Heftig. Ik ben benieuwd wat voor consequenties hier aan zullen zitten.quote:De Griekse kustwacht zou verantwoordelijk zijn voor de dood van tientallen migranten in de Middellandse Zee in drie jaar tijd. Dat zeggen getuigen tegen de BBC. Negen asielzoekers zouden opzettelijk in het water zijn gegooid. De kustwacht ontkent alle beschuldigingen.
Anderen zouden bijvoorbeeld zijn verdronken nadat ze op een gammel rubberbootje zonder motor waren gezet en uit de Griekse territoriale wateren waren geduwd. Het verdrijven van migranten van grond- of zeegebied zonder hen de kans te geven asiel aan te vragen staat bekend als een pushback en is illegaal. De Griekse kustwacht wordt vaak beschuldigd van pushbacks, maar ontkent dat altijd.
De kustwacht verwerpt nu ook alle beschuldigingen die in de reportage van de BBC naar voren komen, inclusief videobeelden. Een hoge functionaris zei wel na het interview, toen hij niet doorhad dat zijn microfoon nog aanstond, dat het ‘duidelijk illegaal’ en ‘een internationale misdaad’ was wat hij zag op de beelden.
De onderzochte incidenten vonden plaats tussen mei 2020 en 2023. De BBC geeft aan dat het erg lastig is om pushbacks te verifiëren, maar dat het in deze gevallen was gelukt om meerdere ooggetuigen, overlevende migranten en videobeelden te combineren tot een betrouwbaar verhaal.
‘Dubbele moord’
Een van de meest huiveringwekkende verhalen kwam volgens de Britse omroep van een Kameroense man, die zegt dat hij door de Griekse autoriteiten werd opgejaagd nadat hij in september 2021 op het eiland Samos was aangekomen. Hij wilde zich daar registreren als asielzoeker. ,,We waren nog maar net aangemeerd en de politie kwam van achteren”, vertelde hij. ,,Er waren twee agenten in het zwart gekleed en drie anderen in burgerkleding. Ze waren gemaskerd, je kon alleen hun ogen zien.”
Hij en twee anderen - een andere man uit Kameroen en een man uit Ivoorkust - werden overgebracht naar een boot van de Griekse kustwacht, waar de gebeurtenissen een ‘angstaanjagende wending’ namen. ,,Ze begonnen met de andere Kameroener. Ze gooiden hem in het water. De Ivoriaan zei: ‘Red me, ik wil niet dood...’ en uiteindelijk was alleen zijn hand boven water en zijn lichaam onder water. Langzaam gleed zijn hand onder water en het water overspoelde hem.” De man uit Kameroen kon naar de kust zwemmen, maar de lichamen van de andere Kameroener en de Ivoriaan - Sidy Keita en Didier Martial Kouamou Nana - werden levenloos teruggevonden aan de Turkse kust.
Heb je de OP gelezen?quote:Op maandag 17 juni 2024 12:24 schreef Red_85 het volgende:
Niet netjes. Buitengewoon triest.
Zijn er beelden? Of blijft het bij woorden?
BBC naar voren komen, inclusief videobeelden.quote:
Als het gestaafd wordt, zoals door de BBC is aangeven, met beelden; behoorlijk zwaarquote:Op maandag 17 juni 2024 12:28 schreef inslagenreuring het volgende:
Niet zoals het hoort. Maar goed, de rode loper hoeft ook niet uit.
<nope>
Wtf..quote:Op maandag 17 juni 2024 12:28 schreef inslagenreuring het volgende:
Niet zoals het hoort. Maar goed, de rode loper hoeft ook niet uit.
<nope>
Weldenkende mensen?quote:Op maandag 17 juni 2024 12:35 schreef opgebaarde het volgende:
Bijzonder hoe weldenkende mensen doodslag proberen te bagatelliseren.
"maar de lichamen van de andere Kameroener en de Ivoriaan - Sidy Keita en Didier Martial Kouamou Nana - werden levenloos teruggevonden aan de Turkse kust."quote:Op maandag 17 juni 2024 12:29 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Als het gestaafd wordt, zoals door de BBC is aangeven, met beelden; behoorlijk zwaar
Welke asielprocedure? En hoe weet jij dat ze vergeten waren waar ze vandaan kwamen? Waar lees jij dat?quote:Op maandag 17 juni 2024 12:37 schreef inslagenreuring het volgende:
"maar de lichamen van de andere Kameroener en de Ivoriaan - Sidy Keita en Didier Martial Kouamou Nana - werden levenloos teruggevonden aan de Turkse kust."
Ook mooi dat ze dan wel geïdentificeerd kunnen worden maar tijdens de asielprocedure vergeten zijn waar ze vandaan komen.
Je denkt dat ze hun paspoort op hun dragen?quote:Op maandag 17 juni 2024 12:41 schreef golfer het volgende:
[..]
Welke asielprocedure? En hoe weet jij dat ze vergeten waren waar ze vandaan kwamen? Waar lees jij dat?
Er staat in het artikel:quote:Op maandag 17 juni 2024 12:44 schreef Scorpie het volgende:
Je denkt dat ze hun paspoort op hun dragen?
Er was dus nog geen asielprocedure en er staat nergens dat ze vergeten waren waar ze vandaag kwamen.quote:Hij wilde zich daar registreren als asielzoeker. ,,We waren nog maar net aangemeerd en de politie kwam van achteren”, vertelde hij. ,,Er waren twee agenten in het zwart gekleed en drie anderen in burgerkleding. Ze waren gemaskerd, je kon alleen hun ogen zien.”
Surequote:Another man, from Somalia, told the BBC how in March 2021 he had been caught by the Greek army on arrival on the island of Chios, who then handed him to the Greek coastguard.
He said the coastguard had tied his hands behind his back, before dropping him into the water.
"They threw me zip-tied in the middle of the sea. They wanted me to die," he said.
He said he managed to survive by floating on his back, before one of his hands broke free from the ligature. But the sea was choppy, and three in his group died. Our interviewee made it to land where he was eventually spotted by the Turkish coastguard.
Bijzonder hoe die inderdaad misbruikt werden. Zoals die foto van dat jongetje die via Turkije kwam. Elke krant, elk tv-station. Dagenlang. Prominent in beeld.quote:Op maandag 17 juni 2024 13:07 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik weet nog een hoop reacties te herinneren onder die foto van die aangespoelde kindjes jaren geleden bijvoorbeeld. Dat was ook al hemeltergend.
Nice meisje?quote:Op maandag 17 juni 2024 13:14 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Bijzonder hoe die inderdaad misbruikt werden. Zoals die foto van dat jongetje die via Turkije kwam. Elke krant, elk tv-station. Dagenlang. Prominent in beeld.
En voor het contrast, omdat in diezelfde periode, weten weinigen af van het Nice-meisje. Met haar knuffeltje ernaast. Onder een goud dekentje.
Owjah die was toen ook even in het nieuws, maar dat jochie dat zo met het bipsje omhoog was neergelegd door de fotograaf kwam schattiger en zieliger over, en is dus bekender geworden.quote:
Zelfs niet voor een asielbeleid dat niet alleen vele duizenden verdrinkingsdoden in de hand werkt, maar ook nog eens de toestand in de derde wereld verslechtert en Westerse samenlevingen kapot maakt.quote:Op maandag 17 juni 2024 13:07 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Hoe wrang ook, ik ben niet eens meer verbaasd over dergelijke reacties.
Ik weet nog een hoop reacties te herinneren onder die foto van die aangespoelde kindjes jaren geleden bijvoorbeeld. Dat was ook al hemeltergend.
Mensen schamen zich nergens meer voor tegenwoordig.
Eenvoudig uitgelegd.quote:Op maandag 17 juni 2024 13:19 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het debat zou er juist over moeten gaan dat wat al deze migranten doen onacceptabel is en hoe ons continent er op termijn uit gaat zien als de Europese bevolking over zich heen blijft laten lopen, want 'zielig', 'mensenrechten' en 'mensen vluchten voor oorlog en geweld'.
quote:Op maandag 17 juni 2024 13:18 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ja, niet van de meme, maar;
Helemaal gemist.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 10% gewijzigd door Jippie op 17-06-2024 14:51:53 ]
Is wel in het nieuws geweest maar heeft niet veel aandacht gekregen en is snel vergeten, net als dat vlak er na Joseph Fritzel een nog weer veel extremer geval ontdekt was met een kelder enzo.quote:
En hoe zou je dit precies tegen willen gaan? In het VK nemen ze de bootvluchtelingen niet in behandeling bij een asielprocedure en sturen ze naar een veilig land, toch blijven mensen komen. Hoe wil je er voor zorgen dat dit over de 3800 km lange middelandse zee niet gebeurd?quote:Op maandag 17 juni 2024 13:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zelfs niet voor een asielbeleid dat niet alleen vele duizenden verdrinkingsdoden in de hand werkt, maar ook nog eens de toestand in de derde wereld verslechtert en Westerse samenlevingen kapot maakt.
Huh? Dus iemand heeft videobeelden gemaakt, maar niet ingegrepen?quote:Op maandag 17 juni 2024 12:20 schreef onlogisch het volgende:
en liet ze vervolgens expres verdrinken
[..]
Heftig. Ik ben benieuwd wat voor consequenties hier aan zullen zitten.
Bron
Niet wanneer het het vermoorden van mensen betreft welke niets strafbaars en/of gewelddadigs gedaan hebben.quote:
Ja dit klinkt inderdaad niet heel erg betrouwbaar.quote:Op maandag 17 juni 2024 13:09 schreef tjoptjop het volgende:
BBC artikel: https://www.bbc.com/news/articles/c0vv717yvpeo
[..]
Suredit schreeuwt Turkse desinformatie
Dat heeft met de omstandigheden en het zeerecht van doen.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:18 schreef Cilantro het volgende:
Overigens is die dubbele moraal rondom grensbewaking wel opmerkelijk. Finland en Polen houden op alle mogelijke manieren migranten vanuit rusland en Belarus buiten de deur, daar is iedereen het wel mee eens, terwijl Griekenland en Italië erop aangesproken worden zodra ze illegale bootmigranten terugsturen.
De door de eeuwen heen gebruikelijke procedure is om eerst een schot voor de boeg te geven en als het schip daarna niet omkeert het te kelderen.quote:Op maandag 17 juni 2024 13:37 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
En hoe zou je dit precies tegen willen gaan? In het VK nemen ze de bootvluchtelingen niet in behandeling bij een asielprocedure en sturen ze naar een veilig land, toch blijven mensen komen. Hoe wil je er voor zorgen dat dit over de 3800 km lange middelandse zee niet gebeurd?
In oorlogstijd. In vredestijd is dit een casus belliquote:Op maandag 17 juni 2024 14:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De door de eeuwen heen gebruikelijke procedure is om eerst een schot voor de boeg te geven en als het schip daarna niet omkeert het te kelderen.
Dat zal wel iets langen duren ben ik bang.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat heeft met de omstandigheden en het zeerecht van doen.
Overigens hoe onethisch het ook is zou denk ik een shoot to kill beleid rond 2010 er voor gezorgd hebben dat er na een maand niemand meer kwam en het zou 1000den doden gescheeld hebben.
Niets nieuws. Onder het mom van het goede kun je heel wat kwade zaken doen.quote:Op maandag 17 juni 2024 12:35 schreef opgebaarde het volgende:
Precies.quote:
Het goedpraten dat mensen overboord gegooid worden in de wetenschap dat ze zullen verdrinken. Om 'de beschaving' te beschermen zeker?quote:
Dit vind je echt een wenselijke oplossing?quote:Op maandag 17 juni 2024 14:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De door de eeuwen heen gebruikelijke procedure is om eerst een schot voor de boeg te geven en als het schip daarna niet omkeert het te kelderen.
quote:Op maandag 17 juni 2024 15:00 schreef TLC het volgende:
De schuldigen verdachten vervolgen voor moord aub
Uiteraard, alles voor de clicks. Zo meegaand zijn die mensen.quote:Op maandag 17 juni 2024 13:48 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Huh? Dus iemand heeft videobeelden gemaakt, maar niet ingegrepen?
Heeft niks met deugen te maken natuurlijk.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:49 schreef Cruzinats het volgende:
Dit is gewoon een gevalletje 'play stupid games, win stupid prizes'. Als vreemde indringer de grens over komen dobberen en verwachten dat het welkomstcomité klaarstaat om je met open armen te ontvangen. Hier roepen de deugers dat iedereen mag komen en de realiteit is dat aan de griekse grenzen mensenrechten geschonden worden, dan heb je als deuger ook gewoon bloed aan je handen, het is algemeen bekend hoe de grieken omgaan met gelukszoekers.
Ik keur het overigens niet goed.
Behalve als dit plaatsvindt op wervelende locaties als Amsterdam Zuid en Haarlem zekerquote:Op maandag 17 juni 2024 15:41 schreef Scjvb het volgende:
'Barbaarse acties', kan hierover worden gezegd! Zo mag de Griekse kustwacht niet met mensen omgaan.
Deze manier van handelen verdient al helemaal geen schoonheidsprijs.![]()
Wil je een oplossing dan? Zolang het doorgaat zullen er jaarlijks duizenden mensen blijven verdrinken die met miljoenen anderen geen moeite voor hun eigen land meer doen maar alleen nog naar Europa proberen te komen.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:56 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dit vind je echt een wenselijke oplossing?
Dat zijn risico's verbonden met het weer, stromingen etcetera. Hier is gewoon sprake van moord.quote:Op maandag 17 juni 2024 13:51 schreef Nober het volgende:
Zo'n oversteek is altijd al risicovol geweest, verder nog nieuws?
nee das niet aardigquote:Op maandag 17 juni 2024 12:24 schreef Red_85 het volgende:
Niet netjes. Buitengewoon triest.
Zijn er beelden? Of blijft het bij woorden?
Grapjas!quote:Op maandag 17 juni 2024 16:02 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Behalve als dit plaatsvindt op wervelende locaties als Amsterdam Zuid en Haarlem zeker![]()
![]()
quote:'Griekse kustwacht gooide migranten geboeid in zee'
Vastgebonden
De BBC sprak ook een Somaliër die enkele maanden eerder op het eiland Chios iets soortgelijks had meegemaakt, nadat het leger hem aan de kustwacht had overgedragen. "Ze gooiden me met mijn handen vastgebonden midden op zee overboord. Ze wilden me dood hebben."
De man overleefde het naar eigen zeggen door op zijn rug te zwemmen en uiteindelijk een hand vrij te kunnen krijgen. Zo werd hij door de Turkse kustwacht uit het water gehaald. Drie anderen in zijn groep verdronken.
Zeerecht inderdaad maar het is wel dubieus om die mensen voor de kust van Libië uit het water te vissen en ze dan naar Europa over te brengen. Breng ze dan ergens in Afrika aan land.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Overigens hoe onethisch het ook is zou denk ik een shoot to kill beleid rond 2010 er voor gezorgd hebben dat er na een maand niemand meer kwam en het zou 1000den doden gescheeld hebben.
Hoezo pleiten? Dit was gewoon jouw modus operandi.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:44 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Precies.
Als ik hier straks ga pleiten om homo's in elkaar te trappen of moord goed te praten dan verwacht ik ook dat mensen daar tegen in gaan in plaats van me likes te geven.
Echt waardeloos dat je het kielhalen van migranten niet kunt toejuichen ja wat een kutforumquote:Op maandag 17 juni 2024 19:34 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
Blijkbaar wordt alles verwijderd wat niet als politiek correct wordt beschouwd. Dat maakt fok gelijk waardeloos als discussie platform en reduceert het tot een echokamer voor gelijkgestemden. Jammer weer.
wat spreek je me tegen kechquote:Op maandag 17 juni 2024 19:41 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Echt waardeloos dat je het kielhalen van migranten niet kunt toejuichen ja wat een kutforum
Dit is wel een beetje het niveau wat ik als repliek verwacht had. Je bevestigt mijn vooroordelen.quote:Op maandag 17 juni 2024 19:41 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Echt waardeloos dat je het kielhalen van migranten niet kunt toejuichen ja wat een kutforum
Huh, dus duizenden mensen doden om ervoor te zorgen dat je geen duizenden doden meer hebt?quote:Op maandag 17 juni 2024 14:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Er was geen post van mij verwijderd, ik had nog niets gepost hier.quote:Op maandag 17 juni 2024 19:42 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Je mag hier gewoon pleiten voor het neerschieten van immigranten dus gok dat het eerder aan je eigen post lag dan aan FOK!
Beetje wat Amerika dacht te doen met Irak en Afghanistan zeg maar.quote:Op maandag 17 juni 2024 20:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Huh, dus duizenden mensen doden om ervoor te zorgen dat je geen duizenden doden meer hebt?
Alleen daar ging het om miljoenen doden.quote:Op maandag 17 juni 2024 21:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Beetje wat Amerika dacht te doen met Irak en Afghanistan zeg maar.
Ja complete zinloze oorlog(en) geweest.quote:Op maandag 17 juni 2024 21:17 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Alleen daar ging het om miljoenen doden.
Die spreken recht. Die maken het niet.quote:Op maandag 17 juni 2024 21:33 schreef Confetti het volgende:
Overigens zijn de echte moordenaars de rechters van het Hof van Justitie die iedere vorm van redelijke detentie verboden hebben, waardoor de massale en vijandige instroom van profiteurs door blijft gaan. Dan krijg je dus doden.
Interessant filmpje.quote:Op maandag 17 juni 2024 13:22 schreef ToT het volgende:
[..]
Eenvoudig uitgelegd.
Het zou mooi zijn als er overal vrede op aarde was en iedereen altijd een volle buik kon hebben, maar wij kunnen niet alle problemen oplossen. En iedereen hier naar toe halen zou desastreus voor het continent zijn; dan is het hier op ene gegeven moment ook een 3e wereldgebied. Er is te weinig welvaart (en ruimte) om iedereen te helpen.
Ja. Als de dood gegarandeerd is en je niet welkom bent. Klim jij dan nog in zo'n bootje?quote:Op maandag 17 juni 2024 20:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Huh, dus duizenden mensen doden om ervoor te zorgen dat je geen duizenden doden meer hebt?
Dit gaat over Amerika?quote:Op maandag 17 juni 2024 23:54 schreef Triggershott het volgende:
Extreemrechtse fascisten die de kustwacht infiltreren en dan misdaden begaan. Dit fenomeen is al langer bekend.
THE FBI HAS long been concerned about the infiltration of law enforcement by white supremacist groups and its impact on police abuse and tolerance of racism, the unredacted version of a previously circulated document reveals.
https://theintercept.com/(...)st-infiltration-fbi/
Prevalence of white supremacists in law enforcement demands drastic change
https://www.reuters.com/l(...)c-change-2022-05-12/
Zou de Gouden Dageraad aanhangers hebben in de Griekse kustwacht?quote:Op maandag 17 juni 2024 23:54 schreef Triggershott het volgende:
Extreemrechtse fascisten die de kustwacht infiltreren en dan misdaden begaan. Dit fenomeen is al langer bekend.
THE FBI HAS long been concerned about the infiltration of law enforcement by white supremacist groups and its impact on police abuse and tolerance of racism, the unredacted version of a previously circulated document reveals.
Je eerste link gaat over een politieke partij in Griekenland en je andere twee linkjes over Amerika. Wat is dit nou weer voor achterlijke stemmingsmakerij?quote:Op maandag 17 juni 2024 23:54 schreef Triggershott het volgende:
Jij bent net zo schuldig als de gemiddelde Griek.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 09:53 schreef Gia het volgende:
Gisteren een item hierover op tv waarbij de journaliste zei: En dan sturen wij ze weer terug de zee op, .....of iets van die strekking. In elk geval gebruikte ze het woordje 'wij'. Sorry, maar wij zijn geen Grieken, wij zijn niet de mensen die dit doen, wij zijn niet verantwoordelijk of schuldig aan de acties van Griekenland. Ik kan me hier erg aan storen, i.e.g.
Recht spreken is tegenwoordig net zo goed politiek gemotiveerd.quote:Op maandag 17 juni 2024 21:36 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Die spreken recht. Die maken het niet.
Hoe meer je mensen in een hoek probeert te zetten waar ze niks mee te maken hebben, hoe meer je kan rekenen dat ze in die hoek willen gaan staan.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 10:49 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Jij bent net zo schuldig als de gemiddelde Griek.
Beste land van Europa, ware het niet dat er allerlei gajes nu rondloopt van elders.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 11:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
Griekenland is sowieso een bananenrepubliek.
Als het allemaal zo vervelend is kunnen zo ook thuisblijven.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 09:53 schreef Gia het volgende:
Gisteren een item hierover op tv waarbij de journaliste zei: En dan sturen wij ze weer terug de zee op, .....of iets van die strekking. In elk geval gebruikte ze het woordje 'wij'. Sorry, maar wij zijn geen Grieken, wij zijn niet de mensen die dit doen, wij zijn niet verantwoordelijk of schuldig aan de acties van Griekenland. Ik kan me hier erg aan storen, i.e.g.
Die kennen ze juist iets té goed....quote:Op maandag 17 juni 2024 15:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Heeft niks met deugen te maken natuurlijk.
Gaat erom of de rechtsstaat nog bestaat als mensen gewoon andere mensen willekeurig kunnen vermoorden en daar niks tegen gedaan wordt.
Anders is het einde zoek. Jij vind het niet erg als immigranten vermoord worden. Een ander vind het niet erg als demonstraten tegen hoge voedselprijzen gewoon doodgeschoten worden (eigen schuld tenslotte dat ze kwamen demonstreren. Risico van het vak enzo)
Even buiten het hele immigratie gebeuren om. Je wilt die kustwachtlui ook niet tegenkomen in avondje uit terwijl ze aangeschoten zijn. Lijken me niet de meest stabiele types die hun grenzen kennen...
Tot die beelden er zijn kunnen we er vanuit gaan dat dit weer een nep bericht is. Vergelijkbaar met het verhaal over babys op de vloer in Iraq om politieke doelen te behalen https://en.wikipedia.org/wiki/Nayirah_testimony.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 11:33 schreef Hathor het volgende:
Iedereen heeft tegenwoordig een telefoon met camera op zak. Als dit echt waar zou zijn, waar zijn dan de bewegende beelden?
Finland en Polen schieten alleen niet met scherp of gooien mensen niet met geboeide handen en voeten terug de permafrost in.quote:Op maandag 17 juni 2024 14:18 schreef Cilantro het volgende:
Overigens is die dubbele moraal rondom grensbewaking wel opmerkelijk. Finland en Polen houden op alle mogelijke manieren migranten vanuit rusland en Belarus buiten de deur, daar is iedereen het wel mee eens, terwijl Griekenland en Italië erop aangesproken worden zodra ze illegale bootmigranten terugsturen.
Ik neem aan dat je dit soort uitspraken kunt onderbouwen?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 11:04 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Recht spreken is tegenwoordig net zo goed politiek gemotiveerd.
Die rechters zijn veelal voormalige asielzoeker advocaten, zie je in Nederland ook, die komen uit dat wereldje.
Nee hoor. Er is in Europees verband afgesproken dat we dit niet doen. Dat Griekenland zich hier niet aan houdt, is niet de schuld van de rest van Europa.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 10:49 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Jij bent net zo schuldig als de gemiddelde Griek.
Die waren gisteren op tv. Je zag echt mensen met een bus aankomen op een kade. Van daar stapten ze in een grote boot die een eind de zee opvoer. Daar moesten ze overstappen op een rubberen bootje, met een best wel heel grote groep.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 11:33 schreef Hathor het volgende:
Iedereen heeft tegenwoordig een telefoon met camera op zak. Als dit echt waar zou zijn, waar zijn dan de bewegende beelden?
En hoe heeft de gemiddelde Griek hier meer mee te maken dan jij dat er enkele idioten rondlopen?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 13:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee hoor. Er is in Europees verband afgesproken dat we dit niet doen. Dat Griekenland zich hier niet aan houdt, is niet de schuld van de rest van Europa.
Ik voel me er ook totaal niet schuldig over.
Waar beweer ik dat de gemiddelde Griek er meer mee te maken heeft dan 'wij'.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 13:27 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
En hoe heeft de gemiddelde Griek hier meer mee te maken dan jij dat er enkele idioten rondlopen?
Jongen in Nederland hebben we dat al gezien dat een verkrachter minder als 2 jaar kreeg anders werd zijn verblijfsvergunning ingetrokken, rechter was voorheen asielzoeker advocate.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 12:47 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je dit soort uitspraken kunt onderbouwen?
In je vorige post.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 13:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Waar beweer ik dat de gemiddelde Griek er meer mee te maken heeft dan 'wij'.
Als een Europees land zich niet houdt aan Europese regelgeving, dan kun je dat niet heel Europa aanwrijven, ook niet een willekeurige Griek, maar wel het land Griekenland.
Ik denk dat een gemiddelde Griek zich sowieso schuldiger zal voelen dan een gemiddelde Nederlander. Maar ik beweer niet dat dat zou moeten.
Quote effe waar ik heb beweerd dat willekeurige Grieken hier schuldig aan zijn.quote:
Prima. Neemt niet weg dat het onzin is als zo'n journaliste zegt dat WIJ (Europa? Nederland?) ze terugduwen de zee op. WIJ doen dit niet. Wie in Griekenland dit doet, interesseert me werkelijk waar geen biet en dat zoeken ze maar lekker daar uit, maar beschuldig niet heel Europa hier van. Dat is het enige wat ik daarmee wil zeggen.quote:Als dit (oogluikend)wordt toegestaan of zelfs aangemoedigd door de overheid dan kun je ze dat aanrekenen. Maar als dit gewoon 1 of een paar idioten zijn daar kan Griekenland ook weinig aan doen behalve ze natuurlijk ontslaan en berechten.
De Griekse marine zou bij wijze van spreken mensen een gaskamer in kunnen jagen en er zullen nog steeds een paar het hebben over "Ik spreek het niet goed maar dit zorgt wel ervoor dat er minder mensen op die bootjes verdrinken, als ze het niet leuk vinden moeten ze maar oprotten".quote:Op dinsdag 18 juni 2024 10:21 schreef Fok-it het volgende:
Is toch fantastisch dat je 10 a4tjes aan walging moet uitspreken bij elke aanslag of messentrekker anders ben je een wegkijker
Maar hier zijn de reacties vooral 'niet zo netjes' 'Dat gaat wel iets te ver' of gewoon sowieso claimen dat het niet waar is. Trololol
Ja echt hè...quote:Op dinsdag 18 juni 2024 14:57 schreef moby_jones het volgende:
[..]
De Griekse marine zou bij wijze van spreken mensen een gaskamer in kunnen jagen en er zullen nog steeds een paar het hebben over "Ik spreek het niet goed maar dit zorgt wel ervoor dat er minder mensen op die bootjes verdrinken, als ze het niet leuk vinden moeten ze maar oprotten".
Inderdaadquote:Op dinsdag 18 juni 2024 14:57 schreef moby_jones het volgende:
[..]
De Griekse marine zou bij wijze van spreken mensen een gaskamer in kunnen jagen en er zullen nog steeds een paar het hebben over "Ik spreek het niet goed maar dit zorgt wel ervoor dat er minder mensen op die bootjes verdrinken, als ze het niet leuk vinden moeten ze maar oprotten".
Lees zelf maar terug waar je het zegtquote:Op dinsdag 18 juni 2024 14:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Quote effe waar ik heb beweerd dat willekeurige Grieken hier schuldig aan zijn.
[..]
Prima. Neemt niet weg dat het onzin is als zo'n journaliste zegt dat WIJ (Europa? Nederland?) ze terugduwen de zee op. WIJ doen dit niet. Wie in Griekenland dit doet, interesseert me werkelijk waar geen biet en dat zoeken ze maar lekker daar uit, maar beschuldig niet heel Europa hier van. Dat is het enige wat ik daarmee wil zeggen.
zou het eerder moord noemenquote:Op maandag 17 juni 2024 12:35 schreef opgebaarde het volgende:
Het is voor jou belangrijker uit wat voor land ze kwamen dan de misdaad die tegen ze begaan is he?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 16:16 schreef Pleun2011 het volgende:
Kwamen de vermeende 'in het water gegooiden' overigens niet uit Kameroen? Sinds wanneer is dat een onveilig land?
Waarom zou ik meteen maar aannemen dat het waar is wat de BBC beweert? Als het waar is dan is het schokkend, maar ik heb mijn twijfels.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 16:17 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Het is voor jou belangrijker uit wat voor land ze kwamen dan de misdaad die tegen ze begaan is he?
Als je al liegt over je status, je bent namelijk helemaal geen vluchteling, dan lijkt me een leugentje om sympathie voor je zaak te kweken ook snel gemaakt.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 16:17 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Het is voor jou belangrijker uit wat voor land ze kwamen dan de misdaad die tegen ze begaan is he?
Ze willen de welvaart in Europa op Afrikaans niveau brengen zodat ze zich wat meer thuisvoelen?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 16:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zolang het welvaartsverschil tussen Europa en Afrika zo groot is zullen die mensen blijven komen. Ongeacht of er oorlog of een conflict is in hun land.
Eigenlijk dieptriest dat mensen uit landen waar waar het nog niet eens zo slecht gaat weggaan dobberend op een bootje met gevaar voor eigen leven.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 16:21 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Waarom zou ik meteen maar aannemen dat het waar is wat de BBC beweert? Als het waar is dan is het schokkend, maar ik heb mijn twijfels.
Verder is het niet van belang, in die zin dat je ook mensen uit Kameroen niet in het water gooit, zeker niet als ze niet kunnen zwemmen en al helemaal niet met hun handen vastgebonden. Maar als ik lees dat die mensen uit Kameroen komen dan erger ik mij al.. blijf lekker in je eigen land
Bedank daar de mensensmokkelaars maar voor.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 16:28 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Eigenlijk dieptriest dat mensen uit landen waar waar het nog niet eens zo slecht gaat weggaan dobberend op een bootje met gevaar voor eigen leven.
Vermoedelijk worden ze voor de gek gehouden met mooie verhalen dat ze zulke risico’s nemen.
Daar zou het eigenlijk aangepakt moeten worden.
Een vriendin van me was vorig jaar een wandeling aan het maken op het strand in Spanje toen daar resten aanspoelden van een kind, bleek ook een vluchteling te zijn. Zo treurig. Ook schokkend om mee te maken.
Er is ook een groot welvaartsverschil tussen Saudi Arabië en Afrika maar daar gaan niet veel mensen uit Afrika naartoe.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 16:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zolang het welvaartsverschil tussen Europa en Afrika zo groot is zullen die mensen blijven komen. Ongeacht of er oorlog of een conflict is in hun land.
De misdaad die ze begaan zijn bedoel je, het illegaal binnentreden van Europa.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 16:17 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Wist je dat moord en buitenrechtelijke executies ook een misdaad zijnquote:Op dinsdag 18 juni 2024 16:46 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
De misdaad die ze begaan zijn bedoel je, het illegaal binnentreden van Europa.
Of het nieuwsbericht geen hoax is moet nog bewezen worden, momenteel ben je gewoon criminele indringers aan het rechtpraten.
Misschien moet je, voordat je anderen de maat neemt, eerst eens even naar jezelf kijken en inzien wat jij nou eigenlijk precies aan het rechtpraten bent.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 16:46 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Of het nieuwsbericht geen hoax is moet nog bewezen worden, momenteel ben je gewoon criminele indringers aan het rechtpraten.
https://nos.nl/artikel/24(...)tematische-aanvallenquote:Op dinsdag 18 juni 2024 16:45 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Er is ook een groot welvaartsverschil tussen Saudi Arabië en Afrika maar daar gaan niet veel mensen uit Afrika naartoe.
Ik zal jou eens veroordelen op basis van een paar anonieme getuigenissen.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 16:48 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Wist je dat moord en buitenrechtelijke executies ook een misdaad zijn
Volgens mij is er helemaal niemand veroordeeld en wordt deze zaak onderzocht.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 16:52 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Ik zal jou eens veroordelen op basis van een paar anonieme getuigenissen.
Er zitten ongeveer 800.0000 Sudanezen in Saudi Arabië volgens de laatste census en en naar schatting van internationale organisaties 750.000 Ethiopiërs ondanks dat Saudi Arabie honderden Ethiopische migranten vermoordtquote:Op dinsdag 18 juni 2024 16:45 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Er is ook een groot welvaartsverschil tussen Saudi Arabië en Afrika maar daar gaan niet veel mensen uit Afrika naartoe.
Meer dan ik had verwacht. Bedanktquote:Op dinsdag 18 juni 2024 16:57 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Er zitten ongeveer 800.0000 Sudanezen in Saudi Arabië volgens de laatste census en en naar schatting van internationale organisaties 750.000 Ethiopiërs ondanks dat Saudi Arabie honderden Ethiopische migranten vermoordt
Je ondertitel is in ieder geval lekker accuraatquote:Op dinsdag 18 juni 2024 16:46 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |