wat dragelijker.quote:Op donderdag 20 juni 2024 10:07 schreef Caland het volgende:
Voetbal voor de fijnproever @:alaphilippe_
Was gewoon Joegoslavië. Kluivert met de hattrick. Servië-Montenegro heette het pas een paar jaar later.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 18:34 schreef Zipportal het volgende:
Servië deed in 2000 voor het laatst mee aan het EK voetbal. Dat deed het toen nog als Servië & Montenegro, de directe opvolger van Joegoslavië.
De OP klopt wéér niet. @GGMMquote:Op donderdag 20 juni 2024 10:33 schreef VoMy het volgende:
[..]
Was gewoon Joegoslavië. Kluivert met de hattrick. Servië-Montenegro heette het pas een paar jaar later.
Hoe vaak heeft Servië meegedaan ? Joegoslavië deed het vaak goed. Bovendien mocht hun beste generatie niet meedoen op het EK-92. Daarvoor in de plaats werd Denemarken Europees kampioen. Die lichting was jeugdwereldkampioen en won met Rode Ster Belgrado de Europa-cup 1quote:Op donderdag 20 juni 2024 10:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
Servie levert echt nooit op eindrondes. Doorgaans verschrikkelijk voetbal ook.
Ik was erbij in de Kuip. Met een geweldige Kluivert. Die werd samen met Mijatovic (Joegoslavië) topscorer van dat toernooi met 5 doelpunten.quote:Op donderdag 20 juni 2024 10:33 schreef VoMy het volgende:
[..]
Was gewoon Joegoslavië. Kluivert met de hattrick. Servië-Montenegro heette het pas een paar jaar later.
Nee je hebt gelijk. Bv het EK-68 deden ze al mee. Toen plaatsten er zich maar 4 landen. Op het WK-74 wonnen ze met 7-1 van Zaïre. Nog steeds een record.quote:Op donderdag 20 juni 2024 10:34 schreef Caland het volgende:
Joegoslavië had toch altijd wel godenteams? Of heb ik dit groter gemaakt in mijn herinnering.
Kluivert scoorde er vier dus een patrick.quote:Op donderdag 20 juni 2024 10:33 schreef VoMy het volgende:
[..]
Servie heeft al vaak zat meegedaan aan EK's en WK's intussen en ik kan me vrijwel niets nuttigs van ze herinneren. Alleen de winst in de poule tegen Duitsland in volgens mij WK 2010 (toen ze alsnog werden uitgeschakeld overigens)quote:Op donderdag 20 juni 2024 10:56 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hoe vaak heeft Servië meegedaan ? Joegoslavië deed het vaak goed. Bovendien mocht hun beste generatie niet meedoen op het EK-92. Daarvoor in de plaats werd Denemarken Europees kampioen. Die lichting was jeugdwereldkampioen en won met Rode Ster Belgrado de Europa-cup 1
Servië heeft tot een week geleden nog nooit meegedaan aan een EK.quote:Op donderdag 20 juni 2024 11:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Servie heeft al vaak zat meegedaan aan EK's en WK's intussen en ik kan me vrijwel niets nuttigs van ze herinneren. Alleen de winst in de poule tegen Duitsland in volgens mij WK 2010 (toen ze alsnog werden uitgeschakeld overigens)
Toernooien dan.quote:Op donderdag 20 juni 2024 11:06 schreef Caland het volgende:
[..]
Servië heeft tot een week geleden nog nooit meegedaan aan een EK.
Wikipedia liegt niet.quote:Op donderdag 20 juni 2024 11:06 schreef Caland het volgende:
[..]
Servië heeft tot een week geleden nog nooit meegedaan aan een EK.
O jawel hoor, vrij regelmatig zelfs. Dit leer je al op het mbo.quote:
Nou, doei.quote:Op donderdag 20 juni 2024 11:22 schreef Oriente het volgende:
Serbia threatens to leave Euroes tournament, if Albania and Croatia is not sanctioned
From the article: "In the match of the second round of Group B between Albania and Croatia, in the 59th minute, fans of both teams chanted "Kill, kill, kill the Serb".
Die vierde was een eigen doelpunt, dat is algemeen bekend.quote:Op donderdag 20 juni 2024 11:02 schreef Nober het volgende:
[..]
Kluivert scoorde er vier dus een patrick.
https://nos.nl/video/348666-ek-2000-nederland-joegoslavie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |