abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 juni 2024 @ 15:40:09 #1
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_213946949
Mijn vader, in de 80, is er ingeluist door een of ander isolatiebedrijf. Thermo Solutions heten ze. Die zouden komen om een offerte te maken en dat hebben ze gedaan. Vrijblijvend. Maar toen de offerte klaar was vroeg die man om een handtekening onder de offerte en die heeft mijn vader gezet met het oog op dat het een offerte is en geen opdracht.

Nu is mijn vader een traject aangegaan met de gemeente dus wil hij afzien van die Thermo Solutions. Toch stonden ze voor de deur precies op het moment dat de gemeenteman er was dus hebben ze ze gezamenlijk weggestuurd. In de ogen van mijn vader is er geen overeenkomst want hij heeft nog geen akkoord gegeven. Dat de handtekening op die offerte dat akkoord is gaat er bij hem niet in. Nu kwam de rekening van 5000 euro binnen (voor 108m2 spouwmuurisolatie) terwijl het werk niet is uitgevoerd.

Hij neemt vandaag contact op met die man van de gemeente om te kijken of die hem kunnen helpen maar ik vrees dat we de rechtsbijstand in moeten schakelen.

Triest dat zo'n verkoper misbruikt maakt van een oude man.

Wat is hier nog te redden? Kan ik het bedrijf bellen of heeft dat geen zin?

[ Bericht 0% gewijzigd door oppiedoppie op 17-06-2024 15:48:05 ]
To BG or not to BG!
pi_213947178
Denk niet dat daar makkelijk antwoord op te geven is zonder de offerte/contract te zien. Daar zal het antwoord vast op staan.
pi_213947204
Ik geef ook regelmatig opdracht door een offerte te ondertekenen. Volgens mij is dat normale gang van zaken.

[ Bericht 12% gewijzigd door OxygeneFRL op 18-06-2024 12:47:39 ]
pi_213947259
Een handtekening onder een offerte zie ik in het beginsel als een overeenkomst. Nu weet ik verder niet in hoeverre er druk of misleiding heeft plaatsgevonden en of je vader voldoende helder van geest is.
https://www.das.nl/ondern(...)racten/offerte-maken

Een enigzins normaal bedrijf zit ook niet te wachten om de kinderen achter zich aan te krijgen. Kost tijd, geld en levert gezeik.

Als het die toko uit Enschede is lees ik wisselende verhalen. Misschien is het een idee om in der minne te schikken. Dat je zegt dat het allemaal wat lastig wordt voor je pa en dat er geen wilsovertuiging was. Dat je aanbiedt om wat uurloon te vergoeden om dan te hopen dat ze zeggen dat dat niet hoeft.

Overigens vraag ik mij af waarom iemand van dergelijke leeftijd nog uberhaupt dergelijke investeringen doet maar misschien kijk ik er wel heel economisch tegenaan.

Ik zit een generatie onder jou maar mijn ouders hebben mijn oma de laatste jaren handelingsonbekwaam gemaakt om dit soort dingen proactief te voorkomen. Dan heeft een handtekening vrijwel geen rechtsgeldigheid meer.

[ Bericht 33% gewijzigd door Bitlord op 17-06-2024 16:17:20 ]
pi_213947375
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 15:40 schreef oppiedoppie het volgende:
Mijn vader, in de 80, is er ingeluist door een of ander isolatiebedrijf. Thermo Solutions heten ze. Die zouden komen om een offerte te maken en dat hebben ze gedaan. Vrijblijvend. Maar toen de offerte klaar was vroeg die man om een handtekening onder de offerte en die heeft mijn vader gezet met het oog op dat het een offerte is en geen opdracht.

Nu is mijn vader een traject aangegaan met de gemeente dus wil hij afzien van die Thermo Solutions. Toch stonden ze voor de deur precies op het moment dat de gemeenteman er was dus hebben ze ze gezamenlijk weggestuurd. In de ogen van mijn vader is er geen overeenkomst want hij heeft nog geen akkoord gegeven. Dat de handtekening op die offerte dat akkoord is gaat er bij hem niet in. Nu kwam de rekening van 5000 euro binnen (voor 108m2 spouwmuurisolatie) terwijl het werk niet is uitgevoerd.

Hij neemt vandaag contact op met die man van de gemeente om te kijken of die hem kunnen helpen maar ik vrees dat we de rechtsbijstand in moeten schakelen.

Triest dat zo'n verkoper misbruikt maakt van een oude man.

Wat is hier nog te redden? Kan ik het bedrijf bellen of heeft dat geen zin?
Wat stond er in de papieren die hij getekend heeft? Heeft hij deze goed doorgelezen voordat hij zijn handtekening zette?

Want wat er mondeling besproken is valt niet makkelijk te bewijzen. Wat er in de papieren die hij ondertekend heeft staat is lastig om te ontkennen. Dat hij dit dan niet gelezen heeft zal als zijn eigen schuld gezien worden.

Wat ik sowieso zou doen is even een nette brief/email naar het bedrijf sturen dat er volgens hem er geen sprake is van een overeenkomst, maar slechts van een vrijblijvende offerte.

Als hij een rechtsbijstandverzekering heeft zal ik hiermee contact op nemen als ik hem was. En anders met bijvoorbeeld het juridisch loket.

Natuurlijk kun je het dan nog op dwaling gooien bijvoorbeeld, maar daarvoor moet je je gelijk gaan halen bij de rechter. En het zal zijn woord tegen die van de verkoper zijn, waarbij het contract wat ondertekend is dan als bewijs zal meewegen.
pi_213947384
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2024 16:07 schreef Bitlord het volgende:
Een handtekening onder een offerte zie ik in het beginsel als een overeenkomst. Nu weet ik verder niet in hoeverre er druk of misleiding heeft plaatsgevonden en of je vader voldoende helder van geest is.

Een enigzins normaal bedrijf zit ook niet te wachten om de kinderen achter zich aan te krijgen.

Als het die toko uit Enschede is lees ik wisselende verhalen. Misschien is het een idee om in der minne te schikken. Dat je zegt dat het allemaal wat lastig wordt voor je pa en dat er geen wilsovertuiging was. Dat je aanbiedt om wat uurloon te vergoeden om dan te hopen dat ze zeggen dat dat niet hoeft.

Overigens vraag ik mij af waarom iemand van dergelijke leeftijd nog uberhaupt dergelijke investeringen doet maar misschien kijk ik er wel heel economisch tegenaan.
Dit dus.
Een factuur zonder uitgevoerde werken is dan nog iets anders. Edit, kan ook een voorschotfactuur zijn. De kleine lettertjes op de (achterkant) offerte eens goed lezen zou ik zeggen.
pi_213947415
Je ondertekend een offerte, die is vrijblijvend ja,. Tot je het ondertekend en het een overeenkomst word.
  maandag 17 juni 2024 @ 16:18:29 #8
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_213947422
Als het helemaal uit de klauwen loopt gewoon TROS Radar inschakelen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_213947674
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 16:18 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Je ondertekend een offerte, die is vrijblijvend ja,. Tot je het ondertekend en het een overeenkomst word.
Zo heb ik het ook altijd begrepen. Ze komen, kijken, stellen een offerte op. Ben je het daar niet mee eens, onderteken je niks. Ben je het ermee eens, dan teken je.

@oppiedoppie waarom heeft je vader überhaupt iets ondertekend? Ik heb namelijk nog nooit gehoord dat iemand een offerte ondertekend om de offerte te krijgen (aangezien je hem dan dus al onder ogen hebt).
  maandag 17 juni 2024 @ 16:37:42 #10
335476 oppiedoppie
pi_213947694
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2024 16:07 schreef Bitlord het volgende:
https://www.das.nl/ondern(...)racten/offerte-maken

Een enigzins normaal bedrijf zit ook niet te wachten om de kinderen achter zich aan te krijgen. Kost tijd, geld en levert gezeik.

Ik zit een generatie onder jou maar mijn ouders hebben mijn oma de laatste jaren handelingsonbekwaam gemaakt om dit soort dingen proactief te voorkomen. Dan heeft een handtekening vrijwel geen rechtsgeldigheid meer.
Hij woont samen met zijn kleindochter en wil het huis laten isoleren en zonnepanelen op het huis zetten voor haar.
Hij is nog niet handelingsonbekwaam maar dit is wel al geregeld bij de notaris voor het geval dit wel zou gebeuren, weet niet of dit dan al telt.
To BG or not to BG!
  maandag 17 juni 2024 @ 16:41:17 #11
335476 oppiedoppie
pi_213947761
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 16:36 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Zo heb ik het ook altijd begrepen. Ze komen, kijken, stellen een offerte op. Ben je het daar niet mee eens, onderteken je niks. Ben je het ermee eens, dan teken je.

@:oppiedoppie waarom heeft je vader überhaupt iets ondertekend? Ik heb namelijk nog nooit gehoord dat iemand een offerte ondertekend om de offerte te krijgen (aangezien je hem dan dus al onder ogen hebt).
Ja die man is met hem rondgelopen en heeft alle opties genoteerd. Mijn vader heeft steeds gevraagd of het vrijblijvend was. Maar op het eind vroeg die man of mijn vader 'het ermee eens was wat er in de offerte stond'. Daar was hij het wel mee eens, hier wilde hij allemaal een offerte voor. Hij is steeds duidelijk geweest dat hij aan het rondkijken is en orienterend is. Die man heeft hem echt een handtekening ontfutseld op een vrijblijvend gesprek.
To BG or not to BG!
  maandag 17 juni 2024 @ 16:43:47 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213947810
Hoe kwam het bedrijf bij die datum dat ze op zijn stoep stonden om het werk uit te gaan voeren?
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 17 juni 2024 @ 16:49:41 #13
335476 oppiedoppie
pi_213947896
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2024 16:43 schreef Lienekien het volgende:
Hoe kwam het bedrijf bij die datum dat ze op zijn stoep stonden om het werk uit te gaan voeren?
Ze kwamen onaangekondigd. Toen heeft hij duidelijk aangegeven dat er nog geen overeenkomst was. Dit was geen probleem zeiden ze en ze hebben toen wat gaten geboort om in de spouw te kunnen kijken.

Op zich is mijn vader best nog helder, hij heeft een supergoed geheugen nog maar is wel vrij goedgelovig. Ondanks dat hij mij altijd waarschuwde om nooit zomaar ergens je handtekening onder te zetten heeft hij dat zelf nu toch gedaan. Want het was allemaal vrijblijvend.
To BG or not to BG!
  maandag 17 juni 2024 @ 17:09:45 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213948147
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 16:49 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Ze kwamen onaangekondigd. Toen heeft hij duidelijk aangegeven dat er nog geen overeenkomst was. Dit was geen probleem zeiden ze en ze hebben toen wat gaten geboort om in de spouw te kunnen kijken.

Op zich is mijn vader best nog helder, hij heeft een supergoed geheugen nog maar is wel vrij goedgelovig. Ondanks dat hij mij altijd waarschuwde om nooit zomaar ergens je handtekening onder te zetten heeft hij dat zelf nu toch gedaan. Want het was allemaal vrijblijvend.
Het klinkt wel alsof ze hem een streek geleverd hebben, misbruik gemaakt van zijn vertrouwen.

Ik denk wel dat je zou moeten beginnen met eens goed doorlezen waar hij zijn handtekening nu onder heeft gezet. En eens googelen of anderen ook slachtoffer zijn geworden van hun werkwijze.
pi_213948253
Komt wat triest over dit ja.
Eerst maar proberen contact te leggen en de situatie uit te leggen etc...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_213948308
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 16:37 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Hij woont samen met zijn kleindochter en wil het huis laten isoleren en zonnepanelen op het huis zetten voor haar.
Hij is nog niet handelingsonbekwaam maar dit is wel al geregeld bij de notaris voor het geval dit wel zou gebeuren, weet niet of dit dan al telt.
Geen idee. Ik ben ter zake niet onderlegd. Mijn gevoel is: je spreekt jezelf tegen. Het is wel of het is niet geregeld.
  maandag 17 juni 2024 @ 17:30:33 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213948341
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 17:27 schreef Bitlord het volgende:

[..]
Geen idee. Ik ben ter zake niet onderlegd. Mijn gevoel is: je spreekt jezelf tegen. Het is wel of het is niet geregeld.
Je kunt bij de notaris een volmacht laten opstellen die erin voorziet dat een aangewezen persoon (of personen) voor jou mag beslissen vanaf het moment dat jij dat zelf aangeeft of als bijv. een bepaalde diagnose daartoe aanleiding gaat geven.

Maar ik denk niet dat de in vertrouwen gezette handtekening met terugwerkende kracht gaat bepalen dat de vader van TS toen al handelingsonbekwaam was.
pi_213948361
Ik heb al heel wat offertes in mijn leven voorbij zien komen, maar een offerte waarvoor je tekent voor slechts ontvangst zit daar niet bij. Ofwel je gaat akkoord en tekent ofwel je kiest voor een ander en je doet meestal niets of in een enkel geval laat je weten dat je op een ander aanbod ingaat, maar je zet in geen geval ergens een handtekening onder als je daar niet mee instemt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_213950082
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 16:49 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

De offerte ja. Nadat je een handtekening zet ben je een overeenkomst aangegaan in principe.

Waarschijnlijk wel een beetje een slinkse verkoper geweest helaas. Of en hoe je hier onderuit komt zonder kosten weet ik niet overigens.
pi_213950126
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 16:41 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Ja die man is met hem rondgelopen en heeft alle opties genoteerd. Mijn vader heeft steeds gevraagd of het vrijblijvend was. Maar op het eind vroeg die man of mijn vader 'het ermee eens was wat er in de offerte stond'. Daar was hij het wel mee eens, hier wilde hij allemaal een offerte voor. Hij is steeds duidelijk geweest dat hij aan het rondkijken is en orienterend is. Die man heeft hem echt een handtekening ontfutseld op een vrijblijvend gesprek.
Je vader was het eens met wat er in de offerte stond, maar wilde er een offerte voor. Dat klinkt niet heel helder.
pi_213953126
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 19:15 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Je vader was het eens met wat er in de offerte stond, maar wilde er een offerte voor. Dat klinkt niet heel helder.
Nee hij bedoelt te zeggen: zijn vader wilde een heldere offerte. Degene van het bedrijf ging een offerte opstellen en vroeg elke keer of dat is wat zijn vader op de offerte wilde. Zo van "moet dit muurtje ook?" en "zullen we het bij dit muurtje zo en zo doen?"? En heeft daarna aan die vader gevraagd "als u het eens bent en ik heb het allemaal goed opgeschreven, dan moet u hier even een handtekening zetten"
Waarbij die vader dacht "Ja, hij heeft het allemaal goed opgeschreven, dan zet ik mijn handtekening". Maar niet met de intentie om een overeenkomst aan te gaan en dus opdracht te geven om die werkzaamheden te gaan doen.
Als het inderdaad zo gegaan is, dan maakte die knakker van het bedrijf misbruik van de situatie.

Nog vervelender is dat ze "alvast wat gaten geboord hebben om te kijken". Dat was waarschijnlijk helemaal niet om te kijken, maar om later te kunnen zeggen "we waren al begonnen met de werkzaamheden, we hebben al flinke kosten gemaakt". Voor 4.000 kunt u er onderuit. En als u nog eens 1.000 bij legt, dan komen we ook nog langs om de gaten dicht te maken die we zelf hebben gemaakt voor de 4.000.
Da gao nie nou!
pi_213953513
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 16:18 schreef PzKpfw het volgende:
Als het helemaal uit de klauwen loopt gewoon TROS Radar inschakelen.
Als het helemaal uit de klauwen loopt kun je beter de FOK! knokploeg inschakelen.
  Moderator maandag 17 juni 2024 @ 21:43:37 #23
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_213953763
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2024 21:36 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Als het helemaal uit de klauwen loopt kun je beter de FOK! knokploeg inschakelen.
Echt hé. _O_
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_213955131
Ik heb van dit bedrijf in de 6 maanden dat ik inmiddels in m'n huidige woning woon al 3 keer een brief ontvangen met reclame en adressering "aan de bewoners van <mijn adres>".

Als je dat soort spam verstuurt heb ik sowieso al direct het idee dat je een matig bedrijf hebt waar ik geen zaken mee wil doen, maar ik woon ook nog eens bijna 250km en 3 uur rijden bij dit bedrijf vandaan. Dan heb ik al helemaal geen koosjer gevoel meer bij dat bedrijf en het zou me niet verbazen als dit dus ook niet helemaal zuiver blijkt te zijn.
pi_213956154
Wat word ik verdrietig van dit soort verhalen!

Succes met aanvechten zoals hierboven geadviseerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')