abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport zondag 16 juni 2024 @ 14:51:36 #1
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_213932814

24 Heures Du Mans 2024 - editie 92
Onderdeel van het FIA World Endurace Championship

Race 2023 en vooruitblik
In 2023 was de hypercar klasse een stuk beter vertegenwoordigd met toevoegingen van Cadillac, Peugeuot, Porsche en Ferrari, waarbij Ferrari er voor het eerst sinds 1965 winnaar werd van Le Mans. In de LMP2 klasse ging Inter Europol Competition er met de overwinning vandoor. In de afzwaaiende GTE AM klasse ging de winst naar Corvette Racing, waar ook de Nederlander Nicky Catsburg achter het stuur zat.

Dit jaar is de hypercar klasse nog sterker vertegenwoordigd doordat nu ook BMW, Lamborghini en Alpine meedoen. Met 23 entries is dit het meeste aantal auto's dat we in de topklasse hebben gezien deze eeuw. Na jaren van overwinningen van Toyota werd deze reeks vorig jaar gebroken door de overwinning van Ferrari. De vraag is of Toyota kan terugslaan, maar een ding is zeker: we gaan door de grote hoeveelheid entries een erg spannende race tegemoet. Ook dit jaar is het LMP2 veld met 8 auto's gekrompen naar 16, met name door de toename in de Hypercar klasse. Dit jaar dus geen GTE auto's meer op Le Mans, maar wel een goed vertegenwoordigd GT3 veld met 23 entries met daarbij veel grote merken uit het GTE tijdperk zoals onder andere Aston Martin, Ferrari, Corvette en Porsche.

Belangrijke wijziging dit jaar is dat er geen bandenwarmers gebruikt mogen worden. Ook wordt in de Hypercar klasse een 'power gain' balance of performance toegepast, waarmee vermogen boven de 250 km/h wordt aangepast om topsnelheden dichter bij elkaar te brengen.

In het schema beginnen we deze editie weer op de woensdagmiddag. Net als vorig jaar wordt de uiteindelijke startvolgorde bepaald in de hyperpole, de top 8 uit elke klasse van de kwalificatie op woensdag gaat door naar de hyperpole sessie op donderdag waarin de definitieve startvolgorde wordt bepaald. De race begint net als vorige jaren om 16:00


Het Circuit de la Sarthe is gelegen in Le Mans, Frankrijk. Sinds 1923 wordt hier de 24 uren van Le Mans georganiseerd. Het circuit bestaat voor een groot deel uit openbare wegen, en heeft een totale lengte van 13.629 kilometer. Gedurende de jaren heeft het circuit een aantal veranderingen ondergaan en zijn er onder andere chicanes toegevoegd aan het lange rechte stuk. Meer informatie over de geschiedenis van het circuit vind je hier. De huidige lay-out wordt sinds 2007 gebruikt. Een paar statistieken:

• Ronderecord (race): 3:17.297 (Mike Conway - Toyota TS050, 2019)
• Ronderecord (kwalificatie): 3:14.791 (Kamui Kobayashi - Toyota 2017)
• Afstandsrecord (all-time): 5,410.71km, 397 ronden (Audi R15, 2010)

Afbeelding Circuit

Circruit info inclusief marshall posts
Detail kaart paddock area (kaart uit 2016)(pdf)
Circuit informatie 2021

Onboard (Pole 2017):



Entry list 2024 (pdf)


• Rode nummers
• Rondetijden in kwalificatie: ~3:25 (schatting)
• 1030kg
• Maximaal vermogen van 500kw

De Hypercar klasse is in het leven geroepen om kosten de reduceren. De enorme programma's van Toyota en in het verleden Peugeot, Audi en Porsche kosten tientallen miljoenen per jaar, een aantal van de programma's schijnt zelfs boven de 100 miljoen per jaar te hebben gekost. De Hypercar klasse bestaat uit twee typen auto's, Le Mans Hypercar (LMH) en LMDh (Le Mans Daytona h), het idee hierachter is dat auto's uit de verschillende kampioenschappen (ACO, FIA en IMSA) mee kunnen doen in alle races. We kunnen zo dus dezelfde auto's zien op Le Mans als op Daytona. Dit jaar zien we hier een groot aantal bekende merken terug waaronder Cadillac, Porsche, Toyota, BMW, Ferrari en Lamborghini. Er zijn in deze klasse technische beperkingen, zo mag het vermogen van de motor maximaal 500kw zijn, aangevuld met een extra 200kw voor de hybride systemen.


• Blauwe nummers
• Rondetijd in kwalificatie: ~3:33
• 930kg
• 75L tank (benzine)
• Maximale kosten voor de auto: ¤483,000
• Minimaal 1 coureur zonder platinum/goud licentie ter beoordeling aan de FIA

Vanaf 2024 is LMP2 niet meer een deelnemer aan het WEC kampioenschap, met name door de groei van de Hypercar klasse. Echter zien we LMP2 wel terug op Le Mans. LMP2 is de tweede prototype categorie, gericht op kleinere teams, onafhankelijk van de leverancier van het chassis en de motor. De belangrijkste beperkingen voor deze klasse zijn de kosten van de totale auto. In 2017 werd een nieuwe regelgeving geïntroduceerd waarbij de teams moeten kiezen uit 4 mogelijke chassis leveranciers: Oreca, Onroak Automotive, Dallara en Riley-Multilmatic. Daarnaast zijn alle teams zijn verplicht te rijden met dezelfde motor: een 4.2-liter V8 Gibson. In deze klasse vinden we over het algemeen talentvolle jonge coureurs en de zogenaamde gentlemen drivers (een coureur zonder platinum of gouden licentie). Elk team is verplicht minimaal één zo'n coureur op te stellen. Nieuw sinds 2021 is dat deze categorie ook nog wordt onderverdeeld, afhankelijk van de derde coureur (de coureur zonder platinum of gouden licentie). Als deze coureur een zilveren licentie heeft wordt de auto geclassificeerd als "gewoon" LMP2, heeft deze coureur slechts een bronzen licentie dan wordt de auto geclassificeerd als LMP2 Pro/Am. De winnaar van LMP2 Pro/AM komt ook op het LMP2 podium te staan.


• Oranje nummers
• Rondetijd in kwalificatie: ~3:58 (schatting)
• Minimaal 1245kg
• 90L tank (benzine) voor auto's voor 2016
• 120L tank (benzine) voor auto's vanaf 2016
• Minimaal 1 jaar oude auto (specs)
• Minimaal 1 coureur zonder platinum/goud licentie ter beoordeling aan de FIA

Met het wegvallen van LM GTE is dit de nieuwe GT klasse op Le Mans. Belangrijk is dat in LMGT3 - net als in het voorgaande LM GTE AM - elk team een zogenaamde gentlemen driver moet inschrijven (een coureur zonder platinum of gouden licentie). De GT3 auto's zijn gebaseerd op sportwagens die geschikt zijn voor op de weg. Een aantal teams en coureurs die we vorig jaar nog in GTE Am zagen zien we dit jaar terug in deze klasse.



Woensdag 12 juni
• 14:00-17:00 Free practice session 1
• 19:00-20:00 Qualifying session 1
• 22:00-0:00 Free practice session 2

Donderdag 13 juni
• 15:00-18:00 Free practice session 3
• 20:00-20:30 Hyperpole
• 22:00-23:00 Free practice session 4

Zaterdag 15 juni
• 12:00-12:15 Warm-up
• 16:00 Start 24 uren van Le Mans


TV
• Eurosport zendt de 24 uur bijna volledig uit verdeeld over ES1/ES2 inclusief alle andere sessies
• RTL zendt de 24 uur volledig uit
• Een overzicht van alle broadcasters wereldwijd is hier te vinden

Streams
Officiële WEC stream (betaald)
Radio Le Mans (Engels commentaar bij de race, erg veel inside information, previews en laatste nieuws - tip)
• Eurosport player (betaald) - heeft een audio only stream, ook via HBO MAX + sport

Live Timing
Officiële live timing
Resultaten

Spotter Guide
Spotter Guide 2024, grafische weergave van deelnemersveld (helaas niet meer van Andy Blackmore)

Overige informatie
Laatste informatie, verslagen en analyses
Weer
Le Mans resource guide (Dailysportscar)

Dit topic kan ook gebruikt worden voor andere endurance races zoals die van het:

Officiele FIA World Endurance Championship


ELMS championship


IMSA championship


1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
[img=657,165]https://i.imgur.com/oMryVC9.png[/img]
[b]24 Heures Du Mans 2024[/b] - editie 92
[i]Onderdeel van het [url=http://www.fiawec.com/]FIA World Endurace Championship[/url][/i]

[b]Race 2023 en vooruitblik[/b]
In 2023 was de hypercar klasse een stuk beter vertegenwoordigd met toevoegingen van Cadillac, Peugeuot, Porsche en Ferrari, waarbij Ferrari er voor het eerst sinds 1965 winnaar werd van Le Mans. In de LMP2 klasse ging Inter Europol Competition er met de overwinning vandoor. In de afzwaaiende GTE AM klasse ging de winst naar Corvette Racing, waar ook de Nederlander Nicky Catsburg achter het stuur zat.

Dit jaar is de hypercar klasse nog sterker vertegenwoordigd doordat nu ook BMW, Lamborghini en Alpine meedoen. Met 23 entries is dit het meeste aantal auto's dat we in de topklasse hebben gezien deze eeuw. Na jaren van overwinningen van Toyota werd deze reeks vorig jaar gebroken door de overwinning van Ferrari. De vraag is of Toyota kan terugslaan, maar een ding is zeker: we gaan door de grote hoeveelheid entries een erg spannende race tegemoet. Ook dit jaar is het LMP2 veld met 8 auto's gekrompen naar 16, met name door de toename in de Hypercar klasse. Dit jaar dus geen GTE auto's meer op Le Mans, maar wel een goed vertegenwoordigd GT3 veld met 23 entries met daarbij veel grote merken uit het GTE tijdperk zoals onder andere Aston Martin, Ferrari, Corvette en Porsche.

Belangrijke wijziging dit jaar is dat er geen bandenwarmers gebruikt mogen worden. Ook wordt in de Hypercar klasse een 'power gain' balance of performance toegepast, waarmee vermogen boven de 250 km/h wordt aangepast om topsnelheden dichter bij elkaar te brengen.

In het schema beginnen we deze editie weer op de woensdagmiddag. Net als vorig jaar wordt de uiteindelijke startvolgorde bepaald in de hyperpole, de top 8 uit elke klasse van de kwalificatie op woensdag gaat door naar de hyperpole sessie op donderdag waarin de definitieve startvolgorde wordt bepaald. De race begint net als vorige jaren om 16:00

[img=514,34]http://i.imgur.com/imJEUHw.png[/img]
Het Circuit de la Sarthe is gelegen in Le Mans, Frankrijk. Sinds 1923 wordt hier de 24 uren van Le Mans georganiseerd. Het circuit bestaat voor een groot deel uit openbare wegen, en heeft een totale lengte van 13.629 kilometer. Gedurende de jaren heeft het circuit een aantal veranderingen ondergaan en zijn er onder andere chicanes toegevoegd aan het lange rechte stuk. Meer informatie over de geschiedenis van het circuit vind je [url=http://www.maisonblanche.co.uk/circuits.html]hier[/url]. De huidige lay-out wordt sinds 2007 gebruikt. Een paar statistieken:

[*]Ronderecord (race): 3:17.297 (Mike Conway - Toyota TS050, 2019)
[*]Ronderecord (kwalificatie): 3:14.791 (Kamui Kobayashi - Toyota 2017)
[*]Afstandsrecord (all-time): 5,410.71km, 397 ronden (Audi R15, 2010)

[b]Afbeelding Circuit[/b]
[img]http://i.imgur.com/oGNnJS1.jpg[/img]
[url=http://www.marshalsguide.com/index.php/Le_Mans]Circruit info inclusief marshall posts[/url]
[url=http://www.lemans.org/explorer/pdf/courses/2016/24-heures-du-mans/track-map-24-heures-du-mans-2016.pdf]Detail kaart paddock area (kaart uit 2016)(pdf)[/url]
[url=https://24h-lemans.storage.googleapis.com/assets/v1.0.143/images/infos/plan_2021.jpg]Circuit informatie 2021[/url]

[b]Onboard (Pole 2017):[/b]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=j9ohHhgEfUM[/youtube]

[img=514,34]http://i.imgur.com/gePNpi3.png[/img]

[url=https://assets.lemans.org/explorer/pdf/courses/2024/24-heures-du-mans/entry-list-24-heures-du-mans-2024.pdf]Entry list 2024 (pdf)[/url]

[img=127,25]https://i.imgur.com/5TDhbrP.png[/img]
[*]Rode nummers
[*]Rondetijden in kwalificatie: ~3:25 (schatting)
[*]1030kg
[*]Maximaal vermogen van 500kw

De Hypercar klasse is in het leven geroepen om kosten de reduceren. De enorme programma's van Toyota en in het verleden Peugeot, Audi en Porsche kosten tientallen miljoenen per jaar, een aantal van de programma's schijnt zelfs boven de 100 miljoen per jaar te hebben gekost. De Hypercar klasse bestaat uit twee typen auto's, Le Mans Hypercar (LMH) en LMDh (Le Mans Daytona h), het idee hierachter is dat auto's uit de verschillende kampioenschappen (ACO, FIA en IMSA) mee kunnen doen in alle races. We kunnen zo dus dezelfde auto's zien op Le Mans als op Daytona. Dit jaar zien we hier een groot aantal bekende merken terug waaronder Cadillac, Porsche, Toyota, BMW, Ferrari en Lamborghini. Er zijn in deze klasse technische beperkingen, zo mag het vermogen van de motor maximaal 500kw zijn, aangevuld met een extra 200kw voor de hybride systemen. 

[img=127,25]https://i.imgur.com/vrNSLr2.png[/img]
[*]Blauwe nummers
[*]Rondetijd in kwalificatie: ~3:33
[*]930kg
[*]75L tank (benzine)
[*]Maximale kosten voor de auto: ¤483,000
[*]Minimaal 1 coureur zonder platinum/goud licentie ter beoordeling aan de FIA

Vanaf 2024 is LMP2 niet meer een deelnemer aan het WEC kampioenschap, met name door de groei van de Hypercar klasse. Echter zien we LMP2 wel terug op Le Mans. LMP2 is de tweede prototype categorie, gericht op kleinere teams, onafhankelijk van de leverancier van het chassis en de motor. De belangrijkste beperkingen voor deze klasse zijn de kosten van de totale auto. In 2017 werd een nieuwe regelgeving geïntroduceerd waarbij de teams moeten kiezen uit 4 mogelijke chassis leveranciers: Oreca, Onroak Automotive, Dallara en Riley-Multilmatic. Daarnaast zijn alle teams zijn verplicht te rijden met dezelfde motor: een 4.2-liter V8 Gibson. In deze klasse vinden we over het algemeen talentvolle jonge coureurs en de zogenaamde gentlemen drivers (een coureur zonder platinum of gouden licentie). Elk team is verplicht minimaal één zo'n coureur op te stellen. Nieuw sinds 2021 is dat deze categorie ook nog wordt onderverdeeld, afhankelijk van de derde coureur (de coureur zonder platinum of gouden licentie). Als deze coureur een zilveren licentie heeft wordt de auto geclassificeerd als "gewoon"  LMP2, heeft deze coureur slechts een bronzen licentie dan wordt de auto geclassificeerd als LMP2 Pro/Am. De winnaar van LMP2 Pro/AM komt ook op het LMP2 podium te staan.

[img=127,25]https://i.imgur.com/TPns8ga.png[/img]
[*]Oranje nummers
[*]Rondetijd in kwalificatie: ~3:58 (schatting)
[*]Minimaal 1245kg
[*]90L tank (benzine) voor auto's voor 2016
[*]120L tank (benzine) voor auto's vanaf 2016
[*]Minimaal 1 jaar oude auto (specs)
[*]Minimaal 1 coureur zonder platinum/goud licentie ter beoordeling aan de FIA

Met het wegvallen van LM GTE is dit de nieuwe GT klasse op Le Mans. Belangrijk is dat in LMGT3 - net als in het voorgaande LM GTE AM - elk team een zogenaamde gentlemen driver moet inschrijven (een coureur zonder platinum of gouden licentie). De GT3 auto's zijn gebaseerd op sportwagens die geschikt zijn voor op de weg. Een aantal teams en coureurs die we vorig jaar nog in GTE Am zagen zien we dit jaar terug in deze klasse.

[img=514,34]http://i.imgur.com/GOQmC6a.png[/img]

[b]Woensdag 12 juni[/b]
[*]14:00-17:00 Free practice session 1
[*]19:00-20:00 Qualifying session 1
[*]22:00-0:00 Free practice session 2

[b]Donderdag 13 juni[/b]
[*]15:00-18:00 Free practice session 3
[*]20:00-20:30 Hyperpole
[*]22:00-23:00 Free practice session 4

[b]Zaterdag 15 juni[/b]
[*]12:00-12:15 Warm-up
[*]16:00 Start 24 uren van Le Mans

[img=514,34]http://i.imgur.com/mWKf3uZ.png[/img]
[b]TV[/b]
[*]Eurosport zendt de 24 uur bijna volledig uit verdeeld over ES1/ES2 inclusief alle andere sessies
[*]RTL zendt de 24 uur volledig uit
[*]Een overzicht van alle broadcasters wereldwijd is [url=https://www.fiawec.com/en/news/how-and-where-to-watch-the-24-hours-of-le-mans/7992]hier te vinden[/url] 

[b]Streams[/b]
[*][url=https://discover.fiawec.tv/]Officiële WEC stream[/url] (betaald)
[*][url=http://www.radiolemans.com/]Radio Le Mans[/url] (Engels commentaar bij de race, erg veel inside information, previews en laatste nieuws - [i]tip[/i])
[*]Eurosport player (betaald) - heeft een audio only stream, ook via HBO MAX + sport

[b]Live Timing[/b]
[*][url=https://24h-lemans.tv/page/6655a2c4d9988d6eb74a8e17]Officiële live timing[/url] 
[*][url=http://fiawec.alkamelsystems.com/]Resultaten[/url]

[b]Spotter Guide[/b]
[*][url=https://assets.lemans.org/explorer/pdf/courses/2024/24-heures-du-mans/spotter-guide-24-heures-du-mans-2024.pdf]Spotter Guide 2024[/url], grafische weergave van deelnemersveld (helaas niet meer van Andy Blackmore)

[b]Overige informatie[/b]
[*][url=http://www.dailysportscar.com/]Laatste informatie, verslagen en analyses[/url]
[*][url=http://www.weather-forecast.com/locations/Le-Mans/forecasts/latest]Weer[/url]
[*][url=https://www.dailysportscar.com/2024/06/13/2024-le-mans-24-hours-resources.html]Le Mans resource guide (Dailysportscar)[/url]

[u][i][b]Dit topic kan ook gebruikt worden voor andere endurance races zoals die van het:[/b][/i][/u]

[b]Officiele FIA World Endurance Championship[/b]
[img=253,87]https://i.imgur.com/OU8B9Mu.png[/img]

[b]ELMS championship[/b]
[img=228,102]https://i.imgur.com/Xr4drin.png[/img]

[b]IMSA championship[/b]
[img=266,81]https://i.imgur.com/b0Yrv1r.png[/img]
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 16 juni 2024 @ 14:51:56 #2
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_213932823
Wat is er eigenlijk ook alweer met #311 gebeurd?
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_213932827
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 14:49 schreef Nattekat het volgende:
Oeh, ik zet voetbal gewoon aan op m'n laptop, vier schermen _O_
Le Mans, Live timing, voetbal en ....?
  Moderator / Redactie Sport zondag 16 juni 2024 @ 14:52:07 #4
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_213932829
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 14:51 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Le Mans, Live timing, voetbal en ....?
FOK!
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 16 juni 2024 @ 14:52:40 #5
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_213932839
De BMW #20 staat nog op 118 laps, toch wat ingehaald :D
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_213932841
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 14:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]
FOK!
Natuurlijk, doe ik op hetzelfde scherm als live timing.
  Moderator / Redactie Sport zondag 16 juni 2024 @ 14:53:02 #7
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_213932850
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 14:52 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Natuurlijk, doe ik op hetzelfde scherm als live timing.
Live timing werkt alleen op volledig scherm
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_213932859
Onderzoek duurt lang!
pi_213932866
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 14:51 schreef PierreTT het volgende:
Wat is er eigenlijk ook alweer met #311 gebeurd?
crash bij indianpolis, zeflde als de #4 maar dan met minder schade en lange reparatie
  Moderator / Redactie Sport zondag 16 juni 2024 @ 14:54:06 #10
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_213932874
Oja, ik zie het al, alle pitstops tijdens de periode dat LT stuk was worden niet meegerekend ;(
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 16 juni 2024 @ 14:54:53 #11
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_213932886
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 14:53 schreef M90 het volgende:

[..]
crash bij indianpolis, zeflde als de #4 maar dan met minder schade en lange reparatie
Ah ja, dank je ^O^
Half bezopen is weggegooid geld.
  zondag 16 juni 2024 @ 14:55:00 #12
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_213932893
Hoezo nou toch weer discussie of Frijns geklasseerd wordt? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_213932966
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 14:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoezo nou toch weer discussie of Frijns geklasseerd wordt? :?
deze auto staat toch al mega lang stil?
pi_213932983
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 14:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoezo nou toch weer discussie of Frijns geklasseerd wordt? :?
Te weinig gereden.
  zondag 16 juni 2024 @ 14:59:10 #15
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_213933002
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 14:57 schreef M90 het volgende:

[..]
deze auto staat toch al mega lang stil?
Klopt, staat nog steeds binnen
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_213933003
HAMMOND
  Redactie Frontpage / Sport zondag 16 juni 2024 @ 14:59:23 #17
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_213933009
Ze zijn het bij RTL al weer helemaal kwijt

De #7 Toyota heeft maar 1 stop nodig ipv 2 wat ze roepen
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 16 juni 2024 @ 14:59:33 #18
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_213933013
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 14:58 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Te weinig gereden.
Ja maar was vgs mij allang duidelijk dat ie niet geklasseerd zou worden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zondag 16 juni 2024 @ 14:59:42 #19
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_213933017
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 14:59 schreef Wienerschnitzels het volgende:
HAMMOND
Met zijn garage gaat het niet zo goed
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_213933018
quote:
14s.gif Op zondag 16 juni 2024 14:59 schreef Peterselieman het volgende:
Ze zijn het bij RTL al weer helemaal kwijt

De #7 Toyota heeft maar 1 stop nodig ipv 2 wat ze roepen
Ja ik volgde Allard ook niet helemaal
  Moderator / Redactie Sport zondag 16 juni 2024 @ 14:59:55 #21
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_213933025
Nee, die #50 gaat dat echt niet voor elkaar krijgen met één stop. Die heeft echt niet heel veel ronden meer nu, en een stint van 55 minuten zou echt een wereldprestatie zijn.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 16 juni 2024 @ 15:00:02 #22
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_213933026
Nou ik ga naar de voebal :W

@Nattekat maakt zich zorgen om mij
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator / Redactie Sport zondag 16 juni 2024 @ 15:00:32 #23
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_213933038
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2024 15:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou ik ga naar de voebal :W

@:Nattekat maakt zich zorgen om mij
Jep. Hier staat voetbal aan op de tv, en Le Mans gewoon op het veel belangrijkere computerscherm.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_213933039
quote:
10s.gif Op zondag 16 juni 2024 14:59 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
Met zijn garage gaat het niet zo goed
Met zijn orgel ook niet.
  zondag 16 juni 2024 @ 15:01:03 #25
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_213933046
De Toyota 1 stop en de Ferrari 2, of 1 en een splash and dash. Wordt nog spannend.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')