Wat stond er in de papieren die hij getekend heeft? Heeft hij deze goed doorgelezen voordat hij zijn handtekening zette?quote:Op maandag 17 juni 2024 15:40 schreef oppiedoppie het volgende:
Mijn vader, in de 80, is er ingeluist door een of ander isolatiebedrijf. Thermo Solutions heten ze. Die zouden komen om een offerte te maken en dat hebben ze gedaan. Vrijblijvend. Maar toen de offerte klaar was vroeg die man om een handtekening onder de offerte en die heeft mijn vader gezet met het oog op dat het een offerte is en geen opdracht.
Nu is mijn vader een traject aangegaan met de gemeente dus wil hij afzien van die Thermo Solutions. Toch stonden ze voor de deur precies op het moment dat de gemeenteman er was dus hebben ze ze gezamenlijk weggestuurd. In de ogen van mijn vader is er geen overeenkomst want hij heeft nog geen akkoord gegeven. Dat de handtekening op die offerte dat akkoord is gaat er bij hem niet in. Nu kwam de rekening van 5000 euro binnen (voor 108m2 spouwmuurisolatie) terwijl het werk niet is uitgevoerd.
Hij neemt vandaag contact op met die man van de gemeente om te kijken of die hem kunnen helpen maar ik vrees dat we de rechtsbijstand in moeten schakelen.
Triest dat zo'n verkoper misbruikt maakt van een oude man.
Wat is hier nog te redden? Kan ik het bedrijf bellen of heeft dat geen zin?
Dit dus.quote:Op maandag 17 juni 2024 16:07 schreef Bitlord het volgende:
Een handtekening onder een offerte zie ik in het beginsel als een overeenkomst. Nu weet ik verder niet in hoeverre er druk of misleiding heeft plaatsgevonden en of je vader voldoende helder van geest is.
Een enigzins normaal bedrijf zit ook niet te wachten om de kinderen achter zich aan te krijgen.
Als het die toko uit Enschede is lees ik wisselende verhalen. Misschien is het een idee om in der minne te schikken. Dat je zegt dat het allemaal wat lastig wordt voor je pa en dat er geen wilsovertuiging was. Dat je aanbiedt om wat uurloon te vergoeden om dan te hopen dat ze zeggen dat dat niet hoeft.
Overigens vraag ik mij af waarom iemand van dergelijke leeftijd nog uberhaupt dergelijke investeringen doet maar misschien kijk ik er wel heel economisch tegenaan.
Zo heb ik het ook altijd begrepen. Ze komen, kijken, stellen een offerte op. Ben je het daar niet mee eens, onderteken je niks. Ben je het ermee eens, dan teken je.quote:Op maandag 17 juni 2024 16:18 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Je ondertekend een offerte, die is vrijblijvend ja,. Tot je het ondertekend en het een overeenkomst word.
Hij woont samen met zijn kleindochter en wil het huis laten isoleren en zonnepanelen op het huis zetten voor haar.quote:Op maandag 17 juni 2024 16:07 schreef Bitlord het volgende:
Een handtekening onder een offerte zie ik in het beginsel als een overeenkomst. Nu weet ik verder niet in hoeverre er druk of misleiding heeft plaatsgevonden en of je vader voldoende helder van geest is.
https://www.das.nl/ondern(...)racten/offerte-maken
Een enigzins normaal bedrijf zit ook niet te wachten om de kinderen achter zich aan te krijgen. Kost tijd, geld en levert gezeik.
Als het die toko uit Enschede is lees ik wisselende verhalen. Misschien is het een idee om in der minne te schikken. Dat je zegt dat het allemaal wat lastig wordt voor je pa en dat er geen wilsovertuiging was. Dat je aanbiedt om wat uurloon te vergoeden om dan te hopen dat ze zeggen dat dat niet hoeft.
Overigens vraag ik mij af waarom iemand van dergelijke leeftijd nog uberhaupt dergelijke investeringen doet maar misschien kijk ik er wel heel economisch tegenaan.
Ik zit een generatie onder jou maar mijn ouders hebben mijn oma de laatste jaren handelingsonbekwaam gemaakt om dit soort dingen proactief te voorkomen. Dan heeft een handtekening vrijwel geen rechtsgeldigheid meer.
Ja die man is met hem rondgelopen en heeft alle opties genoteerd. Mijn vader heeft steeds gevraagd of het vrijblijvend was. Maar op het eind vroeg die man of mijn vader 'het ermee eens was wat er in de offerte stond'. Daar was hij het wel mee eens, hier wilde hij allemaal een offerte voor. Hij is steeds duidelijk geweest dat hij aan het rondkijken is en orienterend is. Die man heeft hem echt een handtekening ontfutseld op een vrijblijvend gesprek.quote:Op maandag 17 juni 2024 16:36 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zo heb ik het ook altijd begrepen. Ze komen, kijken, stellen een offerte op. Ben je het daar niet mee eens, onderteken je niks. Ben je het ermee eens, dan teken je.
@:oppiedoppie waarom heeft je vader überhaupt iets ondertekend? Ik heb namelijk nog nooit gehoord dat iemand een offerte ondertekend om de offerte te krijgen (aangezien je hem dan dus al onder ogen hebt).
Ze kwamen onaangekondigd. Toen heeft hij duidelijk aangegeven dat er nog geen overeenkomst was. Dit was geen probleem zeiden ze en ze hebben toen wat gaten geboort om in de spouw te kunnen kijken.quote:Op maandag 17 juni 2024 16:43 schreef Lienekien het volgende:
Hoe kwam het bedrijf bij die datum dat ze op zijn stoep stonden om het werk uit te gaan voeren?
Het klinkt wel alsof ze hem een streek geleverd hebben, misbruik gemaakt van zijn vertrouwen.quote:Op maandag 17 juni 2024 16:49 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Ze kwamen onaangekondigd. Toen heeft hij duidelijk aangegeven dat er nog geen overeenkomst was. Dit was geen probleem zeiden ze en ze hebben toen wat gaten geboort om in de spouw te kunnen kijken.
Op zich is mijn vader best nog helder, hij heeft een supergoed geheugen nog maar is wel vrij goedgelovig. Ondanks dat hij mij altijd waarschuwde om nooit zomaar ergens je handtekening onder te zetten heeft hij dat zelf nu toch gedaan. Want het was allemaal vrijblijvend.
Geen idee. Ik ben ter zake niet onderlegd. Mijn gevoel is: je spreekt jezelf tegen. Het is wel of het is niet geregeld.quote:Op maandag 17 juni 2024 16:37 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Hij woont samen met zijn kleindochter en wil het huis laten isoleren en zonnepanelen op het huis zetten voor haar.
Hij is nog niet handelingsonbekwaam maar dit is wel al geregeld bij de notaris voor het geval dit wel zou gebeuren, weet niet of dit dan al telt.
Je kunt bij de notaris een volmacht laten opstellen die erin voorziet dat een aangewezen persoon (of personen) voor jou mag beslissen vanaf het moment dat jij dat zelf aangeeft of als bijv. een bepaalde diagnose daartoe aanleiding gaat geven.quote:Op maandag 17 juni 2024 17:27 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Geen idee. Ik ben ter zake niet onderlegd. Mijn gevoel is: je spreekt jezelf tegen. Het is wel of het is niet geregeld.
De offerte ja. Nadat je een handtekening zet ben je een overeenkomst aangegaan in principe.quote:Op maandag 17 juni 2024 16:49 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Ze kwamen onaangekondigd. Toen heeft hij duidelijk aangegeven dat er nog geen overeenkomst was. Dit was geen probleem zeiden ze en ze hebben toen wat gaten geboort om in de spouw te kunnen kijken.
Op zich is mijn vader best nog helder, hij heeft een supergoed geheugen nog maar is wel vrij goedgelovig. Ondanks dat hij mij altijd waarschuwde om nooit zomaar ergens je handtekening onder te zetten heeft hij dat zelf nu toch gedaan. Want het was allemaal vrijblijvend.
Je vader was het eens met wat er in de offerte stond, maar wilde er een offerte voor. Dat klinkt niet heel helder.quote:Op maandag 17 juni 2024 16:41 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Ja die man is met hem rondgelopen en heeft alle opties genoteerd. Mijn vader heeft steeds gevraagd of het vrijblijvend was. Maar op het eind vroeg die man of mijn vader 'het ermee eens was wat er in de offerte stond'. Daar was hij het wel mee eens, hier wilde hij allemaal een offerte voor. Hij is steeds duidelijk geweest dat hij aan het rondkijken is en orienterend is. Die man heeft hem echt een handtekening ontfutseld op een vrijblijvend gesprek.
Nee hij bedoelt te zeggen: zijn vader wilde een heldere offerte. Degene van het bedrijf ging een offerte opstellen en vroeg elke keer of dat is wat zijn vader op de offerte wilde. Zo van "moet dit muurtje ook?" en "zullen we het bij dit muurtje zo en zo doen?"? En heeft daarna aan die vader gevraagd "als u het eens bent en ik heb het allemaal goed opgeschreven, dan moet u hier even een handtekening zetten"quote:Op maandag 17 juni 2024 19:15 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Je vader was het eens met wat er in de offerte stond, maar wilde er een offerte voor. Dat klinkt niet heel helder.
Als het helemaal uit de klauwen loopt kun je beter de FOK! knokploeg inschakelen.quote:Op maandag 17 juni 2024 16:18 schreef PzKpfw het volgende:
Als het helemaal uit de klauwen loopt gewoon TROS Radar inschakelen.
Echt hé.quote:Op maandag 17 juni 2024 21:36 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Als het helemaal uit de klauwen loopt kun je beter de FOK! knokploeg inschakelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |