Welkom bij alweer een nieuwe editie van de FPCL, de FOK! Premier Cycling League. De achtste editie om precies te zijn, in het jaar 2024. Laten we hopen dat we zoveel mogelijk gespaard blijven van allerlei extrasportieve perikelen en we een zo volledig mogelijk seizoen kunnen afwerken!
De deelnemers van het eerste uur zullen hun prestaties van eerdere seizoenen geanalyseerd hebben, nieuwkomers hebben naar ik mag aannemen alle topics van voor tot achter minutieus doorgelezen en eenieder heeft in de wielerloze maanden niets anders gedaan dan het wielernieuws en de transfers nauwgezet volgen.
De FPCL wordt afgewerkt in competitievorm; elke week neemt jouw team het op tegen het team van een andere user. Met een beetje geluk scoor je met een team vol kneuzen een vijfde plaats, waar een team vol toppers geen topklassering garandeert.
Met de opzet van het spel onderscheidt de FPCL zich van de normale wielerpoule, waar na een paar etappes of wedstrijden 95% van de deelnemers al kansloos is of waarbij je afhankelijk bent van een slecht genomen bocht in een massasprint of een afgelopen ketting in volle finale.
De vraag is natuurlijk welke strategie eenieder gaat volgen tijdens de biedrondes. En wie heeft er Matxin aangesteld als scout? Wie moet het doen met de adviezen van Thijsje Zonneveld? Wie krijgt een schansspringer die hij of zij niet kent in de schoot geworpen door een opdringerige zaakwaarnemer? Wie betaalt de hoofdprijs voor de nieuwe Pecharroman? Spannend! Wie kroont zich uiteindelijk tot de Patrick Lefevere van Fok?
En als je je lijstje uiteindelijk helemaal af hebt en je cursor boven de verzendknop zweeft ga je toch weer twijfelen. Is 16 miljoen wel genoeg voor Wout van Elzakker? Na talloze keren wijzigen van de definitieve versie van hét lijstje druk je ten langen leste toch maar op versturen, om van de spanning verlost te zijn. Maar dan begint direct weer het lange wachten. Het wachten op, ja waarop eigenlijk? Ja inderdaad: een teleurstelling. We kunnen niet wachten!
Hoe werkt het spel? • Voordat de competitie begint is het de taak van de manager om een team bij elkaar te krijgen. Dit gebeurt middels een draft waarbij gewerkt wordt met blinde biedingen. • De draft werkt als volgt: Met een budget van 100 miljoen dien je een team van 14 renners samen te stellen in verschillende biedrondes. Het minimumbod voor een renner bedraagt 0,10 miljoen en biedingen mogen tot twee cijfers achter de komma precies zijn. Na een biedronde worden alle biedingen naast elkaar gelegd, waarbij de persoon met het hoogste bod op een renner deze in zijn team kan verwelkomen. Voor een voorbeeldje verwijs ik naar vijf jaar geleden: wimderon in SPT / FOK! Premier Cycling League, bij vragen of onduidelijkheden kun je uiteraard ook in het topic terecht. • De teams nemen het vervolgens tijdens het seizoen elke speelronde tegen elkaar op in onderlinge confrontaties, waarbij het vooraf gepubliceerde speelschema gevolgd wordt. De winnaar krijgt 3 punten, een gelijkspel levert 1 punt voor beiden op en de verliezer staat met lege handen. • Deze resultaten worden verwerkt in een stand, die de uitslag van het spel uiteindelijk bepaalt. Bij een gelijk puntenaantal in de totale tussenstand geeft het aantal gescoorde punten de doorslag. Is dit ook gelijk dan wordt er geloot. • Elke wedstrijd van het niveau .1 en hoger telt mee (met uitzondering van ploegen- en duotijdritten), voor een volledig overzicht verwijs ik u door naar de kalender. Wordt een wedstrijd toegevoegd aan de kalender dan wordt deze toegevoegd aan de speelronde waar deze qua datum in valt. Wordt een wedstrijd verplaatst dan geldt hiervoor hetzelfde. Uitzonderingen hierbij vormen koersen die (gaan) vallen na de laatste wedstrijd die op de oorspronkelijke kalender staat. • Als er een renner wordt betrapt op doping, al dan niet mechanisch, dan krijgt het team waar hij voor rijdt drie punten in mindering. De gescoorde punten van deze renner in de speelronde die bezig is vervallen, eerder gescoorde punten en resultaten van het team blijven wel staan. • Transfers werken als volgt: voor aanvang van de transferperiode maak je kenbaar welke renner(s) je wilt verkopen. Hiervoor ontvang je de helft van het bedrag dat je voor deze renner hebt betaald terug. Dit bedrag kun je samen met je nog resterende budget gebruiken om je team weer aan te vullen tot het aantal van 14, met renners die nog op de markt zijn. Ook dit gebeurt middels blinde biedrondes.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ronde 11-20
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ronde 21-30
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ronde 31-40
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ronde 41-50
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ronde 51-62
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kalender:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Transferperiode 16-6-2024 tot 21-6-2024
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FPCL Croky Cup: Volgt mogelijk.
Op maandag 17 juni 2024 22:18 schreef hhh38 het volgende: De lijst met renners die van de hand zijn gedaan had wel even expliciet gedeeld mogen worden, die was ik alweer helemaal vergeten
[..] Stond geen fatsoenlijke renner tussen, dus dat scheelt.
Emoe is nog wel aardig, maar geblesseerd.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Album top 100 2024
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
We nemen afscheid van het zeer teleurstellende duo Kwiato en Turner. Kwiat viel vooral op door zijn Instagram posts over valpartijen, en het met aanmoedigen van crosssmurf in Spanje. Turner viel vooral op door zn lengte.
We wensen beide een fantastisch pensioen.
Welkom podiumtijger Emilien Jeanniere en scherpschutter Bart Lemmen.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
[..] Daar had ik voor willen gaan als ik het niet vergeten was, jouw geluk!!1
Jij had meer centuh dan ik? Het geluk van de kampioen allen.
Maar ook meerdere renners nodig. Maar kan me wel voorstellen dat je 12-13 miljoen op hem zou hebben gegooid
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
[..] Ik mis in het overzicht nog bij wie de volgende renners horen: - Huub Artz - Fernando Barcelo - Paul Double - Scoot McGill - Tim Torn Teutenbrg
Stonden wel in post 279 met een bedrag, maar niet in post 281 met een manager.
Ik heb op Artz en Tim Torn geboden iig, maar zat al vol
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
Op dinsdag 18 juni 2024 15:11 schreef knijn1985 het volgende: Voor de gasten die nog moeten kijken en lijsten zoeken van updates @:pino112 is volgens mij al up-to-date!
@Pino112 onder score renner gaat het nog niet goed.
[..] @:pino112 onder score renner gaat het nog niet goed.
Daar moet het sowieso pas vanaf komende ronde worden aangepast toch? Want nu moeten de huidige renners nog worden gebruikt.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Album top 100 2024
[..] Daar moet het sowieso pas vanaf komende ronde worden aangepast toch? Want nu moeten de huidige renners nog worden gebruikt.
Ja en nee, je ziet dus sommige renners (volgens mij is Jake Stewart de enige die van manager gewisseld is tot nu toe) dan twee keer daar staan. De al behaalde punten door hem zijn immers niet door de nieuwe manager gescoord.
[..] Ja en nee, je ziet dus sommige renners (volgens mij is Jake Stewart de enige die van manager gewisseld is tot nu toe) dan twee keer daar staan. De al behaalde punten door hem zijn immers niet door de nieuwe manager gescoord.
Ah, dat is tof, dus dat werkt gewoon automatisch dat vanaf komende week de nieuwe renners pakt en dat je nog steeds de oude resultaten ziet?
[..] Ja en nee, je ziet dus sommige renners (volgens mij is Jake Stewart de enige die van manager gewisseld is tot nu toe) dan twee keer daar staan. De al behaalde punten door hem zijn immers niet door de nieuwe manager gescoord.
De renners die pas later in het jaar bij een manager terecht zijn gekomen zouden er eigenlijk ook 2x in moeten staan. Zodat je weet hoeveel punten ze "managerloos" hebben behaald en hoeveel punten als onderdeel van een team (die ook meetellen in de stand).
[..] De renners die pas later in het jaar bij een manager terecht zijn gekomen zouden er eigenlijk ook 2x in moeten staan. Zodat je weet hoeveel punten ze "managerloos" hebben behaald en hoeveel punten als onderdeel van een team (die ook meetellen in de stand).
@Chiappucci: Je hebt er nu 15? Alleen Burgaudeau verkocht maar Holter en Romo teruggekocht. De tweede zal dan afvallen denk ik maar ik weet jouw biedvolgorde niet.
Op dinsdag 18 juni 2024 21:49 schreef Pino112 het volgende: @:Chiappucci: Je hebt er nu 15? Alleen Burgaudeau verkocht maar Holter en Romo teruggekocht. De tweede zal dan afvallen denk ik maar ik weet jouw biedvolgorde niet.
@:DeLuna: Jij moet er nog eentje.
Rest is inderdaad weer compleet.
Mijn volgorde was Tratnik, Holter, Romo. Voor Tratnik had ik 7,55 mln geboden, en niet 0,55, maar dat is nog steeds te weinig in vergelijking met het bod van Slobeend.
En als de transferperiode voorbij is ook gewoon een overzicht van alle biedingen. Tevens de optie om je renner te verkopen (uiteraard alleen wanneer dat kan).
Dit begint wel een beetje uit de hand te lopen he?
En als de transferperiode voorbij is ook gewoon een overzicht van alle biedingen. Tevens de optie om je renner te verkopen (uiteraard alleen wanneer dat kan).
Dit begint wel een beetje uit de hand te lopen he?
Op woensdag 19 juni 2024 09:14 schreef Slobeend het volgende: Jaa dan had ik m'n miljoenen ook anders verdeeld zonder Double . Helemaal lullig voor @:aguero
Klopt zeker. Menselijke fout van volgorde verkeerd over genomen.
Piccolo is toch ook geen echte dopinggeval? Hij is gearresteerd met goeihormonen, maar het is niet ontdekt bij een dopingcontrole toch? Maakt het niet minder dom.
[..] Ik denk dat we volgend seizoen beter zonder die regel doen.
Ja, ik vind het prima. De kans dat iemand punten scoort op het moment dat het bekend wordt is wel aanwezig, maar best klein. En meestal is het feit dan al van langer geleden. Dus heel veel invloed, behalve de 3 punten, heeft het niet echt.
Op zondag 23 juni 2024 21:39 schreef hhh38 het volgende: Geen leuke rubriek dat de 15e plek op het NK van Slovenië waar maar 5 fatsoenlijke profs zijn meer oplevert dan de 2e plaats op het NK van Duitsland
Altijd tegen jou
Op zondag 23 juni 2024 21:39 schreef hhh38 het volgende: Geen leuke rubriek dat de 15e plek op het NK van Slovenië waar maar 5 fatsoenlijke profs zijn meer oplevert dan de 2e plaats op het NK van Duitsland
Even veel, want in Slovenië zijn er maar 14 gefinisht!
De battle of the mods heeft ook een leuke uitslag.
Grappenmaker Molard haalt volgens mij voor mij ronde 39 binnen. Gaat wel goed de laatste rondes.
We kijken met een schuin oog naar de spannendste strijd van de ronde:
GotenSSJ - baggerbaas 0-0
Met nog twee dagen te gaan. Gaat Paultje Lapeira het morgen doen?
Toen ie in mijn team zat was zn beste uitslag 6e, ergens in het Midden Oosten
Normaal zou je met 747 punten een ronde makkelijk winnen @Chiappucci . Nu, ja niet. Tevens nipte winsten voor @Mexicanobakker en @hhh38, die nu in de stand wel echt een gat heeft geslagen. Daarachter blijft het zeer spannend!
Op basis van de Hall of Fame van eind 2022 aangezien hij nog steeds niet geüpdate is met de resultaten van vorig jaar.
Dan hebben we nu ook een nieuwe nummer 1: 1. Sabata 2683-164 maximus | 2847 punten | speelronde 38 2024. 2. johannes_vermeer 790-1324 Sabata | 2114 punten | speelronde 27 2024 3. noodgang 696-1344 LekkerWeertje | 2040 punten | speelronde 38 2018
Op zondag 21 juli 2024 20:28 schreef Pino112 het volgende: Normaal zou je met 747 punten een ronde makkelijk winnen @:Chiappucci . Nu, ja niet. Tevens nipte winsten voor @:Mexicanobakker en @:hhh38, die nu in de stand wel echt een gat heeft geslagen. Daarachter blijft het zeer spannend!
En dan te bedenken dat in het begin nog een mooi aantal speelrondes 1e stond...dit gaat wel erg bergafwaarts. De tour ook nog eens met 13 punten verschil verloren 😥
Volgens mij gaat er iets mis, ik zie in de tab uitslagen dat Czech tour etappe 2 bijv. is ingevuld, maar in ronde 41 sta ik nog op 0 punten ondanks dat ik Higuita en Hirschi heb? Of begrijp ik het niet?
Volgens mij gaat er iets mis, ik zie in de tab uitslagen dat Czech tour etappe 2 bijv. is ingevuld, maar in ronde 41 sta ik nog op 0 punten ondanks dat ik Higuita en Hirschi heb? Of begrijp ik het niet?
Ja de stand moest nog worden bijgewerkt, verwerking vergeten af te maken. Nu klopt het
My my my, ik zie nu eigenlijk pas dat ik een hele lekkere reeks neerzet, 6 keer winst op rij. Was niet zo op aan het letten omdat ik mijn laptop moest vervangen, de OS aan het volgen was en nu op vakantie ben nu met minder bereik internet:
ronde 38: Pogey en Jonas die dik overachieven in de tour ronde 39: Schelling Ide en de Finvisser die nipt genoeg scoren ronde 40: lullige 2-0 dankzij Finvisser. Lelijkheid tot de macht zes maar ik klaag niet ronde 41: onderweg naar een nederlaag tegen @Immerdebestebob totdat Kuss ineens uit zijn slof schiet ronde 42: ook slecht begonnen tegen @McGrath maar Healy en Jorgensen draaien het om ronde 43: We danken bij Schönbacher Cycling Grandpa Woods die nog even een zege binnenhaalt
Top10 aansluiting is geslaagd, maar kan ik er ook aan blijven hangen.
Ik geloof Einer Rubio, Gijs Leemreize, Mathis Le Berre en een nutteloze Baroncini
[..] Moesten wij in de Giro niet ook al tegen elkaar dan?
Edit: ja dus, tijd voor revanche!
Rubio gaat je slopen
Maar ik sta ook op voorsprong tegen knijn geloof ik, door Wivco, dus geen stress
[ Bericht 7% gewijzigd door Fretwork op 18-08-2024 16:49:40 ]
Op zondag 25 augustus 2024 19:16 schreef hhh38 het volgende: Pedersen wint het klassement in Duitsland, dus deze speelronde is wel binnen
Voor de volgende speelronde mis ik de Tour of Hainan nog @:Pino112
Die mag erbij, Maryland en Cantabria eraf
Tour of Britain is terug maar komt bij speelronde 50 om de koersen beter te spreiden wat mij betreft.
Danny levert in Duitsland maar een of andere C Franse renner van @Rellende_Rotscholier zorgt dat ik alsnog verlies. Lachwekkend dat dat prutskoersje wel world tour is.
Stond denk ik foutief in die conceptkalender die ik als blauwdruk heb gebruikt.
Het is echt onvoorstelbaar. Nouja, of ik 10e of 16e word maakt ook niet meer uit, P1 is uit zicht en een echte afgang lijkt me ook onwaarschijnlijk
Mijn team begint een beetje te draaien. Mijn 4 invallers doen het allemaal heel aardig. Ze sprokkelen of halen zelfs veel punten. Dit had eerder gemoeten, maar ik heb er nu veel vertrouwen in dat we niet laatste worden.
Dat zou klinken als een cyclingmaster resultaat, maar het zijn mijn mannen tijdens de vorige Vuelta etappe. Over overkill gesproken.
Anderzijds ben ik nog getraumatiseerd van de heenwedstrijd tegen Sabata, de Giro vs Pogacar, dus een gepaste voorsprong nemen tijdens de Vuelta kan toch geen kwaad.
Tour of Britain is terug maar komt bij speelronde 50 om de koersen beter te spreiden wat mij betreft.
Ik bedoelde hier 49, 50 is wel erg ver weg @Pino112 Een ronde later dan dat het was. De koers begint nu ook pas op 3 september
[..] Ik bedoelde hier 49, 50 is wel erg ver weg @:Pino112 Een ronde later dan dat het was. De koers begint nu ook pas op 3 september
Aangepast.
Voor de datum had ik op de site gekeken, maar dat is een bende nu ik wat verder kijk. https://tour-of-britain.com/ Of het is niet meer de actuele site.
Levensgroot 1 september, maar overal ook oude teksten enzo.
Ronde van Langkawi erbij in ronde 54, ronde van Istanbul verplaatst naar ronde 51
Ronde 61: Turul Romaniei Ronde 57: Paris-Bourges/Tour de Vendee
Hiervoor gaat de Cro Race naar ronde 57, de Tour de Langkawi naar ronde 56 en de Chrono des Nations naar ronde 61 om het minimaal 3 koersen of 2 koersen waarvan 1 rittenkoers-principe vast te houden.
Tot zover.
Mijn halve team start in de Renewi Tour: Van der Poel, Groenewegen, Walscheid, Cosnefroy, Welten, Segaert, Simmons. Dat moet wel een succes worden.
Op maandag 2 september 2024 12:48 schreef Pino112 het volgende: Weer een speelronde waarbij iedereen scoort, jawel! Jammer dat ik de laatste was en dan met 5-10 verlies. Maar het kan altijd erger, met 3-4 of 4-6
Ik vind dat meer lullig voor diegene die er 200 scoort en toch verliest
Ondanks de ontketende Jenno Berckmoes die wint op de Muur van Geraardsbergen (1.1) verloren van de ontketende Tim Wellens die de eindzege behaalt óók op de Muur van Geraardsbergen (2.UWT).
Speelronde 48 ook al, die was al eerder afgelopen.
Wel toevallig dat het zo snel achter elkaar gebeurd.
Wel een erg gelukkige overwinning in de Vuelta trouwens voor mijn team, slechts 69 punten en 5 teams die lager scoorden.
Was het trouwens nooit eerder gebeurd, of alleen de eerste keer dit jaar?
[..] Was het trouwens nooit eerder gebeurd, of alleen de eerste keer dit jaar?
Goede vraag, maar die kan ik niet beantwoorden. Voorgaande jaren niet bijgehouden, maar lijkt me dat het wel vaker is gebeurd. Misschien weet @wimderon het.
[..] Goede vraag, maar die kan ik niet beantwoorden. Voorgaande jaren niet bijgehouden, maar lijkt me dat het wel vaker is gebeurd. Misschien weet @:wimderon het.
Oorluis is echt de enige die nog in de punten rijdt he
Op maandag 16 september 2024 19:31 schreef johannes_vermeer het volgende: Ondanks wat flinke scores in Canada (136 punten) sta ik dik achter tegen @:Mexicanobakker Die heeft toch altijd mazzel met de loting!
Ja, het is inderdaad dat mijn team hier even uithaalt, anders was dit natuurlijk een ouderwetse kutloting. Ik weet niet wie die heeft verzorgd, maar diegene nemen WIJ niet meer serieus.
Op zondag 22 september 2024 07:19 schreef Pino112 het volgende: Vandaag beginnen er weer twee nieuwe speelrondes, maar ik ben een weekendje de klimgeit aan het uithangen in Limburg dus geen screenshots.
Op vrijdag 27 september 2024 15:38 schreef Pino112 het volgende: De website is vanmorgen verhuisd, hopelijk doet ie het bij iedereen weer (it's always DNS)
Iemand die ongeveer 5-7 rondes voor je wint zou ik geen miskoop noemen
[..] Iemand die ongeveer 5-7 rondes voor je wint zou ik geen miskoop noemen
5 rondes voor 30 miljoen noem ik geen goede aankoop eerlijk gezegd. Hij had er een stuk of 3 a 4 meer voor me kunnen winnen als die op z'n fiets kan blijven zitten of niet als een ijspegel van z'n fiets af moet stappen in de WP bijvoorbeeld (En in de AGR en LBL naar kunnen zou presteren, maar dat kan tegen zitten na onderkoeling natuurlijk )
[..] 5 rondes voor 30 miljoen noem ik geen goede aankoop eerlijk gezegd. Hij had er een stuk of 3 a 4 meer voor me kunnen winnen als die op z'n fiets kan blijven zitten of niet als een ijspegel van z'n fiets af moet stappen in de WP bijvoorbeeld (En in de AGR en LBL naar kunnen zou presteren, maar dat kan tegen zitten na onderkoeling natuurlijk )
30 miljoen voor Skjelmose is wel erg veel.
[..] Maar als die 10 rondes (1/6de van het spel) voor je wint niet. En dat had prima zo kunnen zijn met AGR/WP/LBL naar kunnen presteren + Luxemburg + WK.
Dat valt van een Skjelmose niet echt te verwachten toch? Dan moet je al een echte topper hebben.
[..] Dat valt van een Skjelmose niet echt te verwachten toch? Dan moet je al een echte topper hebben.
Hij heeft er dit jaar geloof ik al 6 voor mij gewonnen (Frans voorjaar, P-N, Baskenland, Zwitserland, Vuelta en ik dacht ook de OS tijdrit met z'n top 15 plek).
Vorig jaar bijv. 8,2,9 in AGR, WP en LBL, opzich kun je dat altijd pech hebben met de loting, maar het zet je wel in een goede positie. Luxemburg won ik dit jaar sowieso dankzij Hirschi, maar daar had Skjelmose ook zeker top 10 gereden zonder val, en het WK is ook redelijk op zijn lijf geschreven.
Uiteindelijk blijft het bij 6 rondes oid, maar het is niet alsof het heel onwaarschijnlijk was dat die rond de 10 rondes bijna in z'n 1tje voor mij had kunnen winnen imo.
Het is veel geld/tegenvallend maar een miskoop vind ik als ie 1 ronde wint ofzo