abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8543057
Ik durf er gerust voor uit te komen: ik ben een VVD'er en ik ben TEGEN een oorlog in Irak, VOOR een vreedzame oplossing (voortzetting containmentpolitiek), tegen de politiek van Bush (niet tegen Amerika), tegen Saddam Hoesein, voor transporten door ons land, tegen Balkenende en ik heb ook ook geen bezwaar tegen patriots in Turkije.
Hoe denken andere Fok-VVD'ers hierover?
I really like you the way you are
  maandag 17 februari 2003 @ 19:49:37 #2
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8543083
Thetruth is ook een aanhanger van de VVD, maar tegen de oorlog.
  maandag 17 februari 2003 @ 19:49:53 #3
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_8543091
vvd'er
en tegen
  Milf maandag 17 februari 2003 @ 19:50:23 #4
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_8543102
vvd'er en tegen
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_8543119
vvd'er en niet tegen :p
pi_8543166
VVD'er en voor.
Lenen bij Frisia Financieringen betekent profiteren van zeer lage rentes!
pi_8543189
quote:
Op maandag 17 februari 2003 19:48 schreef Darcy het volgende:
Ik durf er gerust voor uit te komen: ik ben een VVD'er en ik ben TEGEN een oorlog in Irak, VOOR een vreedzame oplossing
ja en ik ben VOOR auto's die op lucht rijden

er is de afgelopen jaren toch geprobeerd vreedzaam tot een oplossing te komen, dat is niet gelukt, dus nu is het tijd voor actie

[b]De oorlog is voorbij, tijd voor het proces. Chirac, Schroder en Putin in de beklaagdenbank in Den Haag[/b]
pi_8543212
VVD'er en tegen. Laat ze eerst maar eens noord (dankjewel graveworm ) korea gaan aanpakken, misschien zijn daar ook wel oliebronnen

[Dit bericht is gewijzigd door r0bert op 17-02-2003 19:57]

Home is where my guitar is
  maandag 17 februari 2003 @ 19:53:58 #9
44944 MacManus
onfocus="blur()"
pi_8543218
Ik deel deze mening... vindt het dan ook jammer dat de VVD ervoor kiest compleet achter Amerika te gaan staan. Maar gelukkig zijn er meer die er zo over denken
Sterf moeilijk met een wraak
pi_8543219
quote:
Op maandag 17 februari 2003 19:53 schreef r0bert het volgende:
VVD'er en tegen. Laat ze eerst maar eens zuid korea gaan aanpakken, misschien zijn daar ook wel oliebronnen
wat heeft zuid korea nou weer fout gedaan dan
[b]De oorlog is voorbij, tijd voor het proces. Chirac, Schroder en Putin in de beklaagdenbank in Den Haag[/b]
  maandag 17 februari 2003 @ 19:54:18 #11
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8543227
quote:
Op maandag 17 februari 2003 19:53 schreef Graveworm het volgende:
ja en ik ben VOOR auto's die op lucht rijden

er is de afgelopen jaren toch geprobeerd vreedzaam tot een oplossing te komen, dat is niet gelukt, dus nu is het tijd voor actie

Wie heeft geprobeerd tot een vreedzame oplossing te komen? De Amerikanen? Nee, zeker niet. Hans Blix en Mohamed El-Baradei hebben het geprobeerd, en zij zijn tevreden over de inspecties.

Dus helemaal niet "dat is niet gelukt".

pi_8543239
quote:
Op maandag 17 februari 2003 19:53 schreef MacManus het volgende:
Ik deel deze mening... vindt het dan ook jammer dat de VVD ervoor kiest compleet achter Amerika te gaan staan. Maar gelukkig zijn er meer die er zo over denken
ik sta liever achter bush dan achter saddam, maarja amerika bashen is nou eenmaal in de mode
  maandag 17 februari 2003 @ 19:54:57 #13
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8543245
quote:
Op maandag 17 februari 2003 19:54 schreef Graveworm het volgende:
wat heeft zuid korea nou weer fout gedaan dan
Hij bedoelt natuurlijk Noord-Korea.
  maandag 17 februari 2003 @ 19:55:52 #14
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8543260
quote:
ik sta liever achter bush dan achter saddam,
Staat er dan iemand achter je die een pistool tegen je hoofd houdt en je zo dwingt een partij te kiezen? Nee, ik dacht het niet. Dus weg met die "If you are not with us, you are against us"-mentaliteit.
pi_8543267
quote:
Op maandag 17 februari 2003 19:54 schreef Farzin het volgende:
Wie heeft geprobeerd tot een vreedzame oplossing te komen? De Amerikanen? Nee, zeker niet. Hans Blix en Mohamed El-Baradei hebben het geprobeerd, en zij zijn tevreden over de inspecties.

Dus helemaal niet "dat is niet gelukt".

lul niet zo slap, er zijn keer op keer resoluties aangenomen tegen het wangedrag van Hussein, die hij keer op keer in de wind heeft geslagen, op een gegeven moment moet je gewoon ingrijpen

en Blix heeft duidelijk gezegd dat Irak niet volledig meewerkt dus hebben de irakezen ook hun laatste kans niet gegrepen

pi_8543288
quote:
Zij mochten alleen in Irak komen dankzij militaire druk van de VS. Europa had kunnen lullen wat ze wilden, het was ze niet gelukt om de inspecteurs terug te krijgen.

Btw: VVD-er en niet-tegen

De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_8543293
quote:
Op maandag 17 februari 2003 19:55 schreef Farzin het volgende:
Staat er dan iemand achter je die een pistool tegen je hoofd houdt en je zo dwingt een partij te kiezen? Nee, ik dacht het niet. Dus weg met die "If you are not with us, you are against us"-mentaliteit.
zo staan de zaken kid, het is oorlog of geen oorlog, geen middenweg

zoals gezegd bestaat er geen vreedzame oplossing dus als je bush niet steunt dan steun je daarmee wel saddam

maandag 17 februari 2003 @ 19:58:02 #18
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8543309
quote:
Op maandag 17 februari 2003 19:56 schreef Graveworm het volgende:
*** niet zo slap, er zijn keer op keer resoluties aangenomen tegen het wangedrag van Hussein, die hij keer op keer in de wind heeft geslagen, op een gegeven moment moet je gewoon ingrijpen
Ooh, we moeten nu natuurlijk gaan aanvallen, omdat Irak een tijdje geleden resoluties heeft geschonden. Israël schendt al 36 jaar resoluties van de Veiligheidsraad, maar niemand heeft het daarover.
quote:
en Blix heeft duidelijk gezegd dat Irak niet volledig meewerkt dus hebben de irakezen ook hun laatste kans niet gegrepen
...maar toch wil hij de inspecties voortzetten, en zegt hij dat hij ook zonder meer medewerking zijn werk goed kan doen.
pi_8543328
quote:

Hij bedoelt natuurlijk Noord-Korea.

die zijn ook nog wel aan de beurt als ze niet ophouden met het maken van kernwapens
pi_8543384
quote:
Op maandag 17 februari 2003 19:58 schreef Farzin het volgende:

[..]

Ooh, we moeten nu natuurlijk gaan aanvallen, omdat Irak een tijdje geleden resoluties heeft geschonden. Israël schendt al 36 jaar resoluties van de Veiligheidsraad, maar niemand heeft het daarover.
[..]

...maar toch wil hij de inspecties voortzetten, en zegt hij dat hij ook zonder meer medewerking zijn werk goed kan doen.

irak schendt die resoluties heus niet voor niks, en alleen door de druk van amerika, zijn er nu die inspecteurs.

heus niet dat irak die zou toelaten als amerika die druk niet zette

maar oke, ik weet dat farzin t zegt

Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  maandag 17 februari 2003 @ 20:01:46 #21
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8543395
quote:
Op maandag 17 februari 2003 19:59 schreef Graveworm het volgende:
die zijn ook nog wel aan de beurt als ze niet ophouden met het maken van kernwapens
Noord-Korea maakt geen kernwapens, het land heeft alleen een omstreden kernreactor heropend.

En nu weer on-topic...

pi_8543400
quote:
Op maandag 17 februari 2003 19:58 schreef Farzin het volgende:
Irak schend al tijden resoluties, en is ook veel gevaarlijker voor de wereldvrede dan Israel, die hebben het druk genoeg met de palestijnen
quote:
volgens mij heb jij niet goed opgelet tijdens die presentatie

waar het om gaat is dat irak een spelletje blijkt te spelen, wapens verstoppen, informatie achter houden enz

de tijd van pappen en nathouden is voorbij, nu is het tijd voor actie

pi_8543429
quote:
Op maandag 17 februari 2003 20:01 schreef Farzin het volgende:

[..]

Noord-Korea maakt geen kernwapens, het land heeft alleen een omstreden kernreactor heropend.

En nu weer on-topic... :

en met die kerncentrale kan uranium worden verrijkt

en die bewakingscamara's zijn ook niet voor niets weggehaald

doe je oogkleppen af

maandag 17 februari 2003 @ 20:04:02 #24
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8543456
quote:
Op maandag 17 februari 2003 20:01 schreef WeirdMicky het volgende:
irak schendt die resoluties heus niet voor niks, en alleen door de druk van amerika, zijn er nu die inspecteurs.
Aha, Irak schendt de resoluties door druk van Amerika (ik weet wel wat je bedoelt).
quote:
heus niet dat irak die zou toelaten als amerika die druk niet zette
Toevallig onderhandelde de VN vorig jaar met Irak over hervatting van de wapeninspecties. Dit gebeurde door de directeur van het OPCW (Organisation for the Prohibition of Chemical Weapons). Amerika was daar minder blij mee, en het land stuurde de Braziliaan weg. Met Irak valt wel degelijk te praten.
pi_8543460
lul niet zo slap, er zijn keer op keer resoluties aangenomen tegen het wangedrag van Sharon, die hij keer op keer in de wind heeft geslagen, op een gegeven moment moet je gewoon ingrijpen

Oeps, ik lees het vast verkeerd

Eigen brokjes eerst.
pi_8543502
VVD-er en voor

Helaas zal ik er niet van overtuigd zijn dat de oorlog prettig wordt, voor wie dan ook. Maar ik zie wel een noodzaak.

[url=http://members.home.nl/luijtelaar/cinema.htm]cinema[/url] mijn homecinema | ik ben liever dood dan links | bush, de nieuwe messias
  maandag 17 februari 2003 @ 20:05:55 #27
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8543513
quote:
Op maandag 17 februari 2003 20:01 schreef Graveworm het volgende:
Irak schend al tijden resoluties, en is ook veel gevaarlijker voor de wereldvrede dan Israel, die hebben het druk genoeg met de palestijnen
Irak is geen gevaar voor de wereldvrede, de raketten die het land bezit hebben een beperkt bereik. Bij Amerika is dat niet het geval, dat land is gewend dat het altijd zijn zin krijgt.
quote:
waar het om gaat is dat irak een spelletje blijkt te spelen, wapens verstoppen, informatie achter houden enz

de tijd van pappen en nathouden is voorbij, nu is het tijd voor actie

Ik dacht toch echt dat Blix had gezegd dat daar helemaal geen bewijs voor is.
pi_8543516
quote:
Op maandag 17 februari 2003 20:04 schreef Bushmaster het volgende:
lul niet zo slap, er zijn keer op keer resoluties aangenomen tegen het wangedrag van Sharon, die hij keer op keer in de wind heeft geslagen, op een gegeven moment moet je gewoon ingrijpen

Oeps, ik lees het vast verkeerd

ja en sharon is ook massavernietegingswapens aan het maken die tegen het westen gebruikt kunnen worden.. right
pi_8543529
quote:
Op maandag 17 februari 2003 20:04 schreef Bushmaster het volgende:
Dat waren geen resoluties waar ernstige consequenties het gevolg zijn van het niet naleven van die resoluties.

Bovendien, als je het van Sharon zo erg vindt waarom moeten we het dan wel van Saddam tolereren?

De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  maandag 17 februari 2003 @ 20:06:58 #30
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8543546
Laatste off-topic reactie:
quote:
Op maandag 17 februari 2003 20:03 schreef Graveworm het volgende:
en met die kerncentrale kan uranium worden verrijkt
Ja, en?
quote:
Op maandag 17 februari 2003 20:06 schreef Graveworm het volgende:
ja en sharon is ook massavernietegingswapens aan het maken die tegen het westen gebruikt kunnen worden.. right
Als je "tegen het westen" weghaalt zit je gevaarlijk dicht bij de realiteit...
quote:
en die bewakingscamara's zijn ook niet voor niets weggehaald
Ja, en? Denk jij dat er overal ter wereld bewakingscamera's staan in de kerncentrales?
quote:
doe je oogkleppen af
Nu jij nog.
quote:
Op maandag 17 februari 2003 20:08 schreef Graveworm het volgende:
je hebt het nu alleen over de raketten die zijn opgegeven, lijkt me sterk dat dit de enige raketten zijn
Nee, er zijn geen raketten met een groter bereik geleverd aan Irak.
quote:
ze lopen niet voor niets tegen te werken, dat doe je niet als je niets te verbergen hebt. bovendien kan je moeilijk stellen dat irak geen massavernietegingswapens heeft wanneer je maar de helft van de locaties hebt mogen bezoeken, of maar met de helft van de experts hebt mogen praten
Blix zegt niet dat Irak de inspecties tegenwerkt, hoogstens dat het land onvoldoende meewerkt. Dat is iets heel anders, en de inspecteurs mogen nu overal komen en met iedereen praten.

[Dit bericht is gewijzigd door Farzin op 17-02-2003 20:10]

pi_8543564
quote:
Op maandag 17 februari 2003 20:04 schreef Farzin het volgende:

[..]

Aha, Irak schendt de resoluties door druk van Amerika (ik weet wel wat je bedoelt).
[..]

Toevallig onderhandelde de VN vorig jaar met Irak over hervatting van de wapeninspecties. Dit gebeurde door de directeur van het OPCW (Organisation for the Prohibition of Chemical Weapons). Amerika was daar minder blij mee, en het land stuurde de Braziliaan weg. Met Irak valt wel degelijk te praten.

Farzin, ik was wel benieuwd hoe dit topic zou lopen, maar dan moet het wel on-topic blijven. Misschien handig om even afzijdig te blijven?
pi_8543579
quote:
Op maandag 17 februari 2003 20:05 schreef Farzin het volgende:
Irak is geen gevaar voor de wereldvrede, de raketten die het land bezit hebben een beperkt bereik. Bij Amerika is dat niet het geval, dat land is gewend dat het altijd zijn zin krijgt.
je hebt het nu alleen over de raketten die zijn opgegeven, lijkt me sterk dat dit de enige raketten zijn
quote:
Ik dacht toch echt dat Blix had gezegd dat daar helemaal geen bewijs voor is.
ze lopen niet voor niets tegen te werken, dat doe je niet als je niets te verbergen hebt. bovendien kan je moeilijk stellen dat irak geen massavernietegingswapens heeft wanneer je maar de helft van de locaties hebt mogen bezoeken, of maar met de helft van de experts hebt mogen praten
pi_8543588
VVD-er en tegen een oorlog op dit moment.

Ten eerste is het een intern probleem. De VS / UN hebben niet uit te maken of een president een goede president is. Zelfde geldt voor Castro.

Ten tweede is er geen bewijs voor de wapens. Als de VS het zo goed weet laat dan zien waar die wapens zijn

Ten derde en het belangrijkste, ik heb nergens de followup gelezen. Oke oorlog begint Saddam weg / dood. En dan??? Gaat het zuiden bij S-A horen, zullen ze leuk vinden daar. Het koningshuis heeft daar al geen meerderheid en dan nog minder. Koerden een aparte staat? Zullen de Turken ook niet echt prettig vinden lijkt me. Een pop van de VS als president? Lijkt me ook niet echt iets wat ze in de regio goed gaan vinden. Daarbij heeft zo'n iemand ook geen machtsbasis.

Wanneer de VS en de UN aan zo'n oorlog beginnen moet je ook weten wat je erna wilt. Je kan niet Saddam eruit schoppen, de rekening opsturen (ja Irak mag betalen voor de bevrijding) en weer vertrekken.

pi_8543612
quote:
Op maandag 17 februari 2003 20:07 schreef rvand het volgende:

[..]

Farzin, ik was wel benieuwd hoe dit topic zou lopen, maar dan moet het wel on-topic blijven. Misschien handig om even afzijdig te blijven?

ok ik ben weg, farzin is niet meer te redden
  maandag 17 februari 2003 @ 20:20:56 #35
37922 Neel26
Hippopotamus
pi_8543835
Ik heb VVD gestemd maar ben TEGEN oorlog. Toch heb ook ik mijn twijfels. Ik denk dat het een moeilijke kwestie is.

Als er aangevallen wordt gaan er ongetwijfeld veel onnodige slachtoffers vallen en waarschijnlijk zal Saddam hier niets bij oplopen net zoals Bin Laden (hoe is het daarmee eigenlijk?).

Maar mijn zorg zal zijn dat als er niet aangevallen wordt wat dan het eventuele gevolg kan/zal zijn. Als dat veel erger blijkt te zijn, dan ben ik bang met mijn mening verkeerd te zitten.

Toch ga ik er van uit dat aanvallen niet de juiste manier is. Ik denk dat de gevolgen niet te overzien zijn. Ze zullen zich niet als een mak lammetje aan laten vallen.

Feit is overigens dat er meer landen zijn die (wel)massavernietigingswapens hebben en dat als Amerika zich niet met Irak zou bemoeien als er geen economisch belang voor ze in zat.

pi_8544236
Kan Graveworm even een slotje door haar bevallige lipjes krijgen? Ik vroeg alleen om een inventarisatie van VVD'ers die tegen zijn. De rest is niet zo boeiend. Verder gebruikt ze de ene drogredenering na de andere.
pi_8544265
quote:
Op maandag 17 februari 2003 20:20 schreef Neel26 het volgende:

Feit is overigens dat er meer landen zijn die (wel)massavernietigingswapens hebben en dat als Amerika zich niet met Irak zou bemoeien als er geen economisch belang voor ze in zat.

Hear hear!
pi_8544471
quote:
Op maandag 17 februari 2003 20:41 schreef Darcy het volgende:
Kan Graveworm even een slotje door haar bevallige lipjes krijgen? Ik vroeg alleen om een inventarisatie van VVD'ers die tegen zijn. De rest is niet zo boeiend. Verder gebruikt ze de ene drogredenering na de andere.
ik was al weg schat

verder ben ik geen 'ze'

en ik herhaal enkel wat feiten, dat ze niet in jou straatje passen is niet mijn probleem

pi_8544513
VVD-er en ben TEGEN de oorlog, schieten we allemaal niks mee op!
pi_8544530
Elk Irak-topic lijkt een beetje dezelfde discussie te worden op het moment. Mijn verzoek: Probeer een beetje de lijn aan te houden die de topic-opener voor ogen had!
  maandag 17 februari 2003 @ 21:04:50 #41
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8544761
quote:
Op maandag 17 februari 2003 20:54 schreef Kozzmic het volgende:
Elk Irak-topic lijkt een beetje dezelfde discussie te worden op het moment. Mijn verzoek: Probeer een beetje de lijn aan te houden die de topic-opener voor ogen had!
Sorry.

Verder ben ik erg blij dat er mensen zijn die stelling durven te nemen tegen hun partij op dit punt. Als je maar zelf nadenkt en niet met de groep of je partij meegaat, want als er geen kritische geluiden zijn, is er geen vooruitgang.

maandag 17 februari 2003 @ 21:27:35 #42
44365 BarryDopmeijer
Stem-Wijzer.nl Stem VVD
pi_8545297
vvd'er en voor (behalve als het heeel lang gaat duren)
Stem-Wijzer.nl -> Stem Wijzer, Stem VVD!
pi_8545348
Ik denk alle.

Alleen als je druk op Irak heel hoog maakt is er een kans dat Saddam in z,n hok gaat.
Als je geen troepenmacht opbouwd is er geen echte druk en helpt het niets.
Vergelijk het maar met je schoolperiode.
Als een leraar steeds zegt "mag niet" en daar zitten geen consequenties aan dan helpt dat niets.
Er uit sturen.
Strafwerk.
Terug komen.
Er moet een straf zijn.

maandag 17 februari 2003 @ 21:35:01 #44
44365 BarryDopmeijer
Stem-Wijzer.nl Stem VVD
pi_8545470
quote:
[b]Op maandag 17 februari 2003 20:06 schreef Farzin het
Blix zegt niet dat Irak de inspecties tegenwerkt, hoogstens dat het land onvoldoende meewerkt. Dat is iets heel anders, en de inspecteurs mogen nu overal komen en met iedereen praten.
als je onvoldoende meewerkt dan werk je toch tegen??
als je voldoende meewerkt, dan werk je niet tegen maar ook niet mee...
als je goed meewerkt, dan werk je niet tegen, juist mee..
Stem-Wijzer.nl -> Stem Wijzer, Stem VVD!
pi_8546359
quote:
Op maandag 17 februari 2003 21:35 schreef BarryDopmeijer het volgende:

[..]

als je onvoldoende meewerkt dan werk je toch tegen??
als je voldoende meewerkt, dan werk je niet tegen maar ook niet mee...
als je goed meewerkt, dan werk je niet tegen, juist mee..

In 1441 staat dat Irak moet aantonen dat het zich ontwapend.
Niet dat ze moeten toestaan dat er in hun land wordt gezocht, ze moeten aanwijzen.
  maandag 17 februari 2003 @ 22:58:24 #46
262 Re
Kiss & Swallow
pi_8547582
ik ben in tegen (heb laatste verkiezingen VVD gestemd) een oorlog zoals ze nu van plan zijn. Ik twijfel erg aan de oprechtheid van Bush en consorten dat Saddam een bedreiging voor de VS vormt. Dat Saddam opgeruimd moet worden lijkt me een goed plan maar dat mag zijn eigen volk niet de dupe van worden. Een heleboel Irakezen die gevlucht zijn of nu beschermd worden is de sleutel, men vergeet al snel dat de rest van de bevolking decennia lang geindoctrineerd is en die zijn echt bloed fanatiek als het om hun leider gaat.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 18 februari 2003 @ 00:57:04 #47
32686 G1Ace
Be only the best you can be
pi_8550218
vvd en voor
August 1998- March 2018
The exile ends, and a hero will return home
  dinsdag 18 februari 2003 @ 08:08:42 #48
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_8551623
quote:
Op maandag 17 februari 2003 19:56 schreef Graveworm het volgende:

[..]

lul niet zo slap, er zijn keer op keer resoluties aangenomen tegen het wangedrag van Hussein, die hij keer op keer in de wind heeft geslagen, op een gegeven moment moet je gewoon ingrijpen

Er zijn ook keer op keer resoluties tegen Israel mbt de Palestijnse kwestie aangenomen. Gaat de VS nu eerst Israel aanvallen?
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_8551643
Ik ben voor, maar kheb het liever als de economie weer een beetje goed draait.
  dinsdag 18 februari 2003 @ 08:44:32 #50
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_8551759
Ik ben VVDer en vind dat het doel alle middelen heiligd. Het doel is dat niemand in de wereld mag worden onderdrukt door een geloofs- of door een politieke overtuiging. Als er dan ook nog bijkomende economische problemen zijn dan is het alleen nog maar meer een reden voor ingrijpen.
pi_8553591
VVD'er en zeker tegen! Er bestaan geen functionele oorlogen. Al staat de datum van aanval (draaiboek) e.d. natuurlijk wel allang vast.
Winnaar Peter Niemeyer-award 2006
Op woensdag 7 maart 2007 01:24 schreef TerroRobbie het volgende:
Ga je ook nog eens nuttigs melden? :{
pi_8561289
Hier een vvd'er die de lijn van de VN-veiligheidsraad wil volgen, niet principieel tegen een oorlog is, maar wel tegen een oorlog die eenzijdig door Amerika wordt gevoerd.

Als de VN-veiligheidsraad een oorlog goedkeurt vind ik overigens dat Nederland dan ook mee moet doen, omdat het dan zaak is dat er zo'n breed mogelijk front gevormd wordt tegen Irak.
Zonder VN-resolutie moet Nederland zich afzijdig houden.

pi_8562247
Volgens mij is ieder normaal denkend mensen tegen oorlog. En als VVD-er ben ik zo onbescheiden om mijzelf een normaal mens te noemen

De vraag is echter tegen welke prijs je bereid bent oorlog te voorkomen. Oftewel, wil je accepteren dat oorlog onvermijdelijk kan zijn. De Nederlandse regering lijkt nu een nieuw ultimatum te willen stellen. Dat heeft slechts zin als je bereid bent met een flinke dikke stok te zwaaien als het ultimatum (opnieuw) geschonden wordt. Zo niet, dan maak je je zelf volstrekt ongeloofwaardig.

dinsdag 18 februari 2003 @ 16:39:02 #54
46917 limp_brain
Tijd voor een verzetje!
pi_8562574
quote:
Op maandag 17 februari 2003 19:48 schreef Darcy het volgende:
Ik durf er gerust voor uit te komen: ik ben een VVD'er en ik ben TEGEN een oorlog in Irak, VOOR een vreedzame oplossing (voortzetting containmentpolitiek), tegen de politiek van Bush (niet tegen Amerika), tegen Saddam Hoesein, voor transporten door ons land, tegen Balkenende en ik heb ook ook geen bezwaar tegen patriots in Turkije.
Hoe denken andere Fok-VVD'ers hierover?
==========
Ik ben voor een vreedzame oplossing maar als het niet anders kan dan maar ten strijde tegen Saddam en zijn devote volgelingen van het Enige Ware Geloof.

Ik ben voor de politiek van Bush die militaire druk gebruikt om een dictator op andere gedachten te brengen

Tegen Saddam

Voor de transporten

Geen bezwaar tegen Balkenende

En vooral tegen slynxe Nederlanders die met hun anti-Amerikaanse en anti-kapitalistisch geleuter niet weten waar ze het over hebben.

"Ik denk, dus ik ben ertegen"
  dinsdag 18 februari 2003 @ 16:48:40 #55
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8562817
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 16:39 schreef limp_brain het volgende:
En vooral tegen slynxe Nederlanders die met hun anti-Amerikaanse en anti-kapitalistisch geleuter niet weten waar ze het over hebben.
  dinsdag 18 februari 2003 @ 16:52:28 #56
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_8562925
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 15:47 schreef Kordotium het volgende:
Hier een vvd'er die de lijn van de VN-veiligheidsraad wil volgen, niet principieel tegen een oorlog is, maar wel tegen een oorlog die eenzijdig door Amerika wordt gevoerd.

Als de VN-veiligheidsraad een oorlog goedkeurt vind ik overigens dat Nederland dan ook mee moet doen, omdat het dan zaak is dat er zo'n breed mogelijk front gevormd wordt tegen Irak.

Wow, dit is zo'n spaarzaam moment dat ik het volledig met een VVD'er eens ben
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_8567336
VVD'er en voor een oorlog.

Wil wel wachten tot eind februari na de laatste ontwikkelingen van Blix.

Leef je eigen leven want je zult je eigen dood sterven.
  dinsdag 18 februari 2003 @ 20:15:37 #58
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_8567610
VVD'er en tegen!
Ik sluit me voor het grootste deel aan bij de topicstarter.
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
pi_8567639
VVD'er en VOOR
pi_8598491
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 15:47 schreef Kordotium het volgende:

Stel jij geen eisen aan het besluit van de VN? Blind de VN achterna lopen lijkt mij ook niet wenselijk. Een land moet kritisch bepalen of het wel of niet mee wil doen aan een oorlog. Dat de VN iets goedkeurd is alleen een leidraad voor de vraag of wij moeten steunen.

Ik snap het VVD standpunt in deze ook totaal niet, maar dat heb ik wel vaker met de VVD.

pi_8599014
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 16:39 schreef limp_brain het volgende:

Vooral tegen slechtse Nederlanders die met hun "anti-linkse" achtergebleven ideeen en slaafs volgende pro-amerikaans "yeehaw"-gekrakeel nog nooit iets hebben begrepen van de wereldproblematiek en zich daar ook vooral geen mening over zouden moeten gaan vormen...
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_8603311
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 00:34 schreef fisico het volgende:
Stel jij geen eisen aan het besluit van de VN? Blind de VN achterna lopen lijkt mij ook niet wenselijk. Een land moet kritisch bepalen of het wel of niet mee wil doen aan een oorlog. Dat de VN iets goedkeurd is alleen een leidraad voor de vraag of wij moeten steunen.

Ik snap het VVD standpunt in deze ook totaal niet, maar dat heb ik wel vaker met de VVD.

Persoonlijk ben ik meer voor een oorlog dan bijvoorbeeld landen als Frankrijk en Rusland, dus als zij al geen veto geven dan ben ik zeker voor een oorlog.
pi_8610321
vvd'er en voor.

containment? komedie zul je bedoelen. en het iraakse volk maar lachen...:/

Not believing in force is the same as not believing in gravity - Leon Trotski
pi_8611041
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 16:07 schreef pesci het volgende:
vvd'er en voor.

containment? komedie zul je bedoelen. en het iraakse volk maar lachen...:/

Sinds wanneer gaat het om het Iraakse volk?
pi_8611177
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 16:31 schreef Gbazz het volgende:

[..]

Sinds wanneer gaat het om het Iraakse volk?

waarom niet?

mag ik alsjeblieft NIET hypocriet zijn?!

pi_8611398
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 16:37 schreef pesci het volgende:

[..]

waarom niet?

mag ik alsjeblieft NIET hypocriet zijn?!

Ik vind het juist WEL hypocriet. Als deze oorlog om het onderdrukte volk gaat ken ik nog wel een paar landen die in aanmerking komen, waaronder een paar "bondgenoten". De fundamentele reden voor deze oorlog zijn de massavernietiginswapens en een dictator die ze wil gebruiken. (nu ga ik even uit ven de goede trouw van de Amerikanen).

oeps, wat doe ik hier, ben geen VVDer

pi_8611437
vvd-er en tegen
pi_8611710
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 16:46 schreef Gbazz het volgende:

[..]

Ik vind het juist WEL hypocriet. Als deze oorlog om het onderdrukte volk gaat ken ik nog wel een paar landen die in aanmerking komen, waaronder een paar "bondgenoten". De fundamentele reden voor deze oorlog zijn de massavernietiginswapens en een dictator die ze wil gebruiken. (nu ga ik even uit ven de goede trouw van de Amerikanen).

oeps, wat doe ik hier, ben geen VVDer

heh, wou het net zeggen, maar het is een vrij land

wat ik bedoelde is het argument dat een oorlog zo kwalijk zou zijn voor de iraakse bevolking. dit is natuurlijk het geval, maar nog 12 jaar "containment" is veel erger.

als je je afvraagt waar ik deze onzin vandaan haal, raad ik als gezellig donderdagmiddag-leesvoer deze site aan:

http://www.hrw.org/worldreport99/mideast/iraq.html

pi_8612947
vvd'er en voor
  vrijdag 21 februari 2003 @ 11:06:36 #70
46917 limp_brain
Tijd voor een verzetje!
pi_8625220
Vervallen

Kozzmic heeft al een apart draadje geopend over Emile Ratelband.

[Dit bericht is gewijzigd door limp_brain op 21-02-2003 11:21]

vrijdag 21 februari 2003 @ 11:09:36 #71
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_8625285
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 11:06 schreef limp_brain het volgende:
Emile Ratelband met vredesvlag naar Irak

OOSTERBEEK (ANP) - Emile Ratelband vertrekt zaterdag naar Irak. De voorman van LijstRatelband.nl wil er de Iraakse leider Saddam Hussein volgende week een blauwe vredesvlag geven.

Op hetzelfde moment zou Johan Vlemmix (Partij van de Toekomst) in New York eenzelfde vlag aan Rolling Stones-voorman Mick Jagger moeten geven. De Arnhemmer zei vrijdag dat hij met zijn bezoek een daad wil stellen ,,omdat het Iraakse volk straks onschuldig wordt afgeslacht''.

Ratelband hoopt dat de Amerikaanse nieuwszender CNN de overhandiging van de vlaggen uitzendt. ,,Het zou toch geweldig zijn als CNN Saddam en Mick Jagger laat zien met dezelfde blauwe vredesvlag in de hand.'' Volgens Ratelband kwam het idee voor de publiciteitsstunt in de loop van deze week. ,,Ik ken de rechterhand van Arafat en heb op wat knoppen gedrukt. Toen was het zo geregeld.''

Naar eigen zeggen heeft hij van de Iraakse ambassadeur inmiddels de nodige papieren gekregen en ook een principeovereenkomst voor een ontmoeting met Hussein. ,,De laatste zaken regelen we vanmiddag.'' Ratelband vliegt naar de Jordaanse hoofdstad Amman en reist daarna over land naar Bagdad.

Ga je elk topic verkloten?
Ga eens in Onzin een "Houd limp_brain weg uit andere topics"-topic openen...
  vrijdag 21 februari 2003 @ 11:19:54 #72
46917 limp_brain
Tijd voor een verzetje!
pi_8625529
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 11:09 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ga je elk topic verkloten?
Ga eens in Onzin een "Houd limp_brain weg uit andere topics"-topic openen...

Zeik niet zo man. Wie denk jij wel dat je bent?
  vrijdag 21 februari 2003 @ 11:27:40 #73
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_8625754
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 11:19 schreef limp_brain het volgende:

[..]

Zeik niet zo man. Wie denk jij wel dat je bent?

Excuses, ik dacht dat je weer een zelf geschreven verhaaltje had verzonnen; als je volgende keer ook een bron geeft, dan heb ik geen problemen hoor

Waarom gedraag ik me als moderator

vrijdag 21 februari 2003 @ 11:31:51 #74
46917 limp_brain
Tijd voor een verzetje!
pi_8625881
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 11:27 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Excuses, ik dacht dat je weer een zelf geschreven verhaaltje had verzonnen; als je volgende keer ook een bron geeft, dan heb ik geen problemen hoor

Waarom gedraag ik me als moderator

Oké
  vrijdag 21 februari 2003 @ 11:34:03 #75
7488 Quintony
There is Fire in all of us
pi_8625956
VVD-er en absoluur VOOR een oorlog, irak heeft zijn kans gehad, of beter gezegd zijn hele berg kansen gehad.
Live from the USA
pi_8632115
Ik ben een VVD-er die ook tegen de oorlog is. Wat boeit het nou dat het land een paar raketjes heeft die 100 km ver kunnen schieten... Dan kunnen ze nog niets doen als mogelijke aanval tegen andere landen. Het is trouwens wel erg dat het hele volk wordt onderdrukt. Daar zou wel iets aan moeten worden gedaan, maar dat zou alleen moeten betekenen dat Saddam wordt afgezet, niet dat het land helemaal kapot wordt geschoten. Wanneer het hele land wordt kapot geschoten, moet het volk eerst weer hun bestaan opnieuw opbouwen voordat er weer normaal genoten kan worden van een vrij bestaan zonder hun dictator Saddam.
Bush zouden ze ook meteen moeten afzetten, want die brengt ook niets goeds...
  zaterdag 22 februari 2003 @ 02:02:46 #77
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_8643198
quote:

[..]

ik sta liever achter bush dan achter saddam, maarja amerika bashen is nou eenmaal in de mode

Je kunt ook achter Balkenende staan... Je bent Nederlander, geen Amerikaan.

Of als je je echt Europees voelt, wel wat hebt met die oorlog... kun je ook nog achter Tony Blair gaan staan

Of achter Chirac, Schroeder, Putin....

Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 22 februari 2003 @ 02:12:24 #78
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_8643255
quote:
Op maandag 17 februari 2003 20:01 schreef Farzin het volgende:

[..]

En nu weer on-topic...

Damn Farzin! Ze dreigen zelfs met een nucleaire oorlog!
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
  zaterdag 22 februari 2003 @ 02:21:54 #79
45073 OK_DAN
Opgezoute Mening
pi_8643322
Ik ben een VVD-er (aja, meer een Ayaanist) die voor de oorlog is. Zeker nu ik zie wie er allemaal tegen zijn ben ik voor.

All the money in the fucking world couldn't buy me one second of trust or one ounce of faith in anything you're about. Fuck you all.
  zaterdag 22 februari 2003 @ 09:33:13 #80
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_8644484
quote:
Op vrijdag 21 februari 2003 16:06 schreef frankkampschreur het volgende:
Ik ben een VVD-er die ook tegen de oorlog is. Wat boeit het nou dat het land een paar raketjes heeft die 100 km ver kunnen schieten... Dan kunnen ze nog niets doen als mogelijke aanval tegen andere landen. Het is trouwens wel erg dat het hele volk wordt onderdrukt. Daar zou wel iets aan moeten worden gedaan, maar dat zou alleen moeten betekenen dat Saddam wordt afgezet, niet dat het land helemaal kapot wordt geschoten. Wanneer het hele land wordt kapot geschoten, moet het volk eerst weer hun bestaan opnieuw opbouwen voordat er weer normaal genoten kan worden van een vrij bestaan zonder hun dictator Saddam.
Bush zouden ze ook meteen moeten afzetten, want die brengt ook niets goeds...
Het hele land wordt niet kapot geschoten. Er wordt zo veel mogelijk geprobeerd om alleen de strategisch belangrijke doelen te bombarderen en Saddam zelf. Hooguit wordt er een stuk infrastructuur vernietigd maar het is zeker niet de bedoeling om de bevolking te vernietigen. Want ze hebben juist het volk nodig.
  zaterdag 22 februari 2003 @ 09:46:04 #81
262 Re
Kiss & Swallow
pi_8644533
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 09:33 schreef marky het volgende:

[..]

Het hele land wordt niet kapot geschoten. Er wordt zo veel mogelijk geprobeerd om alleen de strategisch belangrijke doelen te bombarderen en Saddam zelf. Hooguit wordt er een stuk infrastructuur vernietigd maar het is zeker niet de bedoeling om de bevolking te vernietigen. Want ze hebben juist het volk nodig.

heb je gezien hoeveel oorlogmateriaal er door de Amerikanen is verscheept naar de regio, om dan te stellen dat het land niet kapot geschoten wordt is wel een understatement... maar goed er is niet voor niets het kopje "collateral damage"
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_8644557
tegen, alleen maar om dat het te slecht is voor de economie en we wellicht in een na-oorlogse crisis terecht gaan komen die enkele jaren gaat duren
Bij Disneykand sluit alles, behalve de souvenirwinkels
pi_8668500
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 09:50 schreef mabit het volgende:
tegen, alleen maar om dat het te slecht is voor de economie en we wellicht in een na-oorlogse crisis terecht gaan komen die enkele jaren gaat duren
Een snelle oorlog is juist goed voor de economie...
pi_8668534
ik ben tegen oorlog
To challenge me is to respect chaos, and to respect death!
pi_8672090
VVD'er (niet voor de volle 100%) en TEGEN een oorlog!!!!!!
  maandag 24 februari 2003 @ 09:44:44 #86
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_8679506
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 09:46 schreef Re het volgende:

[..]

heb je gezien hoeveel oorlogmateriaal er door de Amerikanen is verscheept naar de regio, om dan te stellen dat het land niet kapot geschoten wordt is wel een understatement... maar goed er is niet voor niets het kopje "collateral damage"

Heb je gezien hoe leeg Irak is.
pi_8681795
VVD-er en voor.

iedereen die nu nog tegen is heeft of zelf economische belangen in irak (*hoest*duitslandfrankrijk*hoest*) of nooit nagedacht wat de irakezen zelf met zo'n tiran moeten doormaken.

tis overigens ook misselijk makend hoe sommige partijen electoraal voordeel wilden halen door hard tegen oorlog te roepen (SP/Groenlinks/Pvda).

pi_8682591
quote:
Op maandag 24 februari 2003 11:55 schreef Grijns het volgende:
VVD-er en voor.

iedereen die nu nog tegen is heeft of zelf economische belangen in irak (*hoest*duitslandfrankrijk*hoest*) of nooit nagedacht wat de irakezen zelf met zo'n tiran moeten doormaken.

tis overigens ook misselijk makend hoe sommige partijen electoraal voordeel wilden halen door hard tegen oorlog te roepen (SP/Groenlinks/Pvda).

Ik moet nu toch even reageren ondanks dat ik geen VVD-er ben. Er is een levensgroot verschil tussen de standpunten van SP/Groenlinks en PvdA. De laatste is namelijk onder voorwaarden (VN op één lijn) geen tegenstander van militair ingrijpen.
  maandag 24 februari 2003 @ 13:20:03 #89
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_8683607
quote:
Op maandag 24 februari 2003 09:44 schreef marky het volgende:
Heb je gezien hoe leeg Irak is.
Ach ja, 23 miljoen inwoners, dat is natuurlijk hartstikke leeg.
  maandag 24 februari 2003 @ 13:28:02 #90
5260 Stewie
March on down the field !
pi_8683829
quote:
Op maandag 24 februari 2003 13:20 schreef Farzin het volgende:

[..]

Ach ja, 23 miljoen inwoners, dat is natuurlijk hartstikke leeg.

Leeg is nog altijd een relatief begrip, dus het noemen van welk inwonertal dan ook is onzin...

overigens voor oorlog...

Hope allah is wearing kevlar...

maandag 24 februari 2003 @ 13:29:49 #91
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_8683864
Nelie Kroes was ook voor geloof ik.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  maandag 24 februari 2003 @ 15:21:26 #92
44828 Martijn78
Solliciteren....
pi_8686650
Dat Saddam z'n langste tijd heeft gehad moge duidelijk zijn, maar een (al dan niet totale) oorlog zie ik niet als het middel om z'n vertrek te bespoedigen.

Ik denk by-the-way dat Saddam (net als onze andere 'grote vriend' uit Afghanistan) niet eens gepakt wordt. Dit zou Bush als nederlaag beschouwen, waarna hij de aandacht wegtrekt van Saddam en deze legt bij een andere 'schurkenstaat' (bv. Noord Korea, Iran), net zoals hij gedaan heeft na Afghanistan.

.... the old oracle said, "All things have two handles: beware of the wrong one." (Ralph Waldo Emerson)
pi_8687001
quote:
Op zaterdag 22 februari 2003 02:21 schreef OK_DAN het volgende:
Ik ben een VVD-er (aja, meer een Ayaanist) die voor de oorlog is. Zeker nu ik zie wie er allemaal tegen zijn ben ik voor.

Dat is in een notendop hoe alle VVD-ers erover denken maar niet toegeven.
Je bent vóór omdat je tegen....(links/raddraaiierig/opgeschoten, vooroordeel vooroordeel..bord voor je kop).... bent.
pi_8687083
quote:
Op maandag 24 februari 2003 15:38 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Dat is in een notendop hoe alle VVD-ers erover denken maar niet toegeven.
Je bent vóór omdat je tegen....(links/raddraaiierig/opgeschoten, vooroordeel vooroordeel..bord voor je kop).... bent.

Even ter vedediging van mijn VVD-vrienden (ja, ik heb ze ). Da's natuurlijk absolute onzin. Alleen als je dit topic al doorleest weet je dat dat niet zo is.
pi_8688609
quote:
Op maandag 24 februari 2003 15:41 schreef rvand het volgende:

[..]

Even ter vedediging van mijn VVD-vrienden (ja, ik heb ze ). Da's natuurlijk absolute onzin. Alleen als je dit topic al doorleest weet je dat dat niet zo is.

Aangezien ik de argumenten vóór zo dun vind als een rijstevloei, neem ik aan dat dat een veel sterker drijfveer is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')