Omdat Wout Weghorst net wat minder iconisch is.quote:Op zondag 16 juni 2024 11:16 schreef maxi-mus het volgende:
Waarom zou je anno 2024 nog als Ruud Dil gaan?
Omdat voornamelijk Amerikanen snel huilen.quote:Op zondag 16 juni 2024 11:13 schreef Elan het volgende:
Waarom zou je je niet kunnen schminken om specifiek iemands uiterlijk te imiteren?
Zwarte piet symboliseert een zwart onderdrukt persoon. Dat is iets totaal anders.
Er zit iemand in het team die nogal wat overeenkomsten met Gullit heeft.quote:Op zondag 16 juni 2024 11:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat Wout Weghorst net wat minder iconisch is.
En een zweetband ook niet je van het is.
Wie dan.quote:Op zondag 16 juni 2024 11:28 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Er zit iemand in het team die nogal wat overeenkomsten met Gullit heeft.
Jouw mening boeit ons niet zoveel.quote:Op zondag 16 juni 2024 11:18 schreef Jahr00n het volgende:
Ik vind dit racisme en een vorm van onderdrukking.
Hij heeft wel uiterlijke gelijkenissen maar ik mis het iconische snorretje bij hem.quote:
Precies. Hij heeft nog geen geld genoeg.quote:
2014 - leuk en mooi initiatief!quote:Op zondag 16 juni 2024 10:40 schreef DrDentz het volgende:
Bart van de Ven als Rasta Ruud.
[ afbeelding ]
Na tien jaar is Rasta Ruud terug. Oranjefan Bart van de Ven uit Breda gaat de komende weken tijdens het EK voetbal in Duitsland weer als de dubbelganger van Ruud Gullit door het leven. Gullit, bekend van zijn weelderige dreadlocks, werd in 1988 met Nederland Europees kampioen. "Vooral mijn dikke neus lijkt op die van hem", zegt Rasta Ruud, die gaat optreden als dj en zijn inkomsten schenkt aan het Prinses Maxima Centrum.
Zoww
Stop met het schrijven van ophef-artikelen op basis van een handjevol halve gare twitteraarsquote:Op maandag 17 juni 2024 10:05 schreef DrDentz het volgende:
Buitenlandse kijkers reageren vol walging en verbijstering op drie Oranje-fans in stadion
[ afbeelding ]
Het Nederlands elftal is zondagmiddag tegen Polen begonnen aan het EK in Duitsland. Drie supporters van Oranje hebben op social media een flinke discussie aangewakkerd vanwege hun imitatie van Ruud Gullit.
https://www.fcupdate.nl/v(...)-bij-polen-nederland
Zie je ook niet aankomen dit natuurlijk
Dus als de discussie maar niet op gang wil komen, dan post je de OP nog maar een keer?quote:Op maandag 17 juni 2024 10:05 schreef DrDentz het volgende:
Buitenlandse kijkers reageren vol walging en verbijstering op drie Oranje-fans in stadion
[ afbeelding ]
Het Nederlands elftal is zondagmiddag tegen Polen begonnen aan het EK in Duitsland. Drie supporters van Oranje hebben op social media een flinke discussie aangewakkerd vanwege hun imitatie van Ruud Gullit.
Kwestie van tijd voordat de woke politie gaat optredenquote:Op maandag 17 juni 2024 10:05 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]
Fc update aidsquote:Op maandag 17 juni 2024 10:11 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Stop met het schrijven van ophef-artikelen op basis van een handjevol halve gare twitteraars
Huhquote:Op maandag 17 juni 2024 10:12 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Dus als de discussie maar niet op gang wil komen, dan post je de OP nog maar een keer?
Steek die ‘ophef’ in je reetquote:Op maandag 17 juni 2024 10:16 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Huh
Is een nieuw artikel van gistermiddag over buitenlandse kijkers, niet over wat ik zag op SBS6 (OP)
Ik zie 3 hele domme jongens, die niet zoveel aan hun domheid kunnen doen. We zijn in ieder geval niet chique van start gegaan met dat neuspeuteren en deze drie clowns.quote:Op maandag 17 juni 2024 10:05 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]
Nee dit is om te laten zien dat ze trots zijn op het slavernij verleden van Nederlandquote:Op maandag 17 juni 2024 11:00 schreef michiel_merk het volgende:
Als iemand zich hierdoor beledigd voelt dan hebben ze hulp nodig,dit is gewoon een ode aan een legende
Iemand die ik ken had deze beeldjes gemaakt omdat ze een groot fan is (was) van Gullit.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:05 schreef Tekaschi het volgende:
Waarom niet? Denk niet dat het Gullit wat boeit, is een ode aan één van Nederlands bekendste en grootste voetballers, iets om trots op te zijn. Is toch juist mooi om te zien dat Nederlanders onze Ruud na al die jaren nog zo aanbidden, zag zelfs jeugd lopen met de typische Gullit pruik.![]()
Moet ook nog de eerste Nederlander vinden die zich racistisch uitlaat over Ruud Gullit.
Was het niet Hans Janmaat die toen zei dat Gullit eigenlijk maar een luie Surinamer was en dat er meer Hollandse jongens in het elftal moesten?quote:Op maandag 17 juni 2024 11:05 schreef Tekaschi het volgende:
Waarom niet? Denk niet dat het Gullit wat boeit, is een ode aan één van Nederlands bekendste en grootste voetballers, iets om trots op te zijn. Is toch juist mooi om te zien dat Nederlanders onze Ruud na al die jaren nog zo aanbidden, zag zelfs jeugd lopen met de typische Gullit pruik.![]()
Moet ook nog de eerste Nederlander vinden die zich racistisch uitlaat over Ruud Gullit.
Alimentatie is een bitch. En daarnaast bestaat er nog zoiets als portretrecht enzulks...quote:Op maandag 17 juni 2024 11:13 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Iemand die ik ken had deze beeldjes gemaakt omdat ze een groot fan is (was) van Gullit.
https://www.lackofguidance.com/pages/ruud-gullit
Hardstikke leuk natuurlijk, maar Ruudje zelf was niet amused en de beelden moesten vernietigd worden en alle opbrengst moest ook naar Ruud toe. Ik zou het vreemd vinden als dit hem dan niet zou boeien.
Thijs Libregts heeft iets dergelijks gezegd.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:14 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Was het niet Hans Janmaat die toen zei dat Gullit eigenlijk maar een luie Surinamer was en dat er meer Hollandse jongens in het elftal moesten?
Waar spelen ze en zijn er nog kaartjes te koop?quote:Op maandag 17 juni 2024 10:12 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Kwestie van tijd voordat de woke politie gaat optreden
Welke inkomsten ontvangen deze supporters dan naar aanleiding van hun stadionbezoek?quote:Op maandag 17 juni 2024 11:13 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Iemand die ik ken had deze beeldjes gemaakt omdat ze een groot fan is (was) van Gullit.
Hardstikke leuk natuurlijk, maar Ruudje zelf was niet amused en de beelden moesten vernietigd worden en alle opbrengst moest ook naar Ruud toe. Ik zou het vreemd vinden als dit hem dan niet zou boeien.
Het begrip blackface is in Nederland natuurlijk ook aan verandering onderhevig, en dus ook of dit als kwetsend ervaren wordt of niet.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:41 schreef Cuendillar het volgende:
Iedereen die denkt dat dit blackface is, heeft het fout en moet zijn mening aanpassen.
Het probleem hedentendage, is dat je niet meer mag zeggen dat iemand het fout heeft, want dat is kwetsend.
Geen idee, is voor mijn tijd geweest. Zelf heb ik nog nooit iemand iets negatiefs horen zeggen over Ruud Gullit, en al helemaal niet over zijn afkomst/huidskleur, daarvoor is hij te geliefd.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:14 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Was het niet Hans Janmaat die toen zei dat Gullit eigenlijk maar een luie Surinamer was en dat er meer Hollandse jongens in het elftal moesten?
Dat is wel wat anders, dat is geld verdienen over de rug van Gullit, dit zijn gewoon een aantal fans die hem nog op handen dragen. Kan zijn dat hij zich eraan stoort, zelf zou ik mij er niet aan storen, toch een hele eer dat ze hem na al die jaren nog zo aanbidden.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:13 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Met al die alimentatie begrijp ik Dil wel.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:13 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Klopt. Toen Ien Dales van de PvdA overleed zei hij voor de camera dat-ie hoopte dat de rest van de PvdA snel zou volgen. Libregts de Bondscoach werd ontslagen omdat Gullit er op aandrong omdat Libregts als coach van Feijenoord had gezegd dat donkere spelers nu eenmaal lui waren. Toen stemden de spelers voor Cruijff maar werd Beenhakkert de coach op het WK-90. Oh ja, Libregts spande een kort geding aan om Gullit, Rijkaard en van Basten uit de selectie te zetten. De rechter besloot anders. Jammer eigenlijk achteraf.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:14 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Alleen als je “who cares” op de zweetband laat drukkenquote:Op maandag 17 juni 2024 11:59 schreef DrDentz het volgende:
Zwart schminken + witte zweetband = een ode aan Memphis, zou dat aanslaan
Het aanstellerige staat er inderdaad nogal los van.quote:Op maandag 17 juni 2024 11:45 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Het begrip blackface is in Nederland natuurlijk ook aan verandering onderhevig, en dus ook of dit als kwetsend ervaren wordt of niet.
Dat is natuurlijk geen nieuws, dus kies je er zelf voor om een (nou niet bizar hilarische) grap te maken met risico mensen te kwetsen.
Staat natuurlijk ook helemaal los van of jij of ik dit aanstellerig vinden of niet.
Wacht maar even op het artikel dat nu.nl gaat kan schrijven hoe fout dit wel niet is. Uiteraard door Afran Groenewoud, "verslaggever samenleving en inclusie".quote:Op maandag 17 juni 2024 10:11 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Stop met het schrijven van ophef-artikelen op basis van een handjevol halve gare twitteraars
Als ik in een sumopak naar mn werk kom om dikke Peter van accounting uit te beelden wil HR ook een gesprek met me aangaan. Ook als ik het als een positieve ode bedoelde.quote:Op maandag 17 juni 2024 12:46 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Het aanstellerige staat er inderdaad nogal los van.
Maar feit is (dus geen mening: feit) dat de schmink niet is bedoeld om anderskleurigen(?) voor gek te zetten en dat het zich gekwetst voelen dus ten eerste een persoonlijke ervaring is, en ten tweede gebaseerd op een foute premissie. Daarom: je mening is fout, pas hem maar aan.
Weet jij 100% zeker dat Ruud dit als kwetsend ervaart?quote:Op maandag 17 juni 2024 12:54 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Als ik in een sumopak naar mn werk kom om dikke Peter van accounting uit te beelden wil HR ook een gesprek met me aangaan. Ook als ik het als een positieve ode bedoelde.
Ja, er worden wat drastisch gedragsnormen overgenomen uit "gidsland" Amerika. Maar het effect daarvan is dat het natuurlijk geen donder boeit of jij het kwetsend bedoelt, als je 100% zeker weet dat mensen dit als kwetsend gaan ervaren.
Nee, maar wel 100% zeker dat er mensen dit als kwetsend gingen ervaren, zoals je kon lezen.quote:Op maandag 17 juni 2024 12:55 schreef Caland het volgende:
[..]
Weet jij 100% zeker dat Ruud dit als kwetsend ervaart?
Als iemand mij wil uitbeelden mag ik hopen dat ze zichzelf dik maken. Kom op zeg, als je iemand nadoet moet je dat zo gelijkend mogelijk doen. Vind het altijd zo genant om dan iemand te zien die Coolio nadoet maar dan alleen met een trainingspak aan loopt en denkt dat je er dan uitziet als Coolio.quote:Op maandag 17 juni 2024 12:54 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Als ik in een sumopak naar mn werk kom om dikke Peter van accounting uit te beelden wil HR ook een gesprek met me aangaan. Ook als ik het als een positieve ode bedoelde.
Ja, er worden wat drastisch gedragsnormen overgenomen uit "gidsland" Amerika. Maar het effect daarvan is dat het natuurlijk geen donder boeit of jij het kwetsend bedoelt, als je 100% zeker weet dat mensen dit als kwetsend gaan ervaren.
Mensen zullen altijd om de grootste futiliteiten zich gekwetst voelen, de kunst is om daar dan niks mee te doen.quote:Op maandag 17 juni 2024 12:56 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Nee, maar wel 100% zeker dat er mensen dit als kwetsend gingen ervaren, zoals je kon lezen.
Ik vind persoonlijk ook dat er veel nogal lichtgeraakt zijn tegenwoordig hè. Maar dat staat buiten de discussie of je dit fatsoenlijk kan maken.quote:Op maandag 17 juni 2024 12:56 schreef Danny het volgende:
Is deze hele situatie niet het bewijs dat het kan?
Mensen moeten eens minder snel op hun pik getrapt zijn.
En dat is ook prima, maar op het moment dat ik dat doe, en jij vindt het niet grappig.. dan ben ik toch echt de sjaak op mn werk.quote:Op maandag 17 juni 2024 12:58 schreef Danny het volgende:
[..]
Als iemand mij wil uitbeelden mag ik hopen dat ze zichzelf dik maken. Kom op zeg, als je iemand nadoet moet je dat zo gelijkend mogelijk doen. Vind het altijd zo genant om dan iemand te zien die Coolio nadoet maar dan alleen met een trainingspak aan loopt en denkt dat je er dan uitziet als Coolio.
quote:Op maandag 17 juni 2024 12:59 schreef maxi-mus het volgende:
Je gekwetst voelen is geen mensenrecht ofzo.
Jammer dan.
Tenzij Ruud Dil hier zelf problemen mee heeft vind ik dit prima kunnen. Dat gejank elke keer van al die mensen over dit soort futiliteiten moet je vooral niet elke keer aan toegeven. Dit is ook mijn laatste post erover merk dat ik er alweer klaar mee ben, dit gaat nergens over.quote:Op maandag 17 juni 2024 13:05 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat ze via het hof voor de rechten van de mens veroordeeld hoeven te worden hè.
Kan dit nog, als enigszins sociaal mens, ik vind van niet. En ik denk eigenlijk dat iedereen die hier nu verontwaardigd doet ook weet dat ze hierop afgerekend zouden worden.
Juist die groep heeft er voor gezorgd dat dit inmiddels ook niet meer zo verstandig is.quote:Op maandag 17 juni 2024 12:55 schreef Caland het volgende:
Kon er bij zwarte Piet nog wel inkomen, vooral omdat wat waanzinnige tokkies zich druk maakten om iets dat al lang en breed aangepast was, maar dit is wel heel onschuldig hoor.
Zo sta ik er ook in. Zelfs met de meest feestelijke bedoelingen ga je hiermee helaas mensen kwetsen en een beetje verdelen.quote:Op maandag 17 juni 2024 13:08 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Juist die groep heeft er voor gezorgd dat dit inmiddels ook niet meer zo verstandig is.
Ik denk dat de context eigenlijk niet meer echt uitmaakt als je een pot verf op je hoofd smeert om jezelf donker te maken, al is de intentie onschuldig.
En mijn grote probleem hiermee is, dat er geen discussie is geweest waarbij elke zijde de eigen standpunten eens gaat analyseren op basis van wat de andere kant zegt.quote:Op maandag 17 juni 2024 12:54 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Het is niet eens zo zeer om het 'kwetsen', meer hetzelfde idee dat je ook niet meer naar je werk gaat met een klein vierkant snorretje onder je neus. Een jaar of tien/twintig geleden was het anders maar door die hele Zwarte pieten discussie is helaas de hele blackface-discussie hier ook overgevaren, dus zelfs al heb je geen slechte bedoelingen, doe het nou gewoon niet meer.quote:Op maandag 17 juni 2024 13:14 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Zo sta ik er ook in. Zelfs met de meest feestelijke bedoelingen ga je hiermee helaas mensen kwetsen en een beetje verdelen.
Maar wie kwets je dan precies, een paar mensen op twitter?quote:Op maandag 17 juni 2024 13:14 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Zo sta ik er ook in. Zelfs met de meest feestelijke bedoelingen ga je hiermee helaas mensen kwetsen en een beetje verdelen.
Ik voel mij persoonlijk ontzettend gekwetst door de tietenman en de wortel-op-hoofd-man gezien deze van voetbalsupporters een soort circusact maken. Een waanzinnig goede voetballer als Ruud Gullit op deze manier een heldenverering geven vind ik dan juist wel weer geinig.quote:Op maandag 17 juni 2024 13:23 schreef epicbeardman het volgende:
Wat vooral opvalt is dat mensen op het internet er over vallen, het internet is tegenwoordig helemaal niet een weerspiegeling van de samenleving.
Echter kan je aan veel emotioneel gefundeerde tweets al lezen dat het vooral witte mensen zijn die hier over vallen, geloof mij maar onder deze hele oranje menigte zal niemand raar hebben opgekeken van deze kostuums.
Alle donkere oranje supporters vinden dit ok, het is meer een soort van eerbetoon dan beledigend.
Maar dat had ook prima gekund zonder schmink, dan was de boodschap ook wel duidelijk geweest, als je als maatschappij collectief eigenlijk bepaalt dat jezelf als blank persoon donker schminken (om een donker persoon te imiteren) niet oké is moet je ook niet doen van 'ja maar nu is het wel oké', dat maakt het enkel verwarrender. Zoals ik al zei het is net als het snorretje onder je neus.quote:Op maandag 17 juni 2024 13:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik voel mij persoonlijk ontzettend gekwetst door de tietenman en de wortel-op-hoofd-man gezien deze van voetbalsupporters een soort circusact maken. Een waanzinnig goede voetballer als Ruud Gullit op deze manier een heldenverering geven vind ik dan juist wel weer geinig.
En een rastapruik als blanke jongeman, mag dat dan nog wel?quote:Op maandag 17 juni 2024 13:30 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Maar dat had ook prima gekund zonder schmink, dan was de boodschap ook wel duidelijk geweest, als je als maatschappij collectief eigenlijk bepaalt dat jezelf als blank persoon donker schminken (om een donker persoon te imiteren) niet oké is moet je ook niet doen van 'ja maar nu is het wel oké', dat maakt het enkel verwarrender. Zoals ik al zei het is net als het snorretje onder je neus.
Wel eens met die tietenman en die wortelman, oprotten ermee.
Jup.quote:Op maandag 17 juni 2024 12:59 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik vind persoonlijk ook dat er veel nogal lichtgeraakt zijn tegenwoordig hè. Maar dat staat buiten de discussie of je dit fatsoenlijk kan maken.
Was dat dan ooit wel het geval geweest?quote:Op maandag 17 juni 2024 13:23 schreef epicbeardman het volgende:
Wat vooral opvalt is dat mensen op het internet er over vallen, het internet is helemaal niet een weerspiegeling van de samenleving.
klopt. Net als zwarte piet en nootmuskaat en standbeelden van piet heyn. Het interesseert niemand ene moet, maar een klein groepje internettrollen met een grote bek weten de media zo ver te krijgen hier enorm veel aandacht aan te schenken. Net als berichten als 'xxx onder vuur vanwege yyy' en dan gaat het om vier tweets van boze blauwharigen ofzoquote:Op maandag 17 juni 2024 13:23 schreef epicbeardman het volgende:
Wat vooral opvalt is dat mensen op het internet er over vallen, het internet is helemaal niet een weerspiegeling van de samenleving.
Echter kan je aan veel emotioneel gefundeerde tweets al lezen dat het vooral witte mensen zijn die hier over vallen, geloof mij maar onder deze hele oranje menigte zal niemand raar hebben opgekeken van deze kostuums.
Alle donkere oranje supporters vinden dit ok, het is meer een soort van eerbetoon dan beledigend.
Het ergste is dan ook dat mensen daadwerkelijk hier een issue proberen van te maken en denken dat de samenleving echt zo denkt. Het is maar een heel klein groepje dat hier over valt.
Maar hier op Fok! is de zwarte Piet smiley ook veranderd in een roetveeg.. en de banner "Zwarte Piet is hier altijd welkom" heb ik ook niet meer gezien.. Fok! heeft Zwarte Piet ook keihard de rug toegekeerdquote:Op maandag 17 juni 2024 13:48 schreef Danny het volgende:
[..]
klopt. Net als zwarte piet en nootmuskaat en standbeelden van piet heyn. Het interesseert niemand ene moet, maar een klein groepje internettrollen met een grote bek weten de media zo ver te krijgen hier enorm veel aandacht aan te schenken. Net als berichten als 'xxx onder vuur vanwege yyy' en dan gaat het om vier tweets van boze blauwharigen ofzo
Dat was omdat ik persoonlijke dreigementen kreeg waar met geweld tegen mijn vrouw en kinderen werd gedreigd, niet omdat ik daar persoonlijk achter sta. Ik heb helemaal niets met roetveeg Zwarte Pieten.quote:Op maandag 17 juni 2024 13:54 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Maar hier op Fok! is de zwarte Piet smiley ook veranderd in een roetveeg.. en de banner "Zwarte Piet is hier altijd welkom" heb ik ook niet meer gezien.. Fok! heeft Zwarte Piet ook keihard de rug toegekeerd
Hmm oké, oei. Daarom is de intocht in mijn lokale gehucht ook gecanceld: vrijwilligers werden bedreigd door duistere types uit de Randstad en de gemeente wilde geen vergunning meer afgeven zolang er Zwarte Pieten waren bij de intocht. De anti-pieten gedragen zich als een soort Hells Angels en het werkt goed blijkbaar.quote:Op maandag 17 juni 2024 13:57 schreef Danny het volgende:
[..]
Dat was omdat ik persoonlijke dreigementen kreeg waar met geweld tegen mijn vrouw en kinderen werd gedreigd, niet omdat ik daar persoonlijk achter sta. Ik heb helemaal niets met roetveeg Zwarte Pieten.
Ja dat is nou precies waar de grens ligt. Een rastapruik opdoen heeft bij lange na niet dezelfde connotatie als jezelf zwart schminken.quote:Op maandag 17 juni 2024 13:35 schreef Caland het volgende:
[..]
En een rastapruik als blanke jongeman, mag dat dan nog wel?
hadden ze alleen mij bedreigd, soit, maar mijn grootste prioriteit in het leven is mijn gezin beschermen. en daarin heb ik er bij een alsnog gefaaldquote:Op maandag 17 juni 2024 14:22 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Hmm oké, oei. Daarom is de intocht in mijn lokale gehucht ook gecanceld: vrijwilligers werden bedreigd door duistere types uit de Randstad en de gemeente wilde geen vergunning meer afgeven zolang er Zwarte Pieten waren bij de intocht. De anti-pieten gedragen zich als een soort Hells Angels en het werkt goed blijkbaar.
Nou.. dat kun je jezelf niet aanrekenen.. zolang jullie samen gezellig filmpjes keken etc zal het niet aan de ouderlijke band gelegen hebben.. maar goed ik ben buitenstaanderquote:Op maandag 17 juni 2024 15:07 schreef Danny het volgende:
[..]
hadden ze alleen mij bedreigd, soit, maar mijn grootste prioriteit in het leven is mijn gezin beschermen. en daarin heb ik er bij een alsnog gefaald
ik zag geen enkel voorteken. dat is imo gewoon falen, hoe vaak mensen ook zeggen dat dat niet zo is.quote:Op maandag 17 juni 2024 15:17 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Nou.. dat kun je jezelf niet aanrekenen.. zolang jullie samen gezellig filmpjes keken etc zal het niet aan de ouderlijke band gelegen hebben.. maar goed ik ben buitenstaander
Sterkte man, ik begrijp hoe je denktquote:Op maandag 17 juni 2024 15:31 schreef Danny het volgende:
[..]
ik zag geen enkel voorteken. dat is imo gewoon falen, hoe vaak mensen ook zeggen dat dat niet zo is.
Met een beetje gezond verstand, zie je dat ze dit doen om Gullit te eren. niet te moeilijk denken. Mensen en zeker bepaalde groepen vinden zichzelf zooo zieligquote:Op maandag 17 juni 2024 14:34 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ja dat is nou precies waar de grens ligt. Een rastapruik opdoen heeft bij lange na niet dezelfde connotatie als jezelf zwart schminken.
Met een beetje gezond verstand kan je na tien jaar gigantische discussie erover én het feit dat in veel landen blackface überhaupt al niet oké is ook wel inzien dat het gewoon iets is wat je beter niet meer kunt doen. Als dit wel oké is kunnen onderdrukkende racisten hun gedrag weer rechtvaardigen als een 'ja maar dit mag toch ook??' en dan moet je weer per casus gaan inschatten of het 'maar' een grapje is of niet.
Denk dat de culturele impact hiervan inmiddels duidelijk genoeg is dat je gewoon kan zeggen dat jezelf bruin schminken om een donker persoon te imiteren gewoon klaar is. Het heeft ook nauwelijks toegevoegde waarde en niet alles heeft nuance nodig.
Weet je hoe goed mensen met problemen dingen kunnen verbergen? Ook voor mensen die erg dichtbij staan (of juist).quote:Op maandag 17 juni 2024 15:31 schreef Danny het volgende:
[..]
ik zag geen enkel voorteken. dat is imo gewoon falen, hoe vaak mensen ook zeggen dat dat niet zo is.
We hadden de boodschap ook wel begrepen zonder de schmink.quote:Op maandag 17 juni 2024 16:03 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Met een beetje gezond verstand, zie je dat ze dit doen om Gullit te eren. niet te moeilijk denken. Mensen en zeker bepaalde groepen vinden zichzelf zooo zielig
Dit is gewoon zeuren om te kunnen zeurenquote:Op maandag 17 juni 2024 16:05 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
We hadden de boodschap ook wel begrepen zonder de schmink.
Boodschap ? Het is geen preek.quote:Op maandag 17 juni 2024 16:05 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
We hadden de boodschap ook wel begrepen zonder de schmink.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |