KLB / Statiegeld....quote:Op zaterdag 15 juni 2024 22:42 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Ik meen hier eerder eens een topic over te hebben gemaakt, klacht derhalve terecht.
elke week een tas vol glazen flessen en een tas vol blikjes? wtf ....quote:Dan kom ik daar om mijn wekelijkse boodschappen te doen. Shopper vol met glazen flessen en een tas vol blikjes waarbij ik die shopper dus weer kan inzetten om mijn boodschappen in mee te nemen.
Dat is ook wel weer een aparte klacht waardquote:Op zaterdag 15 juni 2024 23:05 schreef maily het volgende:
[..]
elke week een tas vol glazen flessen en een tas vol blikjes? wtf ....
TS verzamelt ze waarschijnlijk. Hier heb je ook van die figuren rondlopen. Beetje armoedig, met hun kuthont en dan alle vuilnisbakken af tijdens het uitlaten. Ze hebben zelfs van die lampjes met een bandje op hun voorhoofd.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 23:05 schreef maily het volgende:
[..]
Ik vind dat jij helemaal geen krent bent. Je bent zuinig op je geld zoals je dat in bovenstaand proces omschrijft. In deze tijden geef ik je dan geen ongelijkquote:Op zaterdag 15 juni 2024 22:35 schreef naatje_1 het volgende:
Uit onderzoek blijkt dat statiegeld op blikjes en flesjes zeer effectief is om troep tegen te gaan, dus toen het statiegeld ook voor blik werd geīntroduceerd was ik helemaal voor.
Totdat ik dat statiegeld moest gaan inleveren. Los van de vieze plakkerige zooi die ontstaat op de plekken waar je het moet inleveren en de vieze jankboel in de tassen waar je de blikjes in verzameld en zelfs nog los van de tyfuszooi die ontstaat wanneer minderbedeelden de prullenbakken in duiken om statiegeld eruit te vissen, ligt mijn klacht bij de automaten.
Ik heb twee supermarkten op loopafstand, een Vomar en een Albert Heijn. De Vomar is een paar meter verder lopen maar ik, een krent, ben daar goedkoper uit, dus ik kies vaak voor de Vomar.
Dan kom ik daar om mijn wekelijkse boodschappen te doen. Shopper vol met glazen flessen en een tas vol blikjes waarbij ik die shopper dus weer kan inzetten om mijn boodschappen in mee te nemen.
Ik kom daar binnen en ik heb dan al een voorgevoel. Ik loop langs de groente en het vlees, ik hoor de automaten bliepen en ja hoor. Allebei defect.
Ik door naar de Albert Heijn, want ik zit met een tas vol statiegeld en die moet ik toch ergens kwijt. Redelijk gefrustreerd loop ik door het hekje heen, langs de groenten en richting het pad met soep, saus en geconserveerd vlees. En ja hoor. Twee A4'tjes die me duidelijk maken dat beide defect zijn.
Sta ik daar, met een volle tas, zonder boodschappen.
Iedere keer als me dit overkomt heb ik de neiging om die tas gewoon pontificaal voor de automaten neer te smijten, maar ik ben beschaafd. Iedere keer weer de neiging om die tas gewoon ergens neer te zetten, maar ik ben een krent (toch 5 euro minstens per keer).
Maar, denken jullie dan, die automaten zijn toch niet altijd kapot? Het scheelt niet veel, maar nee. Soms werkt er precies 1 automaat. Mag je daar in de rij staan met je lege maag terwijl je humeur steeds slechter wordt. Voor je altijd minstens één iemand die 15 euro statiegeld in één keer komt inleveren. Altijd mensen die vijf keer hetzelfde flesje proberen als deze iedere keer weer niet wordt geaccepteerd. Ok, ik ben een krent maar ook efficiënt.
Tot overmaat van ramp gebruiken moeders de automaat ook nog als een educatief moment voor hun kinderen. Heb je al een kwartier in de rij gestaan, zit je te wachten op twee kinderen die net niet goed bij de automaat komen en vervolgens ook nog onderling ruzie maken over wie nou uiteindelijk welk bonnetje mag hebben want zij kreeg echt heel veel meer hoor.
Enfin, u snapt mijn klacht. Statiegeld is een mooi idee maar die kapotte automaten zorgen voor een hel op aarde.
quote:Op zaterdag 15 juni 2024 22:35 schreef naatje_1 het volgende:
Iedere keer weer de neiging om die tas gewoon ergens neer te zetten, maar ik ben een krent (toch 5 euro minstens per keer).
Dat is van een huishouden heh. Ik heb een huisgenoot die vrij veel energy drinkt, daarnaast gewoon nog biertjes in het weekend en non-alcoholische flesjes bier doordeweeks. Dan heb je ook nog wat gasten over de vloer die natuurlijk ook wat drinken uit statiegeld flesjes of blikjes. Je komt al snel met een shopper vol aanzetten.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 23:05 schreef maily het volgende:
[..]
Ik ging net op werkbezoek in de plaatselijke Lidl. En wat denk je: 1 van de 2 automaten defectquote:Op zaterdag 15 juni 2024 22:35 schreef naatje_1 het volgende:
Uit onderzoek blijkt dat statiegeld op blikjes en flesjes zeer effectief is om troep tegen te gaan, dus toen het statiegeld ook voor blik werd geīntroduceerd was ik helemaal voor.
Totdat ik dat statiegeld moest gaan inleveren. Los van de vieze plakkerige zooi die ontstaat op de plekken waar je het moet inleveren en de vieze jankboel in de tassen waar je de blikjes in verzameld en zelfs nog los van de tyfuszooi die ontstaat wanneer minderbedeelden de prullenbakken in duiken om statiegeld eruit te vissen, ligt mijn klacht bij de automaten.
Ik heb twee supermarkten op loopafstand, een Vomar en een Albert Heijn. De Vomar is een paar meter verder lopen maar ik, een krent, ben daar goedkoper uit, dus ik kies vaak voor de Vomar.
Dan kom ik daar om mijn wekelijkse boodschappen te doen. Shopper vol met glazen flessen en een tas vol blikjes waarbij ik die shopper dus weer kan inzetten om mijn boodschappen in mee te nemen.
Ik kom daar binnen en ik heb dan al een voorgevoel. Ik loop langs de groente en het vlees, ik hoor de automaten bliepen en ja hoor. Allebei defect.
Ik door naar de Albert Heijn, want ik zit met een tas vol statiegeld en die moet ik toch ergens kwijt. Redelijk gefrustreerd loop ik door het hekje heen, langs de groenten en richting het pad met soep, saus en geconserveerd vlees. En ja hoor. Twee A4'tjes die me duidelijk maken dat beide defect zijn.
Sta ik daar, met een volle tas, zonder boodschappen.
Iedere keer als me dit overkomt heb ik de neiging om die tas gewoon pontificaal voor de automaten neer te smijten, maar ik ben beschaafd. Iedere keer weer de neiging om die tas gewoon ergens neer te zetten, maar ik ben een krent (toch 5 euro minstens per keer).
Maar, denken jullie dan, die automaten zijn toch niet altijd kapot? Het scheelt niet veel, maar nee. Soms werkt er precies 1 automaat. Mag je daar in de rij staan met je lege maag terwijl je humeur steeds slechter wordt. Voor je altijd minstens één iemand die 15 euro statiegeld in één keer komt inleveren. Altijd mensen die vijf keer hetzelfde flesje proberen als deze iedere keer weer niet wordt geaccepteerd. Ok, ik ben een krent maar ook efficiënt.
Tot overmaat van ramp gebruiken moeders de automaat ook nog als een educatief moment voor hun kinderen. Heb je al een kwartier in de rij gestaan, zit je te wachten op twee kinderen die net niet goed bij de automaat komen en vervolgens ook nog onderling ruzie maken over wie nou uiteindelijk welk bonnetje mag hebben want zij kreeg echt heel veel meer hoor.
Enfin, u snapt mijn klacht. Statiegeld is een mooi idee maar die kapotte automaten zorgen voor een hel op aarde.
ik heb gewoon een van me periodieke goede doelen overschrijvingen stopgezet, en ipv daarvan zet ik nu af en toe een doos vol blikjes en flesjes bij de vuilnis, is altijd vlot weg en je helpt er een arme sloeber meequote:Op zaterdag 15 juni 2024 23:30 schreef FvanS het volgende:
Bij mij staat er ook ALTIJD een (geen discriminatie, helaas de waarheid) Pool voor me die 2 vuilniszakken vol heeft, en rustig om de 5 seconde een blikje invoert. Waarvan dan uiteraard de helft niet werkt omdat het geen geldig blikje is uit het buitenland, of zo danig verkreukeld. Maargoed, dat moet natuurlijk wel even 5x gecheckt worden voor ze het zeker weten.
Dan sta ik samen met 5 anderen daar braaf achter te wachten, terwijl de 1 een kratje heeft, en de ander 2 flessen.
Helemaal klaar mee, ik heb dan ook besloten al mijn statiegeld voortaan de dumpen midden in de Veluwe.
Hmm, ik merk hiervoor nog enige innerlijke weerstand. Maar misschien omdat ik een krent ben en ANBI's zorgen voor belastingaftrek.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 18:27 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
ik heb gewoon een van me periodieke goede doelen overschrijvingen stopgezet, en ipv daarvan zet ik nu af en toe een doos vol blikjes en flesjes bij de vuilnis, is altijd vlot weg en je helpt er een arme sloeber mee
Ik wil gewoon zelf spontaan bepalen wat ik koop, niet een paar dagen van tevoren plannen en dan ook nog voor een minimaal bedrag bestellen.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 23:21 schreef pfefferkatze het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Boodschappen laten bezorgen is het meer waard dan ooit. Totdat Nederland statiegeldautomaten krijgt waar je hele tassen in kan dumpen (ik zag video's uit het buitenland van dit soort apparaten).
Hoe weet je zo zeker dat het een Pool is?quote:Op zaterdag 15 juni 2024 23:30 schreef FvanS het volgende:
Bij mij staat er ook ALTIJD een (geen discriminatie, helaas de waarheid) Pool voor me die 2 vuilniszakken vol heeft, en rustig om de 5 seconde een blikje invoert. Waarvan dan uiteraard de helft niet werkt omdat het geen geldig blikje is uit het buitenland, of zo danig verkreukeld. Maargoed, dat moet natuurlijk wel even 5x gecheckt worden voor ze het zeker weten.
Dan sta ik samen met 5 anderen daar braaf achter te wachten, terwijl de 1 een kratje heeft, en de ander 2 flessen.
Helemaal klaar mee, ik heb dan ook besloten al mijn statiegeld voortaan de dumpen midden in de Veluwe.
Neequote:Op zaterdag 22 juni 2024 19:10 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Jij gaat me nu vertellen dat daar ook statiegeld op zit?
Nou ik probeer een beeld van jou als persoon te schetsenquote:Op zaterdag 22 juni 2024 19:22 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Oh gelukkig, maar hoezo dan? Ik snap de koppeling niet.
Ik koop wel eens bonen. Voor wraps bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 19:23 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nou ik probeer een beeld van jou als persoon te schetsen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |